Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1560 : 07.08.08 - klo: 17.57 »
Niin siis X mallissa on kait aina tuo F kone. Eikös rtr X:ssäkin ollut F4.1 XD ... mitä lie olikaan paranneltu. Vähän ilmeisesti lisää tehoa verraten vanhempaan malliin.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1561 : 07.08.08 - klo: 18.06 »
Jaa, kyllä mä kattelin et esim. Xl rtr:ssä on chimairarocks:in mainitsema K5,9 Big Block eli .36 inch
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1562 : 07.08.08 - klo: 19.50 »
Siis  X 4.6 RTR -mallissa on F 4.6 moottori, ja SS 4.6 JA X SS-versioissa on K 4.6 lehmä. Eroja on vähän, esim. kaasarissa, sisämitoissaja ja värityksessä. Veikkaanpa, että noista kahdesta tua K 4.6 -lehmä on vähän pitemmälle viritetty. Tuo K 5.9 onkin sitten ihan eri juttu.... :mrgreen:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa EXOTIC

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1563 : 07.08.08 - klo: 20.13 »
nyt tais hajota laatikosta jotain kun rallitin tossa nurmikolla.. diffit ja tasauspyörästöt pyörii ihan normaalisti, muovinen spurri meni ihan sileeks ja kun autoa työntelee niin spurri ei pyöri ollenkaan ja kun spurrista pyörittelee niin yhtä äkkiä töksähtää ihan lukkoon.. pitänee varmaan huomenna purkaa laatikko osiin..
Hpi Baja 5b ss

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1564 : 07.08.08 - klo: 23.16 »
Siis  X 4.6 RTR -mallissa on F 4.6 moottori, ja SS 4.6 JA X SS-versioissa on K 4.6 lehmä. Eroja on vähän, esim. kaasarissa, sisämitoissaja ja värityksessä. Veikkaanpa, että noista kahdesta tua K 4.6 -lehmä on vähän pitemmälle viritetty. Tuo K 5.9 onkin sitten ihan eri juttu.... :mrgreen:
F4.6 sekä K4.6 -motti on kumpikin 8-porttinen... ja "tehoa" on kummassakin saman verran... :roll:
ja tosiaan, ainoa ero on iskunpituudessa ja kaasarissa sekä K4.6 kiertää enemmän... ja mitä tohon K5.9:iin tulee, ni aika näyttää sen toimivuuden... :undecided:

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1565 : 09.08.08 - klo: 11.07 »
Jep jep eli itekkin ostin Savage 3.5 RTR auton viime keskiviikkona ja ainaki viel on hyvin pelittäny, mut eihän sillä viel ookkaa ku n. 5 tankillista ajettu. Harppaus tehoissa vanhasta sähköautosta oli kyllä aika järkyttävä ja vaatii vielä vähä totuttelua mutta eiköhän se tästä.
Autot ei oo muutenkaa mun ykkösalaa vaa oon enemmän rakennellu vähä erikoisempia veneitä missä nopeus ei todellakaa oo tärkeintä, mut nyt menee jo OT:n puolelle.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1566 : 10.08.08 - klo: 21.54 »
No eipä sekään ilo kauaa kestänyt vaan nyt 3,5 tankillisen jälkeen molemmat diffit sanoivat itsensä irti yhtä aikaa.
Onkohan tämä valmistus-/asennusvirhe kun nyt jo hajosivat? Ajo ei kuitenkaan ole sisäänajon lisäksi juuri tullut ja kaikki on tapahtunut tasaisessa maastossa hiekalla.
Tällä foorumillakin sanotun perusteella olisin odottanut pitempää kestoa noilta rattailta.
Tarkemmin sanottuna etudiffistä meni ratas 87193A P1x20 eli isompi ratas sisältä, takadiffiä en ole viel edes avannut mutta oireet ovat identtiset eli diffit vaan luistavat eivätkä välitä vetoa renkaille.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1567 : 10.08.08 - klo: 23.23 »
Minkälaisia rattaita käytät?? Joku joskus käytti hiilikuitu :shocked: Itselläni on titaanit. Vai onko sinulla alumiinit :kiss:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1568 : 10.08.08 - klo: 23.36 »
Mulla on ne perusrattaat mitkä siin tuli mukana eli jotain metallia ne on mutta en sitten sen tarkemmin tiedä...
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1569 : 10.08.08 - klo: 23.39 »
Snagge, ei ole kukaan käyttäny diffeissä koskaan hiilikuiturattaita. siitä voit olla varma.
Sullakaan tuskin on titaanisia puretenissä. joka kerpeleen topikkiinkaan ei oo pakko kirjottaa jotain turhanpäivästä soopaa kun et mistään tunnu tietävän.

Savagen diffit kannattaa shimmata hyvin, jos ei oo vakiona niin laita ne conversiosetit että on 4 pikkuratasta ja kaks ristitappia per diffi, sitte tosiaan se sopiva shimmaus, hyvät öljyt niin pitäis kestää paremmin. Ite käytin vielä alumiinisiä diffikuppeja eikä 5 gallonan jälkeen näkyny mitään kulumaa. Kuulemma alukupit ei oo pakolliset, muovisetkin kestää kunhan shimmaa ja on niitä pikkurattaita tarpeeks. Ite laitoin kerralla kuntoon kun diffit laukes.

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1570 : 10.08.08 - klo: 23.42 »
JOku on joskus käyttänyt hilari rattaita diffeissä huonoin seurauksin. Siitä laitan vaikka satkun vetoa. Motas vuotta oot näitä rc:systeemejä harrastanu?? Ja itselläni on alphassa titaani diffit. Voisin vaikkapa näyttää.
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1571 : 10.08.08 - klo: 23.50 »
JOku on joskus käyttänyt hilari rattaita diffeissä huonoin seurauksin. Siitä laitan vaikka satkun vetoa. Motas vuotta oot näitä rc:systeemejä harrastanu?? Ja itselläni on alphassa titaani diffit. Voisin vaikkapa näyttää.

Joo, nappaa tosiaan vaikka aluksi kuvia niistä sun titaanidiffeistä ja pistä jakoon niin voidaan ihmetellä! Hiilarirattaat ylipäätänsä missään voisivat kyllä olla aikamoinen kokemus, ainakin varaosakauppiailla riittäisi asiakkaita :grin:

Ei taitaisi tankillista moisilla päästä, jos nyt joku alkaisi niitä levystä koneella jyrsimään... Vai meinaatko että ne voisi valaa muotissa? :grin:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1572 : 10.08.08 - klo: 23.55 »
jep jep... Hiilikuitu kun on säikeistä eikä se todellakaan kestä rattaana ainakaan monsterin diffissä. 7 vuotta oon harrastanu mutta mitäs väliä sillä on? Ei tää oo mikään tsätti.

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1573 : 11.08.08 - klo: 00.28 »
Savagen diffit kannattaa shimmata hyvin, jos ei oo vakiona niin laita ne conversiosetit että on 4 pikkuratasta ja kaks ristitappia per diffi, sitte tosiaan se sopiva shimmaus, hyvät öljyt niin pitäis kestää paremmin. Ite käytin vielä alumiinisiä diffikuppeja eikä 5 gallonan jälkeen näkyny mitään kulumaa. Kuulemma alukupit ei oo pakolliset, muovisetkin kestää kunhan shimmaa ja on niitä pikkurattaita tarpeeks. Ite laitoin kerralla kuntoon kun diffit laukes.

Joo tiedän et kannattais shimmata mutta oletin että olis kestäny paremmin vakiona noi ku vaa ton 3 tankillista.
Tossa on jo vakiona neljä pikkuratasta.
Pitää kattoo nyt et mitä myyjä vastaa ja sitte päättää miten päivitän noita. Aludiffit on kuitenkii kohtuu kalliita ku just on investoinu autoo nii oletin et pääsis vähä pitempää ilman suurempaa investointia. Voihan sitä toki vaihtaa vaa vahvemmat rattaat tohon mut katotaa miten etenee...
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1574 : 11.08.08 - klo: 10.54 »
Onko muuten näissä uusimmissa 4.6 savageissa tämä diffien hajoileminen kanssa ongelmana?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1575 : 11.08.08 - klo: 12.07 »
Samaa kysymystä itelläkin. Toivottavasti ei  :embarrassed: meinaan tilasin justiinsa uuden spurrri/kello yhdistelmän ja jos se onkin diffissä vika niin ei pääse ajaan pitempään aikaan. Autossa veto meinaan pätki. Spurri oli jo kerran siirretty lähelle konetta, kytkinkello kaiversi uudet rattaat  :evil:
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1576 : 11.08.08 - klo: 13.09 »
Kyllä se niistäkin olis hyvä diffi shimmata jo uutena. Ei minkään auton diffi kestä ilman shimmaamista, savagessa vaan on tavallista suuremmat välykset sielä.

Poissa Metanol Man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1577 : 11.08.08 - klo: 15.52 »
Mulla on kestäny savages diffinrattaat ainakin 5-6 gallonaa ja shimmannu en oo kertaakaan. Minust ne vakio rattaat on jotain terästä en toki mee takuuseen mut hyvin ne on kestäny. Ihmettelen suuresti tuota hajoamista :huh:
Tällä hetkellä ei mitään!

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1578 : 11.08.08 - klo: 15.52 »
Onko muuten näissä uusimmissa 4.6 savageissa tämä diffien hajoileminen kanssa ongelmana?


Ei, ainakaan allekirjoittaneella ensimmäisen gallonan jälkeen. Purin molemmat täysin atomeiksi, puhdistin perusteellisesti eikä näkynyt tipan tippaa kulumista. Tuo nyt on tietenkin aika vähän ajettu, mutta kuitenkin.
Samaa mieltä olen Divi:n kanssa nuista välyksistä, niitä löytyy.. :undecided:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1579 : 11.08.08 - klo: 16.54 »
Joo nyt joutuu kyllä hankkimaa uudet rattaat ja täytyy kans shimmata hyvin jos ne sitten vaikka kestäis.
Terästä noi alkuperäiset rattaat kyllä taitaa olla et varmaa on niitten välyksien takia hajonnu, kun meni hampaistakin vain kärjet ja veto hävis heti.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1580 : 11.08.08 - klo: 17.32 »
Kyllä se niistäkin olis hyvä diffi shimmata jo uutena. Ei minkään auton diffi kestä ilman shimmaamista, savagessa vaan on tavallista suuremmat välykset sielä.

Itsellä on revossa kestänyt ilman shimmaamista, ei taida sitten olla väljyyttä kun on kestänyt.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1581 : 16.08.08 - klo: 12.00 »
Lainaus käyttäjältä: pauliK link=topic=16965.msg270690#msg270690 date=1218403729
[/quote

Joo tiedän et kannattais shimmata mutta oletin että olis kestäny paremmin vakiona noi ku vaa ton 3 tankillista.
Tossa on jo vakiona neljä pikkuratasta.
Pitää kattoo nyt et mitä myyjä vastaa ja sitte päättää miten päivitän noita. Aludiffit on kuitenkii kohtuu kalliita ku just on investoinu autoo nii oletin et pääsis vähä pitempää ilman suurempaa investointia. Voihan sitä toki vaihtaa vaa vahvemmat rattaat tohon mut katotaa miten etenee...

Jos diffi hajoaa sisään ajon aikana niin luulis takuun korvaavan.
Vai oletko ajanut sisäänajon kaasu pohjassa ja keula pystyssä?
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1582 : 16.08.08 - klo: 18.32 »
Terve, ensimmäinen viestini. Tuli tuossa siis hommattua tuollainen savage 3.5 rtr käytettynä ja tuolla muutaman tankillisen ajelin ja yhtäkkiä ei ota vauhtia. Ei vetoja juuri lainkaan, vähän jotain juuri rattaiden surinaa kuuluu. Ilmeisesti taka diffi joltain osin ainakin sökö koska jos pyörittää renkaita ja pitää akselista kiinni niin ei välity juuri mitään voimaa kardaanille?

Toinen että mitenkäs tuossa jos voimaa/pitoa ei välity takapäähän niin pitäisikö etupään vetää yksin vai ei, siellä kyllä pyörii kardaani jos renkaita pyörittää mutta ei liiku auto. Auton nostaa ilmaan niin kaikki 4 rengasta kyllä pöyrii mutta ei poweria. Että mahtaako olla keskidiffi takadiffin lisäksi palasina?

Sitten onkohan tuo purettava kuinka atomeiksi noiden korjauksen tähden?

Ja olisiko jotain sopivaa kovempaa [(alumiini?) vai onko rattaat jo jotain metallia niin sitten kovempaa settiä?] settiä suositella tilalle jotta tuota ei sitten tulevaisuudessa tarvitsisi purkautella tuon samaisen vian takia?

Tänks, kauhulla odottaen...

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1583 : 18.08.08 - klo: 13.16 »
Lainaus käyttäjältä: pauliK link=topic=16965.msg270690#msg270690 date=1218403729
[/quote

Joo tiedän et kannattais shimmata mutta oletin että olis kestäny paremmin vakiona noi ku vaa ton 3 tankillista.
Tossa on jo vakiona neljä pikkuratasta.
Pitää kattoo nyt et mitä myyjä vastaa ja sitte päättää miten päivitän noita. Aludiffit on kuitenkii kohtuu kalliita ku just on investoinu autoo nii oletin et pääsis vähä pitempää ilman suurempaa investointia. Voihan sitä toki vaihtaa vaa vahvemmat rattaat tohon mut katotaa miten etenee...

Jos diffi hajoaa sisään ajon aikana niin luulis takuun korvaavan.
Vai oletko ajanut sisäänajon kaasu pohjassa ja keula pystyssä?

En todellakaan ole rääkänny sisäänajon aikana!
En ostanut tuota autoa sen takia että voisin rikkoa sen välittömästi. Sisäänajon ajoin ohjeiden mukaan ensin pukilla ja sitten tasaisella välillä puolella kaasuja ja rullaten jne...
Myyjän mukaan voimansiirto ei kuulu takuunpiiriin. Diffit kuulemma hajosi kun spurri oli liian kireällä (ohjeiden mukaan säädetty).
Myyjä antoi kuitenkin alennusta uusista rattaista koska tilanne ei ollut täysin selvä.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1584 : 18.08.08 - klo: 13.21 »
Terve, ensimmäinen viestini. Tuli tuossa siis hommattua tuollainen savage 3.5 rtr käytettynä ja tuolla muutaman tankillisen ajelin ja yhtäkkiä ei ota vauhtia. Ei vetoja juuri lainkaan, vähän jotain juuri rattaiden surinaa kuuluu. Ilmeisesti taka diffi joltain osin ainakin sökö koska jos pyörittää renkaita ja pitää akselista kiinni niin ei välity juuri mitään voimaa kardaanille?

Toinen että mitenkäs tuossa jos voimaa/pitoa ei välity takapäähän niin pitäisikö etupään vetää yksin vai ei, siellä kyllä pyörii kardaani jos renkaita pyörittää mutta ei liiku auto. Auton nostaa ilmaan niin kaikki 4 rengasta kyllä pöyrii mutta ei poweria. Että mahtaako olla keskidiffi takadiffin lisäksi palasina?

Sitten onkohan tuo purettava kuinka atomeiksi noiden korjauksen tähden?

Ja olisiko jotain sopivaa kovempaa [(alumiini?) vai onko rattaat jo jotain metallia niin sitten kovempaa settiä?] settiä suositella tilalle jotta tuota ei sitten tulevaisuudessa tarvitsisi purkautella tuon samaisen vian takia?

Tänks, kauhulla odottaen...

Itsellä oli samat oireet kun diffit oli rikki. Eli ilman vastusta renkaat kyllä pyöri mutta maassa pysyi paikoillaan.
Itse kun avasin Savagen en nähnyt keskidiffiä eli eikai tuossa sellaista ole?
Diffien kestävyydestä olen tältä foorumilta saanut sen kuvan että myös perusrattaat (metallia itsellä) kestää mainiosti jos ne vain shimmaa oikein.
Aludiffejä saa myös mutta itse en ainakaa ollut vielä valmis kustantamaan niiden lisähintaa jos kerta perusrattaatkin saa kestämään.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1585 : 18.08.08 - klo: 22.31 »
Ei heeveta, olen nyt tuon kanssas pähkäillyt että mikä olisi vikana, varmaksi osaa sanoa mitään...
Olisiko nyt jotain keinoa selvittää onko mikä noista diffeistä rikki?

Ja olen aloittanut purkamaan molempia päitä mutta peeveli sentään, tarviiko se tosiaan purkaa aivan atomeiksi?
Miten nuo akselit irroitetaan noista diffeistä, siis diffin pää irti niistä joissa toinen pää renkaaseen menee.

Olisko tästä jossain jotain kuvasarjaa jottei tulisi aivan kokoautoa rakennettua uudestaan...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1586 : 18.08.08 - klo: 22.36 »
Katso auton mukana tulleet manuaalit. Diffit otetaan pois siten, että puretaan osa ripustuksista pois niin että saat diffikuoret esille, sen jälkeen otat tarvittavat ruuvit/osat pois jotka estävät diffikuorien ottamisen irti, sen jälkeen avaat diffien kuoret ja sisällä on diffi, joka avataan normaalisti 4 ruuvia avaamalla, jonka jälkeen käsissäsi on todennäköisesti diffien sisällä oleet öljyt/vaseliinit sekä ja pinioni rattaat. Jos jokin kyseisistä rattaista on rikki tai puuttuu hampaita, niin se selittää syyn siihen miksi diffit eivät ole täysin kunnossa.
- Tapsa

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1587 : 18.08.08 - klo: 23.07 »
ja jos ny jostain kumman syystä myyjä ei antanu sulle manuskaa mukaan, ni senhän voi aina ladata HPI:n sivuilta...
Savage 3.5 RTR Manual  [13 Mb]

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1588 : 19.08.08 - klo: 00.05 »
Tulihan tuo manuaali mutta eipä se näin alkuun turhan selkeä ole. Mutta löytyi tuolta netistä kuvasarjaa kun jaksoi oikein kaivamalla kaivaa.. Aika atomeiksihan toi pitänee purkaa mutta minkäs teet..

Lähinnä tuota nelivedon tekniikka olisi kiva tajuta ettei tulisi väärää paikkaa purettua, epäilen kyllä tuota takadiffiä mutta enpä oikee ole saanut sitä itselleni vahvistettua. Pyäritellyt renkaita, koittanut pidellä kardaaneita sun muuta että mistä rutinaa kuuluu, mikä antaa periksi... Ilmeisesti ainakin toi keskikohta ehjä että joko etu tai takadiffi mutta mutta...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1589 : 19.08.08 - klo: 00.09 »
Tarkista toki vetoakseleiden kunto, saattaa olla hajalla. Purin kerran traxxas revon lähes palasiksi, kunnes tajusin että yksi vetoakseli olikin hajalla.
- Tapsa