Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 529453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #450 : 20.03.07 - klo: 21.11 »
Sava keulii jo vakio mosalla, jos niikseen tulee. Se on taas asia erikseen kuinka paljon haluaa rahaa sijoittaa savaansa että saa siitä kestävän, kun hajoilee diffin sun muut voimansiirto-osat tehokkailla koneilla, saahan niitä säästettyä löyhällä kaasusormella, mutta kuka semmosta käyttää... Tasan yksi asento ja se on täysiä...  :evil:

-Boltsi- Ex savagisti
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #451 : 20.03.07 - klo: 21.18 »
ilmankos boltsin savagesta oli aina jotain rikki :grin:

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #452 : 20.03.07 - klo: 21.20 »
EX - savagisti minäkin, mutta ei ne HD kupit ole kalliita verrattun siihen mahtavaan tunteeseen kun on TEHOA. :afro:
Mutta kyllä niitä HD kuppeja ja akseleita ja diffikuppeja kannattaa ostaa vaikkei olisikaan tehokkaampaa mottia :lol:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #453 : 20.03.07 - klo: 21.29 »
Pari kuvaa noista lähes valmiista jarrusysteemeistä.. Vielä puutuu käyttövivut ja ajattelin samalla siirtää kaasu/ jarruservon taakse. Teen vielä isommat levyt, kun vaan ehdin :mrgreen: Saapa nädhä, ehdinkö saamaan viikonlopuksi kuntoon :undecided:

Kuvia:
http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/IMG_3177.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/IMG_3175.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/IMG_3172.jpg
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #454 : 20.03.07 - klo: 21.44 »
hienoa!
Mahtuuko noihin ohjauspaloihin normivanteet?
Vai pitääkö olla offsetillä tai 40series?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #455 : 20.03.07 - klo: 21.50 »
En ole vakoivanteita kokeillut, mulla on noi 17mm heksit ja käytän Hellfiren vanteita. Se tappi niissä kuvissa on vielä lyhentämättä, se ei mahdu edes truckzillan vanteen sisään :grin: Pitää kokeilla kaverin x:n vanteita tohon, kun ne on kanssa 17mm heksillä!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #456 : 21.03.07 - klo: 10.56 »
Tilasin Nova Rc:ltä alumiiniset diffikupit 13.3. ja ne saapu eilen 20.3. Eli varsin nopeaa toimitusta ja kupit näytti varsin laadukkailta. En kuitenkaan ole vielä kerenny niitä asentamaan. Vanhoilla muovisilla kupeilla en ole ajanut kuin tankillisen. Seuraavaks täytyy ruveta katteleen muita alumiinisia osia, sekä 3-lovista vaihdelaatikkoa. Tarkoituksenani olisi päivittää pikku hiljaa autoni kestämään tulevaisuuden rääkkejä.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #457 : 24.03.07 - klo: 09.01 »
On vähän vierähtänyt aikaa viime käynnistä.. Tänään alkaa sts 30:sen sisäänajo.. sts 28 odottaa hyllyllä jos toi pamahtaa. Auto varmaan pamahtaa jostain mutta se on sen ajan murhe.
Laatikko ja diffit on vaihdettu kestävimpiin jo vanhan mosan aikana.

Poissa werty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #458 : 24.03.07 - klo: 09.45 »
Mitä osia kannattaisi uusia savage 3.5:stä jos ostaisin ton sts .28 koneen?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #459 : 24.03.07 - klo: 09.53 »
itse laitoin savage ss:sään nosram 28:sin ja vaihdoin laatikkoon teräsrattaat,robinsson racing teräs spurrin ja kytkinkellon.diffeissähän oli jo tuplarattaat ni ei tarvinnu niitä lisätä.noilla kestää alkuun aika hyvin.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa werty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #460 : 24.03.07 - klo: 09.55 »
Mistä ostit noi laatikon teräsrattaat?

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #461 : 24.03.07 - klo: 12.13 »
Kun spurri vaihdetaan teräksiseen niin hajoaa jostain muualta sitten joku muu osa  :undecided:
Muovispurri kestää oikein laitettuna yhtä hyvin kuin metallinen, ja jos on liiallista rasitusta voimansiirrossa niin on muovi spurri joka ensimmäisenä pamahtaa-> eikä oo kovin kallis vaihtaa...

Tosin jos on joka paikka tehty bullet proofiksi niin sitten on asia erikseen  :wink:

-Just my 2 cents-
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #462 : 24.03.07 - klo: 13.14 »
Kannattaa ostaa suoraan 3-vaihteinen loota jossa on jo teräsrattaat valmiiksi.
Kiihtyy ja kulkee paremmin.
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=hpi87220
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa TatuS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #463 : 24.03.07 - klo: 15.32 »
Justiinsa ton 3 vaihteen asensin myös.
Ihan kivasti pelittää ainakin ton 4.6 koneen kanssa.

Terässpurri ei mulla ainakaan ollu laatikossa tuhojaan tehny, mutta oikein asennettunahan sen spurrin ei pitäisi mitään tuhotakaan(oli se sitten terästä tai muovia). Pääasia, että se luistaa tarvitessa. Muovinen spurri vaan sulaa vittumaisesti jos spurri pääsee liikaa luistamaan. Näin kävi jo pariin otteeseen kun lukkomutteri ei pitänyt.
Teräksisessä kiillottuu vaan se tartuntapinta.
Savage SS K4.6 1:8 (x2)
Savage 25 1:8 C4 VTS coupe 1:1

Poissa werty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #464 : 24.03.07 - klo: 15.54 »
Onko kovinkin vaikea asentaa toi 3-vaihteinen loota?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #465 : 24.03.07 - klo: 18.20 »
Ei, vanhat rattaat ulos ja uudet sisään.
Todella hyvät ohjeet mukana, rataspakka pitää tietenkin koota mutta on helppo juttu sekin.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #466 : 25.03.07 - klo: 19.36 »
Laitoin savaan lisätankiksi tavallisen auton polttoainesuodattimen, sekä nokan kautta kiertävän letkun ja kolmen tankillisen jälkeen voin sanoa, ettei savan ominaista tankkivikaa enään ollut. Tehoo löyty koko tankillisen ajan. :grin:

Poissa Tappara-96

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #467 : 25.03.07 - klo: 19.38 »
Ai niin, unohtu kysyä yksisuuntalaakerista. Onko muilla ollut sellasta vikaa, että yksisuuntalaakeri ottaa aina välillä kiinni ja välillä ei?

Poissa Teroz82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #468 : 25.03.07 - klo: 21.03 »
Mistä olette tilanneet savageen metalliset diffikupit? tarvis keksiä jotain noiden alkuperästen tilalle.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #469 : 25.03.07 - klo: 21.04 »
No niin!

Jausaa jausaa Jausaa!!!  :lol:

Tuli sitten otettua ensi savut DoubleTrouble Savagesta.
Twini ajettiin sisään ja tyypättiin.

Ihme kyllä auto ei ollut nimensä veroinen vaan toimi moitteetta ja molemmat moottorit kukkuivat nätisti.  :shocked:
Kuin sveitsiläinen käkikello.

On siinä aika makeat saundit kun kaksi putkea puhaltaa yhtä aikaa!!!  :grin:

Pikkuveli(JK Nitro) kun kerkiää niin laittaa vähän videota framille...

Voimaa siinä kyllä on ihan kiitettävästi.
Vaikkakin motteina on "vain" 2x HB:n PowerFactory .26 konetta.

Tuo mottihan on sama kuin HPI:n S-25 sekä "pari muutakin saman katon alta".
Eroja eri versioissa on kaasarin rungossa ja materiaalissa.

Pitkästä aikaa tuli ihan hiki ajaessa... heh...

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa TatuS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #470 : 25.03.07 - klo: 22.24 »
Paljon kuvia tosta twin virityksestä.
Olisko jotain tarinan tynkää saatavilla?

Ajattelin kahdesta 25 koneesta tehdä moisen projektin.
Savage SS K4.6 1:8 (x2)
Savage 25 1:8 C4 VTS coupe 1:1

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #471 : 25.03.07 - klo: 22.25 »
On vähän vierähtänyt aikaa viime käynnistä.. Tänään alkaa sts 30:sen sisäänajo.. sts 28 odottaa hyllyllä jos toi pamahtaa. Auto varmaan pamahtaa jostain mutta se on sen ajan murhe.
Laatikko ja diffit on vaihdettu kestävimpiin jo vanhan mosan aikana.

Ooho!

Laitahan sitten seikkaperäistä selontekoa toimituksen luonteesta!

Mistä ostit?

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa TatuS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #472 : 25.03.07 - klo: 22.28 »
Mistä olette tilanneet savageen metalliset diffikupit? tarvis keksiä jotain noiden alkuperästen tilalle.
Hobbylinnan myymälässä on myynnissä metallinen diffisetti ja mukana tulee teräksinen spurri ja kytkinkello. Hintaa tais olla 40e.
Suosittelen hakemaan jos niitä vielä on.
Savage SS K4.6 1:8 (x2)
Savage 25 1:8 C4 VTS coupe 1:1

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #473 : 25.03.07 - klo: 23.46 »
No niin, eka pätkä upittu, huomenna lisää...

Eli tässä ekan koneen eka startti: http://s33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Savage/?action=view&current=1.flv
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #474 : 26.03.07 - klo: 02.04 »
On vähän vierähtänyt aikaa viime käynnistä.. Tänään alkaa sts 30:sen sisäänajo..

Ooho!

Laitahan sitten seikkaperäistä selontekoa toimituksen luonteesta!

Mistä ostit?

 :mrgreen:

Sisäänajot huristeltu viimein. Onneksi otin vetokäynnisteisen kun hpi:n roto ei olis kestänyt montaa starttausta tai oliskohan edes pyörittänyt. Tuntuu olevan puristuksia. noin 1.5 L jälkeen tuli kokeiltua vähäsen säätöjä että saisi käsitystä tehojen erosta vanhaan 28 pataan. Hankalaa vertaaminen aina on jos ei heti saa sitä eroa näkyviin. Tässä tapauksessa taisi juuri käydä niin. Odotin ehkä enemmän jo tässä vaiheessa, mutta sen aika tulee kyllä. Tarvii kokeilla eri välityksillä yms ja paikkaa.
Mutta tähän asti. Asfaltilla 18/47 rattailla luonnollisesti keulii todella hanakasti ykkösellä ja kakkosella. ajaessa suoraan kolmosella näillä välityksillä ei helpolla keulaa ylös saa kaasulla, mutta vahingossa pienestä töyssystä tarjoo heti pystyyn vähän liiankin hätäseen. Olis siellä neuloissa varaa.. Mutta ei noilla säädöillä pitäisikään helposti ympäriheitää.
Tarvii ottaa oikeen aikaa tankin ajallisessa mittauksessa kun tuntui et alvariinsa sai tankata. Putken päästä en sammuta konetta toista kertaa. Hörähtää koneeseen heti järjetön määrä polttoainetta. Muissa koneissa ei noin ole koskaan käynyt tai tullut noin paljon, vaikka olleet rikkaalla.
Se nyt ainakin tuli selväksi että 0,41cc lisäys ei ihmeitä kauheesti tee.
Huomenna uudet kujeet ja testit.

Niin 30:stä saa sabesta. ei ole netti sivustoo päivitetty..
Hinta heilus jossain samoissa missä 28 pata, tarkkaan en muista.





Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #475 : 26.03.07 - klo: 08.57 »
Joo, olen huomannu saman noiden STS patojen kanssa että, ei pidä putkesta sammuttaa.
Niillä on tapana hörpätä.

Laitoinkin omaan Savaan sammutusnapin, pysäyttää vauhtipyörästä. :wink:

Kuullostaa tosiaan ihan mun .28:lta mutta sulla olikin sisäänajosäädöt vielä.
Sekin keulii hyvin kakkosella ja joskus jopa kolmosella jos epäonni.
Mutta sulla on vielä lisää tulossa! :shocked:

Mitä fuilia käytät?
Mites lämmöt?

Jos ajat 25%+ niin voisit 1-2 gallonan jälkeen ottaa yhden tai kaksi shimmiprikkaa kannen alta pois.
Niitä prikkoja pitäisi neljä olla.Kaksi paksumpaa kiiltävää ja 2 ohutta ruskeaa.
Lämpöjen pitäisi pudota ja voimaa tulla lisää.
.28:ssa oli kolme, yksi paksu ja kaksi ohutta, niistä otin uhden ohuen pois.
Tuosta .30 ottaisin sen toisen paksumman ensin ja testin jälkeen tod.näk. vielä yhden ohuen.
Tosin STS vaatii pitkän sisäänajon ja sisäänajossa huomaa hyvin milloin motti rupeaa olemaan "valmis".
Se nimittäin yhtäkkiä pudottaa käyntilämmöt säätöihin koskematta 10-30 astetta.
Sen jälkeen vasta kannattaa ruveta kikkailemaan säädöillä, prikoilla, fuililla ja putkilla ym.

Noista starteista.
Muista vaan startissa olla varovainen ja löysää tulppaa... heh...
Itelle sattunut monasti, huolimattomuuttani olen joutunut ostamaan rotolevyn pikkurattaita.
Käytänkin HT:n nelarilentsikoille tark. tuplastarttikapulaa, kaks akkua kaks moottoria vehkeessä.

 :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 26.03.07 - klo: 09.25 kirjoittanut JK Power »
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #476 : 27.03.07 - klo: 20.56 »
Nyt on savagen jarrut valmiina, tai siis mekaaniset versiot :wink:
Työn alla on jo hydrauliset hidastimet.. Työkaveri innostui aiheesta (XSS omistaja) ja alettiin suunnitteleman systeemiä! Eka hydraulisen satulan proto valmistuu lähipäivinä :grin:
Pitää laittaa kuvia noista nekaanisista, kun vaan saan kuvat ulos kortilta!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #477 : 27.03.07 - klo: 21.35 »
No niin, kesti tovin, mutta Photobucketin uppimis ongelmien takia velipojan Savage Big Twin-videot on nyt upittu Youtubeen.

http://www.youtube.com/watch?v=TUmW-QtqkN4

http://www.youtube.com/watch?v=LjOVBGdFl3k

http://www.youtube.com/watch?v=h-pCF9YR_Ak

http://www.youtube.com/watch?v=2u1pfzhE_Sk

Näköjään huononi ennestään vaatimattomat digikameralla kuvatut pätkät.

Edit. muokkasin tuota kolmatta videota, vaihdoin AVI-muotoon ja uppasin uusiks, hieman parani, ainakin äänisynkka. Muutan loputkin, jahka kerkee.
« Viimeksi muokattu: 27.03.07 - klo: 22.51 kirjoittanut JK Nitro »
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #478 : 27.03.07 - klo: 22.12 »
Hyvältä näyttää toi Double trouble!!!
Voipi olla väännöt kohdillaan.. Tossa on vielä etuna kaksi kytkintä, (säädetävää tietysti riittää) saa ainakin tehot tonttiin. Mulla on ollu aina noita kytkin propleemeja, enemmän ja vähemmän :angry: Nyt on savassa SPM kytkin ja se nyt sentään toimii edes jotenkin, tuossa truckzillan .46- koneessa on omavalmisteiset alumiinipalat, kun kaupasta ostetut ei pelaa (luistaa niin paljon, että ei kestä edes kahta tankillista).
Pitää kai seuraavana tehdä kuparikytkin, kun savaan on tulossa ilokaasut jne. :mrgreen:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #479 : 07.04.07 - klo: 22.29 »
Taitaa savaget toimia hyvin, kun ei kukaan kirjoita mitään...
Sain taas tuon Truckzillan koneen kasaan tänään, kampiakseli on korjattu ja uusi titaaninen kiertokanki on vihdoin valmis sekä koko paketti tasapainoitettu yms. Ekat testit mni kyllä pieleen, kun vetonaru sanoi sopimuksen irti :angry: Nyt on uusi naru kiinni ja homenna uutta testiä. Toivottavasti pelaa, on viilailtuaika rankasti :mrgreen:
Kone menee kyllä kiinni mun infernoviritykseen, kun sen saa pelaamaan kunnolla (tuosta voi lukea "Kyoshon modaus" topicissa) kokeilen sitä nyt ensin savagessa, jos vaikka olis parempi, kun Nossen RS .28 evo :afro:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"