Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 528589 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1950 : 17.03.10 - klo: 19.58 »
TUossa ajelin pellolla ja testasin kantomatkaa niin on se vähintään saman verran kuin perus akuilla... ei kerennyt vielä pitemmälle testata...
Ja osaakin meni siinä ajossa... pariin kertaan katolleen ja antennin putki poikki...
Pitää varmaan lyhentää sen verran että pysyy korin alla eikä sen päällä, vai mitä mieltä ootte...
Antenni hajoaa kyllä helpommin jos on pikkasenkaan korin ulkopuolella mitä 10cm ulkopuolella
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1951 : 17.03.10 - klo: 20.38 »
Sori tuplaus :embarrassed:
Mutta pieni kysymys että kun mun autossa pyörii renkaat hyvin eteenpäin ja taaksepäin vain aina kierroksen kerrallaan ja joutuu lujaa työntämään että kerran pyörähtää?
Missä vika???
Ajaessa tuota en huomannut...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1952 : 17.03.10 - klo: 20.52 »
Sori tuplaus :embarrassed:
Mutta pieni kysymys että kun mun autossa pyörii renkaat hyvin eteenpäin ja taaksepäin vain aina kierroksen kerrallaan ja joutuu lujaa työntämään että kerran pyörähtää?
Missä vika???
Ajaessa tuota en huomannut...

Jotain ylimääräistä tai kulumaa diffinrattaan ja bevelin välissä?

Mulla on ainakin vetarit kestänyt, ss:n vakio hopeat heavy-duty vetarit paikallaan. Diffin vetarikupit tosin aika loppu...

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1953 : 17.03.10 - klo: 21.14 »
sittehän se tekis saman eteenpäin työnnettäessä ja muutenkin luulen että vaihteistossa jotain häikkää..
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1954 : 18.03.10 - klo: 09.49 »
Pitää varmaan lyhentää sen verran että pysyy korin alla eikä sen päällä, vai mitä mieltä ootte...
Antenni hajoaa kyllä helpommin jos on pikkasenkaan korin ulkopuolella mitä 10cm ulkopuolella

No jos sulla nyt kerran on ne uudet 2.4 radiot niin kannattaa tietenkin lyhentää se antenni putki sen pituiseksi että se jää korin sisälle. Turhaan katkot antenniputki ja mahdollisesti sitä 2.4 vastarin koksuantennia.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1955 : 18.03.10 - klo: 19.00 »
Joo nyt on korin alla:) Eikä yhtään kiinnosta rikkoa uuden vastarin antennia :lipsrsealed:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1956 : 22.03.10 - klo: 08.36 »
Nythän tää vasta myrkyn lykkäs... kun renkaat ei pyöri taaksepäin ongelma selvisi koska kytkinkello tai kampiakseli on vääntynyt :shocked:
moottori on suorassa mutta kytkinkello puskee vinoon joten yritin irrottaa moottoria seurauksin: 2 ruuvia lähti hyvin mutta kahdesta meni kuvio pyöreeks ja niitten kahen kans meni 5e edestä avaimia prkl! Ei kai auta muukuin porata kannat muusiks ja tilata uudet avaimet ja ruuvit :angry: :angry:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1957 : 23.03.10 - klo: 16.23 »
Jatkan yksin puhelua :embarrassed:
Joo eli kytkin vinossa onkelma selvisi kun sain moottorin irti :undecided:
Ajattelin kampiakselia tai kytkin mennyt vinoon mutta hämmästyin kun näin että JUMA, siellä laakeri kakkana ja kaikki kuulat ryömi pois :cheesy:
Nooh... en tuota moottoria enää jaksa kunnostaa joten putsaan ja laitan ehkä myyntiin :mrgreen:..
Kiinnostaisko ketään tollanen n.8gallonaa ajettu kone missä en ole tehonpuutetta huomannut :huh:
tais johtua kytkinpaloista kun ei enää kunnolla keulia vedellyt kun puoliks kulunut jo :cool:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1958 : 23.03.10 - klo: 19.26 »
Vieläkin yksin puhelua(sori tuplapostit)
Joo elikkä katoin vaihteistoon ja siellä ei ollut mitään vikana eikä johtunut auton pysähtyminen pienen lykkäämisen jälkeen kytkimestäkään joten avasin taka diffin: Ei mitään ja sitten etu diffi: Ei mitään sielläkään ja kun kasasin takaisin toimi auto heti :huh:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1959 : 24.03.10 - klo: 21.36 »
jes mullakin tökki ajo.tänään ajopaikalle ja kaverinkaa hyppyri kuntoon n2,5 metriä korkea :grin:auto käyntiin ja vajaan minuutin pyörähdys ja spurrista hammaskato.ja kaverin auto ei lähtenyt käyntiin.jes.mistä halpa metallinen spurri?käykö suoriltaan

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1960 : 24.03.10 - klo: 22.03 »
Hobbylinnasta voisi saada halvalla.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1961 : 25.03.10 - klo: 07.32 »
Siitä vastarinantennista vielä vähän....
Eli vaikka tuossa ylempänä käsittääkseni vihjaillaan etten osaisi radioita käyttää oikeaoppisesti, niin kyllä tuo neuvomani antennipiuhan asennus on oikein.  :wink:

Piti oikein tarkistaa että olenko elänyt vuosia "harhoissa"(silloin olisi kyllä varmaan myös suurin osa foorumilaisista, monet "kisajampat" mukaanlukien) ja tuo alla oleva linkki kyllä tukee minun mielipidettä, mutta kukin voi toki asentaa miten haluaa...
http://rc10.fi/index.php?topic=12216.msg421889#msg421889
..eli kyllä ainakin minä taidan käyttää radioitani oikeaoppisesti.  :wink:

Ei ollut tarkoitus kenenkään varpaille astua ;), mutta radiolaitteita käytetään vain muuallakin kuin rc-autoissa ja näin mulle on koulussa opetettu. Näin sanoo Hpi:n ohjekirja...



Saatte toki asentaa miten parhaaksi näätte :).

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1962 : 25.03.10 - klo: 07.40 »
Annanpa vinkiks kaikille tuosta lukitus tapista Vetareitten päädyssä kannattaa aina laittaa ruuvilukitetta reilusti koska savagella ne irtoaa jos on katollaan ja painaa kaasun hetkeksi pohjaan...
Itsellä lensi kankkulan kaivoon kun en muistanut lukitetta laittaa

Toi on totta! Miksiköhän muutenkin takakardaanin vaihdelaatikonpuoleinen tappi on takadiffin puoleista tappia huomattavasti pienempi?? Itellä xl:stä mennyt tuo pieni nysätappi 2x poikki. Pitäisi moda varmaan siihen tuo sama mikä taaemmassa on.

Tosta koneen virittämisestä, kun tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=41863.30 olen laittanut. Se todella toimii ja voisin sanoa, että ärhäkkäämmin menee ja ehkä jopa polttoainetta kuluttaisi vähemmän. Vielä ku slipperi jaksaisi pitää kiinni :/. Meinaa vain lähteä lipsumaan, vaikka kuinka tiukassa olisi.
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo: 07.44 kirjoittanut Makeclick »

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1963 : 25.03.10 - klo: 10.57 »
Annanpa vinkiks kaikille tuosta lukitus tapista Vetareitten päädyssä kannattaa aina laittaa ruuvilukitetta reilusti koska savagella ne irtoaa jos on katollaan ja painaa kaasun hetkeksi pohjaan...
Itsellä lensi kankkulan kaivoon kun en muistanut lukitetta laittaa

Lukitustappi? Puhutteko vakiovetareista? Omasta savastani en ole mitään lukitustappeja löytänyt, eikä manuaalikaan niistä puhu. Haluatteko selventää asiaa? :angel:

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1964 : 25.03.10 - klo: 19.26 »
Vaihteistosta lähtee kardaanikupit kumpaankin suuntaan ja ne pysyy kiinni niillä tapeilla :azn:
EDIT:
Tuossa yritin kaverilla sisäänajella uutta moottoria mutta eihän tuota jaksa michael jordankaan nykiä... pistin roto päädyn tohon tilaukseen:)
En kerennyt kuin 1/8 tankillista pitää tyhjäkäynnillä kun sammuili jos päästi kaasulta...
Tulppaakaan ei voi yhtään avata tai alkaa tulvia ulos koneesta
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1965 : 25.03.10 - klo: 21.42 »
Siitä vastarinantennista vielä vähän....
Eli vaikka tuossa ylempänä käsittääkseni vihjaillaan etten osaisi radioita käyttää oikeaoppisesti, niin kyllä tuo neuvomani antennipiuhan asennus on oikein.  :wink:

Piti oikein tarkistaa että olenko elänyt vuosia "harhoissa"(silloin olisi kyllä varmaan myös suurin osa foorumilaisista, monet "kisajampat" mukaanlukien) ja tuo alla oleva linkki kyllä tukee minun mielipidettä, mutta kukin voi toki asentaa miten haluaa...
http://rc10.fi/index.php?topic=12216.msg421889#msg421889
..eli kyllä ainakin minä taidan käyttää radioitani oikeaoppisesti.  :wink:

Ei ollut tarkoitus kenenkään varpaille astua ;), mutta radiolaitteita käytetään vain muuallakin kuin rc-autoissa ja näin mulle on koulussa opetettu. Näin sanoo Hpi:n ohjekirja...



Saatte toki asentaa miten parhaaksi näätte :).

nyt uus  spurri kiinni ja kovaa ajoa ja nyt sit antenni piuhoineen poikki.prkl :angry:voiko mitä tahansa piuhaa kolvata tilalle kysyy epätietoinen.vai onnistuuko edes? :huh:

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1966 : 25.03.10 - klo: 22.17 »
Vaihteistosta lähtee kardaanikupit kumpaankin suuntaan ja ne pysyy kiinni niillä tapeilla :azn:

Joo nyt alkaa hahmottua, vetari sotki hieman :angel:
Manuaalissakin lukitteesta sanotaan, ja itsekin olen muutaman hukannut ja kaksi katkaissut.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1967 : 26.03.10 - klo: 08.11 »
82juha:
Joskus jollekki täällä kirjotinkin, että ainakin vanhoissa pystyi avaamaan vastarin ja vaihtamaan tuon johdon. Kannattaa tarkastaa. Rc-liikkeissä varmasti myydään tuota johtoa. Kirjottele tänne miten meni ja onko mahdollista. Kolvia voi joutua vähän vilauttamaan, mutta ei mikään kumma homma.
« Viimeksi muokattu: 26.03.10 - klo: 08.55 kirjoittanut Makeclick »

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1968 : 26.03.10 - klo: 17.42 »
selvä se pitää tutkia asiaa.kokeilemalla selviää :wink:

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1969 : 27.03.10 - klo: 16.20 »
Kova on odotus maanantaihin kun silloin tulee mottiin rotopääty niin pääsee sisäänajeleen mottia :undecided:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1970 : 27.03.10 - klo: 17.55 »
82juha:
Joskus jollekki täällä kirjotinkin, että ainakin vanhoissa pystyi avaamaan vastarin ja vaihtamaan tuon johdon. Kannattaa tarkastaa. Rc-liikkeissä varmasti myydään tuota johtoa. Kirjottele tänne miten meni ja onko mahdollista. Kolvia voi joutua vähän vilauttamaan, mutta ei mikään kumma homma.

Mie oon vaihtanu vanhempiin futapan vastareihin kahteen uuden piuhan. Toisessa oli yli puoli metrinen, niin piti vähä lyhentää. 30cm on ihan sopiva. -Sami
Jeps

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1971 : 27.03.10 - klo: 18.49 »
kiitos tiedosta :smiley:

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1972 : 27.03.10 - klo: 20.11 »
Ei perskele piti tossa mennä ajamaan mutta ohjain olikin ihan mykkä, ei vissiin tykännyt eilisistä ajosessioista vesisateessa. :grin:
Purin sen mutta empä sille mitään tietenkään osannut tehdä, huomenna kasata ja jos ei toimi niin spektrum tilaukseen :tongue

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1973 : 27.03.10 - klo: 20.19 »
Laskeskelin tuolta hobbylinnan sivuilta että paljon maksaa alu jouset ja ripustukset +3speed vaihteisto...
OHHOH sehän maksaa perhana yli 600e :shocked:

EDIT: Mutta painoa tulee 1kg lisää :sad:
Ja hyvinhän nuo muovisetkin kestää :cheesy:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1974 : 27.03.10 - klo: 23.23 »
joo totta tosiaan kaveri laittoi vastariin uuden piuhan ja onnistui kolvaamalla .huomenna testaamaan miten kantaa :smiley:

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1975 : 27.03.10 - klo: 23.25 »
onhan kallista.taitaa tääki jätkä mennä muovisilla :shock:

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1976 : 27.03.10 - klo: 23.43 »
Oliskohan kellää tietoa, mistä sais halvalla savagen ohjaustangon päädyssä olevat muovitapperoiset (85050) alumiinisena? Nuo vakiot eivät oikee enää kestä kun autoon on tulut painoa :(.
Ei muuten kannata sitten ostaa titaniumista tehtyjä tankoja.. Niissä on muoviset nuo päät. Eli ei kestä sen enempää kuin vakiotkaan.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1977 : 28.03.10 - klo: 12.09 »
Oliskohan kellää tietoa, mistä sais halvalla savagen ohjaustangon päädyssä olevat muovitapperoiset (85050) alumiinisena? Nuo vakiot eivät oikee enää kestä kun autoon on tulut painoa :(.
Ei muuten kannata sitten ostaa titaniumista tehtyjä tankoja.. Niissä on muoviset nuo päät. Eli ei kestä sen enempää kuin vakiotkaan.

Nuo osat 85050 ovat iskareiden päässä olevat palokupit, http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85050

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1978 : 28.03.10 - klo: 18.05 »
mistä porukka ostaa koreja autoihinsa?mistä kannattaa tilata?

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1979 : 28.03.10 - klo: 23.27 »
Oliskohan kellää tietoa, mistä sais halvalla savagen ohjaustangon päädyssä olevat muovitapperoiset (85050) alumiinisena? Nuo vakiot eivät oikee enää kestä kun autoon on tulut painoa :(.
Ei muuten kannata sitten ostaa titaniumista tehtyjä tankoja.. Niissä on muoviset nuo päät. Eli ei kestä sen enempää kuin vakiotkaan.

Nuo osat 85050 ovat iskareiden päässä olevat palokupit, http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85050

Juu. Mutta tuossa sarjassa on myös nuo tankojen päädyt. Tilainkin jo ne alumiinisena USA:sta tuli maksamaan 25€ vain :)