Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 529732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1770 : 12.07.09 - klo: 21.51 »
olis tarvetta saada tietoon hpi moottoreiden etulaakereiden tiedot eli hpi k5.9 ja hpi k4.6
luultavasti sama mut jos erillaiset tartteis molempien tiedot.

kirja tyrkyttää  koko lohkoo ostettavaksi?

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1771 : 21.07.09 - klo: 22.01 »
Kuinka paljon tehoa saa lisää tuolla kromisella tuned pipellä normaaliin savage X 4.6 RTR putken tehoihin verrattuna?
Eipä noissa savagen pannuissa pilli hirveesti vaikuta.
Ainoa todella huono pilli savageissa taitaa olla se antiikkinen komposiitti pilli.
Pitää kauheeta ääntä ja tehotkin hukassa.
Pakoputkella ei kannata mitään suuria teho muutoksia odotella.
Erot huomaa yleensä väännössä tai kierroksissa kunnon pillillä molemmissa,ja silloin kannattaa jo etsiä aivan muuta kuin hpi:n spooning putkia :cool:
Saattaako tosta komposiitti pakoputkesta johtua se että kun savagella yrittää mennä esim ylämäkeen niin se ei jaksa vetää vaan kierrokset nousee mutta auto jää siihen??? mulla on tuo ongelma mut menee kyllä ohi ku ajaa rinkiä kaasu pohjas mut saako korjattua jos ostaa uuden pillin?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Hohtimet

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1772 : 22.07.09 - klo: 07.38 »
Saattaako tosta komposiitti pakoputkesta johtua se että kun savagella yrittää mennä esim ylämäkeen niin se ei jaksa vetää vaan kierrokset nousee mutta auto jää siihen??? mulla on tuo ongelma mut menee kyllä ohi ku ajaa rinkiä kaasu pohjas mut saako korjattua jos ostaa uuden pillin?

Moro!

Kyllä tuo mun mielestä enemmän vaikuttaa siltä, että slipperi tai kytkin luistaa. Ei putkella tuon kanssa pitäs olla mitään tekemistä.
Losi 5IVE-T | HPI Baja 5B | Axial SCX

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1773 : 22.07.09 - klo: 20.35 »
moro!rupesin kysyy ton slipperyn säädöistä kun auton ostin käytettynä eikä ole mitään manuaalia.eli lueskelin että jos ajaa röykköisessä paikassa niin slipperyä pitäisi löysätä?onko näin?ja onko siihen mitään nyrkkisääntöä miten tiukalla ton kuuluu olla?kun on uutta koko asia  :roll: antaakos se niinku luistaa voimansiirron vai mikäs sen tarkotus on?toivottavasti joku tajuaa mitä yritän kysyä  :laugh: ja autohan on savage 4.6ss.kiitti vastauksista!

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1774 : 22.07.09 - klo: 22.20 »
moro!rupesin kysyy ton slipperyn säädöistä kun auton ostin käytettynä eikä ole mitään manuaalia.eli lueskelin että jos ajaa röykköisessä paikassa niin slipperyä pitäisi löysätä?onko näin?ja onko siihen mitään nyrkkisääntöä miten tiukalla ton kuuluu olla?kun on uutta koko asia  :roll: antaakos se niinku luistaa voimansiirron vai mikäs sen tarkotus on?toivottavasti joku tajuaa mitä yritän kysyä  :laugh: ja autohan on savage 4.6ss.kiitti vastauksista!

Ohjeissakin sanotaan että slipperyn täytyy olla 1/2 kierrosta auki. Jos röykkyisempään maastoon menet, väännä slipperyä ainakin 1 kierros auki.  Siis  väännät sen mutterin aluksi niin kiinni kun saa (älä kiristä liikaa!!) ja siitä lähdet avaamaan.
Nimim. kokemusta jos ei niin tee  :angel:

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1775 : 24.07.09 - klo: 05.44 »
kiitoksia kynamiehelle vastauksesta.mites toi savagen laatikko muilla toimii?pojan kanssa käytiin eilen hiekkamontulla tunti rälläämässä ja huomasin että vaihtamiset toimii vähän miten sattuu.eli joskus saattaa mennä kauankin ennenkuin vaihtaa kakkoselle?sitähän pystyy säätämään mutta kun ongelma esiintyy myös päinvaistoin,eli ei vaihda ykköselle ennenkuin vauhti on tosi matalalla käynyt  :huh: asfaltilla mitä olen ajanut niin on toiminut ihan nätisti.liekkö enemmänki sitte ominaisuus mitä ongelma....

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1776 : 24.07.09 - klo: 20.04 »
kiitoksia kynamiehelle vastauksesta.mites toi savagen laatikko muilla toimii?pojan kanssa käytiin eilen hiekkamontulla tunti rälläämässä ja huomasin että vaihtamiset toimii vähän miten sattuu.eli joskus saattaa mennä kauankin ennenkuin vaihtaa kakkoselle?sitähän pystyy säätämään mutta kun ongelma esiintyy myös päinvaistoin,eli ei vaihda ykköselle ennenkuin vauhti on tosi matalalla käynyt  :huh: asfaltilla mitä olen ajanut niin on toiminut ihan nätisti.liekkö enemmänki sitte ominaisuus mitä ongelma....

voi siellä sisällä olla likaakin ja sillon vaihteli vähän miten sattui.
muistelee olise niin...

putsaus osien tarkistus ja säätö pitäs pelata sitten.

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1777 : 05.08.09 - klo: 05.23 »
hmm..tuosta slipperystä vielä.lueskelin näiltä palstoilta että spurrin tulee pyöriä kun autoa työntää eteenpäin?minulla piti kiristää slipperi aivan niin tiukkaan ku meni ennenku niin tapahtu ja helposti sormella saa pysäytettyä.eli laitankos uutta slipperyä tilaukseen?

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1778 : 21.08.09 - klo: 07.19 »
Moro! Onko muilla ollut savagen kanssa tätä ''ongelmaa''; Käynnistyessä ja 5 min sen jälkeen keskineula pyörii ihan mihin suuntaan haluaa. Kun kone on lämmin, niin mitään ongelmia ei ole. Tämä ilmeisesti liittyy lämpötilaan koska vain kylmänä heiluu mutta voiko asialle tehdä mitään?

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1779 : 21.08.09 - klo: 07.46 »
oletko vaihtanut o-rengasta?haulla mitä katselin samankaltaisia vikoja niin vika löytyy ja korjaantuu vaihtamalla kyseisen renkaan :smiley:

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1780 : 05.09.09 - klo: 11.09 »
moro!kuinka paljon vaikuttaa nopeuteen jos kytkinkello on nyt 16 piikkinen ja ajattelin jos ostaisi 18 piikkisen?spurri on 47 piikkinen.nopeutta en sinänsä paljoa lisää hae mutta jos tolla välityksen muutolla ei ajo olisi enää yhtä rempovaa,jatkuvasti selällään soramontulla ajaessa laparenkailla :laugh: tosin pitäs sen kyllä kiihtyäkkin jaksaa....tosta spurrista,mistä sais teräksisen tai jonkun muun vastaavan?hobbylinnasta tilasin terässpurrin mutta se ei ole leveydeltään kuin n.kolmanneksen vakiosta :shocked: eipä sillä kauaa ajeltu kun söi kytkinkellon p******i koska niin pieneltä alalta ovat kosketuksissa.auto ss savage nossen rs30 motilla.
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 11.16 kirjoittanut kase »

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1781 : 05.09.09 - klo: 11.46 »
kytkin menee vaan koville jos vaihdat pidemmät välit ja lapagummeilla hiekkamontulla.
ennemmin pituutta lisää xl tai hot racing runkolevyt ja takakartaani auttaa kummasti

ja terässpurri tarvii teräskellonkin muuten ei kestä ne kun molemmat vaihtaa sitten kestää pitkään jos välys ok.

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1782 : 05.09.09 - klo: 13.28 »
eli tälläsen tilasin http://www.hobbylinna.com/racing-clutch-bell-tooth-p-16499.html. se mikä meni rikiksi oli samanlainen.paitsi tietysti 16 piikkinen.eikös tuo ole jokin "kestävä malli"?onko savagessa vakiona kytkinkello 17 piikkinen?olin jostaki lukevinaan...no täytyy kokeilla riittääkö myllyssä enää vääntö.ei kellään olisi kytkinkelloja :laugh:
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 13.34 kirjoittanut kase »

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1783 : 05.09.09 - klo: 14.56 »
joo vakio on 17 kyllä toi kello kestää minkä tilasit.

ite ajoin foffia että pitkä runko, levennys setti, honkkarin levittävät vanteet, madallus,välit 13t kello ja 53 spurri, mod vain ykkös vaihde käytössä, lukko edessä,alukytkin,spurri kiinteeksi,titaani kartaanit ja vetarit,
sit kesti mitä ny perät paukku.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img744683.jpg

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1784 : 05.09.09 - klo: 16.55 »
sullahan on "lievät"muutokset :grin: piru ko oisi pitemmät runkolevyt,varmaan vaikuttasi tohon keulimisherkkyyteen paaaljon.niin fantsua ajaa jyrkkiä rinteitä ku pito riittää :p mites toi etuperä "lukitaan"?ja ton kakkosen vois pois saada käytöstä..vaikka alupalat löytyykin niin mahtaa tosiaan olla kytkin kovilla tolla isommalla kellolla.varsinki jos vaihtaa kakkoselle.pitääkö laatikosta ottaa joku osa veke vai??

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1785 : 05.09.09 - klo: 17.46 »
nii oli auto vaihtanut nykyään jo omistajaa.
lisäpainoakin on tullut käytettyä keulassa nimhiakku puskurin sisään poikittain tai vastaavia.
itellä oli palikat pois lootasta mutta säätää sen lootan niin ettei ota vaihetta päälle on helpoin.

runkopidennyksiä:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXUWK6&P=8

http://cgi.ebay.com/HPI-Savage-XL-Chassis-Conversion-Set-2-Part-100413_W0QQitemZ110431620655QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item19b63cce2f&_trksid=p3286.c0.m14

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=45587


etupäähän lukon saa joko kiinteällä lukkopalikalla
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=25723

tai jäykällä öljyllä
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=WR&I=LXWBN6

ps. lukonkanssa kääntyvyys hieman kärsii ja kiinteällä lukolla ei kannata mennä asfaltille ajaan että öljyä neuvisin käyttään

pps lisää foffareista http://rc-foff.net
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 17.50 kirjoittanut nieemikko »

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1786 : 11.09.09 - klo: 17.14 »
saako savage ss:ään teräksisiä rattaita vaihdelaatikkoon?eli se 39hampainen ja 44hampainen?ainoita muovirattaitahan ne kyllä onki koko laatikossa.meni toi pienempi sileeksi :angry: hpi:n sivuilta kattelin mutta ei kyllä ainakaan osunut silmään.

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1787 : 15.09.09 - klo: 17.34 »
Onko jollain tietoa saako mistään muualta halvemmalla noita 3-vaihteisen laatikon rattaiden laipallisia silmälaakereita kuin hobbylinnasta 20€? Mielestäni aivan ryöstö hinta parista pikku laakerista. Alkaa vaan oleen jo niin löysät, että kohta menee rattaat sileiksi.
Laakereiden koko siis on 6x10F

http://www.hobbylinna.com/ball-bearing-6x10f-p-17635.html
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Dilbe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1788 : 19.09.09 - klo: 17.26 »
mistä mahtaa johtuu et sulattelee spurreja?? ja sit ois toinenki et mist semmone johtuu et välillä lakkaa veto ja kierrokset nousee vaa??et oisko mahollisest kytkimessä jotain hämärää?

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1789 : 19.09.09 - klo: 20.13 »
moro!kuinka paljon vaikuttaa nopeuteen jos kytkinkello on nyt 16 piikkinen ja ajattelin jos ostaisi 18 piikkisen?spurri on 47 piikkinen.nopeutta en sinänsä paljoa lisää hae mutta jos tolla välityksen muutolla ei ajo olisi enää yhtä rempovaa,jatkuvasti selällään soramontulla ajaessa laparenkailla :laugh: tosin pitäs sen kyllä kiihtyäkkin jaksaa....tosta spurrista,mistä sais teräksisen tai jonkun muun vastaavan?hobbylinnasta tilasin terässpurrin mutta se ei ole leveydeltään kuin n.kolmanneksen vakiosta :shocked: eipä sillä kauaa ajeltu kun söi kytkinkellon p******i koska niin pieneltä alalta ovat kosketuksissa.auto ss savage nossen rs30 motilla.

Joo, sullahan on aivan sama ongelma kuin mulla oli. Kuusi kelloa meni juuri tuo välityksen vääryyden takia koska 17t kello on pienin ja 22t suurin minkä voi laittaa tuohon 47t spurriin ja tämän sopivuuden löytyvä kellon mukana tulleessa paperilipuskassa. Siinä on ilmoitettiin spurrin koko ja siihen sopivat kellon. Mutta koitas nyt saada toimimaan ja välityksen saat sopivaksi laittamalla papein palan kellon ja spurrin väliin ja kun olet kiristänyt moottorin ruuvit niin saat vedettyä paperinpalan pois ilman että se menee rikki ja se tulee kevyesti ulos.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1790 : 19.09.09 - klo: 23.07 »
Mutta koitas nyt saada toimimaan ja välityksen saat sopivaksi laittamalla papein palan kellon ja spurrin väliin ja kun olet kiristänyt moottorin ruuvit niin saat vedettyä paperinpalan pois ilman että se menee rikki ja se tulee kevyesti ulos.

Ei sitä paperinpalaa pidä sieltä vetää, vaan sen pitää tulla pois rattaita pyörittämällä. Ja jos on pelkkä terässpurri kiinni, niin tottakai se syö kellon. Kellon pitää olla samaa matskua...

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1791 : 20.09.09 - klo: 08.59 »
Mutta koitas nyt saada toimimaan ja välityksen saat sopivaksi laittamalla papein palan kellon ja spurrin väliin ja kun olet kiristänyt moottorin ruuvit niin saat vedettyä paperinpalan pois ilman että se menee rikki ja se tulee kevyesti ulos.

Ei sitä paperinpalaa pidä sieltä vetää, vaan sen pitää tulla pois rattaita pyörittämällä. Ja jos on pelkkä terässpurri kiinni, niin tottakai se syö kellon. Kellon pitää olla samaa matskua...

Joo, siis myös sillai että se ei mene rikki kun rattaita pyörittää.

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1792 : 20.09.09 - klo: 16.47 »
juu onhan tuo nyt kestänyt,välystä säätäessä olen kyllä kunnolla runtannut motin spurriin kii(siis paperin ollessa välissä)se hyvä puoli teräs spurri/kello yhdistelmällä on että kun kellosta pitää kiinni ja kokeilee pyörittää spurria niin kuulee "klapin".siitä tietää että kyllä siellä välystä on :wink: ja eihän ne kyllä rattaat kunnolla pyörikkään jos liian tiukka sovitus on...

Poissa juuttaanjunttura

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1793 : 02.01.10 - klo: 11.10 »
Ensi kesänä tulossa HPI savage X SS 4.6 kit sähköauton tilalle :cool:

Mukaan lähtee ainakin nämä:
-Normi servo kaasuun
-Vääntöservo ohjaukseen
-Vastarin akku
-Hehkulaite
-Tankkauspullo
-Fuilia

+Omasta takaa radiosysteemi ja laturi, joka sopii sekä vastarin että hehkun akkuun.


Eli mitä muuta tuohon polttisautoon pitäisi noiden lisäksi ostaa, että saisi kulkemaan??
Entä tarvitseeko Savage jotain erikoiskaluja kasaamiseen/huoltoon?

Kertokaas vähän omasta kalustosta :wink:
|Tamiya TT-01E|Li-Po|2.4Ghz|6800kv BL| 

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1794 : 02.01.10 - klo: 12.04 »
Minulla on melkeimpä vastaava paketti, muutaman muutoksen voisit tuohon tehdä:

-Vääntävä servo myös kaasulle/jarrulle
-Ilmansuodattimia varalle ja ilmansuodatinöljyä
-Jos on muutama kymppi taskunpohjalla, niin ehdottomasti Rotostart-systeemi! Itselläni oli ainakin sisäänajovaiheessa kädet rakoilla.
- Ehdottomasti tulppia ja tarvitset myös ison ristikkoavaimen/tulppa-avaimen
-Suosittelen myös iskareille ja ilmansuodattimille tälläisiä suojia: www.savageshockcovers.com

Jos käytettyä halajat, niin voin omani myydä... rotokin löytyisi :wink: laita yv mikäli kiinnostaa


Poissa juuttaanjunttura

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1795 : 02.01.10 - klo: 12.17 »
Ookkei kiitosta vaan! :mrgreen:


|Tamiya TT-01E|Li-Po|2.4Ghz|6800kv BL| 

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1796 : 02.01.10 - klo: 14.07 »
Jos ei ennestään löydy niin hyvä kuusiokoloavainsarja on ihan ehdoton. Voi sitä vatutuksen määrää kun nylppäät jonkun ruuvin huonoilla avaimilla ja sitten poraat ruuvin pois, jolloin tuhoutuu myös osa jossa ruuvi on kiinni.

Toivottavasti lähipäivinä saapuisi oma 4,6 rtr. Jouluaattona tilasin, ja Englannista on jo lähtenyt.
Ebaysta näyttäisi saavan 60 dollarin hintaan XL runkolevy&kardaani&moottorin aluslevy settejä. :tongue:

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1797 : 02.01.10 - klo: 20.33 »
Helppohan tuo on kasata, diffit kannattaa samalla aukaista, ne on valmiiksi kasattu ja öljyä ei niissä ole vain kokkare rasvaa.
 Omaan laitoin myös pehmeämmät jouset iskareihin (punaiset) ja ruuvilukitetta ei paketissa ollut.
 Omassa oli kone niin piukka alussa ettei saanut lainkaan ympäri ilman lämmitystä, eli sisäänajo kannattaa tehdä huolella ja seurata lämpöä.

Ps. olisi tuo mun myynnissä kun pitää liikaa meteliä meidän pihalle.



Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1798 : 06.01.10 - klo: 14.22 »
Noniin jouluaattona tilattu X 4,6 rtr vihdoin kotona.
Tilailin toissapäivänä polttoainetta ja yllättäen eilen klo 16.15 matkahuollosta soitettiin että polttoaineet ovat saapuneet :shocked:. Lähdin niitä sitten hakemaan mopolla, matkaa 10km, pakkasta -20. Kyllä ketutti maksaa 32e toimituskuluja kahdesta gallonasta.
Matkahuollon työntekijä sitten mainitsi että mulle olisi toinenkin paketti. Siellähän se odotettu Modellsport uk:n paketti makasi pöydällä. Mutta jostain syystä hän ei sitä minulle voinut luovuttaa, vaan se piti kiikuttaa paikalliseen Siwaan jossa kassaneiti otti siinä viivakoodin ja taas sai hetken odotella että tiedot päivittyvät järjestelmään. Lopulta kuitenkin sain paketin matkaani. Aika outoa että siwassakin joku toimipiste on, vaikka se ei edes ole minkää bussireitin varrella, eikä mitään muutakaan infoa siitä missään ole.
No sitten mopolla kotiin 2gallonaa Werksiä repussa ja Savagen laatikko sylissä.
Ihan aluksi Savage sai pieniä päivityksiä:
-Diffeihin öljyä(empä tajunnut tilatessani öljyä tilata, joten laitoin ihan moottoriöljyä, ei ehkä paras vaihtoehto, mutta rasvanokaretta parempi.) Takadiffiä avatessani 2kpl diffin neljästä ruuvista napsahti poikki heti kun aloin kääntää :angry:. ja katkesivat diffikotelon tasalle ettei tynkiä millään saaanut ulos. Nyt se on siten kahdella ruuvilla kasassa, saa nähdä kauanko kestää... olisiva edes katkennu ristiin, mutta 2 vierekkäistä.
-rakäletku pillin päähän
-servot tiivistin vedenpitäviksi
-Vanteista reiät tukkoon ja ulkokumeihin reiät
-säädettävät ylätukivarret
-polttoainesuodatin
-Safety engine sammustusjärjestelmän
-Onboard lämpömittarin

Vähän himottaisi päästä sisäänajamaan, mutta ei viittis 20asteen pakkasessa...














Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1799 : 08.01.10 - klo: 20.11 »
mitäs öljyä diffeihin suosittelisitte