Kirjoittaja Aihe: Motocross pyörät!  (Luettu 419530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #930 : 12.02.15 - klo: 23.24 »
mmm  :cry:
2t vehkeissä ei ole minkäänmoista vääntöä,sairaan kiva peli tasasemmalla maastolla/nyppylöillä.

Kyllä 2t puolikkaassa ihan kivasti jo vääntöä löytyy ainakin mun mielestä, puhumattakaan isoimmissa 300-500cc 2 tahdeissa.
riippuu missä ajelee,mutta ei tollanen 250 2t ole kovinkaan nautinnollinen enska pelinä,jos metsään pitäis lähtee möyrimään niin tekisin sen melkein ennemmin 150cc samurailla  :laugh:


TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #931 : 12.02.15 - klo: 23.37 »
mmm  :cry:
2t vehkeissä ei ole minkäänmoista vääntöä,sairaan kiva peli tasasemmalla maastolla/nyppylöillä.

Kyllä 2t puolikkaassa ihan kivasti jo vääntöä löytyy ainakin mun mielestä, puhumattakaan isoimmissa 300-500cc 2 tahdeissa.
riippuu missä ajelee,mutta ei tollanen 250 2t ole kovinkaan nautinnollinen enska pelinä,jos metsään pitäis lähtee möyrimään niin tekisin sen melkein ennemmin 150cc samurailla  :laugh:

Niin, varsinkin jos on täys motocross pyörä eikä enduro. Yleensä näihin 2-tahti puolikkaisiin laitetaan painavampaa vauhtipyörää, vääntöputkea yms,  tasaamaan tehoaluetta enskaan sopivammaksi.. mut se on makuasia, kyllähän 2 tahdeilla nykyäänkin paljon ajellaan enduroa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #932 : 12.02.15 - klo: 23.46 »
No -rcmh-:llahan on kokemusta myös tuosta 250 2t vs. 150cc samurai.. :tongue: ..no ei pidä yhdistää eikä verrata  samuraita 150cc ycf:ään, mikä -rcmh-:lla on, tai oli..?

Mutta kyllä munkin mielestä 250cc 2t ihan mukavasti vääntää kaikenmoiseen yleiskäyttöön, mukaan lukien metsäpolut yms.. 
Toinen luku on sitten vaikka 80-luvun alkupuolen 125cc kakstahdit ilman pakoaukonsäädintä, niillä on pakko ajaa kaasu auki jos meinaa edetä... järkkyjä vehkeitä.   :shocked:

Ja tää nyt on vaan mun mielipide mutta mun mielestä piikkiselläkin ajelee ihan mukavasti melkein paikassa kuin paikassa...ei se ehkä kaikkialle nopein ja "mukavin" ole mutta ei nyt ollenkaan mahdoton ja osaavissa käsissä nopeakin..onhan noilla "jokunen" kisaakin ajanut.
« Viimeksi muokattu: 13.02.15 - klo: 01.58 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #933 : 13.02.15 - klo: 08.37 »
On puolikaassa vääntöä iha riittävästi.. 250 nelari on mun mielestä aika turha laite ku ei siinä semmosta vääntöä oo ku vaikka 450 nelarissa. Ei siis mitään hyvää vrt. 2T
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #934 : 13.02.15 - klo: 08.53 »
On se 250cc 4T hyvä ajaa radalla. Joutuu ehkä huudattaa kokoajan mut nopea ja helppo ajaa se on.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #935 : 13.02.15 - klo: 09.42 »
no jokainen ajaa millä lystää :)
eikä liene yllätys että 250 4t vs 450 4t kummassa enemmän vääntöä :)
pari 250yz 2t ollut,toinen soramonttu ajossa ja toinen liikenteessä.50km matkalla pysäytettiin 3 kertaa :)
Laiska ja vääntävä 150cc samurai oli kyllä kiva mettä mopo :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #936 : 13.02.15 - klo: 22.58 »
Tämmönen sitä tuli ostettua:D

EXC125

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #937 : 13.02.15 - klo: 23.05 »
Onko tota madallettu perästä?  vai näyttääkö mun silmät väärin...
Enivei varmasti kiva peli.  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #938 : 13.02.15 - klo: 23.17 »
Ei oo:D näyttää tos kuvas varmaanki siks ku noi alumiiniset käsisuojat on aika korkeat:D on muuten pirun jykevän oloset
EXC125

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #939 : 13.02.15 - klo: 23.36 »
Ok, jotenkin näytti perä matalalta(jääradalle, ja jotkut "nassikat" noita joskus madaltaa).. kuvakulma ilmeisesti hämää, parhaat fotot tuleekin mun mielestä monesti lähes suoraan sivusta..
Mutta kävitkö jo ottamassa tuntumaa, miltä tuntuu 250 2t vastaavan kokosen nelarin jälkeen?  ..eli mitkä on nyt fiilikset urheilusuorituksen jälkeen..
« Viimeksi muokattu: 13.02.15 - klo: 23.40 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #940 : 13.02.15 - klo: 23.39 »
Kävinhän minä. Olihan se erilainen ajaa, ilman piikkejä kun ajoin niin ei oikein päässyt leipää antamaan mutta pellossa jossa oli n.20cm lunta pääsi jotenkin kokeilemaan.. En oikein vielä osaa sanoa mitään:D
EXC125

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #941 : 14.02.15 - klo: 16.22 »
Hieno 2-tahti Honda empulla. Joo, eipä sitä pahemmin pysty ajelemaan ilman piikkejä talvella, kun puolikas 2-tahti muutenkin todella repivä.

Mä olen muutamia pikkunelareja testaillut ja veljen 2012 kx250f fmf megabomb putkistolla oli ensimmäinen mistä tykkäsin todella paljon, siinä on tehoa ja vääntöäkin yllättävän paljon, alusta aivan huippu.

www.youtube.com/watch?v=tpB3ECw_Z78
« Viimeksi muokattu: 14.02.15 - klo: 16.26 kirjoittanut -rcmh- »
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #942 : 14.02.15 - klo: 16.52 »
Tämäkin ollut enduro käytössä iäkkäämmällä miehellä joten priimakunnossa. Vähä erilainen polkea käyntiin kuin 125 :D

Valosähkötkin tässä on. Ja 15v junnulle on kyllä tehoa aivan tarpeeks :grin:
EXC125

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #943 : 14.02.15 - klo: 17.40 »
On kyllä nätti Honda. Kelpaisi itellekin.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #944 : 14.02.15 - klo: 20.38 »
Joo kyllähän se hieno on. FMF putkea ja v-forcen läppiä voisi harkita jossain vaiheessa
-rcmh-, eikös sinulla ole näistä kokemusta?
EXC125

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #945 : 14.02.15 - klo: 23.30 »
Joo, on mulla kawassa FMF Gnarly putki ja Vforcen läpät, kyllä ne toi ihan hyvin potkua varsinki ala ja keski/alueelle. Eipä noista tavallinen harrastelija paljon hyödy mitään jos vähän tuo potkua enemmän, mutta kyllä tuo kromiputki hieno on. :tongue:

Mun pitäis omaan 250 kawaan tehdä täydellinen koneremontti, pitäis kaikki uusia niin tulis iskuun taas.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #946 : 15.02.15 - klo: 12.17 »
Joo aivan varmasti kulkee riittävästi muutenkin. Mutta mulla on vakioputkea paikkailtu sen verran että ois hyvä ostaa uusi.

Tähän on alakerta ja yläpää rempattu 49h sitten. Ja mäntä nyt aivan hiljattain.
EXC125

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #947 : 15.02.15 - klo: 16.03 »
250 nelari on mun mielestä aika turha laite ku ei siinä semmosta vääntöä oo ku vaikka 450 nelarissa.

Samaa mieltä oli aikoinaan moni kuski lähtöviivalla, paitsi eräs suomalainen enduromestari joka yllättäen starttasi kisaan 250 nelarilla ja voitti kisan. Ei se 250 nelari ole turha laite, suosittu peli harraste enskan parissa moottorin pehmeämmän käytöksen vuoksi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #948 : 16.02.15 - klo: 07.28 »
Niinno, en tarkoita etteikö sillä pääsisi lujaa radalla, kun on osaava kuski mutta tarkoitan sitä, että minulle pyörä ei ollut sopiva.
EXC125

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #949 : 16.02.15 - klo: 10.35 »
Itseasiassa, jos enskailusta puhutaan niin kokematonkin ajaa pienemmällä koneella parempia tuloksia :wink:

Mutta onhan se totta että ei sitä voimaa ole koskaan liikaa jos pyörällä ajetaan muutakin kuin suomienskaa. 400 kanssa alkaa leveämmillä laduilla hönkä loppumaan mutta hyvin sillä on pärjännyt, otetaan karkuun päässyt letka kiinni kun latu kapenee ja polut huononee :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #950 : 16.02.15 - klo: 14.44 »
Tarkennetaan nyt vielä..mun ajo tapahtuu milloin minkälaisissa paikoissa, ahtaat polut, umpimetsä, montut, rata, soratiet/hiekkatiet ja kaikenlainen muu pelleily että 250 2t on omasta mielestä paras siihen :)

EXC125

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #951 : 16.02.15 - klo: 16.28 »
Mä ajelen kans kaikenlaista ajelua ja 2-tahti puolikas on hauskin sellaiseen, uudet nelarit on helpompia ajettavia mut 2-tahti savuttajassa on enemmän luonnetta. :cool:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #952 : 16.02.15 - klo: 17.47 »
On meininkiä. Kaverin 250 2T Bergillä ajelin viime kesänä pari päivää ja on se hauska peli, ruutia on sen verran että vanhaa äijää välillä vietiin kuin savuavaa lipoakkua sisäradalta pihalle :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #953 : 16.02.15 - klo: 19.06 »
Just näin! Mut nelipuolikas on jo aika raskas mulle, ja liiankin helppo ajaa.  Tämän kanssa kumminkin pitää jonkun verran osatakkin ajaa, että pääsee samaa vauhtia. Mutta se kehittää ajotaitoja;)

Vielä on vähän kaasarin säätämistä ennenkuin saa pyörän laittaa odottamaan kesää. Oli vanha omistaja vaihellut suuttimia miten sattuu eikä tuo tunnu toimivan oikein kunnolla vieläkään. Tilasin vakiokokoiset suuttimet (420 ja 32,5 TK-suutin) ja siitä jos lähtis kokeilemaan.

Sääditkö -rcmh- kaaasutinta tuolle FMF putkelle erilaiseksi?
EXC125

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #954 : 16.02.15 - klo: 19.09 »
Itte kun tuli ajeltua jäärataa (kilpaakin joku vuos) niin kyllä kireäks vedetty 2t 250 on hirveän paljon vaativampi ajaa kuin iso nelari. Jo joku on erimieltä niin suosittelen laittamaan ajovehkeet päälle ja ottamaan vaikka polkupyörän alle ja sitten taivuttelemaan ittensä yhden ulkojalan varaan kunnon kallistuskulmaan ja siitä sitten nostamaan sisemmän jalan ilmaan ja terveen irti penkistä (voi olla vaikeaa jos vehkeet ei ole liikkeessä). Sitten voi kuvitella kun erittäin kierrosherkkä (ryntäävä eli pidonirrottava) ja voimakas 2t on alla ja 100kmh lasissa, minne matka suuntautuu? Ei kai penkkaan?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #955 : 16.02.15 - klo: 19.52 »
 :roll:
ettei siinä hondassa nyt vain olis ihan tarkoituksella isoa suutinta talvea varten.
männän tunnit lähenee loppua/karstanen kone.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #956 : 16.02.15 - klo: 20.54 »
Ei, ei ole. Sen verran ymmmärrän näistä..ja tuskinpa vaan ku lykäsin uuen männän tuossa viikonloppuna.
EXC125

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #957 : 16.02.15 - klo: 20.55 »
Ja kun pyörän vakiosuttimet on 420 ja 32,5, ei näe järkeä siinä että sisältä löytyi 410 ja 42.
EXC125

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #958 : 16.02.15 - klo: 22.13 »
siinä tapauksessa voipi tehdä terää vakiosuuttimet  :laugh:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #959 : 17.02.15 - klo: 00.20 »
Sääditkö -rcmh- kaaasutinta tuolle FMF putkelle erilaiseksi?

Jos nyt oikein muistan niin laitoin hieman isomman pääsuuttimen.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava