En ole kenenkään koskaan kuullut sanovan tarkkaa arvoa välykselle. Aina on puhuttu siitä, että sitä pitää olla, mutta mahdollisimman vähän. Olisikohan sopiva arvo jotain 0,2 mm (heitetty hatusta).
Aluksi asenna moottori ilman prikkoja. Pidä moottoria vaakasuorassa ja katso mihin ankkuri tuppaa jäämään kun liikutat ankkuria. Lisää prikkoja siten,että ankkuri pysyy tässä keskiasennossa. Tässä ei tarvitse olla aivan täsmällinen, eli yksi prikka väärässä päässä ei vaikuta hirveästi, jos prikat on ohuita. Kollektoripäässä ensimmäinen prikka on aina pakeliittiprikka tai teflonprikka (ei johtava), joka estää virran etenemisen. Muut prikat on yleensä näitä metallisia. Kun moottoria huoltaa kannattaa pitää nämä prikat järjestyksessä, jotta ne voi vain heittää paikoilleen kootessa.