Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan valinta?  (Luettu 7716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« : 27.02.06 - klo: 10.46 »
Heippa vaan kaikille!

Olen aloittamassa kunnolla harrastusta (sähkötouring 1:10) mielenkiinto on kova, mutta auton valinta on todella hankalaa varsinkin kun raha on se kriteeri. Olen miettinyt uusi vai käytetty? Uusi on aina uusi ja käytetyssä voi olla ongelmia jos on kauhean kulunut / käytetty. Käyttötarkoitus on huvi ajelu ja jos uskallusta/taitoa riittää niin johonkin pienen pieniin kilpailuihin tekisi mieli osallistua. Autoa jota olen käytettynä miettinyt on mallia Robitronic ETC tai sitten säästää vielä hetken ja ostaa tämmöisen http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIQU1O018

Sanokaa nyt kokeneet kun harrastuksen tekin olette jotenkin aloittaneet. Lähinnä kiinnostaa miten ja millä välineillä?
Team Losi XXX-S

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #1 : 27.02.06 - klo: 12.58 »
Voin suositella lämpimästi sprinttiä! :wink: Ihan hyvä aloittelevalle jos ei niin hirveästi kisoihin halua.. :wink: Autosta löytyy silti rutkasti säätömahdollisuuksia ja "tuning" osaa saa myös :wink: Itsellä tämä auto on kaikilla mausteilla  8)
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #2 : 27.02.06 - klo: 18.51 »
Koreja ja vanteitahan saa kaikkiin samanlaisia, joten älä ainakaan
ulkonäön perusteella osta ja vaikken touringia harrasta niin suosittelen
kattelemaan ja kyselemään kisakuskeilta lähimmällä radalla tai
kisoissa (mieluiten jälkeen kisan). Joskus on niitä "välineharrastajia"
seassa jotka suosittelee kaikkein kalleinta ja hienointa, mutta kyllä
sieltä kokeneitakin löytyy seasta.

ps. yleensä tavataan sanoa ettei köyhällä oo varaa halpaan, mutta
esim käytetty Asso tai Losi olis varmaan hyviä.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #3 : 27.02.06 - klo: 19.17 »
Kannattaa varmistaa esim. seikka, että auto on mitoiltaan sallittu kisoihin, varaosapalvelu pelaa ja ovat kohtuuhintaisia.

Noiden esimerkkiautojen rinnalle nostan moninverroin ennemmin jo käytetyn auton, ja sellaisen joita pääasiassa on kilpailijoilla, koska sillä jo täytetään em:t kriteerit hyvin pitkälti....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #4 : 27.02.06 - klo: 21.12 »
Niin vaihtoentona on tuo Robitronic ETC, josta en ole kuullut mitään esim. käykö kilpailuihin. Tosin se on kaksi vuotta vanha et onkohan jo aika kulunut? Tosin edellä mainitussa olisi kisa kone, että kyllä sillä on kai jotain kisojakin ehkä ajettu. Sitten on nuo HPI, Asso, Losi ja Kyosho. HPI on mielestäni jotenkin suosittu kai!?  :roll:
Itse ehkä juuri tuota HPI RTR Sprint 2 olen kuolannut.

Toinen kysymys olisi, että onko paljon eroa remmivedolla tai kardaanivetoisella autolla?

Jos jollain on kunnollisia autoja niin saa tarjota kunhan hinta vaan olisi kohtuullinen kun aloittelija olen enkä vielä ainakaan mikään pro!
Team Losi XXX-S

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #5 : 27.02.06 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Joste"
Niin vaihtoentona on tuo Robitronic ETC, josta en ole kuullut mitään esim. käykö kilpailuihin.


Tällä ei ole tainnut kukaan kisata Suomessa. Menee osastoon pihasuttausautot.

Lainaus käyttäjältä: "Joste"

Sitten on nuo HPI, Asso, Losi ja Kyosho. HPI on mielestäni jotenkin suosittu kai!?  :roll:
Itse ehkä juuri tuota HPI RTR Sprint 2 olen kuolannut.


Näistä oikeastaan ainoastaan Assoa näkyy kisoissa. Nykyisin kisoissa siis on 95% autoista merkkiä Associated, Corally ja Xray.

Tuo HPI Sprint on kanssa enempi hupikäyttöön kuin kisaan tehty auto.
---

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #6 : 27.02.06 - klo: 21.49 »
Kiitos hyvästä vastauksesta...!   :D
Team Losi XXX-S

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #7 : 27.02.06 - klo: 21.58 »
Associated TC3 on aika hyvä ja helppo auto. Saa käytettynä halvalla.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #8 : 27.02.06 - klo: 22.12 »
Niinpä käytetty olisi helmi. Noita käytettyjä ei vain ole paljoa markkinoilla. Olen yrittänyt katsoa täältä myydään palstalta, keltaisestapörssistä ja huuto.netistä... Ei pahemmin ole autoja tarjolla. (tai jos on niin hinta on 500€.. heh heh.. :roll: ) Onko keväällä enemmän tarjolla kun ihmiset raahautuu ulos ajamaan ja miettii että tarvitsevat uuden ajokin?
Team Losi XXX-S

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #9 : 27.02.06 - klo: 22.43 »
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #10 : 27.02.06 - klo: 22.51 »
Ongelmana onkin lähinnä seuraava: aloittelija, ei ns. "hintatietoutta" + käytetty merkkiauto(paketti). Yleensä nuo autot myydään tarjousten perusteella ja milläs tarjoat jos ei ole mitään tietoa mitä noista kannattaa maksaa ja millaisia osia tulee mukaan.

Tätä ongelmaa ei tietenkään ole silloin jos myyjä on rehellinen ja luotettava (eikös me kaikki olla...?), mutta jos ei ole, niin on melkoinen vaara maksaa ylihintaa ja reippaasti.

Perusrungolle ei hirveästi hintaa voi pitää, mutta toki jos auton mukana tulee laadukasta sähköosaa (nopari, vastari, akut, laturi, ohjain, ohjausservo) niin hinta kyllä nousee. Tosin käytetty on aina käytetty jne. jne.

Mutta kannattaa varmaan suunnata jonnekin missä autoilla ajetaan kisaa, esim. kerhokisat, ja kysellä siellä lisää ja toki imeä mahdollisimman paljon tietoa netistä.

Tuon robitronikin kyllä unohtaisin ja oma suositukseni olisi kanssa tuo asson auto, varsinkin jos meinaat kisaa ajaa.

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #11 : 01.03.06 - klo: 17.19 »
Mites tollainen merkki kun yokomo? Minkälaatuinen merkki on?
Team Losi XXX-S

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #12 : 01.03.06 - klo: 17.53 »
Sähkismerkki, tekee korkealaatuisia touring autoja ja krossareita jne...
- Tapsa

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Aloittelijan valinta?
« Vastaus #13 : 02.03.06 - klo: 15.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Joste"
Heippa vaan kaikille!

Olen aloittamassa kunnolla harrastusta (sähkötouring 1:10) mielenkiinto on kova, mutta auton valinta on todella hankalaa varsinkin kun raha on se kriteeri. Olen miettinyt uusi vai käytetty? Uusi on aina uusi ja käytetyssä voi olla ongelmia jos on kauhean kulunut / käytetty. Käyttötarkoitus on huvi ajelu ja jos uskallusta/taitoa riittää niin johonkin pienen pieniin kilpailuihin tekisi mieli osallistua. Autoa jota olen käytettynä miettinyt on mallia Robitronic ETC tai sitten säästää vielä hetken ja ostaa tämmöisen http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIQU1O018

Sanokaa nyt kokeneet kun harrastuksen tekin olette jotenkin aloittaneet. Lähinnä kiinnostaa miten ja millä välineillä?


Jos oikein ymmärsin on auto ajovalmis paketti.
Tulee aika kalliiksi ruveta tollasella autolla kisaamaan, koska, jos ajelet kisoja ei vehkeitten ominaisuudet RTR:rässä riitä.
Joudut uusimaan ohjaimen, säätimen, ohjausservon, moottorin ja paljon muuta. Ihmettelen kyllä hintaa, koska miten "kisavehkeen" voi saada tuolla hinnalla? En koita mitenkään pelotella, mutta vaikka en itsekkään ole vanha harrastaja on minulla kokemusta RTR-autosta.

Jos löydät hyvän käytetyn se varmaan toimii aika hyvin.
Rata-autot ei ole samanlaisessa rääkissä, kuin krossiautot.

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #14 : 02.03.06 - klo: 16.09 »
Niin ja tossa mun ekassa viestissä tarkoitin "tuningilla" hiilikuitu osia ynm.
Sprintti on kokonaan kuulalaakeroitu..Niinkun on jokainen kunnon touring auto.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #15 : 02.03.06 - klo: 18.34 »
Noh eihän sitä voi kaikkea tietää heti kättelyssä mutta nyt on tullut jo paljon sellaista infoa joilla luulis pääsevän alkuun. Yksi kysymys vielä olisi eli merkistä team Losi millainen on tuo on??
Team Losi XXX-S

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #16 : 02.03.06 - klo: 18.38 »
Team losi on hyvä merkki :mrgreen:  Silläkin on pari sähkö touringia mm.xxx-s

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #17 : 02.03.06 - klo: 18.45 »
Kannattaa käydä siellä kerholla ihmettelemässä muutama ilta mimmoisilla autoilla siellä porukka ajaa, eikä tehdä ostopäätöstä näiden forumin mainostusten perusteella.
---

Poissa Joonas.O

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #18 : 02.03.06 - klo: 18.48 »
Totta... Jos on edes samanmerkkinen auto kuin suurimmalla osalla saa apua säädöissä ja varaosian saannissa :wink: .
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #19 : 08.03.06 - klo: 23.24 »
Mites noihin autoihin varaosia riittää?
Eli kaksi mallia vertailussa Team Losi xxx-s ja Asso TC3!
Miten noihin saa varaosia? Kumpi on suoraan sanottuna parempi auto?
Onko eroa noiden välillä paljoa jos käyttää talvella sisällä ja kesällä ulkona?
Team Losi XXX-S

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #20 : 09.03.06 - klo: 00.10 »
XXX-s:ään Saa sabesta tietääkseni varaosia.Tc3 ei enää valmisteta/Myydä koska Autosta on tullut uusi versio Tc4
Tc3 tehdään kyllä tietääkseni vielä varaosia ja kyllä ne tc4 :kin osat taitaa tc3:een käydä.Itse suosittelen tc3:sta enemmän jos meinaat ulkona ajaa..... :roll:

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #21 : 09.03.06 - klo: 00.12 »
Millä perusteella Asso TC3 on parempi ulkona?
Ihan uteliaisuudesta...
Team Losi XXX-S

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #22 : 09.03.06 - klo: 00.15 »
No xxx-s on hihnaveto mun mielest kardaaniveto sopii paremmin ulos :roll:  ja hobbypeople myy tc3:seen conversion rally kittiä jossa tulee mukana rallirenkaat,pidemmät tukivarret,pidemmät iskarit..... :wink:  Että jos tekee mieli ajaa huonommalla asvaltilla ni tollanen. :mrgreen:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #23 : 09.03.06 - klo: 00.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Joste"
Mites noihin autoihin varaosia riittää?
Eli kaksi mallia vertailussa Team Losi xxx-s ja Asso TC3!
Miten noihin saa varaosia?

Kokemuksesta voin kertoa asson osalta, ei tule osat loppumaan, ja kolmoseen käypi nelosen osista suurin osa....
http://www.rcpiste.pp.fi/  Maahantuojan sivuilta voipi katsoa varaosalistoja....
Eli klikkaat touringautot ja sieltä alhaalta varaosat TC 3
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #24 : 09.03.06 - klo: 08.08 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
No xxx-s on hihnaveto mun mielest kardaaniveto sopii paremmin ulos :roll:  ja hobbypeople myy tc3:seen conversion rally kittiä jossa tulee mukana rallirenkaat,pidemmät tukivarret,pidemmät iskarit..... :wink:  Että jos tekee mieli ajaa huonommalla asvaltilla ni tollanen. :mrgreen:

XXX-S on ehkä paras tourinki ralliautoksi ulos sen tiiviyden takia, mutta tc3 on ehkä helpompi säätää ja paljon yleisempi auto Suomessa, joten siihen saa säätövinkkejä helposti. Varaosia saa loistavasti vaikka rc-pisteestä, kun taas sabella ei Losiin kaikkia osia ole aina tarjolla.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #25 : 09.03.06 - klo: 13.11 »
Juu, sitä katsoinkin että siinä on ainakin hyvin suojattu nuo huhnat yms. osat..! Onko olemassa jotain Racing sarjaa kuten Assoon?
Team Losi XXX-S

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #26 : 09.03.06 - klo: 16.12 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
XXX-s:ään Saa sabesta tietääkseni varaosia.Tc3 ei enää valmisteta/Myydä koska Autosta on tullut uusi versio Tc4
Tc3 tehdään kyllä tietääkseni vielä varaosia ja kyllä ne tc4 :kin osat taitaa tc3:een käydä.Itse suosittelen tc3:sta enemmän jos meinaat ulkona ajaa..... :roll:

Juu, toi TC3 on edelleen erittäin suosittu auto hintansa, varaosasaannin ja voittojen ja kestävyyden ansiosta, toihan on loistava auto 8) Niin muuten tiedoksi vaan, ainoastaan pieni osa noista TC4 osista käy TC3 autoon, noi autot on ainoastaan hieman erillaisia ulkonäöltään silti :wink:
- Tapsa

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #27 : 09.03.06 - klo: 16.17 »
Tätä kun taas lukee, niin voisi kuvitella, että TC3:lla kilpaileminen ei jäisi ainakaan autosta kiinni. Kyllä taitaa hieman toisin olla asiat käytännössä.

Toki jos kokee ne ralli-kitit hyödyllisiksi, niin mikäs siinä.

Sama homma koskee myös niitä vanhoja Loseja ja kaikkia vanhoja autoja; liikaa euroja ei kannata tiskiin latoa, sillä vehkeet ei tule koskaan olemaan yhtä kilpailukykyiset kuin uudet kilpurit.
---

Poissa Joste

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #28 : 10.03.06 - klo: 06.01 »
Yksi ehkä tyhmääkin tyhmempi kysymys...

Käykö kaikkiin sähkötouring kuoret kaikkiin koreihin? (190mm 1/10)
Onko korin kiinnitys reijät kuorissa valmiina (onko etäisyydet standardi?)? :roll:
Team Losi XXX-S

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan valinta?
« Vastaus #29 : 10.03.06 - klo: 06.12 »
190mm leveät touringkorit on yleensä kaikki maalaamattomia ja leikkaamattomia eli valmiita koritolpan reikiä niissä ei ole.
Tiim Lahti | S-grafix