Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135004 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #450 : 25.05.08 - klo: 23.11 »
Muutama foto uudesta autosta, kori ja pilli vielä puuttuu (tulossa).



http://www.snrt.net/Matrix/w3.jpg
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo: 14.50 kirjoittanut Mika R »

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #451 : 26.05.08 - klo: 10.50 »
Onhan ne huomattavasti isommat, joten jaksaako se "pieni" 28 rukka niitä pyörittää??? Entä kestääkö voimansiirto???

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #452 : 26.05.08 - klo: 20.13 »
laitetaan nyt kuva periaatteessa vielä ajovalmiista autosta, ilman renkuloita ja koppaa http://www.snrt.net/Matrix/w5.jpg

Vaikka ei ole Xray niin ihan siisti jälki&laatu kuten ehkä kuvistakin näkee. pannu voi olla mielenkiintoinen
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo: 14.49 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #453 : 27.05.08 - klo: 14.49 »
Voisihan omankin aiheen perustaa mutta yhtä hyvin jatketaan nyt ainakin alkuun tässä eli potkaisin käyntiin tuon Team Orionin CRF .21 nyt kun pakoputkistokin tuli Kyoshokauppaan ja päätyi sieltä autoon.

Ensi tuntuma mainio, pannu käynnistyi ongelmitta ja rullasi mukavasti tuossa pihamaalla. Äänen perusteella tehossa löytyy ja pakoputkiston tarjoma ääni myös erittäin miellyttävä korvalle.

Muutaman minuutin rullailin ja hienosti kävi, sisäänajo jatkuu lähiaikoina radalla jossa sitten myös lisää kokemuksia. Toivottavasti homma jatkuu yhtä positiivisena kuin alkoi.

Onko kukaan muu harkinnut tai jo hankkinut tätä itselleen ?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #454 : 27.05.08 - klo: 15.23 »
Kuvia kun kattelen niin näkyy olevan tuo Orionin pata Piccon valmiste, samaan tyyliin kuin nämä uudet LRP/Nosram 'RR' malliston koneet ja Mega:n ZX sarja (Serpent). Olis kiva nähdä että onko tuossa .21 CRF:ssä sellainen tyylistä poikkeava kampiakseli vai löytyykö sisältä se niin muistakin tuttu muoto. Kerrotko Mika vielä mikä efra numero seisoo pillissä?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #455 : 27.05.08 - klo: 15.40 »
Jeps, se kampura on silleen erikoisesti muotoiltu niinku netissä olevissa kuvista näkyy
EFRA3030

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #456 : 28.05.08 - klo: 13.12 »
Sen verran helppoa oli sisäänajo ja iloisesti pelitti että uskalsi laittaa ilmon Tampereelle

Nyt en kyllä muista olisiko sisäänajo koskaan ollut helpompaa kuin tämä ja säädötkin löytyi heittämällä. Siinä mielessä toimi niin kuin oli luvattukin ("Easy tuning"). Tuosta tehosta nyt en osaa vielä kauheasti sanoa mutta äkkituntumalta ei jää aiemmille koneille. Tuolla meidän röykkyradalla vaan kuin ei oikein pääse ottaa kunnon tuntumaa, aika sitten näyttää sen puolen.

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #457 : 12.06.08 - klo: 14.59 »
Moro!

Ostin tuommoisen Cenin Matrixin, ja alko vähän huolettaan tuo moottori puoli...
Cenin ameriikan sivuilla lukee että koneena toimii .28 ja cenracing.fi sivuilla että .26 ja tuned pipe  :shock:

Kumpi siinä sitten tulee??? Ostin siis RTR-mallin ku siinä tulee ainakin ne alumiiniset iskaritornit vakiona, eikä muutenkaan niin käyttöä tuolle carbon osalle. Ja heitin sen pahvilaatikon jo meneen, mutta oliskohan siinä ollu .28 :/ nyt en kyllä muista.

Eil teistä varmaan joku tietää sanoo onko siinä .26 vai .28? ja pääseekös tuolla .26 kisoihin suoraan, kun .28 pääsee ainakin joihinkin kisoihin jos motti on RTR:ssä?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!  :wink:

Terv. Ana

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #458 : 12.06.08 - klo: 15.12 »
Oli kumpi tahansa niin pääset Finishopeniin mukaan kun moottorisi on RTR.

Oikea krossimoottorin kokohan on .21 eli isommat koot on sallittu ainoastaan finishopenissa kun ne ovat rtr auton mukana tulevia.

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #459 : 12.06.08 - klo: 18.21 »
Moro!

Ostin tuommoisen Cenin Matrixin, ja alko vähän huolettaan tuo moottori puoli...
Cenin ameriikan sivuilla lukee että koneena toimii .28 ja cenracing.fi sivuilla että .26 ja tuned pipe  :shock:

Kumpi siinä sitten tulee??? Kyseessä RTR-malli.

Osaisko kukaan vastata silti tähän kysymykseen? Hokelta sainkin vastauksen kilpailuun liittyvään kysymykseeni, kiitos hänelle!  :grin:

Terv. Ana

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #460 : 12.06.08 - klo: 19.48 »
Eikös noissa rtr matrixeissa vaihtunut kone jossain vaiheessa...? ainakin truggy versiossa. Uudemmassa versiossa taisi olla sh28 kone.
Eikös tuo selvinny kannen väristä että onko uudempi vai vanhempi kone vaihtoehto kyseessä..  ...kannen värit tais olla sininen ja musta.
Cenin sivuilta löyty tollanen foto sh28 koneesta..näyttääkö kone tutulta? eli tuo on sh28, 3porttinen versio.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #461 : 12.06.08 - klo: 22.13 »
Eikös noissa rtr matrixeissa vaihtunut kone jossain vaiheessa...? ainakin truggy versiossa. Uudemmassa versiossa taisi olla sh28 kone.
Eikös tuo selvinny kannen väristä että onko uudempi vai vanhempi kone vaihtoehto kyseessä..  ...kannen värit tais olla sininen ja musta.
Cenin sivuilta löyty tollanen foto sh28 koneesta..näyttääkö kone tutulta? eli tuo on sh28, 3porttinen versio.

Juu! Eli tollanenhan siinä on, mutta buggy on kyseessä.. onkohan sama silti  :shock:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #462 : 16.06.08 - klo: 23.02 »
Tietääkseni on sama.

Lätistäänpä samalla tännekin jotain nyt kun hyvä kolmen tunnin ajosessio Lavangossa on saatu päätökseen.

Meni muuten se kolme tuntia kiihtyvällä tahdilla kunnes lopuksi vastarinakku loppui ja pannu jäi huutamaan selälleen.. Onneksi Remppa oli nopea kuin tiikeri ja stoppasi maassa huutavan auton moottorin kivenmurikalla, ei tosin heittäen, vaan painaen vauhtipyörästä - kiitokset!

Tosiaan iihtyvällä tahdilla, sillä alkoi paketti toimia ihan mukavasti vaikka en totuuden nimessä kovinkaan nopea tuolla radalla tosiaankaan ole. Orion kävi kuitenkin jo ihan mukavasti ja tankkivälin sain asettumaan tuonne 10-11 minuuttiin kerta toisensa jälkeen. Mutta kyllä noi turbotulpalliset moottorit ovat jotenkin herkkiä normaalitulppaisiin verrattuna.

Iskarit olivat nuo lisäsäiliö -malliset ja vaimennus varsin tomiva. CF (hiilikuitu) etuiskaritornikin takimmaisen seurana kesti treenin. Se tuntuu jotenkin edessäkin kestävän paremmin noiden lisäsäiliöllisten iskareiden kanssa. Takana nyt harvemmin mitään ongelmaa onkaan. Ei sikseen että siitä nyt olisi kovinkaan suuri hyöty alumiiniseen verrattuna, painossa säästää kuitenkin aika vähän tossa kohtaa. Tulipahan kokeiltua vaihteeksi.

Alusta lyhyen mallinen FRE eli S ja se taittuu hyvin noihin Lavangon kurveihin josta pidän, mutta RTR alustassa voisin olla enemmän joustavuutta (flexiä) ottamaan vastaan radan epätasaisuudet ehkäpä vielä paremmin.

Alumiiniset kytkinpalat ja jouset saa taas vaihtaa vaikka just laitoin uudet, mutta toisaalta renkaat kesti kulutuksen (Bow-Tie XTR) ja oma liimauskin CENin vanteilla piti (ihme kyllä).

Mites muiden Matrixit esimerkiksi Tampereen suunnalla?

Jaa niin, tilasin tänään maahantuojalta Oulusta siniset alumiinikardaanit (MXS50). Jos sais kokeeksi tuohon Salon kisaan. Muutama gramma pois pyörivästä massasta. Onko muilla herroilla jo nuo kans?
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo: 23.24 kirjoittanut Mika R »

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #463 : 17.06.08 - klo: 01.36 »
... Iskarit olivat nuo lisäsäiliö -malliset ja vaimennus varsin tomiva.

Mites muiden Matrixit esimerkiksi Tampereen suunnalla?

Moi!

Joo kyllä noissa vakiona on se .28 pytty sain sen varmistettua. .28 on pyöreä sylinterikansi ja .26 kulmikas.
Mistä hommasit nuo lisäsäiliö-malliset? Voisitko kenties myydä :O

Kiitos kysymästä oman sain sisäänajettua, mutta nyt säädöt ovat aivan vit**:llaan enkä tiedä miksi. Ei pysy käynnissä jos hehkun ottaa pois? sit kun se pysyy niin kierrokset ovat älyttömän korkeat ja pienikin kaasun käyttö saa auton ampaisemaan kuuhun.. kun on painanut kaasua niin sen jälkeen "kaasu jää päälle" hetkeksi aikaa :/ Tässä sitten käy ilmi, että tyhjäkäynti on liian isolla.. no mutta pe*kele kun ei pysy käynnissä jos pistää pienemälle tyhjäkäyntiä. Nyt ei oo hajuakaan missä ne ruuvit on joten, olis tosi hyvä jos sais jonkun suuntaa-antavan tai tehdas säädön noille ruuveille. Cenin oma .28 moottori on kyseessä. Tiedän että jokainen kone on yksilö, mutta jonkun moinen säätö täytyy nyt kumminkin tehdä että pääsee ajamaan/säätämään. Eikä oo ensimmäinen polttis käsissä, mutta jotenkin tuntuu vaikeelta homma verrattuna noihin .12 - .18 koneisiin  :grin:

Eli jos Mika tai Artsi tai joku vois vähän antaa suuntaa-antavaa säätöö tuohon millä pysyy käynnissä ja on siitä helppo alkaa säätämään kireemmälle. Tai ihan niitä tehdas-säätöjä kävis myös jos joku tietää..

Lähetin JR-Hobbyyn sähköpostia ja kysäisin tätä samaa juttua ja onko tietoa tehdas säädöistä (pääruuvi ja tyhjäkänti) ei sieltä mitään vastausta oo kuulunu ainakaan nyt pariin päivään. Ajattelin kysästä täältä kun osaavampaa väkee on just tähän autoon :D Kiitos ihan hirveesti avusta jo näin etukäteen! Radalle vaan pitäis päästä :D

Terv. Antti

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #464 : 17.06.08 - klo: 08.22 »

Meni muuten se kolme tuntia kiihtyvällä tahdilla kunnes lopuksi vastarinakku loppui ja pannu jäi huutamaan selälleen.. Onneksi Remppa oli nopea kuin tiikeri ja stoppasi maassa huutavan auton moottorin kivenmurikalla, ei tosin heittäen, vaan painaen vauhtipyörästä - kiitokset!

Säädä Mika radiosi fail-safe kohdalleen niin tuo ei toistu. Vastarisi näet menee failsafeen kun vastarinakun jännite laskee tiettyyn pisteeseen.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #465 : 17.06.08 - klo: 08.26 »
... Iskarit olivat nuo lisäsäiliö -malliset ja vaimennus varsin tomiva.

Mites muiden Matrixit esimerkiksi Tampereen suunnalla?

Moi!

Joo kyllä noissa vakiona on se .28 pytty sain sen varmistettua. .28 on pyöreä sylinterikansi ja .26 kulmikas.
Mistä hommasit nuo lisäsäiliö-malliset? Voisitko kenties myydä :O

Kiitos kysymästä oman sain sisäänajettua, mutta nyt säädöt ovat aivan vit**:llaan enkä tiedä miksi. Ei pysy käynnissä jos hehkun ottaa pois? sit kun se pysyy niin kierrokset ovat älyttömän korkeat ja pienikin kaasun käyttö saa auton ampaisemaan kuuhun.. kun on painanut kaasua niin sen jälkeen "kaasu jää päälle" hetkeksi aikaa :/ Tässä sitten käy ilmi, että tyhjäkäynti on liian isolla.. no mutta pe*kele kun ei pysy käynnissä jos pistää pienemälle tyhjäkäyntiä. Nyt ei oo hajuakaan missä ne ruuvit on joten, olis tosi hyvä jos sais jonkun suuntaa-antavan tai tehdas säädön noille ruuveille. Cenin oma .28 moottori on kyseessä. Tiedän että jokainen kone on yksilö, mutta jonkun moinen säätö täytyy nyt kumminkin tehdä että pääsee ajamaan/säätämään. Eikä oo ensimmäinen polttis käsissä, mutta jotenkin tuntuu vaikeelta homma verrattuna noihin .12 - .18 koneisiin  :grin:

Eli jos Mika tai Artsi tai joku vois vähän antaa suuntaa-antavaa säätöö tuohon millä pysyy käynnissä ja on siitä helppo alkaa säätämään kireemmälle. Tai ihan niitä tehdas-säätöjä kävis myös jos joku tietää..

Lähetin JR-Hobbyyn sähköpostia ja kysäisin tätä samaa juttua ja onko tietoa tehdas säädöistä (pääruuvi ja tyhjäkänti) ei sieltä mitään vastausta oo kuulunu ainakaan nyt pariin päivään. Ajattelin kysästä täältä kun osaavampaa väkee on just tähän autoon :D Kiitos ihan hirveesti avusta jo näin etukäteen! Radalle vaan pitäis päästä :D

Terv. Antti

Moro
Vaikuttaa siltä että sinulla olis alaneulalta laihalla eli koita kääntää sitä auki heti vaikka kierros niin näet auttaako se tyhjäkäyntiin ja siihen että ei jäis huutamaan. Tosin jos kone on vielä kovin tiukka niin sekin voi tehdä sen että sammuu suht helpolla tyhjäkäynnillä kylmänä. Eli aina kun säätää moottoria sen pitää olla lämmin. Itselläni ei ole kokemusta tuosta Cenin RTR koneesta. Eikö ohjekirjasta löydy ruuvien perusarvot.

Mika R
Minulla on alukardaanit, ei tuota alkuperäistä mallia, tosin nekin alkaa oleen taas uusimisen tarpeessa. Kesto iältää nuo H merkin koiranluut on samaa luokkaa alkuperäisten metalli kardaanien kanssa mutta etuna on se keveys (vaikka en sitä kyllä ajossa ole huomannut). Minä olen ajanut nyt alkukauden pitkällä rungolla ja mielestäni sekin on toiminut hyvin, joskin kulumaa alkaa oleen nyt liikaa, kun autolla on ajettu 37L. Lisäsäiliöitä en ole saanunt hommattua, mutta normi iskarit olen kyllä saanut toimii halutulla tavalla.
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #466 : 17.06.08 - klo: 09.30 »
Säädä Mika radiosi fail-safe kohdalleen niin tuo ei toistu. Vastarisi näet menee failsafeen kun vastarinakun jännite laskee tiettyyn pisteeseen.

Jep Jonni, täytyy ottaa tarkasteluun. Lipo cutoff taisi vaan olla vähän liiankin tehokas tuolle radion failsafelle..eli se ei ehtinyt mukaan??


Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #467 : 17.06.08 - klo: 09.42 »
Lisäsäiliöt on tuolta maahantuojalta Oulusta, mutta tilasin se ne joskus aika kauan sitten, tuli vasta nyt laitettua tähän uuteen autoon. Ajoin jonku aikaa normi isakreilla, mutta lisääntynyt öljyn määrä lisäsäiliöissä sekä erittäin helppo täyttö bleed-holen ansiosta tekee niistä vielä aavistuksen pehmeämmät minusta, mutta ehkä en vaan jaksanut panosta riittävästi stanu iskareiden täyttöön.

Mä vähän luulen etten minäkään tule huomaamaan mitään eroa alukardaanien kanssa, mutta kokeillaan nyt.

Moottorista:
Nyt kun tätä uutta moottoria olen opiskellut ja säätänyt niin minulla oli aluksi samaa ongelmaa että kaasu jäi päälle. Ihan ekaksi kannattaa tarkista linkit että luisti liikkuu pehmeästi ja etenkin palautuu aivan loppuun asti kun päästät kaasusta irti. Siis aivan loppuun asti ja joka kerta. Samalla säädät luistin tyhjäkäynnin asennon aivan minimiin, sanoisin että joku 1mm voisi lähtökohtaisesti olla sopiva rako. Jos enemmän niin sitten on riski että kaasu jää päälle. Vaihda myös uusi tulppa koneeseen ja ehkä voisi kokeilla hieman kuumemmalla niin pysyy käynnissä paremmin(?)
Sitten aletaan säätämään. Se kannattaa tehdä niin että ajat ensin koneen kuumaksi (vaikka väkisin). Jos pääneula on kutakuin kohillaan (eli täysi kaasulla auto menee eteenpäin kohtuullisen hyvin ja kovaa) niin kokeilisin lähinnä alaneulaa, laita se selkeästi rikkaalle (räkii) ja sitten siitä vähitellen kiristämään (1-5min kerrallaan) ja kokeilu ajamalla sekä pukilla. Aikaa tuohon saa menemään äläkä hätäile/tuskastu. Kyllä se sieltä sitten löytyy. Mittaile myös lämpöjä, joku 120C lienee ok.
Toivottavasti tästä on yhtään apua...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #468 : 17.06.08 - klo: 10.28 »
Säädä Mika radiosi fail-safe kohdalleen niin tuo ei toistu. Vastarisi näet menee failsafeen kun vastarinakun jännite laskee tiettyyn pisteeseen.

Jep Jonni, täytyy ottaa tarkasteluun. Lipo cutoff taisi vaan olla vähän liiankin tehokas tuolle radion failsafelle..eli se ei ehtinyt mukaan??



Onko sulla joku erillinen cutoffi???

Itsellä Spektrumin vastari näpsäyttää nätisti kaasuservon neutraaliin kun jännite putoo tarpeeks.
Jo pari kertaa lavangossa on näin tapahtunut.
Sinäänsä mielenkiintoista että kun cutoffi on katkassu toiminnan niin pienen hetken päästä ohjaus servo toimii kyllä, mutta kaasuservo on neutraalissa ja pysyy.
Hmmmm... nyt itseasiassa muistinkin että vanha spektrumin vastari on ilmoitellut turhan matalasta jännitteestä pätkimällä kaasuservon signaalia... On siis toiminut katkonaisesti...
Liekö mun GT servo ongelmat itseasiassa olleet vain tätä samaa, koska siinä mulla oli vanhan mallin spektrum + nimhit ja kaasuservo päätti ruveta yhtäkkiä toimimaan katkonaisesti...
Hmmm... pitänee tarkistaa.

Jos sulla on joku erillinen lipo cutoffi niin sillonhan ei pahemmin feili pääse reagoimaan... Ellei se cutoffi aloita pätkinnällä.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #469 : 17.06.08 - klo: 11.11 »
No siis mulla on toi LRP:n regu ja joku väitti että siinä olis cutoffi myös. Toisaalta en ole pystynyt sitä mistään vahvistamaankaan (manuaali ei täsmällisesti kerro). Kallis regu joten odottaisi myös cutoffin olevan ja manuaali kyllä väittää suojaavan akkua alijännitteeltä whatever muistaakseni eli viittaisi cutoffiin.
Pudotus tuli eilen todella nopeasti *pum* ja se niinikään viittaisi cutoffiin. Kaksi kertaa on näin käynyt ja akku edelleen toimiva eli ei mene siis ihan tyhjäksikään. LRP Akku ja regu ovat nimenomaisesti polttiskäyttöön tarkoitettuja. Pitää laittaa kuminauha.

e:Mulla on sellanen muistikuva että nimhillä toi vastarin oma battery failsafe on toiminut aina ok.
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo: 11.19 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #470 : 17.06.08 - klo: 11.57 »
Jees...
Eli taitaa vaan turhan pikaseen katkasta tosiaan virrat.
Ei tee siis kuten mulla ton ultimaten regun kanssa, (sekä miniasson mamba setin kanssa) että pätkäsee ensin parit kerrat kun jännite notkahtaa, jollon taas spektrumin feili pääsee toteemaan että nyt on häikkää ja heittää feilille.

Tiheämpää lipon latailua ja kuminauha...

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #471 : 17.06.08 - klo: 12.50 »
Lisäsäiliöt on tuolta maahantuojalta Oulusta, mutta tilasin se ne joskus aika kauan sitten, tuli vasta nyt laitettua tähän uuteen autoon. Ajoin jonku aikaa normi isakreilla, mutta lisääntynyt öljyn määrä lisäsäiliöissä sekä erittäin helppo täyttö bleed-holen ansiosta tekee niistä vielä aavistuksen pehmeämmät minusta, mutta ehkä en vaan jaksanut panosta riittävästi stanu iskareiden täyttöön.

Mä vähän luulen etten minäkään tule huomaamaan mitään eroa alukardaanien kanssa, mutta kokeillaan nyt.

Moottorista:
Nyt kun tätä uutta moottoria olen opiskellut ja säätänyt niin minulla oli aluksi samaa ongelmaa että kaasu jäi päälle. Ihan ekaksi kannattaa tarkista linkit että luisti liikkuu pehmeästi ja etenkin palautuu aivan loppuun asti kun päästät kaasusta irti. Siis aivan loppuun asti ja joka kerta. Samalla säädät luistin tyhjäkäynnin asennon aivan minimiin, sanoisin että joku 1mm voisi lähtökohtaisesti olla sopiva rako. Jos enemmän niin sitten on riski että kaasu jää päälle. Vaihda myös uusi tulppa koneeseen ja ehkä voisi kokeilla hieman kuumemmalla niin pysyy käynnissä paremmin(?)
Sitten aletaan säätämään. Se kannattaa tehdä niin että ajat ensin koneen kuumaksi (vaikka väkisin). Jos pääneula on kutakuin kohillaan (eli täysi kaasulla auto menee eteenpäin kohtuullisen hyvin ja kovaa) niin kokeilisin lähinnä alaneulaa, laita se selkeästi rikkaalle (räkii) ja sitten siitä vähitellen kiristämään (1-5min kerrallaan) ja kokeilu ajamalla sekä pukilla. Aikaa tuohon saa menemään äläkä hätäile/tuskastu. Kyllä se sieltä sitten löytyy. Mittaile myös lämpöjä, joku 120C lienee ok.
Toivottavasti tästä on yhtään apua...

Kiitos avusta! Alaneulaa? En löydä moottorista kuin pääneulan ja tyhjäkäyntineulan Kaasarin luistin päästä. Ohjeissa ei ollut mitään perus-säätöjä, olis mukava kun vois pistää jonkun josta on helppo lähteä säätämään.. Käyn tänään kaupungissa niin ostan lämpimän tulpan, ku nyt siinä on O.S A3 ja taitaa olla vähän turhan viileä.. :D

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #472 : 17.06.08 - klo: 12.56 »
Luistin päässä on alaneula, tyhjäkäynti löytyy kaasarin rungosta, se viistossa oleva ruuvi..

edit: onko niissä sun edellisissä polttiksissa myös ollut tyhjäkäynti luistin päässä.. :wink:
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo: 12.59 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #473 : 17.06.08 - klo: 12.57 »
A3 taitaa olla jo olla mallia kuuma, ei ossilta kuumempaa normi tulppaa muistaakseni löydy...
Arska korjasikin jo tuon ruuvi asian..

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #474 : 18.06.08 - klo: 01.48 »
Luistin päässä on alaneula, tyhjäkäynti löytyy kaasarin rungosta, se viistossa oleva ruuvi..

edit: onko niissä sun edellisissä polttiksissa myös ollut tyhjäkäynti luistin päässä.. :wink:

Ei oo, mutta en löytänyt mitään muuta ruuvia  :undecided:
Täytyy katsoa huomenna löytyykö ruuvi, ja pistää kone oikeisiin säätöihin, sain JR-Hobbysta nyt tehdas-säädöt
niin niillä mennään siitä aletaan säätämään sitten.. Kiitos kaikille avusta! Ostin nyt tänään kumminkin FirePowerin Warmin, koska luulin että A3 ossilta on medium  :grin:
No, ei niitä tulppia koskaan liikaa ole.. Mites ootteko te koskaan käyttäny tota FirePoweria, ainakin noissa pikku-lohkoissa se on ollu paras tulppa merkki mitä ooon käyttäny! Joten nytkin ostin sitten niitä vanhaksi tottumukseksi  :azn:

Lähettelen viestiä vaikka sitten kun olen saanut koneen säätöihin. Täällä tampereella ajelen, onko täältä yleensäkkään porukkaa täällä foorumilla?  :roll:
EDIT: Kirjoitus virheen korjasin  :wink:

Palaillaan! Ana  :afro:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #475 : 18.06.08 - klo: 08.47 »
Matrixin omistajia löytyy Tampereelta eli käy ihmeessä Lahdesjärven radalla tutustumassa, siellähän Mikko eli mmrc ja muut ajelee, vai mitä?

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #476 : 18.06.08 - klo: 09.27 »
Joo kyllä siellä Lahdesjärven radalla pari Matrixia aika usein on minun ja Markon. Sille radalle pitäisi löytyä Ceniin aika hyvä setuppi. Tule Antti kysyyn vaan jos jotain ongelmaa autossa on.

Nyt rata on kyllä niin märkä että tänään siellä tuskin ketään on ainakaan ajamassa. Eiköhän noi ilmat tuosta vielä parane.

 
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #477 : 18.06.08 - klo: 11.20 »
Hyvä homma

Täällä kuvia Atlantin takaa kavereiden Matrixeista kisoissa http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=90112&page=31

Kaikilla näyttää olevan CENin uudet big boret autoissaan ja hiilikuitutorneja on viritelty

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #478 : 18.06.08 - klo: 13.23 »
Joo kyllä siellä Lahdesjärven radalla pari Matrixia aika usein on minun ja Markon. Sille radalle pitäisi löytyä Ceniin aika hyvä setuppi. Tule Antti kysyyn vaan jos jotain ongelmaa autossa on.

Nyt rata on kyllä niin märkä että tänään siellä tuskin ketään on ainakaan ajamassa. Eiköhän noi ilmat tuosta vielä parane.

 

Moi!

Nyt kyllä piristit päivää, kun kuulin että siellä on pari MAtrixia  :wink:
No mulla on setuppina nyt ihan se alkuperäinen tehtaalta tullu, kun en oo muuta kun sisäänajanu ja näin päin pois..
Jos viitsit sanoa Mikko, koska meet niin voisin lähtee käymään.. saisit kattoo tota mun autoo onko säädöt aivan päin tervettä  :grin:

Sit ois hyvä jos siihen sais jonkun setupin ees laitettua nii olis hyvä, ja niin mitkä diffiöljyt sulla on sun matrixissa? ku mun 1/10 kyoshossa oli 2/10/7 tai joku tommonen niin taitaa olla huonot tähän autoon..  :undecided:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #479 : 18.06.08 - klo: 14.58 »
Mikko ja Marko ovat CEN racing tiimin jäseniä Tampereella niinku minä ja Artsi täällä Helsingin päässä.

Hyvä lähtökohta Matrixin diffeihin on 5-5-3 tai 5-5-5 edestä taakse.