Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530047 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2100 : 26.06.11 - klo: 21.27 »
Tulipa ajettua muutama tankki uudella Savagella montulla, hyvin pelasi kunnes hajoitin ylemmän takatukivarren, uusi tukivarsi kiinni ja ajamaan, sitten menikin ohjausservo mykäksi. :laugh:

Näissä uusissa savoissa on näköjään noi vedenkestävät servot täyttä kuraa, mitä suosittelisitte savan ohjausservoksi? Outo juttu kun Fluxissa toimii vieläkin vakioservo.

Muuten auto on todella hyvä ja tossa 4.6 pannussa on voimaa, vaikka rikkailla säädöillä vielä ajoin, ja todella varmatoiminen kun vertaa Traxxasin 3.3 mottiin.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2101 : 26.06.11 - klo: 22.09 »
Laita savaan Savöx:in servo, ainakin 12 kiloinen tai vääntävämpi,
tuolta löytyy www.hobbyfactory.fi

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2102 : 26.06.11 - klo: 23.33 »
Näissä uusissa savoissa on näköjään noi vedenkestävät servot täyttä kuraa, mitä suosittelisitte savan ohjausservoksi?

Mulla on Futaba S9351 jos oikein muistan...vääntää kuitenkin yli 13kg / 6V.

Savage Fastlane projekti alkaa olemaan valmis, vielä ei saanut savuja kun täytyy viritellä radiolaitteet kuntoon.
Ainoat uudet osat jotka jouduin käyttämään oli HD etukardaani, uusi Slipper Clutch, 47T Spur Gear ja kasa ruuveja, nekin oli varaosina jo olemassa. Jarruvivun tein polkupyörän pinnasta kun se on terästä ja kierre valmiina, muut kaasu/jarru vipujen nippelit löyty romuista.
Moottoriksi vaihtui äskettäin käytettynä täältä ostettu 4.6K...

Kolmosen rattaat laitoin tilaukseen samoin HD 52T Spur:n ja 18T kytkinkellon...ne on sitten ensimmäiset osat jotka tohon ostan.

Tuolla muutama kuva ->> Savage FastLane

Kardaanikin mahtu paikalleen kun poisti yhden jäähdytys rivan...kysyn vaan miten tuo on ajateltu muuten onnistuvan ?


Dirt Bonz renkailla näyttää aika pitkältä.


Koko erosta vakioon X:n, veljekset vertailussa.

« Viimeksi muokattu: 31.07.12 - klo: 21.50 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2103 : 29.06.11 - klo: 01.23 »
Hienoja truggeja SavageRS:llä.

Tässä pieni video ensimmäisistä ajoista montulla Savagella, piti tehdä lopuksi isompia hyppyjä, mutta ohjausservo sanoi sopimuksen irti. :huh:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ODIWcEVSDqs[/youtube]

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2104 : 29.06.11 - klo: 09.21 »
komeeta menoa.

kuulosti tossa hidastuksessa ihan 2-t pensakoneelta
pöö

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2105 : 29.06.11 - klo: 23.33 »
Hienoja truggeja SavageRS:llä.

Tässä pieni video ensimmäisistä ajoista montulla Savagella, piti tehdä lopuksi isompia hyppyjä, mutta ohjausservo sanoi sopimuksen irti. :huh:


Nyt kun sinulla on sähkö että polttis, niin onkos polttis vaikeempi ajaa/temppuilla kuin sähkö? Ainakin tämmöinen mielikuva itsellä on, mutta kokemusta ei ole.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2106 : 30.06.11 - klo: 00.14 »
Ainakin temppuilu on paljon helpompaa sähköllä esim hypyt/voltit, sähköllä kun teho tulee heti niin voi tehdä paljon hullumpia hyppyjä.

Mutta kyllä oli taas pitkästä aikaa hieno ajaa polttiksella.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2107 : 01.07.11 - klo: 18.55 »
Korin sovittelua, ei ole itse maalattu koppa.


Vähän isommilla Gummeilla sama...aikas korkean näkönen tuolla kopalla ainakin minusta.


Piti ottaa savut tänä iltana, mutta joku tollo  :embarrassed: jättänyt lähettimeen virrat päälle pariksi päiväksi ja akut olikin tyhjänä...noh jos sunnuntaina ehtis.

-rcmh- hyvä videopätkä ja hyvin tuntuu löytyvän löylyä 4.6F vakiopannustakin ... :cool:
« Viimeksi muokattu: 01.07.11 - klo: 22.14 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2108 : 03.07.11 - klo: 21.53 »
Eipä sitä tänäänkään ehtinyt ajamaan kun rupesin väkästelemään uutta pohjapanssaria Truckzillaan.


 3mm alumiinilevyä ja alumiiniset kiinikkeet, 2,5mm uppokantaruuvit senkattu...luulisi kestävän kun samaa vahvuutta kun runkokin.


Virittelin myös kaasuvivustoa paikalleen, pesin ilmanputsarit ja vedin polttoaineletkut putsareineen takasin paikalleen. Kaasunpalautusjousi täytyy hommata jostain...tuo on sopivan jäykkä, mutta liian lyhyt.




Pakollinen poseeraus kuva.



Alla uudet Proline Cheyenne BeadLock vanteet, Ebay löytö...sarja uusia vanteita alle yhden vanteen hinnalla posteineen.


Melkonen homma ruuvata nuo BeadLock:n ruuvit, 18 kpl per puoli ja neljä rengasta...yhteensä 144 kpl ensin auki ja sitten takasin kiinni uusiin vanteisiin. Vanhoille vanteille toiset renkaat eli yksi 144 kpl lisää...siis 432 ruuvia yhteensä ja kaikki käsin.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2109 : 03.07.11 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: SavageRS

...Eipä sitä tänäänkään ehtinyt ajamaan kun rupesin väkästelemään uutta pohjapanssaria Truckzillaan.

 3mm alumiinilevyä ja alumiiniset kiinikkeet, 2,5mm uppokantaruuvit senkattu...luulisi kestävän kun samaa vahvuutta kun runkokin.

Virittelin myös kaasuvivustoa paikalleen, pesin ilmanputsarit ja vedin polttoaineletkut putsareineen takasin paikalleen. Kaasunpalautusjousi täytyy hommata jostain...tuo on sopivan jäykkä, mutta liian lyhyt.

Pakollinen poseeraus kuva.

Alla uudet Proline Cheyenne BeadLock vanteet, Ebay löytö...sarja uusia vanteita alle yhden vanteen hinnalla posteineen.

Melkonen homma ruuvata nuo BeadLock:n ruuvit, 18 kpl per puoli ja neljä rengasta...yhteensä 144 kpl ensin auki ja sitten takasin kiinni uusiin vanteisiin. Vanhoille vanteille toiset renkaat eli yksi 144 kpl lisää...siis 432 ruuvia yhteensä ja kaikki käsin.


Siisti Truckzilla! Ootko kertaakaan edes ajellut tolla kun näyttää aivan uudelta. Itselläkin olisi aikeissa normi polttis Savage hankkia, kunhan löytyisi (tarjotkaa YV:llä  :wink:)
PS. Häviskö yksikään ruuvi noista nimittäin ei itellä kaikki pysyis tallessa...  :evil:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2110 : 03.07.11 - klo: 23.07 »
Eipä tuo ole mikään uusi, käytettynä ostettu, mutta huolella läpikäyty talven aikana ja vahvistettu sieltä täältä lähinnä voimansiirron osalta. Radiolaitteet on myös päivitetty 2.4 Ghz Futaban laitteilla ja uusilla servoilla. Alunperin tuo on siis Savage SS 25 johon on asennettu jo edellisen omistajan toimesta HB Truckzilla Big Twin kitti, jonka päivitin vastaamaan nyt lähinnä uudempaa Savage X/XL mallia. Kori on lainattu XL-mallista ja ostettu Ebay:sta, se käy sopivasti suoraan paikalleen, jopa koneille on valmis reikä.
Pikku hiljaa tuo alkaa olemaan ajokunnossa...jos totta puhutaan niin lähinnä tässä on "keränny rohkeutta" ajaa tolla...mun tuurilla kaasu hirtää kuiteskin kiinni ja toi karkaa...  :grin:

Truckzilla

Ei hukkunut yhtään ruuvia ja noiden uusien vanteiden mukana, tuli jopa pussi ylimääräsiä mukana.
« Viimeksi muokattu: 03.07.11 - klo: 23.34 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2111 : 04.07.11 - klo: 19.28 »
Eipä tuo ole mikään uusi, käytettynä ostettu, mutta huolella läpikäyty talven aikana ja vahvistettu sieltä täältä lähinnä voimansiirron osalta. Radiolaitteet on myös päivitetty 2.4 Ghz Futaban laitteilla ja uusilla servoilla. Alunperin tuo on siis Savage SS 25 johon on asennettu jo edellisen omistajan toimesta HB Truckzilla Big Twin kitti, jonka päivitin vastaamaan nyt lähinnä uudempaa Savage X/XL mallia. Kori on lainattu XL-mallista ja ostettu Ebay:sta, se käy sopivasti suoraan paikalleen, jopa koneille on valmis reikä.
Pikku hiljaa tuo alkaa olemaan ajokunnossa...jos totta puhutaan niin lähinnä tässä on "keränny rohkeutta" ajaa tolla...mun tuurilla kaasu hirtää kuiteskin kiinni ja toi karkaa...  :grin:

Truckzilla

Ei hukkunut yhtään ruuvia ja noiden uusien vanteiden mukana, tuli jopa pussi ylimääräsiä mukana.

Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2112 : 08.07.11 - klo: 18.03 »
Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?

48/18 (2,67:1) tällä hetkellä, mutta saa nähdä pitääkö muuttaa johonkin ?

Diffit on mallia Flux 29/9 (3.22:1) kun vakiot on 43/13 (3.30:1).

Renkaistahan tuo on paljon kiinni minkä kokoisilla ajaa.

Fastlane:sta tuli otettua savut...toimiihan tuo muuten, mutta nuo HB:n jättirenkaat on toivottoman painavat ja sairaan vetelät kuten saattoi olettaakin.
Ohjauservo tuntuu jotenkin tehottomalta niiden kanssa, lisäksi pari vanhaa raidetankoa petti kun auto lähtee heittelehtimään miten sattuu niiden kanssa jos rengas osuu johonkin, pomppii kun kumipallo.
No eipä noilla tarvi ajellakaan...Dirt Bonz:a ajattelin renkaiksi kunhan saan hankittua sopivat vanteet 17mm hex:lla niille...täytyy katsella taas Ebay:ta  :cool:

Riemunkirjava GT3 kori ja Savage X.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2113 : 10.07.11 - klo: 23.00 »
Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?

48/18 (2,67:1) tällä hetkellä, mutta saa nähdä pitääkö muuttaa johonkin ?

Diffit on mallia Flux 29/9 (3.22:1) kun vakiot on 43/13 (3.30:1).

Renkaistahan tuo on paljon kiinni minkä kokoisilla ajaa.



No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2114 : 11.07.11 - klo: 00.12 »
Kävin tänään uudestaan läpi Zillan laatikon ja kokeilin 2 SPD Drive Gear 32/29 modia 3 SPD laatikkoon...periaatteessa onnistuu kyllä, mutta ei pakkimodulin kanssa, se tulee ikävästi tielle.
No sitten kun kolmosen tai modulin rattaat menee sileäksi, niin otetaan Dremel kauniiseen käteen ja tehdään kyseinen modi.

Huomattava ero rattaiden leveydessä, vasemmalla 3 SPD laatikon ratas ja oikeanpuoleinen leveämpi on 2 SPD laatikosta, siitä täytyy silottaa tuo "hattu".


Modilla saisi tuplaa vahvemmat Drive Gear rattaat ja samalla aavistuksen pitemmän "loikkarin" 0,96 -> 0,90 ja sitä myöten lisää vauhtia...


Vaihdoin myös laatikon sisääntuloakselin titaaniseksi, sekä uuden Robinsonin 48 Spur Gear:n ja 18 kellot laakereineen, enää ei vipota Spurri...vanha akseli oli aavistuksen mutkalla.
Pääakselikin olisi löytynyt titaanisena, mutta yllätys, siitä puuttuu yksi reikä ( eli on 2SPD laatikkoon tarkotettu)... :sad:

Zillaan tuli nyt myös kallistuksenvakaaja eteen, saa nähdä miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ???
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2115 : 11.07.11 - klo: 00.50 »
No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).

Minusta tuo 47/16 ei ole oikein suositeltu välitys...klappi johtunee siitä. Savage vakio välityshän lienee se 47/17 .28 koneella ja vakio renkailla...49 spurrilla pääsis lähelle sitä välitystä joka sulla on nyt jos se tuntuu hyvältä.

Enskan välitykset , suurenee kuvaa klikkaamalla.

Hommasin itelle FastLane SS:a varten 18 - 19 racing kellot ja 49 - 52 teräs spurrit, niin pääsee kokeilemaan eri välityksiä eri kokosilla renkailla.

Täytys väsätä oikeastaan sellanen laskuri Exel:n joka laskis kokonais välityksen aina kun jotain muuttaa, renkaan halkaisija mukaan luettuna...

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2116 : 11.07.11 - klo: 01.47 »
No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).

Minusta tuo 47/16 ei ole oikein suositeltu välitys...klappi johtunee siitä. Savage vakio välityshän lienee se 47/17 .28 koneella ja vakio renkailla...49 spurrilla pääsis lähelle sitä välitystä joka sulla on nyt jos se tuntuu hyvältä.

Enskan välitykset , suurenee kuvaa klikkaamalla.

Hommasin itelle FastLane SS:a varten 18 - 19 racing kellot ja 49 - 52 teräs spurrit, niin pääsee kokeilemaan eri välityksiä eri kokosilla renkailla.

Täytys väsätä oikeastaan sellanen laskuri Exel:n joka laskis kokonais välityksen aina kun jotain muuttaa, renkaan halkaisija mukaan luettuna...

Joo tiedän, että välitys ei ole taulukon mukainen. Muttaku tämä on jo toinen kerta, kun lähettävät väärän osan ;) ja nyt ei enään jaksa valitella vaan näillä mennään.

Käyköhän savage X:n vaihdelaatikko vanhanmalliseen savageen? Täytyis vaihtaa, kun täytyy tota kolmosvaihdetta jatkuvasti säädellä. Taas vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle ja tuhoaa vaan kytkimen mäkisessä maastossa.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2117 : 13.07.11 - klo: 15.09 »
Käy se x:n laatikko siihen vanhempaan malliin, jos itse viitsit katso myös niin sen näkee tuolta taulukosta aina.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85052


 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2118 : 19.07.11 - klo: 15.52 »
X:n laatikko on muuten sama, mutta avattavissa ja purettavissa nopeasti päältä huolto toimien ajaksi...  :cool:

Fastlane SS:sta saatu nyt kunnon savut, toimii se sitenkin...moottorin OneWayBearing nyt vähän kiukuttelee välillä, mutta uusi on tulossa rapakon takaa. Varmaan se mosakin vielä vaihtuu...LRP.28 voisi lennättää rotiskoa kivasti.
Radiot menee pakosta vaihtoon 27 Mhz -> 2.4 Ghz ja samalla tehokkaamat servot kun ei noissa vanhoissa puhti/nopeus tunnu oikein riittävän 6V akullakaan.
Voipahan ajaa sitten yhdellä ja samalla radiolla kaikkia autoja.

Huomasin yllätyksekseni myös yhden X-mallin radiokotelon löytyvän kotoa...vissiin joku Ebay heräte ostos, ei jaksa vaan muistaa ??? No siihen on hyvä ruveta rakentamaan uusia radioita kiinni.

Ajoreissun saldo oli muuten yksi jarrulevy/palat silppuna...ihmettelinkin kun ei jarru oikein toiminut  :shocked:

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2119 : 19.07.11 - klo: 22.12 »
Tänään kävin vähän ajelemassa, niin nyt meni vaihteistostakin ekan kerran jotain rikki. Oli aika tuskaa löytää varaosanumeroa, kun ei edes hpi:n omat manuaalit sitä sisällä.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_152/products_id/96653/n/HPI-Mod-1-3-Speed-Spur-Gear-w-Spacer-44T

Sais kyllä olla metallinen tämäkin ratas niinkuin muutkin ja tuleepahan samalla vaihdettua se savage x:n vaihdelaatikko.

Tämmönen meni taas kerran ja muutenkin menee kuin leipää:


Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa rc manic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2120 : 21.07.11 - klo: 18.41 »
Mistähän noita uusia savagen koreja löytäisi, vakio kori alkaa olemaan aika silppuna :huh:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2121 : 22.07.11 - klo: 08.54 »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Mikapa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2122 : 24.07.11 - klo: 11.50 »
Tervehdys ja kysymys heti perään,

Meni sitten pojan autosta(Sawage X4,6) ohjausservosta keskiratas palasiksi.
Mielestäni ei edes saanut mitään osumaa, kun poika vasta harjoittelee tasaisella hiekkakentällä.

Etsiskellessäni uutta servoa mietiskelin, liekkö tuo Sawagen oma HPi SF-2 servo Futaban valmistama?
On vaan niin yhdennäköinen kuin Futaban Bulkkina myytävä FPS3001 servo 0,22sek/3kg(Hobby People).
Tällä tiedolla saisimme tietoon myös nykyisen HPi:n servon arvot.
Ajattelimme vaihtaa tilalle Futaban edullisen S3305 servon.
Kummastuttaa vaan kahden eri kauppiaan myyntitiedot ko. servosta:
Hobbylinna myy: Metallirattaisena ja Hobby People myy metalli+muovi rattaisena :undecided:
Osaisiko joku kertoa ihan oikeasti millaisilla rattailla ko. servo on varustettu?
Harrastus on pojalla vielä niin alkuvaiheessa, että yritämme päästä pienellä budjetilla liikkeelle :smiley:
Kiitos jo etukäteen asiantuntijoiden vastauksista.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2123 : 24.07.11 - klo: 15.41 »
Ainakin MiniCars luettelon mukaan Futaba S3305 on metallirattailla.

Samaa kertoo Futaban sivu, w/Metal Gears ->> http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=FUTM0045

Minustakin tuntuu että HPI:n servot ja radiolaitteet on suurimmaksi osin Futaban valmistamia...tiedä sitten ?
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2124 : 24.07.11 - klo: 18.39 »
Eikös metallirattaat sisältävissä servoissakin monesti ole se yksi muovinen sulakeratas? Jonka voi sitten "helposti" vaihtaa, jos sattuu rikkumaan.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Mikapa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2125 : 25.07.11 - klo: 21.58 »
Riittävästi kun googletti niin löysin netistä varaosanumeron HPi:n servon rattaille, jolla muutetaan alkuperäiset muovirattaat metallirattaiksi+kuulalaakeri.
Kävipä vielä tuuri, että noita rattaita löytyi Suomesta --> Hobby Factorystä.
(Oli vielä hinnoiteltu kohtuu maltillisesti)
Tilaus sisällä, katsotaan kun rattaat saapuvat kuinka ne sitten käytössä kestävät.
Taisi olla hyvä ajatus aikanaan sijoittaa alkupääoma vähän enemmän tuohon Sawageen, kun näyttää ainakin tuo varaosapuoli toimivan täällä Suomessa :smiley:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2126 : 06.08.11 - klo: 16.57 »
Tuli rakenneltua Savage:n vähän "erilainen" Diffi...rattaina 29/9/9 Bullet Proof:t...  :grin:

« Viimeksi muokattu: 11.08.11 - klo: 14.16 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2127 : 18.08.11 - klo: 21.04 »
Nyt uskaltaa jo hieman laittaa projektikuvia uudesta projektista, Savage XXL 6 x 6. Strategiset mitat, akseliväli n. 61 cm ja kokonaispituus n. 80cm. Kuvissa oleva kone on väliaikainen, varsinaiseksi koneeksi tulee HPI 5.9 tai ehkä kaksi...saa nähdä.


Rungosta puuttuu vielä kaikki leikkaukset ja lopullinen viimeistely, mutta kaipa tuosta saa jonkin käsityksen.



Paljon tuossa on vielä tekemistä, mutta kai se siitä pikku hiljaa...josko ensi kesäksi saisi valmiiksi.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2128 : 18.08.11 - klo: 21.09 »
Nyt uskaltaa jo hieman laittaa projektikuvia uudesta projektista, Savage XXL 6 x 6. Strategiset mitat, akseliväli n. 61 cm ja kokonaispituus n. 80cm. Kuvissa oleva kone on väliaikainen, varsinaiseksi koneeksi tulee HPI 5.9 tai ehkä kaksi...saa nähdä.

Paljon tuossa on vielä tekemistä, mutta kai se siitä pikku hiljaa...josko ensi kesäksi saisi valmiiksi.

kaikki noi sun rakennelmat on kyllä hiton siistejä  :wink: Tee joku oma topikki tälle sekä laita tonne takaosaan se X:än kuvio...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Aso

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2129 : 18.10.11 - klo: 21.48 »
Mitä eroa k4.6:lla ja f4.6:lla on? käykö f:n osat esim.mäntä ja putki k:n?
Savage ss 4.6