Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 529691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #300 : 26.12.06 - klo: 13.48 »
Bulkheadista.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #301 : 26.12.06 - klo: 14.38 »
Ja sitten kun sulla on esim noi bulkheadit ja tukivarret alumiinia, niin ne alkaa sitten vääntymään kun mikään muu ei anna periksi :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #302 : 26.12.06 - klo: 20.01 »
eli pysyn muovisissa  :shock:

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #303 : 27.12.06 - klo: 20.25 »
Mitmit, tuossa kuule päivitystä vielä Savaan :D

AXIS  

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #304 : 27.12.06 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Ja sitten kun sulla on esim noi bulkheadit ja tukivarret alumiinia, niin ne alkaa sitten vääntymään kun mikään muu ei anna periksi :D

Siinä rytäkässä katkee joko ne tapit tai runko :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #305 : 27.12.06 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Huttunen93"
Mitmit, tuossa kuule päivitystä vielä Savaan :D

AXIS  


Sorry, Sava onpi jo poistettu hyllystä, lähes kokonaan, mutta luulenpa että mulla on jo tarpeeksi tehokas kone hyllyssä :mrgreen:
Sitäpaitsi aion asentaa sen seuraavaan autooni ja toi sun ehdottama koneesi ei täytä kisasääntöjä eikä siinä todellakaan ole tota vajaata viittä heppaa kun oliko se new era modelsin sivuilla myydään samaa konetta ja tehot ovat siellä ilmoitettu 3.5hp, mutten usko siinä sitäkään olevan :lol:

Ja JupeR, se riippuu aina siitä miten osut siihen puuhun :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #306 : 28.12.06 - klo: 00.00 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Ja JupeR, se riippuu aina siitä miten osut siihen puuhun :D

Puhuttiinko tässä nyt puusta? Mä ajattelin että jossain keskellä aavikkoa on joku tolppa ja ajat siihen, ainoa este 10 km säteellä :D

EdIT: Viel on melkee koko savagen verran osia myytävänä! :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #307 : 28.12.06 - klo: 22.09 »
Tossa tiistaina järvenjäällä pöristelin..

Jään paksuus n.0,5-4cm!

Hyvin se kesti kun katsoi missä ajaa ja missä kävelee, kunhan ei hyppele pahemmin. Hauskaa oli ja polttoainetta kului kolmisen litraa, siltikin akuissa riitti virta hyvin.

Harvinaista että voi ajella jäällä rc:llä +5*C kelissä ilman hanskoja ja ilman että sormet paleltuu.

Ilman fail-safea en olisi ajanut missään nimessä, savitsun arvo on sentään 1000€ blingiä+auto 500€ :roll:

Pitkää luisua mentiin ja Nosram lauloi nätisti!

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #308 : 29.12.06 - klo: 12.25 »
Mun savagen arvo on enää noi myynnissä olevat osat :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #309 : 01.01.07 - klo: 08.43 »
Meni diffistä rattaita rikki ja ajattelin vähän ennakoida seuraavaa vioittumista ja tilata etukäteen enemmän osia kun tarvitsen ja tiedustelisinkin mitä osia teillä on mennyt 2 -vaihteisesta laatikosta rikki?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #310 : 01.01.07 - klo: 12.03 »
Osta suoraan 3-vaihteinen, siinä on kaikki rattaat kestävämpiä, paitsi 1 muoviratas, ja mulla se kesti huoltamattaa sen puoltoista vuotta minkä se mulla oli autosssa kiinni kunnes myin auton.(onhan se vielä kunnossa siis)
Ja 3-speedillä saat lisää kiihtyvyyttä ja huippunopeutta.

http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=hpi87220

Se on todella kannattava investointi :D
Ja kai sulla on diffeissä ristitapit?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #311 : 01.01.07 - klo: 12.08 »
2-vaihteisessa menee tiettävästi herkiten nämä rikki, http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=76929 , ja siihen löytyy parempana ratkaisuna tämä: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87227 .
3-speed on myös todettu melkoisen kestäväksi, siinä monet muoviosat vaihtuvat teräksisiksi.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #312 : 01.01.07 - klo: 14.31 »
Mulla ole nuitten rattaitten kanssa mitään ongelmaa.

http://s30.photobucket.com/albums/c302/JupeR/Savage/?action=view&current=Ratashajalla006.jpg

Tuo hajos kiihyttäessä pellolla 18/49 väleillä, oltii menossa ihan täysii :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #313 : 02.01.07 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Voisin myydä sulle ne rotostarttikahvan rattaat jos hinnasta sovitaan. :mrgreen:  Itselläni ei ole roto-start käytössä.


Myytkö mulle rattaat? :roll:  En oikeestaan tarttis kuin yhden rattaan..

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #314 : 02.01.07 - klo: 19.58 »
Selasin jenkkien nettisivuja ja siellä oli myynnissä palikka jolla sais diffistä yhtä puuta (lukkoperän). Onko kellään kokemuksia kestäiskö paikat jos pistäis diffit lukkoon.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #315 : 02.01.07 - klo: 20.55 »
Kyllä kait se kestää, mutta ajettavuus on suoraan sanottuna surkea.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #316 : 02.01.07 - klo: 20.59 »
Lukko olisi ainoastaan hyvä radalla, krossiradalla.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #317 : 02.01.07 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Lukko olisi ainoastaan hyvä radalla, krossiradalla.


Eh, siis aivan päinvastoin...  :lol:

Lukko on hyvä maastossa kun pitoa on toisinaan epätasaisesti.

Radalla lukko tekee autosta kiikkerän...

Takapää lukittuna puskee mutkissa tai heittää perää sekä hakee suorilla ja kiihdytettäessä.

Etupää lukittuna oli hiukan kivampi, mutta en siitäkään loppujenlopuksi tykännyt.
Haki edelleen suorilla ja kiihdytyksissä oli hiukan outo.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #318 : 03.01.07 - klo: 14.53 »
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
Mulla ole nuitten rattaitten kanssa mitään ongelmaa.

http://s30.photobucket.com/albums/c302/JupeR/Savage/?action=view&current=Ratashajalla006.jpg

Tuo hajos kiihyttäessä pellolla 18/49 väleillä, oltii menossa ihan täysii :D

Mulla meni just tuo sama ratas ja samoilla välityksillä kun rupes viimetalvena llumisella tiellä kiihyttelemään.. :mrgreen:
Traxxas Revo 2.5

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #319 : 06.01.07 - klo: 02.15 »
Tulipa odottamaton takaisku, lautaspyörän pinionista menny 4 hammasta  :?  Joku myypi mulle sen rattaan ja alatukivarret?  :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
odottamattomista takaiskuista..
« Vastaus #320 : 07.01.07 - klo: 00.32 »
Niin tosiaan tankki levähti. Ja todella oudosta paikasta, nimittäin takaa ja ihan nätti n. pikkusormen mentävä reikä. Ensin katoin et, aijoo tosta vasemman takaiskarin ruuvistahan se on tullut, mutta lähemmin tarkasteltuani totesin sen olevan mahdotonta. Ei mitään havaintoa miten tohon kohtaan on voinut tulla noin siisti reikä varsinkin kun on viimoiset 6 tankillista ajettu samalla hiekka-alustalla.

Oli miten oli näin kävi. Yritin vielä korjailla kohtaa erinäisillä liimoilla siinä kuitenkaan onnistumatta. Täytynee varmaan ostaa samantien pari tankkia varastoon. Tossa kohtaa ei olis edes tankin panssarista ollut mitään apua, joten taitaa tulla halvemmaks ostaa niit varatankkeja vaan :)

Poissa SIENI

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #321 : 07.01.07 - klo: 00.43 »
JupeR miten alatukivarret meni? ja olivatko muovia vai alumiinia?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #322 : 07.01.07 - klo: 01.21 »
Myin alu tukivarret eriksee ja sain 30 000 mania fyffeä massiia ja myöskin kyhnyä :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Re: odottamattomista takaiskuista..
« Vastaus #323 : 07.01.07 - klo: 01.21 »
Lainaus käyttäjältä: "SIENI"
Niin tosiaan tankki levähti. Ja todella oudosta paikasta, nimittäin takaa ja ihan nätti n. pikkusormen mentävä reikä. Ensin katoin et, aijoo tosta vasemman takaiskarin ruuvistahan se on tullut, mutta lähemmin tarkasteltuani totesin sen olevan mahdotonta. Ei mitään havaintoa miten tohon kohtaan on voinut tulla noin siisti reikä varsinkin kun on viimoiset 6 tankillista ajettu samalla hiekka-alustalla.


Miten meinasit sen olevan mahdotonta? Mulla oli Savassa selkeä ruuvin jälki tankin takareunassa, ei ollut vielä puhki mennyt. Jenkkifoorumilta löytyy monen monta tapausta, että tankki on puhjennut juuri sen iskarin ruuvin takia. Kaikille neuvoksi, kääntäkää se ruuvi toisesta suunnasta menemään läpi, ei ole sitten se terävä puoli tankkiin päin.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #324 : 12.01.07 - klo: 18.14 »
Tietäiskös taas joku mulle lääkkeen sellaiseen vaivaan, kun tossa yhtenä päivänä ajeltiin pihalla (lämpötila +5 ast.) niin alussa koneesta ei meinaa lähteä tehoja millään, mutta sitten kun tankista löpö vähenee, alkaa konekkin kulkea hullun lailla. Sitten taas kun lisää löpöä, hyytyy auton meno. Löpö on mitä ilmeisimmin viileetä ja pakoputkelta tuleva lämmin ilma lämmittää löpöä ja kun se on vähissä, siis lämmintä, kone kulkee taas kovaa. Polttoaineen pidän sisällä lämpösessä (+20). Joku sano, että vedä pidempi paineletku tankkiin pakoputkelta ja säädä yläkierroksien neulaa rikkaammalle? Pitäiskös lämpöeristää myös tankki jollain telttapatjalla?

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #325 : 12.01.07 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tappara-96"
Tietäiskös taas joku mulle lääkkeen sellaiseen vaivaan, kun tossa yhtenä päivänä ajeltiin pihalla (lämpötila +5 ast.) niin alussa koneesta ei meinaa lähteä tehoja millään, mutta sitten kun tankista löpö vähenee, alkaa konekkin kulkea hullun lailla. Sitten taas kun lisää löpöä, hyytyy auton meno. Löpö on mitä ilmeisimmin viileetä ja pakoputkelta tuleva lämmin ilma lämmittää löpöä ja kun se on vähissä, siis lämmintä, kone kulkee taas kovaa. Polttoaineen pidän sisällä lämpösessä (+20). Joku sano, että vedä pidempi paineletku tankkiin pakoputkelta ja säädä yläkierroksien neulaa rikkaammalle? Pitäiskös lämpöeristää myös tankki jollain telttapatjalla?


Jaahas.

No ihan ensin koneen toimintaan vaikuttaa sen oma lämpötila.

Eli ensin kylmästartti ja sitten viileällä kelillä lämmönnousu kestää pidempään kuin esim. +20 asteessa.

Joten alussa on tehot kadoksissa ennenkuin optimilämmöt löytyy.
Jos vain voit niin esilämmitä vaikka föönillä.
Anna käydä lämpimäksi rauhassa ennen ajoa. Pidä pytystä käsin kiinni ja kun kuumottaa on ajovalmis.
Kun motti on kunnolla lämmin lopputankkia kohden on toiminta parempaa.
Voipi myös olla että sun säädöt on alhaalta rikkaalla.

Sitten vielä Savagessa on sellainen kuin "puolentankin laihennus" tyyppivika tai ominaisuus, miten sen ottaa...
johtuu tankin muodosta ja sijainnista...
Eli eka puolitankkia on hyvät säädöt ja lopun puolikas meneekin jo laihalle.

Se pitää säädöissä kompensoida.

Ja muuten, Savagessa on pakoputki eripuolella kuin tankki joten ei se sitä lämmitä.

Myöskään paineletkun pituus ei vaikuta tähän asiaan.

Vaan vika on moottorin käyntilämpötiloissa ja polttoaineen seossuhteessa.
Myös tulpan kunto ja laatu sekä lämpöarvo vaikuttavat paljon asiaan.

Eli...

-Katso että tulppa on kunnossa ja käytä mielellään hieman kuumempaa tulppaa kuin kesällä.
-Lämpöeristä moottoria hieman jotta jäähdytystä ei olisi liikaa. Keittiöstä foliota tai sitten alumiiniteippiä... ei kuitenkaan älyttömiä,kaksi kierrosta foliota kannen ympäri kevyesti...
-Tarkista kaasarin säädöt, vasta kun olet ajanut moottorin kunnolla lämpimäksi, alat säätää. Ja vain pieniä säätöjä kerrallaan. 1/8 kierrosta max. kerrallaan.
-Sava on hyvä säätää siten että vasta puolitankin jälkeen on säädöt kohdallaan ja tankin alussa hieman rikkaalla.
-Tarkista myös letkut, että ovat ehjät ja vuotoja ei missään ole.
Mukaanlukien tankki ja moottori itsessään.
-Kylmällä on myös otettava huomioon se että kaikki lämpötilaan perustuva säätäminen ei oikein toimi. Korvalla se säädetään.  :lol:

Mittarilla ei oikein voi viiden asteen pakkasella ja hangessa mottia säätää.

Motti on pinnasta kylmä ja sisältä kuitenkin kuuma, seos saattaa olla laihalla vaikka mittari näyttää +90 astetta.

Myöskin polttoainesuhde voi olla ihan oikea ja siten voitelun määrä hyvä vaikka moottori olisikin vain +65 astetta mittarilla mitattuna kannesta.

Tosin silloin moottoria pitäisi saada kuumemmaksi eristämällä jotta saadaan oikea lämpötila aikaiseksi ja oikeanlainen lämpölaajeneminen jottei kulu tai hajoa ennenaikaisesti.
Myöskin suorituskyky paranee tällöin huomattavasti oikeanlaisen sytytysajoituksen ja palamistavan myötä.

Toivottavasti sait jotain selkoa...  8)

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #326 : 17.01.07 - klo: 21.16 »
Tulin sitten lopulta kuitenkin siihen tulokseen, että Savagen pidän. Kokoan ja ehkä hommaan uuden moottorin siihen. Kiikarissa olis Team Infinityn .27 kone hintansa takia. Onkos nuita vanhan mallin Savagella kruisailioita paljon enää? :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #327 : 17.01.07 - klo: 21.26 »
Just sain myytyä savage SS:säni, lopetettu malli oli. Ja nykyään korvaava on 4.6 versio.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #328 : 17.01.07 - klo: 21.31 »
Mulla on vielä vanha savage, ostin sen silloin kun Savage 25 Rtr tuli markkinoille, Jenkeistä tilasin. :wink:  Perus savassa on jotain mukavaa, yksinkertainen ja toimiva. Ajo-ominaisuudet ei nyt radalla ole mitään huippua, mutta kaikenlainen monttu bashaus on kivaa. Ja itse ainakin ajan paljon myös radalla! Nyttemmin savageni on vuosien varrella saanut melkoisia muutoksia ja ihan ok auto se oikeastaan on, minulle ainakin riittävä.

^Osta rc-garagelta  SH .28 kone, itse ainakin ostaisin jos olisi koneelle tarvetta. ^ :wink:

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 4.0
« Vastaus #329 : 17.01.07 - klo: 21.38 »
Aateltii Jeejeen kans tilata kahestaa 2 Infinityn .27 mosaa jos vaikka alee sais :D
Ite ostin vuanna 2005 joulualesta 100€ halvemmalla.
 :mrgreen:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!