Kirjoittaja Aihe: Äh, ongelmia startterin kanssa..  (Luettu 1505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« : 05.04.06 - klo: 19.44 »
Ajattelin tuossa ajankuluksi asetella startterin kohdalleen uudelle autolle eli hyper 8:lle. Ei onnistunut.

Startteri on mallia Serpent. Asettelu oli helppo tehdä niin, että startterin kumi osuu vauhtipyörän kohdalle autossa. Sitten tulikin ongelmia, sillä vaikka käynnistyskytkimen (eli painolevyn) painaa pohjaan asti, startterin kumi ja vauhtipyörä eivät kohtaa. Kumi pyörii tyhjää, koska vauhtipyörään asti jää vielä pieni rako.

Onhan tuon startterin kumi jo jonkin verran kulunut, mutta onko uudessa niin paljon enemmän pintaa että se riittää vauhtipyörälle asti? Tässä hyper 8:ssa mukana tullut vauhtipyörä on melko pieni, ja moottoripukit korkeat, joten vauhtipyörä jää jopa hieman alustan päälle.

Vai paljon todennäköisempää, etten vaan tajua jotain yksinkertaista temppua tässä?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« Vastaus #1 : 05.04.06 - klo: 19.51 »
En nyt tiiä onko Hyper 8 semmosia moottoripukkien aluslevyjä, mutta ite korjasin saman ongelman siirtämällä ne aluslevyt alustan alapuolelle. Taitaa tosin olla vaan Kyoshoissa tämmöset levyt(?).
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« Vastaus #2 : 05.04.06 - klo: 20.03 »
Kasissa ei ole aluslevyjä...

Hieman käyttää mäkgaiverin ominaisuuksiaan ja nostaa startterin pyörää ylöspäin tai laskee niitä startterin pukkeja...

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« Vastaus #3 : 05.04.06 - klo: 20.10 »
Joo ei ole levyjä, enkä kyllä oikein vapaaehtoisesti siirtäisi mitään kalliin alustan alapuolellekaan, kun siitä on tehtaalla tehty niin terradynaaminen.  :wink:

Miten tuota pyörää voisi nostaa ylöspäin? En oikein tällä konstruktiolla näe siihen helppoa tai järkevää tapaa. Minusta helpointa olisi laskea moottoria matalammille pukeille. Voiko tähän laittaa suurinpiirtein mitkä pukit vaan?

Edit: tosin enpä tiedä tuostakaan, kannattaako konetta paljon laskea, tulee vaan helpommin stumppeja kun vauhtipyörä tökkää johonkin. Ihme juttu, edelleen mielessä että olen tehnyt jotain väärin kun näin pienistä toleransseista puhutaan. Eikö siinä pitäisi olla luokkaa sentin vara nostaa tai laskea konetta, ja silti se osuisi startterin kumille, ei millin..

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« Vastaus #4 : 05.04.06 - klo: 20.35 »
Jaani, joissakin hobaon bokseissa käytetty 2 erilaista vinkkiä..

a) poista boksista edestä ohjurit, eli ne hommat joihin auton etupää kiinnittyy startatessa. Pitää vaan katsoa sit kun startttaa et auto on suorassa siinä boksilla.

b) pistää starttikumin telineen alle prikkoja paaaaaaljon. Helppoa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Äh, ongelmia startterin kanssa..
« Vastaus #5 : 06.04.06 - klo: 00.00 »
Ottamalla edestä ohjurilevyn pois, sain moottorin jo vähän pyörimään. Kiitos vinkistä Matias. Silti vähän hassua että siitä piti luopua, koska se oli kuitenkin vakiona tullut levy eikä mikään erityinen korotuslevy. Sen kanssa boksin pitäisi toimia 1:8-autojen käynnistäjänä. Teen varmaan vielä niin, että merkitsen paikat etutukitapeille starttiboksin runkoon, ja poraan tapeille ruuvinreiät suoraan siihen. Siten on todella fixed asennus, mutta saa tapit myös eteen.

Mun mielestä tästä ei pysty korottamaan pyörää prikoilla. Prikkojen lisääminen madaltaisi pyörää.