Kirjoittaja Aihe: GXR-15 kone  (Luettu 12360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 16.54 »
Onks kellään ja toimiiko hyvin ?

Mulla ollu viimekesästä ja jatkuvia käynnistysongelmia. On ajettu sisään mutta kokonaisuudessaan alle gallona löpöä kulunut.

Ei lähtenyt ollenkaan käyntiin mukana tulleella tulpalla (kaupan heebokaan ei saanut käyntiin) mutta lähtee vaikeasti kuumemmalla tulpalla, nyt Model Technics Fire Power F7 eli kuumin tuon sarjan tulppa.

Löpönä Model Technics Qwik Fire 10%.

Jos jollain toimii ja lähtee käyntiin hyvin, olisin kiinnostunut mitä tulppaa ja löpöä käytät ? Tai muita vinkkejä.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #1 : 16.03.06 - klo: 17.02 »
itsellä on ultima jossa on tuo kyseinen kone ja hyvin toimii :)

tulppa: lrp 5
gaso: model technic's quik fire 10%
ja  miragen hehku

kokeiles avata seosruuvia 3 kierrosta.
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #2 : 16.03.06 - klo: 17.25 »
Bagi Ultimassa on Gx15 kone tämä gxr 15 on uudempi versio tuosta Gx15:sta. :mrgreen:

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #3 : 16.03.06 - klo: 17.53 »
Seosruuvi 3 auki ok, paljonkos sulla on pääruuvi auki ?

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #4 : 16.03.06 - klo: 18.05 »
semmonen muistikuva että oiskohan 1ja½ kierrosta
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #5 : 16.03.06 - klo: 18.23 »
Mikä on pääruuvi?
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #6 : 16.03.06 - klo: 18.26 »
Kierros ruuvi todennäkösesti  kössön noissa pikku moottoreissa ei muita oo kun noi 2
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
GXR-15 kone
« Vastaus #7 : 16.03.06 - klo: 18.28 »
No mikä on kierros_ruuvi? Missä sijaitsee seosruuvi, ja missä kierros_ruuvi?
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #8 : 16.03.06 - klo: 18.28 »
ainakin minun gxr 15:ssa on pääruuvi, seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi. Seosruuvi siis säätää alakierrokset kun lähdetään paikalta liikkeelle.

Eli pääneula oli auki 3 kierrosta vai seosruuvi ?

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
GXR-15 kone
« Vastaus #9 : 16.03.06 - klo: 18.33 »
mitäs luulet sen "kierros_ruuvin" säätävän? :lol:

Jooei mitään, kunhan sivusta seurailen, jatkakaa...  8)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #10 : 16.03.06 - klo: 18.34 »
Eli siis tyhjäkäyntiruuvi ja pääneula.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #11 : 16.03.06 - klo: 18.41 »
uni nyt....  :mrgreen:     siis seosta 3 auki  ja sitä kierros (idle screwiä) se puoltoista
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #12 : 16.03.06 - klo: 18.42 »
jos siis palataan itse aiheeseen termeillä pääruuvi (joka säätää karkeasti ottaen maksimikierrokset), seosruuvi (joka säätää alakierrokset) ja tyhjäkäyntiruuvi.

Bagi, millä asetuksilla sinun GXR15-koneesi pelittää hyvin ? Lähinnä kiinnostaa seos- ja pääruuvit.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #13 : 16.03.06 - klo: 18.47 »
edelleenkin 3 kierrosta seosta auki ja puoltoista sitä sun pää ruuvia eli kierros ruuvia
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #14 : 16.03.06 - klo: 18.53 »
ok. on muuten aika eksoottisen oloiset säädöt sulla kun suositus on 2.5 auki kumpaakin. Mutta täytyy kokeilla ilman muuta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #15 : 16.03.06 - klo: 19.25 »
Molemmat neulat kun rajoittavat polttoaineen virtausta, eli toimivat samalla idealla. Jospa jatkettaisiin aihetta käsitteillä ylä- ja alaneula, jotka jotenkin järkevimmältä nimitykseltä tuntuisivat. Turha sotkea miljoona erilaista "seos" ja "kierros" nimeä tähän soppaan, kun ylä ja ala ovat kuvaavimmat nimitykset. Tehdassäädöillä tuskin kovin pitkälle pötkitään, niillä voi hyvässä tapauksessa saada koneen käyntiin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #16 : 16.03.06 - klo: 19.29 »
muttakun kyseisessa koneessa on vain 2 neulaa
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #17 : 16.03.06 - klo: 19.34 »
Niin siis vain yksi neula + tyhjäkäynnin säätöruuvi. Joka oikeastaan ei ole neula ollenkaan, vaikkakin kyllä hieman sen mallinen. Toimii kuitenkin eri periaatteella.

Se mikä tuo ns. yksineulaisen kaasarin neula sitten olisi? Itse sitä pitäisin edelleen yläneulana.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #18 : 16.03.06 - klo: 19.35 »
juu
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #19 : 16.03.06 - klo: 19.40 »
molempiinhan (ala+ylä) tuo pääneula vaikuttaa. Siksi se periaatteessa riittää mutta täydellistä tulosta sillä ei saa aikaan millään.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #20 : 16.03.06 - klo: 19.41 »
selvä ja Huomenta chasiksellekkin
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #21 : 16.03.06 - klo: 19.51 »
Jos sulla bagin on vain kaksi neulaa, ei meidän GXR15 koneet ole samat. Mulla on nimittäin 3 neulaa. Ja jos nää koneet ei oo samat, eipä noita säätöjäkään kandee sen enempää vertailla tarkasti...

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #22 : 16.03.06 - klo: 19.51 »
Itsellänikin taitaa olla vanhassa ultima rb:ssä joku gx---?? kone
Joskus viime kesänä sitä taisin viimeksi ajaa ja sen vaan muistan, että Kone käynnistyi ihan naurettavan helposti. Tulppana silloin alkuperäinen tulppa ja löpönä SiderVinderin 16 rossasta..
jep jep

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #23 : 16.03.06 - klo: 19.54 »
no kyllä ne säädöt silti voi olla aika samanlaiset kokeile nyt niillä silti
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #24 : 16.03.06 - klo: 19.54 »
Mulle tuli muuten juuri teoria mieleen tosta mun moottorin käynnistysongelmista. Luin juuri Kyoshon esitettä ja siinä on nimenomaan eri polttoaineille omat tulpat ! Eli siis Qwikfire polttoaineelle on Qwikfire tulppa. Qwikspeed polttoaineelle on oma Qwikspeed tulppa jne.

Ja tuosta Qwikfire tulpasta sanotaan nimenomaan, että helpottaa merkittävästi käynnistymistä....ja ei kun kauppaan !

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #25 : 16.03.06 - klo: 19.54 »
no onhan mullakin quikfire bensaa ja lrp 5 tulppa silti toimii
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #26 : 16.03.06 - klo: 20.13 »
Lucky you ! Mutta mulla ei toimi hyvin. Jotain tarttee tehdä.

Ja kokeilin just noita sun säätöjä: no help. S*it !

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #27 : 16.03.06 - klo: 20.14 »
siinä mitään onnea ole samalla lailla se tulppa hehkuu lämmöistä ja säädöistä se johtuu missä liikkeessä käytit sitä
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa Teme X-2

  • Tulokas
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #28 : 16.03.06 - klo: 20.59 »
Itellä on tuo kyseinen kone Inferno tr-15:ssa ja hyvin on pelannu.
Kone toimii, mutta auto ei vaan kestä. :|  
Ohje säädöthän tuohon on alaneula 2,5 kierrosta ja ylä
3 kierrosta.  Itellä piti alaneulaa aukasta lisää noin 0.5
kierrosta eli noin kolmeen ja yläneula on
noin 2 tai pikkusen alle auki. Riippuen miten haluaa
koneesta kierroksia irti....  :wink:

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #29 : 16.03.06 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
selvä ja Huomenta chasiksellekkin


täh?