EuroRC

Kirjoittaja Aihe: GXR-15 kone  (Luettu 11430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #30 : 17.03.06 - klo: 08.13 »
ei mtn :mrgreen:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #31 : 19.03.06 - klo: 11.38 »
Ihmeiden aika ei ole ohi...jatkoin tuota tulppatutkimustani ja ostin uuden, mielestäni paremmin sopivan tulpan tuohon GXR15 koneeseen. Aikaisemmin minulla oli myyjän suosittelema kilpatulppa joka ei ikinä käynnistänyt konetta hyvin.

No, nyt uudella tulpalla (O.S. A3) hörähti käyntiin heti !! Mahtava juttu.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #32 : 19.03.06 - klo: 11.40 »
voi olla että tulppa oli valmiiksi jo rikki
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rcoss

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #33 : 19.03.06 - klo: 20.13 »
Ei ollu. Oli suoraan paketista (joita mulla on useampia ostettuna.... turhaan).

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #34 : 19.03.06 - klo: 20.31 »
ei oo ensimmäinen kerta ettei tulppa toimis paketista tulleena
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #35 : 19.03.06 - klo: 20.36 »
Hmmm... Mielenkiintonen termi... "kilpatulppa"  :mrgreen:

Missä on myyjä näin sanonut?

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #36 : 19.03.06 - klo: 20.47 »
Ehkä siihen pitää olla kisa hehkuki :D  :mrgreen:  :mrgreen:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #37 : 19.03.06 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Hmmm... Mielenkiintonen termi... "kilpatulppa"  :mrgreen:

Missä on myyjä näin sanonut?

Onkohan "pihasuditustulpat" edullisempia? :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #38 : 19.03.06 - klo: 23.08 »
Juu taitaa olla...

Eikä niissä oo varmaankaan tehoa niin paljon ku loppuunviritetyissä kisatulpissa.

Mut hei oikeesti... Kuka myyjä menee sanomaan noin??
Olisin erittäin halukas kuulemaan.

Poissa rcoss

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #39 : 20.03.06 - klo: 09.50 »
Nyt täytyy todeta, että myyjä ei käyttänyt tuota termiä vaan se on omani. Katsoin tietoa käyttämistäni Model Technics Fire Power tulpista (mm. www.modeltechnics.com ja kyöstin opus) ja niiden kohdalla todettiin, että sopivat suurille nitromäärille (jota itse en käytä) ja sivuilla käytettiin termiä 'contest plug'.

Eli myyjää ei nyt pääse syyttämään mahdollisesti väärästä termistä.

Mutta edelleen omalla kohdallani tulpan vaihto OS:n A3:seen tuotti selvän helpotuksen käynnistämiseen. Mikä oli tässä tapauksessa haluttu lopputulos.

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #40 : 20.03.06 - klo: 09.53 »
Joo, ossin tulpat on hyviä ja toimivat Kyöstin moottoreissa kokemukseni mukaan hyvin (tosin se kokemus on aika vähäinen). Hyvä että pelittää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #41 : 20.03.06 - klo: 16.41 »
rcoss...

Tietysti on ollu ongelmia käynnistyksen kanssa jos olet käyttänyt kylmää tulppaa pienellä nitromäärällä ja mahdollisesti säädötkin ovat olleet rikkaalla tuolle tulpalle.

Kisatulppaa siitä ei silti saada sen enempää kuin ossinkaan tulpasta, koska jos tarkkoja ollaan niin ei ole erikseen mitään kisatulppaa ja vakiotulppaa.

On vain eri lämpöarvolla ja pienillä muilla eroilla olevia tulppia.

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #42 : 20.03.06 - klo: 17.31 »
Ossin tulppa on lyhyempi kuin italialaiset; sen takia luulen ettei tuo ofna hyper 21 toiminut oikeen millään aikoinaan kun A3 tulpalla taas OS ja Kyosho padat toimivat hienosti

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #43 : 25.03.06 - klo: 09.21 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Bagi Ultimassa on Gx15 kone tämä gxr 15 on uudempi versio tuosta Gx15:sta. :mrgreen:

Vaikka olen sähköautoilija, olen kuullut, että GXR on viritetty versio GX-moottorista

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #44 : 25.03.06 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: ""Matson""
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Bagi Ultimassa on Gx15 kone tämä gxr 15 on uudempi versio tuosta Gx15:sta. :mrgreen:

Vaikka olen sähköautoilija, olen kuullut, että GXR on viritetty versio GX-moottorista

Niinpä :wink:

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #45 : 25.03.06 - klo: 12.32 »
ei moottoreiden toiminta kumminkaan paljoa eroa samallailla se polttoaine siellä räjähtää
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #46 : 25.03.06 - klo: 13.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
ei moottoreiden toiminta kumminkaan paljoa eroa samallailla se polttoaine siellä räjähtää

Ei kai kukaan sitä väitäkkään. :mrgreen:

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #47 : 03.05.06 - klo: 12.04 »
Voisko joku heittää tuon ilmanputsarin elementin tilauskoodin tähän? Itselleni tulossa inferno tr-15 ja siitä puuttuisi noita. Elikkä mulla ei vielä ole lappuja mistä näkee ja jos joku ystävällinen sielu pistäisi tähän, niin pistäisin sen sitten jo tilaukseen. Kone on GXR-15

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #48 : 03.05.06 - klo: 13.36 »
www.kyosho.co.jp downloads:eista löytyvät kyosho mallien manuaalit pdf tiedostoina, manuskasta löytyvät varaosanumerot

Poissa rc-kakkulainen

  • Tulokas
    • Profiili
gxr 15
« Vastaus #49 : 15.05.06 - klo: 00.34 »
Ostin pari päivää sitten tollasen Stadium Forcen missä on käsittääkseni tämä gxr 15 kone, ja oon koittanu toimia ohjeiden mukaan.

Sisäänajon aloitin niin, että 1 tankillinen tyhjäkäyntiä. No se suju ihan ok.
Mut nyt kun oon koittanu ajaa sillä, ni auto sammuu aina välillä kuin seinään.
Kone kyllä käynnistyy lähes joka vedolla, mutta kaasua se ei tunnu kestävän.
Välillä pääsee puoli metriä kun taas toisinaan auto voi toimia muutaman minuutinkin putkeen.

Kaasarin säädöt on ohjeiden mukaan (seos 2,5 auki ja pääruuvi 3).
Siihen yhteen ruuviin (tyhjäkäyntiruuvi?) en oo koskenu, koska sille ei ollu mitään ohjearvoa.

Oon tietty koittanu säätää niitä suuntaan jos toiseenkin, mutta aina lopputulos on jokseenkin sama, eli auto sammuu ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jos antaa vähänkin enemmän kaasua.

Onko kellään ollu vastaavia ongelmia?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #50 : 15.05.06 - klo: 00.42 »
Kone sammuu isommalla kaasulla koska se on vielä rikkaalla.

Eli olet siis käyttänyt vasta tankillisen pukilla ja nyt ajat sillä...
Sisäänajo ei siis vielä ole valmis, vaan sinun pitää vielä muutama tankki ajella erittäin nätisti ja koneen ollessa rikkaalla.

Vasta kun olet saavuttanut lähemmäs 10 tankin käytön koneelle niin aletaan hakea koneeseen todellisia säätöjä.

Tällöin säädetään pääneulaa laihemmalle (kiinni).
Mutta ajelehan ensin ne muutamat tankit pitäen koneen käynnissä ja välttäen kovia kierroksia.
Eli hissukseen vaan.

Poissa Gorexx

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #51 : 15.05.06 - klo: 10.50 »
Hieman off-topic, mutta liittyy Kyoshon koneisiin:

Kannattaa kiristellä ne moottorin ruuvit kunnolla, ennen ajamisen aloittamista, vaikka paketti olisikin niinsanotusti RTR.

 Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun kone lakkoilee, tai ei starttaa kunnolla, on syytä varmistaa niiden tiukkuudet. Itse olen ajellut muutaman Kössin koneen sisään (GS21R ja GX15) ja molemmissa ollut ruuvit luvattoman löysällä uutena.

Pieni ilmavuoto melkein missä tahansa riittää aikaansaamaan mystisiä ongelmia ja harrastusmotivaation laskua...

PS. Tosi harrastajallehan tuo koneen virittäminen/tiivistäminen ennen tositoimia on ihan perusjuttuja, mutta kuitenkin...

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #52 : 15.05.06 - klo: 10.53 »
Moottoreissa usein ruuvit löystyy ajaessa, ne kannattaa aina tarkistaa ennen ajoa ja kiristää, myös tehtaan jäljiltä. Ei Kyosho ole sinänsä poikkeus.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #53 : 19.06.06 - klo: 16.45 »
Mitä bensaa käytätte näissä koneissa? Siis nitromäärää kiinnostaa.
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #54 : 19.06.06 - klo: 17.21 »
Mulla 10% nitroa. Hyvin kulkee. Kohta vaihdan 16% ja katotaan sitten miten paljon vaikuttaa.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #55 : 19.06.06 - klo: 17.43 »
Mä ajan nykyään 25%. Ennen käytin 16%. Ero oli mielestäni huomattava.
Kyosho GT Racing Art

Poissa maggonen

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #56 : 21.06.06 - klo: 23.03 »
Löpön nitromäärä kannattaa olla 16% tai pienempi. Itse ajoin 20% löpöllä vähän aikaa mutta auto savutti kauheesti eikä äänikään kuulostanu hyvältä.  
Toi moottori on ny sellanen että sitä ei oo suunniteltu toimimaan.  Moottori on toiminu sammumatta 2 ekaa tankillista sisäänajosta ja sen jälkeen ei oo yhtään tankkii ajettu ilman että auto sammuis kesken tankin. Ja tässä on ny ajettu noin 4 gallonaa. Ittellä on 2 konetta (ihan samanlaiset). Eikä kumpikaan toimi. Kumpikin sammuilee ihan samalla tavalla ilman mitään syytä. R/C-vempeleitä yli 15 vuotta harrastanut henkilö oli ostanu pojaalleen auton jossa oli tää kone. Sano että on huonoin moottori jota on ikinä omistanu. Me ostettiin auto varaosiks sillä jos moottori toimis inferno TR15:sa niin auto ei muuten kestäis.  
Ja en oo alottelija, että ei kannata antaa mitään sääntöapua koska tää moottori ei vaan toimi.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #57 : 21.06.06 - klo: 23.06 »
Itellä oli joskus GX-15 kone... koskaan en sitä hyvin saanu toimimaan :wink:
Tosin se oli eka polttiskone mitä mulla oli... En tiedä saisinko nyt sen säätöihin mutta varmasti paremmin kuin sillon parivuotta sitten :)

Poissa Teme X-2

  • Tulokas
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #58 : 22.06.06 - klo: 09.58 »
Itellä on tuo GXR-15 kone Inferno TR-15:ssa ja
kone toimiiku kello, mutta auto vaan ei kestä
ympärillä. Paremmin mulla toimii tuo GXR
mitä Genesisen kone.  :shock:

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #59 : 22.06.06 - klo: 12.12 »
Lainaus
Löpön nitromäärä kannattaa olla 16% tai pienempi. Itse ajoin 20% löpöllä vähän aikaa mutta auto savutti kauheesti eikä äänikään kuulostanu hyvältä.
Toi moottori on ny sellanen että sitä ei oo suunniteltu toimimaan. Moottori on toiminu sammumatta 2 ekaa tankillista sisäänajosta ja sen jälkeen ei oo yhtään tankkii ajettu ilman että auto sammuis kesken tankin. Ja tässä on ny ajettu noin 4 gallonaa. Ittellä on 2 konetta (ihan samanlaiset). Eikä kumpikaan toimi. Kumpikin sammuilee ihan samalla tavalla ilman mitään syytä. R/C-vempeleitä yli 15 vuotta harrastanut henkilö oli ostanu pojaalleen auton jossa oli tää kone. Sano että on huonoin moottori jota on ikinä omistanu. Me ostettiin auto varaosiks sillä jos moottori toimis inferno TR15:sa niin auto ei muuten kestäis.
Ja en oo alottelija, että ei kannata antaa mitään sääntöapua koska tää moottori ei vaan toimi.




ilmeisesti tarkoitat tota gxr-15 konetta?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR