Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0  (Luettu 98480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #480 : 18.11.15 - klo: 08.32 »
No joka tapauksessa muutokset 3:een vaikuttavat vähäisiltä
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #481 : 18.11.15 - klo: 14.54 »
Kirjoitin vetosuhteen ehkä hieman hassusti.
Tarkoitin, että suoristamalla etukardaanin kulmaa voimaa ei huku kulman takia niin paljon kuin ennen.
Ja miten itse ajattelin huomata tämän kesällä ajossa on, että auton etupää vetää mutkassa paremmin.

Joku joka osaa mekaniikka-asioita paremmin voi kertoa tarkemmin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #482 : 18.11.15 - klo: 15.19 »
Mitä suurempi kulma kardaanissa on sitä sykkivämpi on kardaanin yksi kierros. Tämä syke on ylimääräistä kuormaa.

Kardaanin kierrosluku on luonnollisesti sama kuin diffin ulostulon, mutta yhden kierroksen aikana nopeus vaihtelee riippuen nivelien kulmista. ts. kardaanin kierros sykkii. Mitä suurempi ero on kardaanin syöttävän voiman ja kardaanin välittävän voiman nivelien välillä sitä sykkivämpi on välitetty voima.

Markkinoilla ei taida olla yhtään auto jossa kardaanin molempien päiden kulmat olisivat toisensa vastakohda, joka on siis kardaanin kannalta ihanne tila. Sama ilmiö liittyy myös vetoakseleihin.

Tästä googlella

Ei siis ole tuo Losin pähkäily asian tiimoilta tuulesta temmattua...
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #483 : 18.11.15 - klo: 16.19 »
Ok, en vaan ymmärtänyt mitä Kaide tarkoittaa. Kyoshossahan vetonivelet (kardaanit) on aina ollu aika linjassa.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #484 : 18.11.15 - klo: 16.40 »
Losissa on ollut takakardaani lähes suorassa ja etukardaani todella vinossa. Tämä on käytännössä tarkoittanut sitä, että diffi on "vuotanut" vetoa hieman helpommin taakse kuin eteen. Ilmiöstä on haittaa huonolla pidolla mutta vastaavasti etua hyvällä. Käytännössä auton pitäisi olla helpompi ajaa.
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #485 : 20.11.15 - klo: 15.38 »
Juu, Mika kirjoitti ihan oikein, että Kyosho MP9 -autoissa kardaani on ollut aina suorassa. Heillä on myös hieman leveämpi pohjalevy sekä osien sijoittelu. Losin layout on tunnetusti ollut hyvin kapea. Osien sijoittelusta nuo erot siis enimmäkseen johtuvat ja tämä uuden Losin pohjalevy on myös vastaavasti leveämpi kuin 3.0 version.


Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #486 : 20.11.15 - klo: 18.28 »
Jees, luin rc techistä että pohja leveämpi mutta sivusuojat kapeammat eli kokonaisleveus sama. Mutta kyllähän tuokin vaikuttaa, auto on vissiin hyvä sen mitä sitä on ehditty ajaa.
Itse kolmosella mutta katellaan.. Se kun nyt vaihdossa rantautui.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #487 : 31.12.15 - klo: 17.57 »
Ostin 3.0 e-konversion ja uuden korin mutta ehkä sittenkin ensi kaudeksi nitro... Saa laittaa YV jos e-konversiosetti ja uusi kori kiinnostavat (myös vaihto)

Onko kukaan hankkinut uutta 4.0 :aa ?
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #488 : 04.09.16 - klo: 22.16 »
Rupeaa taas kisoissa olemaan hyvin Loseja! Meilläkin siirrytään ensi kaudeksi 4.0 kahden 3.0 kauden jälkeen!

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0
« Vastaus #489 : 25.06.17 - klo: 00.01 »
Näin parin ajetun kisan ja jokusen treenin jälkeen täytyy sanoa näin mekkarin ominaisuudessa, että tuo 4.0 on huomattavasti vakaampi ja parempi kääntymään kuin 3.0! Ja mikä parasta auto sopi heti pojan käteen ja jätkä sanoo, että on helpompi ajettava!