Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 528563 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2070 : 11.11.10 - klo: 14.08 »
jää kyllä mopo poikien derbibarbit ja peeveet kakkoseksi ainakin kiihtyvyydessä ja tarpeeks pitkillä väleillä nopeudessakin varmaan.
pöö

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2071 : 11.11.10 - klo: 14.55 »
Kuinkas moni ajelee savagella talvella tai pistää talviteloille ?
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2072 : 11.11.10 - klo: 15.32 »
Kuinkas moni ajelee savagella talvella tai pistää talviteloille ?

Ei tietysti tällähetkellä, kun ei ole savagea, mut ajettiin talvella melkeen yhtäläiseen, kuin kesälläkin.
Ei tietysti kovillapakkasilla.
Jos ei äijä kestänyt pakkasta, silloin oli jo liikaa, ilman rukkasi kun mentiin.
son loppu ny.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2073 : 13.11.10 - klo: 15.24 »
Tuli tänään väsättyä pohjapanssaria "Zillaan" 2,5mm alumiinilevystä...meinasin laittaa ensin sileän puolen ulos, mutta ompahan enempi kulutettavaa materiaalia noin...kiinnikkeet täytyy vielä tehdä runkopalkkien väliin ja ruuvinkannat senkata panssariin.



Etureunaa täytyy varmaan vähän viistää lisää, niin ei töki kiinni ajossa.


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ToneDeaf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2074 : 21.11.10 - klo: 19.04 »
Ei ketään sattuis kiinnostaa O.S.30 WG motti savageen? Suunnitelmissa laittaa Mamba Monster -combo kiinni...  :evil:

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2075 : 23.11.10 - klo: 21.19 »
Tuollainen "apinanhäkki" tuli itsellä väsäiltyä ajankuluksi. Tarkoitus oli että ilman koppaa pystyisi ajelemaan ja helppo irroittaa. "Tuurilla" menee näköjään vielä koppakin nätisti niskaan...
Baja 5b ss + PL4

Poissa ToneDeaf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2076 : 24.11.10 - klo: 16.08 »
Tuollainen "apinanhäkki" tuli itsellä väsäiltyä ajankuluksi. Tarkoitus oli että ilman koppaa pystyisi ajelemaan ja helppo irroittaa. "Tuurilla" menee näköjään vielä koppakin nätisti niskaan...

Sairaan komia häkki! Itsellä ollut suunnitelmissa väsätä samanlainen mutta en keksinyt oikein hyvää ratkaisua häkin kiinnittämiseen kun ei hitsivehkeitä ole käytössä.. et viittis valottaa tarkemmin miten oot tuon kiinnittänyt?

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2077 : 24.11.10 - klo: 18.41 »
Selitän nyt miten parhaiten osaan, kysy lisää jos tarvitset tarkempia tietoja. Eli aumiiniputkesta on taivuteltu, takaa on kiinni koritolppien reijistä pulteilla, eli kierteet on väännetty putken sisään... Sama homma kyljissä eli 6mm reijät kylkilevyihin ja pulteilla läpi. Ainut missä meni vähän aikaa niin on tuo takaosan kiinnike mihin "sivuputket" tulee kiinni. puskurit on ihan alkuperäisissä kiinnikkeissä. Koko hoidon saa muutamassa minuutissa pois, ja suojaa nätisti tankkia ja pakoputkea...
Baja 5b ss + PL4

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2078 : 14.12.10 - klo: 17.18 »
Minkäslaisia muita iskareita kun ne vakiot olette Savagessa käyttäneet ?

Tuli ostettua Ebay:sta tollaset kokeeksi...

http://tinyurl.com/3ad95g3

HPI alu-Big Boret ei olis kyllä mitenkään pahan hintaset Hobbylinnassa, 65eur...millasia kokemuksia Big Bore vs Savagen vakiot ?




MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2079 : 16.12.10 - klo: 17.23 »
Jaa, no ilmeisesti kaikki ajaa vakioiskareilla :huh:

Lähinnä noissa kiinnosti tuo alumiinikiinnitys molemmissa päissä ja paksummat aksulat...no ne on tilattu ja tulee ehkä 2 - 3 viikon sisällä riippuen vähän jouluruuhkista.

Muuten ei ole omat projektit juuri edenneet, osia on tullut tasaseen tahtiin lähes päivittäin ja kohta alkaa olemaan riittävä määrä "Zillan" kasausta varten...lähinnä puuttuu X-mallin aluperäkötelot. Alumiinia ne oli entisetkin, mutta joutu vaihtamaan toisenlaisiin, koska vetareiksi tuli Flux/XL:n Super Heavy Dutyt, ei mahtunu paikalleen.

Sava SS X Kit:n kohdalla vähän sama juttu, paljon on tullut, mutta yhtä sun toista puuttuu vielä...eilen tuli GT2 sininen kori ja Flux:n 29/9 diffit, SHD vetarit hakusessa siihenkin...no onhan tässä talvi aikaa.

Jämäosien kasvavaa kasaa katellessa alkaa tuntumaan siltä että niistä kasaa kohta yhden auton lisäää...sen voisi kasata "Zillan" mukana tulleen FastLane Machine:n jatketun ja samalla madaltavan rungon ympärille...sittenhän noita rupeis olemaan jo...hmm...4 kasassa. Mistä näitä oikein tulee ???  :mrgreen:

Mites muiden Savage projektit etenee ???
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Muikero

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2080 : 28.02.11 - klo: 21.16 »
Ohjaukseen haluaisin tehokkaamman servon.Kuinkas tehokkaita ootte käyttäneet?Tuommoista kattelin,mutta liekö liiankin tehokas?Entäs kaasu/jarru servo,voinko esmes siirtää tuon entisen sf-2 ohjauksen servon siihen käyttöön?

MG995 Metal Gear 2BB Torque

Products Description: 

    * Compliant with most standard receiver connector: Futaba, Hitec, Sanwa, GWS etc...
      Great for truck, Boat, Racing Car, Helicopter and Airplane.
    * Power Supply: Through External Adapter.
    * Stable and Shock Proof. - Coreless Motor - Metal Gear - Double Ball Bearing - Connector Wire
    * Length 300mm
    * Dimension : 40mm x 19mm x 43mm
    * Weight : 55g
    * Operating Speed : 0.17sec / 60 degrees (4.8V no load)
    * Operating Speed : 0.13sec / 60 degrees (6.0V no load)
    * Stall Torque : 13 kg-cm (180.5 oz-in) at 4.8V
    * Stall Torque : 15 kg-cm (208.3 oz-in) at 6V
    * Operation Voltage : 4.8 - 7.2Volts
    * Gear Type: All Metal Gears
    * Connector Wire: Heavy Duty, 11.81" (300mm)

Poissa Muikero

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2081 : 03.03.11 - klo: 13.05 »
Ja seuraava kysymys.Mistä kumeista olette tehneet nastarenkaita savage X4.6:een?Orkkis kumit ainakin on sen verran pehmeät etten edes viitsi ruveta kokeilemaan.Eli lähinnä kumin kovuuksia tässä haetaan.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2082 : 27.04.11 - klo: 17.04 »
Onkos moni jo alkanut ajella savagella, itsellä on vielä projekti pahasti kesken toivottavasti pääsisi jo tänä vuonna sisään ajamaan savageani, onkos muilla tietoa millon tämä komistus tulee myynti :cool:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2083 : 28.04.11 - klo: 13.06 »
Onkos moni jo alkanut ajella savagella, itsellä on vielä projekti pahasti kesken toivottavasti pääsisi jo tänä vuonna sisään ajamaan savageani, onkos muilla tietoa millon tämä komistus tulee myynti :cool:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

 markus.

Ihan hyviä päivityksiä näyttäis laittavan tohon uuteen versioon.

Itsehän olen jo kauden aloittanut ja sisäänajot uudella koneella on juuri saatu suoritettua :) Kyllä tää vanha sotaratsuni (savage ss) häpee yhtään näille uudemmille versioille ;)
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2084 : 28.04.11 - klo: 21.18 »
Onkos moni jo alkanut ajella savagella, itsellä on vielä projekti pahasti kesken toivottavasti pääsisi jo tänä vuonna sisään ajamaan savageani, onkos muilla tietoa millon tämä komistus tulee myynti :cool:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

 markus.

Bulletproof diffit ja Big bore iskarit lainattu Flux:sta, uudet värit koneeseen ja alumiinisiin korostusosiin, uusi GT3 kori, hyvältä näyttää.
Miksiköhän ei 3-Speed laatikkoa ?

Täytyy yrittää huomenna saada kevään ekat savut Savage X:ta...Truckzilla pitäisi myös rakennella loppuun ja ajaa uudet koneet sisään, mennyt vaan kaikki aika noiden oikeiden autojen kanssa puuhastellessa.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2085 : 28.04.11 - klo: 22.27 »
Pistäkääha poijjjaat ekoista kevään ajoista kuvia  :smiley: ehkäpä ei ole 3 speediä kun saattaa tullaa kalliimaksi valmistaa. :huh:

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2086 : 29.04.11 - klo: 11.08 »
Itse melkeimpä luopuisin 3-speed laatiksosta jos raaskisin. Vaihteet hankaloittaa rässimistä, koska vaihtokohdat tulee vähän miten sattuu, eikä niitä voi itse täysin päättää. Hypätessäkään ei oikein koskaan tiedä lyökö se nyt sen kolmosen ja meneekö auto ympäri vai ei. Mäen nousussa pieni pomppu ja kierrokset heti karkaa niin korkealle, että 2-3 vaihde menee sisään ja auto mooaa loppu ylämäen jossei päästä kaasusta, jolloin sen saa palauttaan kevyemmän vaihteen. Pitäis olla vipu ohjaimesta, jolla voisi vaihtaa vaihdetta :P

1 vaihde olisi paras ajettavuuden kannalta, mutta se kyllä tappais kiihtyvyyden ja huippunopeuden.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2087 : 06.06.11 - klo: 16.58 »
Herätellääs tätäki vähän ku näyttäis että ois kadonnu muiden topiccien taakse :D Omassa savagessani vähän ongelmia löysin tästä talven jälkeen , jotka olivat viime kesältä jääneet.... 1. Jarrut. Uusinut kerran jo nuo vaki jarrut noihin teräksisiin kun tuntuivat paremmilta(ainakin pari etuperin volttia meni aluksi ) mutta ei enää.... nyt tuntuvat samanlaisilta kuin nuo vakiot mitkä tulevat mukaan... miten vois korjata että jarrut taas toimisivat paremmin? jarrupalojen vaihto? vai jarrut kokonaan uusiksi... 2. servot.. tällaisia oli kaksi autossani kiinni ja futaba 2.4ghz 2pl radiot http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539..... viime kesänä tuolla eskolassa ajelin autolla ja pam yhtäkkiä savut tuli, sammutin auton ja katsoin että vastari kärähti... tiedä sitten syytä.... nyt keväällä tarkastelin lähemmin niin huomasin että savut olivat tulleet Servoista(linkki ylempänä)... Kummassakin servossa sulanut reikä kylkeen? aika outoa minusta... vastari oli kärähtänyt myös... tiedä sitten mitä tuolloin olli tapahtunut... taisi oikosulku olla tai jotain sinne päin :> TAI sitten kosteustiivistys ruiske jota olin aikaisemmin noihin sähköihin laittanut.... enää en koskekkaan siihen jos se käräytti nuo ^^ Noita servoja ainakin aikaisemmin kehuttu hyviksi savageen... ohhoh tulipas pitkä teksti  :afro:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2088 : 12.06.11 - klo: 17.33 »
Hyvinpä tuo Savage tuntuu pysähtyvän tolla punaisella Fiberglass Dual Disc kuitujarrulla, täydessä vauhdissa vetää pyörät lukkoon ja jos pitoa renkaissa niin etukautta heittää ympäri...vakiona X ja XL malleissa.
Ei havaittavaa häipymistä jarruissa, kestää hyvin kunhan pohjapanssarin ja levyn väliin ei jää kiviä tms....silloin katoaa levy punaisena puuterina nopeasti.
Ne metalliset "jarrupalat" tosin tuppaa kulahtamaan noistakin , mutta ne voi kääntää kerran ympäri.

Teräs tuplalevy jarrusta vähempi kokemusta, mutta ne levyt on ainakin silmämääräisesti onnettoman ohuet ->> kuumenee ->> tehot häviää ->> levyt ei kestäne kovin pitkään kun urilla ja ihan kierot ???
Hirveän näköistä silppua niistä on ainakin tullut tuossa Truckzilla:ssa edellisellä omistajalla...  :grin: ...päivitin siihenkin tuon kuitujarrun, katsotaan miten kestää/toimii kunhan saan laitteen toimimaan, muutama pikkujuttu vielä ratkaisematta.

Onkohan niissä hiilikuitulevyissä mitään muuta ideaa kuin että joku tienaa...käynee suoraan punaisen kuitulevyn tilalle ???
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2089 : 13.06.11 - klo: 15.50 »
Mä hommasin tuon uuden Savage X 4.6 mallin fluxin kaveriksi. :cool:



HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2090 : 13.06.11 - klo: 16.14 »
Tosi hieno !  :cool:

Et tainut ostaa Suomesta kun H-linna myy vaan ei oota Savage X:n kohdalla ??

Tekis mieli ostaa itekin tollanen uusi.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2091 : 13.06.11 - klo: 16.30 »
Kiitti! Modelsport uk:sta tilasin auton. Piti saada nitro pitkästä aikaa, toivottavasti pelaa hyvin.
Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä Savagen vakio 4.6 motista? onko hyvin toiminut?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2092 : 15.06.11 - klo: 19.21 »
Herätellääs tätäki vähän ku näyttäis että ois kadonnu muiden topiccien taakse :D Omassa savagessani vähän ongelmia löysin tästä talven jälkeen , jotka olivat viime kesältä jääneet.... 1. Jarrut. Uusinut kerran jo nuo vaki jarrut noihin teräksisiin kun tuntuivat paremmilta(ainakin pari etuperin volttia meni aluksi ) mutta ei enää.... nyt tuntuvat samanlaisilta kuin nuo vakiot mitkä tulevat mukaan... miten vois korjata että jarrut taas toimisivat paremmin? jarrupalojen vaihto? vai jarrut kokonaan uusiksi... 2. servot.. tällaisia oli kaksi autossani kiinni ja futaba 2.4ghz 2pl radiot http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539..... viime kesänä tuolla eskolassa ajelin autolla ja pam yhtäkkiä savut tuli, sammutin auton ja katsoin että vastari kärähti... tiedä sitten syytä.... nyt keväällä tarkastelin lähemmin niin huomasin että savut olivat tulleet Servoista(linkki ylempänä)... Kummassakin servossa sulanut reikä kylkeen? aika outoa minusta... vastari oli kärähtänyt myös... tiedä sitten mitä tuolloin olli tapahtunut... taisi oikosulku olla tai jotain sinne päin :> TAI sitten kosteustiivistys ruiske jota olin aikaisemmin noihin sähköihin laittanut.... enää en koskekkaan siihen jos se käräytti nuo ^^ Noita servoja ainakin aikaisemmin kehuttu hyviksi savageen... ohhoh tulipas pitkä teksti  :afro:
Itsellä on ollut myöskin nämä metalliset "tuplalevarit". Ja täytyy kyllä sanoa, että ei ne kauaa kestä, kun niistä jarrupaloista lähtee ne padit irti tai levyt taittuu. Joten kyllä halvemmalla pääsee, kun ostaa kunnon servon ;)

Mikäs ero tolla punasella fiber levyllä on tähän vanhaan mustaan verrattuna? Pitävämpi? Samaa tavaraa taitavat kumminkin olla?

Ja kannattaa myös tarkistaa, että onko se vaihteiston sivusta sisään menevä metallitanko "porautunu" vaihteiston puolelle. Tämä aiheuttaa tehottomuutta jarruissa, vaikka kuinka kääntelee sitä tankoa.
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo: 19.25 kirjoittanut Ghostman_132 »
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2093 : 17.06.11 - klo: 16.04 »
Itsellä on ollut myöskin nämä metalliset "tuplalevarit". Ja täytyy kyllä sanoa, että ei ne kauaa kestä, kun niistä jarrupaloista lähtee ne padit irti tai levyt taittuu. Joten kyllä halvemmalla pääsee, kun ostaa kunnon servon ;)

Mikäs ero tolla punasella fiber levyllä on tähän vanhaan mustaan verrattuna? Pitävämpi? Samaa tavaraa taitavat kumminkin olla?

Tuota metallilevyjen vääntymistä pohjakosketuksissa voi välttää pohjapanssarin avulla jonkun verran kunnes sinnekin väliin menee kiviä...

En ole varma, mutta minusta se "musta" yhdenlevyn jarrulevy (SS 25) on vähän paksumpi kun nuo punaiset tuplalevyt.
Miettinyt myös että kokeilis tehdä hiilari levystä tms. ihan omat levyt...Dremel laulamaan.

Servo vaikuttaa tietty myös tehoon, mulla Futaban S3050, ei valittamista tehoissa vaikka onkin "halpis".

Sitä kaasu/jarru modia täytys kanssa kokeilla että viilataan vähän siitä metallirenkaasta tavaraa pois, niin liikerata kasvaa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2094 : 17.06.11 - klo: 21.44 »
Mä hommasin tuon uuden Savage X 4.6 mallin fluxin kaveriksi. :cool:




Tahtoo videoo!En usko muuten! :angry: :angel:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2095 : 18.06.11 - klo: 21.16 »
Heh, tänään ajoin sisään Savagen moottorin 5 tankillista, on todella varmatoiminen motti ja ei mitään ongelmia ollut. hyvin käy ja lähtee käyntiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2096 : 18.06.11 - klo: 23.06 »
Meinasitko nitro savan jättää sunnuntai ajeluun vai mennäänkö tälläkin isoa kovaa :evil:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2097 : 18.06.11 - klo: 23.51 »
Kyllä tälläkin olis tarkoitus kovaa mennä montulla. :laugh: On muuten Savagessa kovempi ääni mitä Revossa oli.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2098 : 25.06.11 - klo: 02.20 »
Rupesin ajankuluksi rakentelemaan vähän erilaista Savagea. Ideana on tehdä auto ylijäämä- ja romulaatikoista löytyvistä osista ja uutta ostetaan mahdollisimman vähän.

Rungoksi tuli FastLane Machine:n 5mm alumiinilevystä jyrsimällä valmistettu Extended LowGravity runko. Runko tuli minulle Truckzillan mukana käytettynä ja vaikuttaa erittäin tukevalta verrattuna vakioon. Se on vähän pidempi kun vakio, mutta lyhyempi kun XL-version runko. Moottori ja vaihteisto tulee siinä myös alemmas joten painopiste on myös alempana ja pituus rauhoittanee autoa myös.

Moottorina toistaiseksi vanha HPI F 4.6, mutta vaihtunee kun auton saa kasaan ja toimiaan...K 4.6, Nosram .28/30 tai joku muu ???

Vaihteiston virkaa hoitaa käytettynä varaosiksi ostettu vakio 2-vaihteinen, jota joutui hieman korjaamaan ja lisäsin samalla vanhan pakkimoduulin romulaatikosta.
Laatikkoon vaihtunee jossakin vaiheessa 3 Speed rattaat ja High Gear jos tulee kokeiltua asfaltilla ajoa...

Jarrujen virkaa hoitaa laatikon mukana tulleet SS:n tuplat metallilevyt.

Akselistot rakentuivat EBAY:sta ostettujen ja jo unohdettujen uusien tukivarsien ympärille. Alumiiniset diffikotelot löytyi Truckzillan ylijäämäosista ja ne pitävät sisällään FLUX:n vahvemmat 29/9 diffit. Joit Cup:t ovat mallia HD ja vetareiksi tuli HD Dog Bone:t joissa ulompi eli pyöränpää on kiinteällä nivelellä. Uudet pyöränlaakerit löytyivät varaosalaatikosta vanhojen rohisevien tilalle.

Hex:t on 17mm vakiot tai ProLine:n 23mm adabtereilla, jolloin voi käyttää erilaisia nurkkiin kerääntyneitä pyöriä...

Radiolaitteistoksi ajattelin heittää HPI:n oman kolmikanavaisen systeemin, radiokoteloksi tulee aluksi vanhan mallinen kunnes jostain löytyy hyvä käytetty X-mallin uudempi versio.



Eniten ihmetyttää moottorin ja vaihteiston pohjalevy...takakardaani ei käy paikalleen kun yksi pohjalevyn pohjassa oleva suurikokoinen jäähdytysripa on tiellä ? WTF ???
Kuitenkin runko on ollut kuulemma käytössä SS 25:ssa vastaavilla akselistoilla...ilmeisesti pohjalevy on vaihtunut jossakin vaiheessa erilaiseksi, muuta selitystä en keksi.
No siitä selvinee jyrsimällä yhden jäähdytysrivan pois samaan tapaan kun se on tehty HPI:n omassa LowGravity levyssä, jolloin levyn pohjaan muodostuu tavallaan "tunneli" kardaanille.

Tuolla vastaava runko Savage X:ssa, mutta tyystin erilainen pohjalevy, tuossa ei ole jäähdytys ripoja ollenkaan ->>> http://www.rccoh.com/rc.how-to/savage.flm.tvps.html

Paljonhan tuossa on vielä viriteltävää ja jotain pientä joutunee ostamaankin...toistaiseksi kaikki on löytynyt omista romuista ja varaosista... :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2099 : 26.06.11 - klo: 20.37 »
Morjesta päivää kaikille! Kaivoin savagen raadon esiin autotallista tänään: (lainaus sivulta 59 missä myös kuva)
Todennäköisesti maailman hitain Savage-projekti edistyy HITAASTI mutta epävarmasti. Tällähetkellä tekeillä on uusi runko lievillä modifikaatioilla :D.
Auto on saanut pari vuotta pölyttyä siellä lähes kokonaan osina, kun projekti jäi joskus "vähän" kesken muiden harrastusten takia. Moottorinhan tuo tarvitsisi, vaan enpä tiedä tämän päivän rc-laitteista mitään joten apua tarvitaan  :grin: Tai olishan mulla tuossa kone, Nosram .28, mutta siitä on kiertokanki väljistynyt niin paljon ettei sitä uskalla edes koittaa käymään.

Niin, eli mikä moottori (luotettava, edullinen ja suht helpposäätöinenkin?)? Tehoa ei nyt alkuu tarvita hirveästi, saa olla vaikka S-25 :D
« Viimeksi muokattu: 26.06.11 - klo: 20.42 kirjoittanut MarkusH »