Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #270 : 08.12.06 - klo: 21.37 »
Osta mielummin toi SH .28 PRO joka on Nosram .28 EVO:akin hiukka paempi, ja saat sen suunilleen 130€ postikuluineen,alveineen ja tulleineen, itse tilasin omani näin.

tossa vielä linkki:
http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=6_29&products_id=8007

Ja koneeseen siis käy Nosramin one-way laakerit ja päätylevyt sun muuta jota saat hobbylinnasta, mutta itse kyllä ostaisin ihan SH:n sisuskalut koska ovat hieman kehittyneemmät ja halvemmat.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #271 : 08.12.06 - klo: 23.12 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
kuulostaa siltä että on liian laihalla, mä olen ite sitä niin säädelly että ruuvaat sen pääneulan sen kuoran pintaan ja siitä ½ kierrosta sisään, tietenkin konekohtaista mutta ton jälkeen voi sitä sitten hienosäätää.

tietenkin toinen ja kolmas syy voi olla tyhjäkäynnin seos tai tyhjäkäynni kierrokset.
eli käykö mielestäsi todella matalilla kierroksilla kun on tyhjäkäynnillä?
jos on noin niin säädä sitä lisää.

säädöstä tämä homma oli kiinni, toi jumittaminen oli alottelijan kauhuskenaarioita :(
eli hyvin pelittää. on tää mieltä piristävä harrastus :P

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #272 : 09.12.06 - klo: 09.31 »
Käykös tohon Nosramin .28 evoon mun rikkinäisestä koneesta rotostarttipaketti vai jokin nosramin oma? Entäs tohon SH.28 pro koneeseen?
Hiukan kyllä mietityttää ostaa vielä tehokkaampaa konetta, kun tuntuu ettei auton paikat kestä tota .26 konettakaan.

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #273 : 09.12.06 - klo: 09.51 »
Täytyykin oppia lukemaan tarkemmin sivuja: Sh .28 koneessahan onkin jo rotostartti valmiina. Mutta käykös siihen sitten kaikki muut vanhan koneen osat: vauhtipyörä, kytkinpalat, yms? Entäs Nosramin koneeseen?

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #274 : 09.12.06 - klo: 10.15 »
Se .26 Hot Bodies moottori on melko laiska verrattuna esim. Nosramiin, STS:ään tai SH:hon, jota et en ole livenä nähnyt, noita kahta muuta olen ajanut muutamaan otteeseen ja STS on ollut itselläkin.

Se on faktaa, että kulutusosia alkaa menemään enemmän tehokkaammalla koneella. Slipper-kytkimen kanssa saa olla tarkempi, kaikki kardaanien ulostulot kuluvat nopeemmin, varsinkin takaa, akseleita menee helpommin poikki, vaihdelaatikkorikkoja tulee melko varmasti eteen. Jos sulla on ihan vakio 2-vaihde systeemi käytössä, suosittelen vaihtamaan laatikkoon ainakin  Heavy Duty kakkosvaihde setin, http://www.hpi-europe.com/piw.php?lang=en&partNo=87227 , tai 3-speedin joka ainakin on kestäväksi todettu , http://www.hpi-europe.com/piw.php?lang=en&partNo=87220 , sitä saa kokonaisena vaihdelaatikkona tai asennussarjana vanhaan laatikkoon.

Mutta mitäpä sitä ei kärsisi lisätehon vuoksi.  :mrgreen:
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #275 : 09.12.06 - klo: 10.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Tappara-96"
Täytyykin oppia lukemaan tarkemmin sivuja: Sh .28 koneessahan onkin jo rotostartti valmiina. Mutta käykös siihen sitten kaikki muut vanhan koneen osat: vauhtipyörä, kytkinpalat, yms? Entäs Nosramin koneeseen?


Kyllä kytkimen osat sopii keskenään. Voi joutua laittamaan prikkaa vauhtipyörän kartion taakse, jos kello ei tule tarpeeksi kosketukseen spuriin kanssa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #276 : 09.12.06 - klo: 12.00 »
Ja sitten toi SH:n rotolevy on sellanen että se ei käy Savagen vakiosivulevyillä (TVP=twin vertical plate) vaan siihen täytyy vaihtaa toi Savagen vakio päätylevy jossa käynnistys rataskuppi on levy kulmassa kun taas tossa SH:n koneessa se on levyn sivulla, eli toisin sanoen ei mene iskaritornin läpi siinä kulmassa mitä se tarvitsisi.
päätylevyjen rattaar ovat identtiset, vain muovikuori poikkeaa.
Minä voin toki ilmaiseksikin antaa noita vakio päätylevyjä, niille jotka päättävät SH:n ostaa :mrgreen:
Eikä tämän pikkuseikan takia kannata ostaa jotakin tehottomampaa konetta.

Ja sitten semmonen pikku vinkki että tohon SH:n koneeseen kannattaa ostaa vetokäynnistin sisäänajoa varten ja ehkä muutenkin koska toi roto ei jaksa pyörittää konetta aluksi koska on niin helv**in moiset puristukset. :wink:  :D

Toinen vinkki kanssa että SH: päätylevyn sisällä on semmonen jousi ja muoviprikka jotka pitää laittaa siihen toiseen päätylevyyn.
ne pitävät one-wayn akselia motin sisällä. :!:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
kolmivaihdelaatikosta
« Vastaus #277 : 15.12.06 - klo: 20.08 »
Itellä on savage 25 ja huomasin et siihen on saatavilla myös kolmivaihteinen laatikko. Kysyisinkin teiltä ammattilaiset että kulkeeko auto vielä kovempaa tolla vai mikäs tuossa on ideana?
Ja lisäkysymyksenä vielä että saakos tuon pakin toimimaan vielä jarrun lisäksi?

Olen omistanut savagen vasta puolitoista viikkoa ja olen melkolailla täysin pihalla toistaiseksi kaikesta.

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #278 : 15.12.06 - klo: 20.57 »
samaa asiaa itekin mietin, kun eihän toi kulje kun 50 km/h esitteen mukaan :oops:

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #279 : 15.12.06 - klo: 21.01 »
Kyllä se antaa lisänopeutta. Pakin saat tietenkin toimimaan jarrun lisäksi, koska jarru toimii kaasuservolla ja pakki omalla servollaan.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Re: kolmivaihdelaatikosta
« Vastaus #280 : 15.12.06 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "SIENI"
Itellä on savage 25 ja huomasin et siihen on saatavilla myös kolmivaihteinen laatikko. Kysyisinkin teiltä ammattilaiset että kulkeeko auto vielä kovempaa tolla vai mikäs tuossa on ideana?
Ja lisäkysymyksenä vielä että saakos tuon pakin toimimaan vielä jarrun lisäksi?

Olen omistanut savagen vasta puolitoista viikkoa ja olen melkolailla täysin pihalla toistaiseksi kaikesta.


kannattaa vaihtaa voimaservo kaasu/jarruservon tilalle, saa pysähtymään

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Re: kolmivaihdelaatikosta
« Vastaus #281 : 15.12.06 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "SIENI"
Itellä on savage 25 ja huomasin et siihen on saatavilla myös kolmivaihteinen laatikko. Kysyisinkin teiltä ammattilaiset että kulkeeko auto vielä kovempaa tolla vai mikäs tuossa on ideana?

Olen omistanut savagen vasta puolitoista viikkoa ja olen melkolailla täysin pihalla toistaiseksi kaikesta.


Jep.

"Ammattilaiset", Heh!  :lol:

3-Speedillä saa 10% lisää huippunopeutta ja kiihtyvyyttä.
Eli ihan kiitettävästi molempia.

Juu, kaikkihan me joskus... mutta, maasta se pienikin ponnistaa...

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #282 : 16.12.06 - klo: 16.27 »
Kiitoksia vaan neuvoista!

prkl ku tänään taittu toinen etuiskari, niit ei taida saada ostettuu yksitellen..
melkein joka ajokerralla hajonnut jotain pientä :D
ei oikein pysy vielä auto hanskas  :oops:

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #283 : 16.12.06 - klo: 16.45 »
Iskarivarren saa taitettua itsekkin takaisin tasaisen alustan ja ruuvipenkin avulla. Ne on jotain kumman pehmeetä materiaalia niin vääntyy aika helposti.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #284 : 16.12.06 - klo: 17.10 »
oiskohan tietoa että saisko tohon savageen jostain titaanisia iskari shafteja?
meinaan vaan että mulle on noi hpi:n omat alu iskarit mutta ne shaftit on yhtä heikot kuin vakio iskareissa :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #285 : 17.12.06 - klo: 17.12 »
Vaikea uskoa että mitkään shaftit kestää noita vakioita paremmin suoria osumia. Sain oman iskarini shaftin lähes suoraksi ja luulisin sen kestävän hyvin normiajelussa. Vaikutti nuo vakiotkin olevan terästä tms. kun suoristi niin palautui takaisin vinoksi.

Poissa mikki

  • Tulokas
    • Profiili
3 speed Savage
« Vastaus #286 : 18.12.06 - klo: 13.48 »
Kolmannella vaihteella ja porttien viilauksella ja kannen laskemisella mitattiin viimekesänä soratiellä 82kmh
Savage SS 4.6 -> 4.6 HO //LRP Z.28R//-> Proline->Byron->Graupner XS-6
www.tommilantinen.com/mikki/4.6.jpg

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #287 : 18.12.06 - klo: 19.36 »
Ajattelin tänään että puranpas auton kokonaan osiksi puhdistusta ajatellen. Nyt purkua ja ihmettelyä 3,5h takana eikä hyvältä näytä. Ohjeet nenän alla enkä silti oikein tajua miten tämä puretaan. :?

Nyt tosissaan tuntuu siltä ettei savage välttämättä ollutkaan paras hankinta aloittelijalle. Noh - täytynee varmaankin vaan yrittää ymmärtää noita ohjeita tai jotain..

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #288 : 18.12.06 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "SIENI"
Ajattelin tänään että puranpas auton kokonaan osiksi puhdistusta ajatellen. Nyt purkua ja ihmettelyä 3,5h takana eikä hyvältä näytä. Ohjeet nenän alla enkä silti oikein tajua miten tämä puretaan. :?

Nyt tosissaan tuntuu siltä ettei savage välttämättä ollutkaan paras hankinta aloittelijalle. Noh - täytynee varmaankin vaan yrittää ymmärtää noita ohjeita tai jotain..


Juu juu...  :roll:

Noh, itsekin joskus luulin Savagesta noin, mutta kun sitten auton ostin ja kokosin (K4.6SS-malli) niin tajusin auton rakenteen.

Se koostuu tavallaan moduuleista jotka yhdistetään toisiinsa.
Etupää, runko, perä. Hyvin yksinkertaista ja nopeaa purkaa ja koota.
Vian etsintä ja korjaus erittäin yksinkertaista.

Tietysti jos haluat kaikki osat irti toisistaan, joka ruuvi ja prikka, niin voit varautua kyllä aikamoiseen hommaan, oli auto mikä tahansa.

Vaikkakin Savassa ei mielestäni edes ole mitään todellista purkamista koska on niin simppeli.

Kyllä se siitä kun olet kerran pari tehnyt.  :lol:

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #289 : 18.12.06 - klo: 20.36 »
Joo, itsekkään ei paljoa savagesta tajunnut silloin kun sen ostin, mutta nykyään sen purkaa ja kokoaa vaikka silmät kiinni  :D  Rakenne on aika helppo ja fiksusti suunniteltu kun sen tajuaa.

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
Puhdistus
« Vastaus #290 : 19.12.06 - klo: 12.51 »
Joo tarkoitus olisi saada auto sen verran osiin että vois kaiken hiekan yms. puhdistaa jokapaikasta. Nyt alko vähän aukeemaan toi idea. Piti laittaa kaikki ruuvit ja nippelit omiin pusseihinsa ja osien numerot pussin kylkeen - ihan varmuuden vuoksi :D
 
Mihinkäs paikkoihin olis syytä lisäillä liukasteita, ja minkälaisia liukkareita pitäs laittaa?

Voiko muoviosat pestä ihan vedellä ja pesuaineella?

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #291 : 20.12.06 - klo: 18.04 »
Meni rotostartista 12 hampainen "pinioni" rikki, onko kellään tietoa mikä vois olla pelkän pinionin osanumero? Ei tarttis sitten uusia koko kalustoo startterin sisälle jos tota vaikka sais?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #292 : 20.12.06 - klo: 18.14 »
pelkkää pinionia ei saa erikseen mutta muistaakseni paélkän pinionin ja sen toisen rattaan roton sisään taitaa saada ilman muoviplatea :)
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #293 : 20.12.06 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Tappara-96"
Meni rotostartista 12 hampainen "pinioni" rikki, onko kellään tietoa mikä vois olla pelkän pinionin osanumero? Ei tarttis sitten uusia koko kalustoo startterin sisälle jos tota vaikka sais?


Menikö siis ratas rikki starttikahvan sisältä, kuten ymmärsin, vai moottorin takalevyn sisältä?

Jos meni kahvasta, ei kannata ratas-sarjaa ostaa, maksaa yli puolet uuden kahvan hinnasta, siihen "vikaan" suosittelen väkivahvaksi todettua HT:n tuplamoottori-startteria, http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25459&grpid=5020 , se kyllä kaipaa kahta akkuakin.

Jos taas moottorin takalevystä, niin kyllä saa erikseen, eli tommonen käy ainakin, http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29248&grpid=3906 .

Löytyy, ainakin kahden rattaan settinä,  rattaita takalevyyn alkuperäisenäkin, http://www.hpi-europe.com/piw.php?lang=en&partNo=87128 , ja sille tietoja HL:n extranet näyttää;

 HPI87128   GEAR SET FOR ROTO START BACK PLATE UNIT (K SERIES)     11.59€

Näyttäs löytyvän sekä Espoon, että Turun myymälöistä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #294 : 20.12.06 - klo: 20.02 »
Voisin myydä sulle ne rotostarttikahvan rattaat jos hinnasta sovitaan. :mrgreen:  Itselläni ei ole roto-start käytössä.

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #295 : 20.12.06 - klo: 20.38 »
Ratas meni kahvasta.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #296 : 21.12.06 - klo: 19.34 »
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #297 : 26.12.06 - klo: 00.21 »
Mistä mahtaisi saada savageen jäykkiä jousia? Vielä jäykemmät kuin 25 vakiot? Aivan turhan pehmeä mielestäni tuo vakio jousitus. Ja iskareita en ala vielä ainakaan vaihtamaan!

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #298 : 26.12.06 - klo: 00.56 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mistä mahtaisi saada savageen jäykkiä jousia? Vielä jäykemmät kuin 25 vakiot? Aivan turhan pehmeä mielestäni tuo vakio jousitus. Ja iskareita en ala vielä ainakaan vaihtamaan!


eikö se auta iskarin öljyjen vaihdosta?

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #299 : 26.12.06 - klo: 12.28 »
onko järkeä ostaa alumiinisia ylä- ja alatukivarsia, mistä auto sitten seuraavaksi hajoaa kun ajaa rengas edellä puuhun.... :oops:
kun ne alumiiniset on 6x kalliimpia