Kirjoittaja Aihe: Gyro auton ohjauksessa...  (Luettu 25100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #60 : 22.01.13 - klo: 18.13 »
Tossa mun videossa oli nolla ja 100% asetus päällä.
Hyvin oon mä pärjänny täysasetuksellakin, toki voi maun mukaan säädellä sit :)
/ Jere Siirilä

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #61 : 03.12.13 - klo: 23.56 »
http://www.rcecho.com/colco-gy400-avcs-rate-gyro-for-rc-model-helicopter.html
Tuli tommonen ostettua,kuuluisko tuon toimia autossa :) ?
en mä ainakaan saanu oikeen mitään tolkkua servon toimintaan.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Alakerta

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #62 : 04.12.13 - klo: 19.32 »
http://www.rcecho.com/colco-gy400-avcs-rate-gyro-for-rc-model-helicopter.html
Tuli tommonen ostettua,kuuluisko tuon toimia autossa :) ?
en mä ainakaan saanu oikeen mitään tolkkua servon toimintaan.

Luultavasti toimii samalla tavalla kun HobbyKingin gyro (näyttää ainaskin samalta). Eli vaatii kolmannen kanavan, jolla valitaan AVCS tai normaalimoodi. Eli tuo liitin, jossa on yksi johto laitetaan kolmoskanavaan, jonka jälkeen lähettimen kolmoskanavan epa säädöllä haetaan arvoa, joka kytkee gyron normaalimoodiin. Eli ledi pois päältä.

Näin muistaakseni...

Sen mitä oon eri gyroja kokeillut niin autokäyttöön käy parhaiten nimenommaan semmotteet jotka eivät tartte tuota kolmatta kanavaa. Esim. aikasemmin mainitty GWS:n PG03 on mulla toiminut hyvin. Ainakin sen säätäminen on ollut helpointa. Ei sekään tosin täydellinen ole. Hukkaa välillä ohjauksen keskikohdan. Kestävämpikin vois olla.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #63 : 04.12.13 - klo: 19.34 »
Kyl "kolmikanavainen" gyro toimii ihan jees, mut sen säätäminen ekaa kertaa on puhdasta yritys-erehdys periaatetta.

Taannoin spektrumin mankkaan laittelin jotain halpisgyroa, nii piti mankasta lähettimen nopeutta hidastaa että gyro alkoi juttelemaan, muuten oli aivan mykkä.
/ Jere Siirilä

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #64 : 04.12.13 - klo: 20.01 »
okei,eli ilmeisesti ei toimi kunnolla kun ei tuossa halppis mankassa ole epa säätöä.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Alakerta

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #65 : 04.12.13 - klo: 20.12 »
okei,eli ilmeisesti ei toimi kunnolla kun ei tuossa halppis mankassa ole epa säätöä.

Yhellä juutuupivideolla joku kiinalainen? sälli oli HK:n gyron saanut toimimaan kahella kanavalla. En kyllä millään muista millä hakusanoilla sen löysin. Mut kuitenskin gyron toimintaan saattaminen vaati pientä kikkailua. Hämärä muistikuva olisi että ensin virrat päälle, antaa olla kymmenen minuuttia, virrat pois ja sen jälkeen ykspiuhaliitin kiinni VCC/BAT/tms reikään. Sit pitäis toimia. Tai sitten ei...

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #66 : 04.12.13 - klo: 21.19 »
okei,eli ilmeisesti ei toimi kunnolla kun ei tuossa halppis mankassa ole epa säätöä.

Yhellä juutuupivideolla joku kiinalainen? sälli oli HK:n gyron saanut toimimaan kahella kanavalla. En kyllä millään muista millä hakusanoilla sen löysin. Mut kuitenskin gyron toimintaan saattaminen vaati pientä kikkailua. Hämärä muistikuva olisi että ensin virrat päälle, antaa olla kymmenen minuuttia, virrat pois ja sen jälkeen ykspiuhaliitin kiinni VCC/BAT/tms reikään. Sit pitäis toimia. Tai sitten ei...
kokeillaan tuota ja näitä :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #67 : 05.12.13 - klo: 20.01 »
ei nyt vielä ainakaan lähtenyt toimimaan oikein :)
ongelma näyttäis nyt olevan vain siinä ettei gyro tunnista servon keskikohtaa :(
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #68 : 05.12.13 - klo: 20.11 »
Kyllä se gyro toimii kahden kanavan laitteessa, ohjaus servon lisänä. kokeile heiluttamalla autoa niin näät mihin suuntaan korjaa, voit säätää herkkyyden ja gainin... Ihan hupikäyttöön OK, mutta EFRA säännöt kieltää käytön kisatouhuissa samaten kuin kaikenlaiset  ESP:t ja ABS:ät...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #69 : 05.12.13 - klo: 21.41 »
tuli nyt testattua 3 kanavaisella radiolla,sillä se kyllä vörkkii.
jos Alakerta törmäät siihen ihme äijjään youtubesta niin pistä infoa :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #70 : 14.12.13 - klo: 07.37 »
Minulla Futaban gyron kanssa ongelma: Laite sinänsä toimii, mutta pyörien kääntösäde pienenee paljon gyron ollessa kiinni, vaikka säädät  maximiin. Onko kaikissa gyroissa sama ilmiö, vai vaatiiko Futaban gyro Futaban lähettimen ?

Poissa Alakerta

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« Vastaus #71 : 19.01.14 - klo: 14.44 »
Minulla Futaban gyron kanssa ongelma: Laite sinänsä toimii, mutta pyörien kääntösäde pienenee paljon gyron ollessa kiinni, vaikka säädät  maximiin. Onko kaikissa gyroissa sama ilmiö, vai vaatiiko Futaban gyro Futaban lähettimen ?

Mä oon huomannu ko. ilmiön kaikissa gyroissa mitä oon kokeillu. Kun auto on paikallaan pyörät kääntyy enempi, mutta mitä enempi vauhtia, sitä pienempi kääntösäde. Tiukat käännökset tarttee tehdä ns. käsijarrukäännöksinä. Elikä ratti linkkuun, jarru pohjaan ja kahva edellä mutkaan. Tämä toimii liukkaalla alustalla. Hyvällä pidolla täytyy tyytyä hiljentämään mutkissa. Ei läheskään niin hauskaa... Tuon takia käytän ite gyroa vain pihasudittelussa hiekalla ja lumella. Radalla siitä tuntuu olevan enempi haittaa kuin hyötyä, juuri sen takia että radalla on pito (yleensä) sen verran hyvä.