Kirjoittaja Aihe: Korin leikkaus?  (Luettu 2346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mini-z-freak

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin leikkaus?
« : 16.01.03 - klo: 16.28 »
Auttakeehan, millä saan siisteiten leikattua korin? Siis kun kori on maalattu ja muutenkin viimeistelty, saksilla vaan kylmästi? :lol:
Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
Korin leikkaus?
« Vastaus #1 : 03.02.03 - klo: 22.39 »
Tämä viestini nyt ei liity korinleikkaukseen, mutta kuitenkin viimeistelyyn eli tämmöinen liima kuin XXX Main Lexan picture glue niin onko kokemuksia ja mikä muu liima soveltuisi tarrojen liimaukseen?

Meinasin vaan tehdä omat 'tarrat' tulostaen kuvat paperille ja liimata sitten lexan-korin sisäpuolelle ja sen jälkeen maalaus päälle.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin leikkaus?
« Vastaus #2 : 03.02.03 - klo: 23.41 »
tai tilaat täältä tälläiset  
ja viimestelyn ymmärrän dremelillä, mut miten ihmeessä leikkaus sujuu sillä? sillä pikkuisella laikalla vai? ei tuossa laatikossa muuta leikkaavaa näyttäis olevan..

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
Korin leikkaus?
« Vastaus #3 : 04.02.03 - klo: 15.39 »
Oisko kauppaa asiaa :twisted:
Sori olisin antanut laikan numeron, mutta kun tuo ohje on hävinny :oops:

Mika R

  • Vieras
Re: Korin leikkaus?
« Vastaus #4 : 07.02.03 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "mini-z-freak"
Auttakeehan, millä saan siisteiten leikattua korin? Siis kun kori on maalattu ja muutenkin viimeistelty, saksilla vaan kylmästi? :lol:


Moi, mä leikkaan korin yleensä ennen maalaamista ettei sitten leikatessa tuu jälkiä maalipintaan. No käy se maalauksen jälkeenkin varovasti, ja saksilla siitä vaan. Renkaan pyöreät kohdat voi vetää ekaks mattoveitsellä ja sitten varovasti "taittaa" piirtoa myöten, jos ei ole erillistä siihen tarkoitettua leikkuria (kuten mulla). Jotkut korit, esim. Kyoshon, on aika paksua lexania, joissa jotku ahtaat kohdat voi leikkata sivuleikkureilla kun sakset ei riitä.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Korin leikkaus?
« Vastaus #5 : 07.02.03 - klo: 22.54 »
En tiedä tuleeko Dremelin mukana sellaista hiekkapaperirullaa, mutta sellaisella kun pistää menemään niin ei paljon muita työkaluja tarvitse. Eli sillä vaan hioo kunnon kierroksilla niin se uppoaa lexaniin kuin kuuma veitsi voihin, ja siis onnistuu myös renkaiden aukot todella hienosti.
Ainakin oman 99mk maksaneen Axel-karahiomakoneen mukana tuli tuommoisia pieniä hiekkapaperirullia, jotka ovat ehkä ainoat terät joille olen kahdenvuoden aikana käyttöä keksinyt, ja sekin käyttö on vain tämä korin muotoilu.
Myös maalatun korin viilaus onnistuu ilman lohkeilua.
Pöly toki on miinusta mutta ei sekään mitään vakavaa ole.
allekiroitus

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin leikkaus?
« Vastaus #6 : 08.02.03 - klo: 00.29 »
juu, tuleehan niitä Dremelin mukana vaikka kuinka :D ajattelinkin että ei sillä laikalla todellakaan voi sitä leikata... mutta noilla pitää kokeilla  8) ja itse olen löytänyt dremelilleni jo aika monta käyttöä näiden lelujen parissa :)