Kirjoittaja Aihe: Kytkimistä..  (Luettu 23334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kytkimistä..
« Vastaus #60 : 02.01.07 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "JK"
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Brutales, otin auki Kyöstin kellon, kytkinpaloissa ei 1/2 tankillisen jälkeen ollut juurikaan kulumaa, palat näyttivät käytännössä uusilta. En usko että kulahtavat pidemmänkään ajon aikana... Nämä siis ne "uudet" lyhyemmät palat.


Siis 3-4 minuutin ajokokemuksen perusteella arvelet palojen kestävän??

Ei nyt mikään varsinainen kestotesti.  :D


Kyllä :D Tossa nelarissa tankki kestää 15-20 min
Sen verran monta repäisyä vedin että olis se osoittanut hajoamisen merkkejä jos sikseen tulee, näin uskon, perustuen siihen mitä brutales on kertonut

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Kytkimistä..
« Vastaus #61 : 02.01.07 - klo: 20.18 »
Löytyykö kokemusta neulalaakerilla varustetuista belleistä? Neulat on kuitenkin suurempia kuin tavallisten laakerien kuulat. Vaan mahtaako tulla muita ongelmia?

http://www.hobbyman.fi/store/index.php?act=viewProd&productId=148

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kytkimistä..
« Vastaus #62 : 02.01.07 - klo: 20.33 »
Ei kestä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Lindström

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #63 : 12.11.13 - klo: 19.02 »
Onkos tuosta Fioroni turbo slide kytkimestä mihinkää? Onko kokemuksia? Kannattaako hankkia vai onko joku muu kytkin setti parempi? Ei ainakaan vielä tule kisakäyttöön. Enemmän pihasuditteluun ja satunnaiseen radalla ajoon. Auto on Xray xb8 ja kone Alpha F850.

Poissa Andy the man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #64 : 30.04.14 - klo: 20.52 »
Hellou.
Kysäisen tässä kun haulla nyt ei suoraan vastausta tunnu löytyvän. sorry...

Mulla on honkkarissa P-S-R 3v2 kytkin, palat alkaa olemaan valmiit. "normi palat" ei käy ko. kytkimeen, netin ihmeellisestä mailmastakaan ei tunnu löytyvän kuin muutamasta paikasta. alu/hiilari sekotuksia engelsmannilasta ja zekeistä alumiinisia. tsekkilän kaupassa ei käy paypal, menis kai tuo sekotuskin. mutta aluset hakusessa. mistähän sais?

-Andy
Hong Nor x2 cr pro. Xray 808 +muita raatoja...

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #65 : 01.05.14 - klo: 23.53 »
Jos siis normi kolmipala kytkin niin tossa vaikka yhet vaihtoehdothttp://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-kytkimen-osat/alu-clutch-shoes-light-171g-cnc-machined-3-358561 Kaikki noi kolmipalaset pitäis käydä keskenään merkistä riippumatta. Ihan vaan kuskin mieltymyksestä kiinni mistä tykkää.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Andy the man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #66 : 02.05.14 - klo: 09.38 »
Niinhän niiden pitäisi... Oletin samoin.
Noita normi kytkimen paloja tuli tilailtua ja eivät käy, tuo psr pala on hiukan pienempi, eri mallinen ja pienemmällä reiällä kuin normi pala. Valmistajallakaan ( power-save-racing.de ) ei näyttänyt olevan kuin noita sekoituksia.
Sinne sai kyllä "sähköposti vahdin" että ilmoittelevat kun taas tavaraa saatavilla, saas nähdä milloin...
Täytynee varmaan hommata normi hilut odottelun ajaksi, semmoiseksi "pysyväisväliaikais ratkaisuksi".  :grin:

-Andy
Hong Nor x2 cr pro. Xray 808 +muita raatoja...

Poissa Andy the man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #67 : 06.05.14 - klo: 22.35 »
Noh... Kytkin ongelma ratkesi,

näkyy olevan samanlainen tämä psr 3v2



kuin tämä Star-motor / Sirion vastaava



samat palat ainakin käy kun sellaiset satuin saamaan, lisää vaan pitää tilata...

-Andy
Hong Nor x2 cr pro. Xray 808 +muita raatoja...

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Kytkinpalojen vaihtoaika
« Vastaus #68 : 21.05.14 - klo: 22.25 »
Mikä olisi hyvä nyrkkisääntö kytkinpalojen vaihtoajankohdaksi? Voiko paloilla ajaa esim. juuri siihen asti, että jousen ura on kulunut niin matalaksi että itse jousi nousee pintaan ja koskettaa kytkinkelloa? Jossain lähteissä olen kuullut väitteitä jopa 2 gallonan kestosta / palat, mutta ainakaan itse en pääse edes gallonaa samoilla.

Oheisessa kuvassa näkyy Answerin alumiinipalat, ajettu noin 2-3 litraa. Kuluneet selvästi, mutta jousi ei ole ihan vielä pinnassa.

https://www.dropbox.com/s/wsykoz9ez5c78vc/Kytkinpalat.JPG
Wacky Stack Racing Team

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkinpalojen vaihtoaika
« Vastaus #69 : 21.05.14 - klo: 23.16 »
Moi,

Mä olen treeneissä ajellut palat aina siihen pisteeseen, kun alkaa jouset juuri tulla uran reunan tasalle. Kesto riippuu kytkimestä, jousista ja ajotyylistä. Jos luistattelee kytkimellä, palat luonnostaankin kuluu nopeammin. Itse pääsen yleensä paloista riippuen 4-8 litraa paloilla. Kello on yleensä samalla myös vähintäänkin heikohkossa kunnossa. Kisaan sitten ekaan treeniin uudet palat, niin kytkin pysyy suurin piirtein samanlaisena koko kisan ajan. Jos jousi pääsee hankaamaan kelloon, olen yleensä vaihtanut nekin varoiksi, niin ei ajot häiriinny kun kytkin jousi katkeaa ennen aikojaan.

Käytettyjen kytkinpalojen ajettavuutta ja kestoa voi hieman parantaa viilailemalla syntyvät purseet pois aika ajoin ja hiomalla kevyesti palan kosketuspintaa.

Joku viisaampi voi vielä täydentää, jos jotain puuttuu.

Samppa

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Kytkinpalojen vaihtoaika
« Vastaus #70 : 22.05.14 - klo: 05.53 »
Answerin kytkinpalat on suurinta shittiä mitä itse oon kokeillu... Tähän astisista paloista mitä oon kokeillu niin parhaan kestävyyden on tarjonnut kyoshon "heavy duty". Maksaa vaan +30€...  :shocked: Myös xrayn palat on kestäny ajaa hyvän tovin...
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #71 : 19.06.14 - klo: 09.21 »
Mahtaako 4-palakytkimiin olla saatavilla erikseen tuota palojen päälle tulevaa kruunua (alumiininen JVD)?
Kruunusta oli lohjennut pala yhden vauhtipyörän tapin reiän reunasta...
Liekö tuolla lohkeamalla edes merkitystä, kolmilapaisissa tuota kruunua ei taida yleensä edes olla?
« Viimeksi muokattu: 19.06.14 - klo: 09.36 kirjoittanut topcat »

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #72 : 04.07.14 - klo: 21.46 »
Tuo vasemman puoleinen (alkuperäispalat) kestivät melkein gallonan kunnes kivi meni päärattaan ja kytkinkellon väliin tuhoten päärattaan, vääntäen kytkinakselin ja mursien toisen noista paloista. Sitten ostin alumiiniset (keskellä) ja niillä on ajeltu puoli gallonaa ja ovat noin kuluneet. Ovat jo niin kuluneet että jousi osuu kellon. Olivat tuon näköiset uutena (oikealla). Onko tämä joku käyttäjän virhe vai miksi nuo palat ovat noin kuluneet? Ja mitkä olisi hyvät tilalle (moottori gxr18sp ja auto Kyosho dbx 2.0). Niin ja ne alumiinipalat ovat nämä: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.ifw136&BildLopNr=01
« Viimeksi muokattu: 05.07.14 - klo: 00.08 kirjoittanut nakkikioski »
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa ebbo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #73 : 29.07.14 - klo: 17.19 »
Sain tossa kaverilta ultimate racingin compak kytkimiä ja nyt pitäisi hommata kytkinkello niihin, kun tuntui ettei alphan eikä kyoshon (joku ikivanha perus kello) ei kävisi niihin. Vaikutti kovin väljältä kun kokeilin vain kytkimen päälle? Voin toki olla väärässäkin. Onko sitten kytkinkellojen sisämitoissa eroja eri valmistajilla? Mutta mikä olisi hyvä kytkinkello kyseiselle kytkimelle, olisiko kellään hyviä suosituksia/kokemuksia kyseisestä kytkimestä?
Koitin googlettaa ja etsiä foorumilta vastausta aiheeseen muttei sattunut minun silmääni.

-eepo
Agama a8 evo | Kyosho inferno mp 7.5

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #74 : 29.07.14 - klo: 18.57 »
Mä heittäisin kompakin mäkeen ja laittaisin sen kyoshon ikivanhan teräskellon (olettaen että ei mikään rtr mallinen) ja perus 3-pala kytkimen niin säästyy turhalta harmilta ja vaivalta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #75 : 29.07.14 - klo: 19.10 »
Mä heittäisin kompakin mäkeen ja laittaisin sen kyoshon ikivanhan teräskellon (olettaen että ei mikään rtr mallinen) ja perus 3-pala kytkimen niin säästyy turhalta harmilta ja vaivalta

Mitäs harmia tuon kytkimen kanssa on?
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkimistä..
« Vastaus #76 : 29.07.14 - klo: 21.03 »
eikös niissä aina ole jos on jotain eksoottista :)

no ehkä vedin vähä liian yli, taitaa tuo olla kuitenkin aika perus kytkin - sorry  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 29.07.14 - klo: 21.07 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!