Kirjoittaja Aihe: Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)  (Luettu 49896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)
« : 24.07.06 - klo: 22.50 »
Ajattelin tommoseen hommaan alkaa, että revosta tehtäs sähköpirssi.

Onhan noita maailmalla jo tehty, gorillamaxxilta saa valmiin kitinkin.
Mutta ekaksi meinaan koittaa iha ite ja jos ei onnaa, sitte G2R kittiä tilaukseen saksasta.

Nyt mennään tässä:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/240706-revo_kotiin/

Sabelle SUURI kiitos siitä, että sain biilin ilman moottoria!
Lyhykäisyydessään:
- nitroon liittyvät vermeet mäkeen. (myynnissä, ajamattomana!)
- e-maxxin vaihdeaski kiinni (ostetaan!).
- 700-1300w harjaton tms kiinni.
- akuille telineet.


Kirjottelen ja kuvailen tänne kun rojekti etenee, mut viikkoon ei tapahdu yhtään mitään, kun lähden matkalle jne.


Edit 07.09.2006:

Laitetaan nyt leikkimielisesti apuna ja tukena olleita "sponsoreita" ja ihmisiä hieman listalle, (ei tärkeysjärjestyksessä =) ilman heitä ei tätäkään olisi tehty. / A spesial thanks to:

- Sabe / VP.
- Medasec / Matti.
- MGM compro / Martin.
- RC-Monster / Mike.
- Komatsu Forest / AJ & Tapsa.
- Posti/Matkahuolto/Tulli :)


- Jankka.
- Hermanni.
- Auvo.
- Plus muut foorumilla/irc/mese/jne kantaa ottaneet.
- Sekä vaimokkeelle ja lapsille kun kestätte.
« Viimeksi muokattu: 12.04.07 - klo: 19.31 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #1 : 25.07.06 - klo: 21.34 »
Oujee..Tätä pitää seurata.. 8)

*Edit* Niin ja mitä maksoi revo ilman Konetta? :)
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #2 : 25.07.06 - klo: 22.28 »
Kaljaa juodessa ajattelin kuluttaa aikaani, laitoin purkaen loputki himmelit.

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/250706_purkua/

Tästä 1300w pannu alkupeleihin:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-maxx/misc/voimaa.jpg

Ja sopivan isot konkat bufferoimaan virtaa, kunnes saan lipot hommattua:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-maxx/misc/konkat.jpg

edit: revo maksoi: revo miinus uusi moottori =)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #3 : 26.07.06 - klo: 13.27 »
Laivan lähtöä odotellessa jatkoin hieman projektia...

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/260706-lootan_sovittelua/

Istuu kuin nyrkki silmään, ongelmaksi tuli etukardaani..
Revon keskidiffin ulostuloakseli on noin 1.5cm pisempi mitä e-maxxin =(

Revossahan kardaani on kaksiosainen, nyt se ylettyy paikalleen, mutta menee sisäkkäin vain noin 6mm, epäilen että ei kestä.
Asiaan on jo ratkaisu, pitää Sabesta hakee vähän osia vaan...

Vielä tarvii hieman dremelöidä että kardnaanit mahtuu pyörimään, tulee hieman jyrkässä kulmalla keskipoksille.
Vaihteiston kiinnitystäkin jo ynnäilin, toistaiseksi siihenkin on ratkaisu jo olemassa.
/ Jere Siirilä

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #4 : 26.07.06 - klo: 14.16 »
Ja kuvaa sit kunnon videoo miten kulkee  :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #5 : 29.07.06 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Ja sopivan isot konkat bufferoimaan virtaa, kunnes saan lipot hommattua:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-maxx/misc/konkat.jpg


Isoistakaan kondensaattoreista ei paljoa hyötyä ole, jos muu virtapuoli ei ole kunnossa. Eli jos akussa ei virranantokyky riitä, niin niistä ole mitään iloa, pikemminki vain haittaa. Silloin kun akun virranantokyky loppuu kondensaattorit luovuttaa nopeasti varastoimansa virran. Jos virrantarve vielä sen jälkeen ysyy akun virranantokyvyn yläpuolella ei kondesaatorit enää varaudu, vaan alkavat toimimaan jopa tulppina siellä virtajohdon välissä.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #6 : 29.07.06 - klo: 16.21 »
näinhän tuossa voi kayda.
Lipoilla on tarkotus ajaa, mutta varalle nimheja olen ajatellu.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #7 : 06.08.06 - klo: 15.03 »
Rojekti hieman eteni ja samalla tyssäs =)

Tosiaan etu-kardaanihommaan oli helppo ratkaisu, revon vetari kauniiseen käteen, sen ulkoputkesta mattoveitsellä 30mm pala pois niin johan rokkaa, kiitoksia Auvolle!

Sitten aloin mallailemaan lootaa runkoon kiinni, revo vs e-maxx lootien kiinnityksien jne erosta johtuen joutuu hieman päätä raapimaan.

Tulin siihen tulokseen että loota tulee runkoon parilla L-raudalla, aloin sitten pilipalidremelillä ja leikkuulaikalla runkoa avartamaan, toista tuntia sorvailin yhtäsoittoon, sitten dremelini päästi toimintasavut pihalle =( Ei olis ollu ku pari leikkausta ja viimeistelyä...

Siltä varalta että joudun nostamaan lootaa hieman ylöspäi rungosta, leikkelin runkoon koloja kardaania varten hieman isommaksi, ettei nivelet rapsuttele.

Mieleen juolahti kyllä se että kestääkö runko kuinka rynkytystä, kun sitä keskireikää jne on sorvailtu aika paljon isommaksi, mutta tämähän selviää sitten kun vehkeet saan nippuun.

Kalkuloittin päissäni, että itsestä tai muista syistä johtuen, jos en saa tuota Yhtä runkoa pelaamaan/kestämään, en jaksa alkaa askartelemaan sen enempää vaan alan sunnistamaan G2R suuntaan.

Kuvia kun ehtii...
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #8 : 07.08.06 - klo: 17.25 »
Moottoreiksi on hommattu 4200 basic (700w) ja 2400 XL (1300w).
Ostoslistalla vielä toinen kierros diffejä, ja ne tulee kemppilukkoon, pääsee möNkimään. Oletan että tuo 2400XL tarjoaa siihen tarpeeksi nyyttonia....

Jonkin sortin noparin raatokin on...



edit 08.08.2006:
trimmailin hieman runkoa lisää, kun on toimiva dremelitys taas.
Samalla vääntelin toisen kulmaraudan lootan kiinnitykseen, pitää vääntää toinen vielä ja sitte alkaa porailemaan niihin reikiä jotta lootan saa kiinni ja sitte jos ne istuu hyvin toisiinsa, sitte kulmaraudoille runkoon reijät.

Alumiinisilppua tuntuu olevan jokapaikassa, vaikka oon imurin letkua pitäny työstettävän kohteen lähellä.
Tarvii lienee huomenna hakea biltemasta imuriin semmonen miniletkusarja ja vetää se teipillä dremeliin kiinni, niin saa kohdistetun imun kohteeseen.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #9 : 10.08.06 - klo: 14.11 »
Ei ole ehtinyt asiaan fyysisesti puuttua, mutta tuossa työmatkalla äsken aloin ynnäilemään kuvioo ajan kanssa.

Autohan olisi testiajovalmis varmaan tunnin työn jälkeen, Mutta...
Akkupaketeille ei oikeeen ole mitään fiksua paikkaa, muutaku ehkä jos väsää tellinkit kylkikoteloiden tilalle tai sitte paikkaan X, tarvis olis parille isolle nimhi pakalle tai 4x lipolle.

Ja tässä taas päästään siihen, että nouseeko painopiste käytännössä liian ylös. Kun nyt on jo vaihteisto, kaks moottoria jo revon rungon yläpuolella ja sitten nuo akut vielä....

Epäilyttää myös se että onko auto kuinka ajettava tai ajokelvoton
Ja runkoa ja kardaanitunnelia joutuu Todella rankalla kädellä avartamaan monestakin paikasta, siihen sitte akuista ja koneista painot päälle ja sitte vielä kovaa ajoa.
Auton saa kyllä helposti sähkötettyä, mutta ajoominaisuudet & kestävyys voi pian olla aikalailla kateissa.

Siitä johtuen otin G2R kitin uudelleen harkintaan.
Sitten ajan kanssa/talveksi/huvinvuoksi/tms hommaan uuden vakiorungon ja nitropannun, niin senku siirtää rungosta toiseen vaan etu ja takapäät, niin voi fiiliksen mukaan valita haluaako päristellä nitrolla vai sähköllä.
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #10 : 11.08.06 - klo: 11.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"


Siitä johtuen otin G2R kitin uudelleen harkintaan.
Sitten ajan kanssa/talveksi/huvinvuoksi/tms hommaan uuden vakiorungon ja nitropannun, niin senku siirtää rungosta toiseen vaan etu ja takapäät, niin voi fiiliksen mukaan valita haluaako päristellä nitrolla vai sähköllä.


Itseänikin alkoi projektisi johdosta kiinnostamaan tuo G2R kitti. Periaatteessa tuo kittihän on runko johon tarvii hommata etu ja takapää, sähköt, renkaat ja koppa? Tulisikohan hintoihinsa jos tekisi etu- ja takapään suoraan aluosilla?:roll:  Heittäkääpä joku hinta-arvioo.
 
Tässä olisi jopa setti johon ei tarvitsisi olla Revoa ennestään: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCM_G2R_ROLLER&cat=11
Tarvis vaan renkaat, kopan ja sähköt. Tollanen olis aika peli, mutta tostahan tulee FG:n hintanen tai kalliimpi kun toi pelkkä kitti on 460 euroo plus verot ja tullit. Harjattomalla ja lipoillahan toi pitäis tietysti olla. Saakohan tota tilattua mistään Euroopasta....

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #11 : 11.08.06 - klo: 14.53 »
kyllä tuota runkosettiä myydään euroopassa, mutta liikkeen pitäjä on sairaana parhaillaan.

Siihen en osaa ottaa kantaa paljonko alumiinisena maksaa tukivarret jne, mutta revon pling osaa myyvästä kaupasta ruksailet koriin haluamasi, niin sitten tiedät hinnankin.

Tuohon kittiin tarvit Täydelliset revon etu ja takapäät, sitte servot, sitte e-maxxin vaihteiston, emaksin koneet ja säätimen tahi harjattomana ja toki repullisen kaikkee muuta tingeliä.

Harjattomat tuohon käyttöön maksaapi helposti yli 300e, lipoakut per ajokerta yli 200e. sitten pari hyvää laturia 100-200e/kpl, toki akkujakin olisi hyvä olla pari ajokierrosta.

Perus nimheillä saat takkuilla, toki saa kunnon nimhejäkin saksasta ja itte kasailet kennoista, mutta neki maksaa helposti 10e/kenno, eli ajopakettiin niitä menee 6-14kpl, sitte juotossillat, kutistesukat jne jne päälle.


Tuota kittiä jossa on etu ja takapäät valmiiksi en löytänyt euroopasta.

Sanosin että siinä vaiheessa kun oma projektini on vimpanpäälle kunnossa, ilman mitään turhia alu tms päivityksiä, rahaa on kokonaisuudessaan mennyt reilu 2000e.
Mutta FGeetä ja (sähkö)revoa ei voi keskenään oikeen millään asteikolla vertailla....
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #12 : 11.08.06 - klo: 16.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"

Tuota kittiä jossa on etu ja takapäät valmiiksi en löytänyt euroopasta.

Sanosin että siinä vaiheessa kun oma projektini on vimpanpäälle kunnossa, ilman mitään turhia alu tms päivityksiä, rahaa on kokonaisuudessaan mennyt reilu 2000e.
Mutta FGeetä ja (sähkö)revoa ei voi keskenään oikeen millään asteikolla vertailla....


Laskeskelin tossa huvikseni et toimituskuluineen, tulleineen ja veroineen toi kitti jossa taka- ja etupäät valmiiksi tulee maksamaan 640 euroa! Ymmärsin et tossa tulis mukana se vaihdelaatikko kun ei mainita listassa mitä tarvittaan auton kokoomiseen? Jos ei niin se olis sit 59 dollaria lisää (+ tulli +alv) Aika hintava projektihan toi on, mutta olis kyllä komee peli. Lipot pitänee olla ainakin sen 4000 mAh... Halvimmaksi tulisi kaiketi hommata käytetty Revo ja sen pohjalta alkaa rakentaan.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #13 : 11.08.06 - klo: 17.50 »
Käytetty rivohan on hyvä lähtökohta, mutta itse preferoin tuota 3.3 versioo.
Btw, G2R setti on pituudeltaan aikalailla 3.3 maisemassa, joten 2.5 kori ei passaa.


Tähän mennessä en vielä ole tuossa TSI konversiossa kohdannut merkittäviä ongelmia, toivottavasti ne ongelmat ei tule viimeistelyvaiheessa.

Jos onni (aikataulut) suo, ajan autolla tänä vloppuna.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #14 : 12.08.06 - klo: 19.36 »
Dödiih, ajot tehty.

Hylkäsin revon vetarin kardaaniksi, koska oli niin pirun paksu, yhdistelin e-maxxin vetaria ja kardaania.
"Moottoripukin" vääntelin rosterista, se on yhdellä pultilla per puoli, ja lisäksi kahdella popniitillä.

Todo-listalle jää vielä yleinen viimeistely, akkutelineiden teko jne, sitten ku ne on kunnossa, lätkin harjattomat kiinni.
Sen jälkeen onki seuraavaksi ohjelmistossa e-maxxin kasaaminen, kun se on revityn näkönen nyt =)

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/120806_kasausta/
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/120806_e-revo_by_jesi.wmv



edit:
aika peto on toi revo kulkemaan, tein jättityynyistä ja pahvilaatikoista radan olkkariin, ~20cm pahvilaatikolla eturengas ja muut tukevasti maassa.. vieläku kemppilukko toho etee ja taakke.....

Kävin myös ulkona rynkyttämässä akullisen, hyvinhän tuo käy ja kukkuu.
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/ulkoilma1.jpg
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/ulkoilma2.jpg
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #15 : 18.08.06 - klo: 09.53 »
Olen huristellut autolla muutaman tunnin, pelaa hienosti.

Keittelin renkaita vanteilta irti pari ehtoota, nytte o prolinen 40-sarjan vanteet, auto leveni kokonaisuudessaan 4.5cm, imho aika paljon.

Hyllyssä odottaa myös thunder tiger crossin 21x9cm spoikka, samoin spoikalle teline, uudet takatukivarret jotka pisentää auton akseliväliä ~2cm, toinen kierros diffejä.

Odotan saapuvaksi spooleja diffeihi, nii saa noi toiset diffit offausta varte kemppilukkoon, samoin säädettävä wheelie bar on tulossa.


Akuiksi taitaa tulla MaxAmps:in 8000mah/7.4v/96A jatkuvaa/128A burstina antavat li-pot, näitä pari rinnan...
Luulis sitten pärjäävän: 192A jatkuvaa, burstina 256A ja kapasiteettia 16000mah....
/ Jere Siirilä

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #16 : 18.08.06 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Luulis sitten pärjäävän: 192A jatkuvaa, burstina 256A ja kapasiteettia 16000mah....
Siinä saa paremman laturin kanssakin odotella tovin että on akuissa täydet virrat :shock:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #17 : 18.08.06 - klo: 17.18 »
Sattuupi meinaan olemaan 2x8A lataavia latureita...
Tunti menee kun kaksi noita akkuja lataan, koska latausvirta saa maksimissaan olla 1C.
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kiitti vaan!
« Vastaus #18 : 18.08.06 - klo: 19.04 »
Sori et tuun sotkeen sun prokkis topiccia....Sun ideas tosta nitron ja sähkön vaihtelusta oli niin mahtawa, että pihäähän sitä apinoida. Niin että kiitti vaan Jesi, rahat menee. :wink:  Ton Gorillamaxxin G2R kitin ja G1 Single speed conversionin jo tilasinkin (kestää kuitenkin tulla...) ja 3.3 Revo varmaan ens viikolla. Ton sähkökonversion aioin tehdä sitten ajan kans ja aluks ajella vaan tolla nitrolla. Onko suorituskyky mitenkään verrattavissa noilla E-maxxin sähköillä nitroon, harjaton sulla ei oo viä ollu kii?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #19 : 18.08.06 - klo: 19.23 »
Puolestani tämä on vapaa kaikelle asiaan kuuluvalle =)

Hih, hyvä että en ole ainut jolla tuohet palaa patteriautoon ;)
Ei tuota vakiota e-maxxin koneiden kulkua oikee voi verrata 3.3 nitrokoneeseen.
Joo, en ole vielä harjattomia laittanut kiinni.

Auton ajettavuus muuttui kummasti, kun masensin nuo leventävät vanteet ja akseliväliä 2cm jatkavat tukivarret.

Toistaiseksi olen 120% tyytyväinen omaan käden jälkeeni, plingissä häviää G2R setille 10-0, mutta saipahan jotain fiksua ittekki aikaseks.

Voisin melkee tänää joutessani, jos jaksan niin nakerrella noi konkat autoon kiinni, ihan kokeilun vuoksi. Ja jos ne auttaa vakikoneilla kulkua, pitääpi lätkiä harjattomat sitte kiinni.

Tilasin jenkeistä äsken ~560usd paketin, sisältää noita 8kmah lipoja ja kaikkee pikkunippeliä itelle ja tovereille (kuormaan mahtuu vielä!)
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #20 : 18.08.06 - klo: 20.28 »
8 amp lipoja tilasin minäki, tosin kolme että saa "kaiken-rikki-tehot ".
mutta auto ja sen konvertointi odottelee niitä.
Kauanko luulet ajoaikaa niillä saatavan?
Onko täällä tietoa, mistä saa 32dp metal spurreja 50-80 t väliltä?
Ei parin tunnin päivätöllötystahdilla viikossa huomannut..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #21 : 18.08.06 - klo: 20.45 »
Katsos towerhobbiesta esim e-maxxin spurreja.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #22 : 18.08.06 - klo: 21.25 »
Empiirisen kuormitustestin tuloksia:

- 70A säädin.
- basic 4200, 55A
- xray m18t/asso rc18t vakiakku, 7.4v/1100mah, purkuvirta jotain mitätöntä.
- kuormaliina jota puristin pihdeillä akselille.

Ilman konkkaa:
- Virtaa meni alle 10A.
- Vääntö hukassa.
- Kierrokset laski, moottorin sai jarrutettua pysähdyksiin.

64v/10000uf konkalla:
- Virtaa meni reilu 20A.
- Hihna suli, ennenku kone kyykkäs.


=Toimii. (ainakin tämän testin perusteella tällä setupilla, testaan käytännössä joskus jos jaksan ;)
/ Jere Siirilä

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #23 : 18.08.06 - klo: 21.40 »
Ihan odotan, että nään videon tosta brushless Revosta :D  :shock:
Axial SCX 10 TR

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #24 : 19.08.06 - klo: 11.48 »
dödih.

Tuli otettua testisavutkin jo harjattomilla.
- lb4200.
- hacker master car speed.
- kaksi loppuunajettua perushuonoa 3000mah nimhiä, rinnan ja konkan kanssa. (lipot tilattu! =)
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/bl_test1.jpg
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/bl_test2.jpg

Auto ei jaksa lähtee paikaltaan, rykii ja yksii, mutta kevyesti ku potkasee vauhtiin niin sitten liikkuu.

Ei turhan hätäseltä tuntunut =(

Vakiot voitti kyllä helposti, mutta vielä ollaan tavotteesta paljon jäljessä.
Saan towerilta ehtoolla 8.4v/3300mah/100A paketit lainaan, koitetaan niillä.
Jenkaa sais lisää toki volteilla, mutta nopari ei kestä kuin 12v, joten se estää peruspakettien käytön sarjassa.

Laskettu ajoaika valmistajan ilmoittaman virran perusteella, keskiarvona kolmesta eri autosta/ajotavasta/ajopaikasta:
-lb4200, 40a keskimäärin/55a max.
- 16000mah akut.
- Kierroksia ilman kuormaa bout 30240 rpm.
- ~57min/42min.

Jos otetaan vertailuun sama setuppi, mutta lb5300 koneella:
- Kierroksia ilman kuormaa bout 38160 rpm.
- ~??min/56min.

Eli konetta vaihtamalla ei merkittäviä muutoksia saada.

Mutta jos ajettaisi akkuja sarjan, eli 14.8v:
lb4200: 62160 rpm.
lb5300: 78440 rpm.

Ajoajat puoleentuisivat:
lb4200: ~29min/23min.
lb5300:~??min/19min.

Tosin, valmistaja ilmoittaa moottoreille max 65000rpm, joka ei varmasti kuormitettuna ylity.


Jotta saadaan pakkaa enemmän sekaisin:
-lb42400xl, 50a keskimäärin/70a max:
- 7.2v: 17280 rpm
- 14.8v: 35520 rpm

Ajoajat:
- rinnan: ~46min/33min.
- sarjassa: ~23min/16min.


-lb5000xl, ??a keskimäärin/125a max:
- 7.2v: 36000 rpm.
- 14.8v: 74000 rpm.

Ajoajat:
- rinnan: ~??min/18min.
- sarjassa: ~??min/9min.



Eli loppupeleissä nopari pitää jokatapauksessa vaihtaa, kun tuo ei ole kuin 70a ja jos tulee tarvis ajaa +12v jännitteellä.
Mutta se että mikä on oikea moottori/akkujen kytkentätapa/välitys/ajoaika/jne, jotta auto miellyttää kuskia, onkin sitten vaikeampi juttu.....
/ Jere Siirilä

Poissa Jrx

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #25 : 19.08.06 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
dödih.
Auto ei jaksa lähtee paikaltaan, rykii ja yksii, mutta kevyesti ku potkasee vauhtiin niin sitten liikkuu.
Tähän nykimiseen on tämmönen ratkaisu jota voit kokeilla. Eli kytket vähintään 1000uF konkan vastarin plussaan ja miinukseen, vaikkapa vapaaseen kanavapaikkaan tai batt. liitäntään. Itellä konkkina 2x2000uF. Tämä on myös neuvottu BK-Electronicsin sivuilla.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #26 : 20.08.06 - klo: 21.19 »
Jrx: Mullahan on lisäjohto deansseilla joissa 2x 10000uf konkat, mut nei oo ny käytössä. Rykiminen selvisi noparista taajuuden muutoksella.


Päivällä kurvailin radalla, ihan hyvinhän tuo kulkee.
Ongelmana on auton raskaudesta johtuen se että vajaan 10min ajon jälkeen nopari lämpöleikkaa.

Laitoin flektin päälle ja sit pelas ihan ok, kunnes katolleen vedossa flekti otti kipeää (oli yli-iso fyysisesti). Pienempi tulee tilalle.
Ja taasen nopari päivittyy jossain kohtaa 150A maisemaan.

Akkuina käytin rinnan kahta 8.4v/3300mah/100A pakettia.
Välityksinä e-maxxin vakiot, eli 18t/66t.

Noparissa on soft start, joten se ei kovin räväkästi paikaltaan lähde, mutta käytännössä auto saavuttaa huippunopeutensa lähes välittömästi.

Mietinnässä on LB5300 kone, pitää tätä katsella noparin kanssa sitten, samoin huomattavasti pisempiä välejä.
Sanosin näin etukäteen että voimansiirto tulee olemaan kovilla...

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/200806-speed_test/
Eli siis rajumpaa noparia, konetta ja pisempiä välityksiä odottaessa.


Tavoitteena jotain vastaavaa:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4160427376964799269&q=brushless+revo

=)
/ Jere Siirilä

dennis

  • Vieras
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #27 : 21.08.06 - klo: 15.31 »
pistäppä video omasta pelista heti kun mahdollista  :D

Poissa Jrx

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #28 : 21.08.06 - klo: 17.58 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Jrx: Mullahan on lisäjohto deansseilla joissa 2x 10000uf konkat, mut nei oo ny käytössä. Rykiminen selvisi noparista taajuuden muutoksella.
Olikos ne sun konkat siis akussa plussan ja miinuksen välissä?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #29 : 21.08.06 - klo: 18.01 »
Ne oli testin ajan akku<->nopari välillä, nopari <-> kone väliin en ole arvannut koittaa.
Tosin, nyt ei ole tarviskaan, kun nyt tulee tarvittaessa 200A piuhoista ulos.
Tosin #2, jossain vaiheessa ajattelin perusakuilla ajaa, joten asiaa pitää spekuloida.


Ja noihin nopeushommiin, jos tuplaan jännitteen, vehkeet teoriassa kulkee puolet lujempaa.....
/ Jere Siirilä