Kirjoittaja Aihe: Ajon jälkeen.  (Luettu 9754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Affu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/jalffu
Ajon jälkeen.
« : 13.03.06 - klo: 17.24 »
Nii ajattelin tehä tälläsen topikin koska mää tiiän että jotain kannattais tehdä mutta en tiiä sen enempää ku metanoli tankista ulos ja sähköt pois  :oops:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ajon jälkeen.
« Vastaus #1 : 13.03.06 - klo: 17.30 »
mäntä alas.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Ajon jälkeen.
« Vastaus #2 : 13.03.06 - klo: 17.37 »
Jos auto jää pitkäksi aikaa seisomaan niin moottoriin after run öljyt sisälle...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #3 : 13.03.06 - klo: 17.42 »
En kertaakaan ole repinyt sähköjä pois autosta...enkä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä ellei meinaa urakalla vesipestä autoa.Kesällä wd-40 ja hampiharjaa---->paineilmaa----->contact cleaner------->paineilma.

Talvella riittää ihan vaan paineilma ja itse kuivatan autoa vielä saunassa tovin n.60'c lämmössä.Ja ne after runit jos kauemmin seisoo ajamatta(esim yli 2vko).Noilla eväillä ite menen.

Tietty aina tulee ajon jälkee tutkittua auto että onko kunnossa jne.....
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Paras90

  • MikUA
    • Profiili
    • webpoint.fi
Ajon jälkeen.
« Vastaus #4 : 13.03.06 - klo: 17.59 »
Luulen että Affu tarkottaa että sähköt pois päältä..Tai no eihän sitä koskaan tiedä  :mrgreen:
Tamiya TRF417x | Sanwa M11 2.4GHz | Team Durango DEX410

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ajon jälkeen.
« Vastaus #5 : 13.03.06 - klo: 18.09 »
Voisiko joku vielä kertoa miten tota after runia käytetään
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #6 : 13.03.06 - klo: 18.12 »
Lainaus
Ajon tai lennon jälkeen pudota muutamia tippoja öljyä kaasuttimeen tai tulpanreijästä sylinteriin ja pyöräytä moottoria muutaman kerran.
joo o

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #7 : 13.03.06 - klo: 18.15 »
Sidewinderin kanssa tätä ei käytetä, jos kanisterin etikettiä on uskominen: "Do not use after run oils"
| Academy | Axial |

Poissa jiippi

  • Jäsen
    • Profiili
Afterrun oilit
« Vastaus #8 : 14.03.06 - klo: 22.28 »
Katselin tässä männä kesänä kun Toni R??
 lopetti ajot illalla ja suorastaan kaatoi sitä öljyä kaasuttimeen ja (tietenkin tankki oli tyhjä, polttoaine letkut irti, tulppa irti yms..) ja tukki sormillansa kaasarin,pakoputken ja tulpan riejän. Ja AJOI siis sen suoja öljyn moottoriin startterilla! Ja tuumasi lopuksi että huolto tehty.
Ps. Tyhmempikin tajuaa silloin että mitä MINÄ olen tehnyt väärin :mrgreen:
amatöörit asialla..... Ja ite maksettaan, ainakin melkein..http://www.jp-nitroracing.com/

Poissa Affu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/jalffu
Ajon jälkeen.
« Vastaus #9 : 17.03.06 - klo: 17.22 »
Ok.
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #10 : 18.03.06 - klo: 13.27 »
Virrat poikki vaan ja auto p-ilmalla suurimmat kurat pois.
Eipä mtn after run öljyjä, ym. ole tullut käytettyä.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ajon jälkeen.
« Vastaus #11 : 18.03.06 - klo: 13.30 »
Virrat pois, akku lataukseen, tankki tyhjäksi, WD-40 suihkutan autoon ja painepuhallus... Ja syksyllä After Runia pyttyyn
 :wink:

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #12 : 18.03.06 - klo: 13.33 »
Jopa jotkut moottorivalmistajat ilmoittavat että WD-40 käy after run öljyn korvikkeeksi!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #13 : 18.03.06 - klo: 13.50 »
Sen mitä itse olen kuullut, niin CRC tai WD40 ei laiteta koneeseen. Ne voi irrotella karstoja ja hajottaa laakerit, eli parempi tuikata pari tippaa jotain yleisöljyä, eikä mitään ruosteenpoistokorroosiosuoja-tököttiä. Jos nyt ylipäänsä haluaa mitään laittaa. Oma patani makasi suoraan käytöstä sivuun otettuna likemmäs viitisen kuukautta ja purun yhteydessä kaikki osat olivat nätin öljykerroksen peitossa ilman sen kummempia hämminkejä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #14 : 18.03.06 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Sen mitä itse olen kuullut, Ne voi irrotella karstoja ja hajottaa laakerit, eli parempi tuikata pari tippaa jotain yleisöljyä

Jaa kerkeekö ne jollain sit karstottumaankin?
Onko oikeesti jollain käyny näin vai onko vaan "kolmannen osapuolen"
spekulointia/huhuja?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #15 : 18.03.06 - klo: 14.14 »
Ja traxxas jopa suosittelee käytettävän wd-40 after runina.Näin olen tehnyt ja kone on enempi kuin voimissaan päälle 4 gallonan jälkeen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #16 : 18.03.06 - klo: 14.15 »
WD-40 sisältää alkoholia ja se poistaa öljyn laakereista.
Kokeilkaa suihkuttaa wd-40 johonkin erilliseen laakeriin ja kokeilkaa pyörittää sitä laakeria parin päivän päästä. Aivan, se rahisee.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #17 : 18.03.06 - klo: 14.34 »
Silti se kone pelaa kuin unelma vieläkin.Hajotkuun jos hajoaa..2 o.s.:ssää odottaa lauteilla.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #18 : 18.03.06 - klo: 14.48 »
Koneeseen voi helposti muodostua tuota tummaa möhnää, jos ajetaan väärillä seoksilla tai polttoaine on huonoa. Laakereihin tuo WD40 todellakaan ei ole oikea kama, enkä siksi sitä suosittele koneeseensa suihkimaan.

(Suositellaanko samassa Traxxasin manuskassa sammuttamaan auto puristamalla polttoaineletkua kasaan?  :mrgreen: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #19 : 18.03.06 - klo: 14.50 »
Sositellaan :lol:  :mrgreen: Sen olen jättänyt tekemättä :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #20 : 18.03.06 - klo: 14.58 »
No kannattaskos sitten myös jättää se WD-40 moottorin ulkopuolelle.

Muutenkin tää koko afterrunin käyttö on kummallista...

Laadukkaat polttoaineet jättää koneeseen kirkkaan öljypinnan joka hoitaa koneen suojaamisen.
Asia minkä takia minä en missäännimessä suosittele laittamaan öljyä koneeseen ajon jälkeen on yksinkertaisesti se että koneeseen voi tässä toimenpiteessä päästä sisään muutakin. Esim pieni kiven jyvänen.
Ja jokainenhan varmaan ymmärtää että se ei todellakaan ole hyvä asia.
Pienikin roska koneessa saattaa hajoittaa koko laitoksen.

Eli älkää nyt ihmeessä menkö suotta sitä öljyä koneeseen tunkemaan ellette sitten tosiaan meinaa säilöä konetta todellakin kauan.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k one
« Vastaus #21 : 18.03.06 - klo: 22.20 »
Lainaus
(Suositellaanko samassa Traxxasin manuskassa sammuttamaan auto puristamalla polttoaineletkua kasaan? :mrgreen:   )


Lainaus
Sositellaan :lol:  :mrgreen:    Sen olen jättänyt tekemättä :mrgreen:  


mikäs siinä sit on?

tulee varmaan hyviä juttuja...  :lol:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Ajon jälkeen.
« Vastaus #22 : 18.03.06 - klo: 22.36 »
voiteluhan vähenee tuolloin ja kierrokset nousee ennenkuin sammuu, ei kovin hyvä juttu.. toisaalta mulla loppuu usein treenatessa gaso joka taitaa olla ihan sama asia eikä se ole tuntunut pahemmin haittaavan

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #23 : 18.03.06 - klo: 22.45 »
Mutta kuitenkin jos sammuttaa noin niin siinähän se monta kertaa menee sammuessaan piikille, mutta ku ajaa tankin tyhjiin nii kuluttaa vähemmän ku niitä sammumisia tulee vähemmän :mrgreen:  Vähän sekasta..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #24 : 18.03.06 - klo: 22.53 »
Pahempaa jälkeä se tekee jos jättää polttoaineet koneeseen. Ja eihän sitä tarvitse jokakerta sammuttaa letkusta vaan esim. ajo päivän päätteeksi. Tyhjäkäynnillä on kuitenkin vähän kierroksia ja jos puristaa kunnolla letkun kiinni, kierrokset eivät nouse kuin hetkeksi. Kaikissa polttoaineissa on kuitenkin nitroa joka tekee pahaa jos jättää koneeseen.

edit: mun mielestä polttoainetta ei kannattaisi ainakaan tahallaan päästää loppumaan ajossa, koska koneessa saattaa olla vaikka 35 000 kierrosta minuutissa ja voi vain kuvitella mitä tapahtuu jos fuili loppuu yhtäkkiä..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #25 : 18.03.06 - klo: 22.58 »
Riippuen polttoaineesta.

Minä ja sanotaanko aika iso osa muista kuskeista jättää sopat aivan suoraan koneeseen.
Eli sammutus vauhtipyörästä.
Mitään merkkejä ei ole loppuunajetussakaan koneessa ole ollut että nitro olis aiheuttanu korroosiota.

Ei edes vaikka parit kuukaudet olis antanu koneen seistä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #26 : 18.03.06 - klo: 23.07 »
Yli 15 vuotta ajaneenna kisaa 1.8 krossi autoilla ja en todellakaan muista että kukaan kisa kuski ainakaan olis käyttänyt tuota AFTER RUN öljyä.
Jos poltto aine on huono laatauista mitä markkinoilla on vähän onneksi tarjolla niin ehkä sitten voi käyttää.
Mutta ei WD-40 koneeseen kiitos.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #27 : 18.03.06 - klo: 23.22 »
Lainaus
Riippuen polttoaineesta.

Minä ja sanotaanko aika iso osa muista kuskeista jättää sopat aivan suoraan koneeseen.
Eli sammutus vauhtipyörästä.
Mitään merkkejä ei ole loppuunajetussakaan koneessa ole ollut että nitro olis aiheuttanu korroosiota.

Ei edes vaikka parit kuukaudet olis antanu koneen seistä.


totta, näin määkin teen. Mä ajan joka toinen päivä, ei sinne ehdi mitään korroosioita tuleen.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #28 : 19.03.06 - klo: 01.02 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"


Eli älkää nyt ihmeessä menkö suotta sitä öljyä koneeseen tunkemaan ellette sitten tosiaan meinaa säilöä konetta todellakin kauan.
Pitkät ja pitkät ajat,lainataampa vähän revon manuaalia:
"Open the throttle fully and spray a one second burst ofWD-40 into carburetor and into the glow bluck hole."
Toi oli siis kohta 6 ajon jälkeisestä huollosta,ja sitten vielä kuinka pitkän säilytys ajan toi huolto tarvii tehdä:
"You must perform artef-run maintenance on your Traxxas engine whenever the model will be stored for longer than a few hours."
Jossain kohtiin luki että myös after run öljyä voi käyttää wd-40 sijasta.
Eli kaikkiin koneisiin ei välttämättä päde samat ohjeet kuin johonkin teidän krossi patoihin. (jokasessa koneessa/autossa minkä olen ostanut,on suositeltu käyttämään after run öljyä ajon jälkeen.) Eli valmistaja suosittelee pilaamaan koneen? :lol:
RB,the power of champions.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #29 : 19.03.06 - klo: 01.09 »
Juuzmokin vois taas lukaista koko topicin ja sitten jossain välissä miettiä uskooko mielummin Traxxasin manuaalia (joka neuvoo sammuttamaan letkuista) vaiko kokeneita harrastajia.

Jos koneen sammuttaa letkuista, niin sinne ei jää polttoainetta (=öljyä) ihan niin paljon ja sitten pitäisi ruiskia WD:tä tupaan. On hyvä myös huomata että tuo manuaali on tarkoitettu jokaiselle kuravelliäkin polttoaineenaan käyttävälle, joten kunnon polttoaineella on parempi availla konetta mahdollisimman vähän ja minimoida roskan pääseminen koneeseen. Se kun voi olla laakista vainaa.

Kukin tavallaan, jos omia koneitaan käsittelee.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.