Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 987114 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #30 : 16.08.06 - klo: 08.17 »
Mitenkäs ton kestävyyden kanssa?

Näytti kuski aika löysästi hypyt ottaa.

Onko ne Bajan renkaat hyvät? Entäs servot riittävät?
Axial SCX 10 TR

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #31 : 16.08.06 - klo: 08.25 »
http://www.davesmotors.com Löytyy myös motteja Bajaan/FG:hen. http://www.hpibajaforum.com foorumilla ovatkin hyvällä menestyksellä nuita laittaneet.
Myös muutamia tehoputki viritelmiä löytyy jo. Itseäni kyllä hämmästyttää tuo tehoputkien tuoma huima lisäpotku näissä 2-tahtivehkeissä. Mutta eipä kyllä täysin niiden sielunelämä olekkaan vielä tiedossa :) Ja täytyy se uskoa kun nuita videoita katselee missä on vakioon lisätty vain tehoputki.

Ja kuten Mr.MR sanoi, tuon "pillin" poisto toi myös kivan lisänpotkun lähtöihin.

http://www.davesmotors.com/store/product701.html Tuo taitaapi myös itselle lähteä tulemaan jossain vaiheessa :)

-Riku

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #32 : 16.08.06 - klo: 08.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Mitenkäs ton kestävyyden kanssa?

Näytti kuski aika löysästi hypyt ottaa.

Onko ne Bajan renkaat hyvät? Entäs servot riittävät?


Itsellä on vielä pysynyt täysin ehjänä vaikkei kyllä mitään hirveitä hyppyjä ole alla. Mutta alas on tultu joka kulmassa mitään rikkomatta.

Renkaat ovat ihan ok, mutta kuluvat todella nopeasti. Sekä parit suunnitteluvirheet. Ne taipuvat joten kuluttavat alatukivartta. Sekä foamit hajoavat sisällä koska toisesta reunasta hankaavat ruuvien koloihin millä kumit kiinnitetään. Tämä taas aiheuttaa sen että rengas lähtee pikku hiljaa hajoamaan sisäreunasta. Näihin on kuitenkin tullut jo korjaus ja immeiset ovat saaneet ilmatteeksi uudet renkaat/foamit/vanteet, riippuen tilanteesta.. Tiedä sitten milloin tänne asti rantautuvat.

Itsellä ei ole näistä isoista autoista/servoista ole aikaisempaa kokemusta. Mutta voimaa kääntymisessä ainakin on. Jotkut ovat saaneet kyllä muovirattaat sileeksi. Kaasu/jarru servokin jaksaa jarruttaa. Mutta etujarrut olis kyllä jees niin sais pysähtymismatkaa vähän lyhemmäksi :p

-Riku

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #33 : 16.08.06 - klo: 08.40 »
2-T koneessa pakoputki vaikuttaa suuresti koneen hengittämiseen. Ja siten erilaiset putket vaikuttavat koneen tehoalueeseen eri tavoin. Joku putki tekee kierrosalueesta laajan, kun taas toinen malli saa aikaan suuren tehopiikin. Eli kyseessä on erilaisia kompromisseja -jälleen kerran.

HPI:n tapauksessa tuo pakoputken kammiosta tuleva "pilli" taitaa olla asenneltu siitä syystä, että pakoputkesta tuleva öljy ei roiskuisi spoileriin. Eli taas se kompromissi -öljyinen spoileri, vai parempi teho.  :wink:

Mika R

  • Vieras
HPI Baja 5B
« Vastaus #34 : 16.08.06 - klo: 09.24 »
Sen (tehon) takia se neuvottiin ottamaan pois RC lehden arvostelussa kuten joskus aikasemmin kirjoitin. Öljy lähtee pyyhkimällä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #35 : 16.08.06 - klo: 10.08 »
Minä itse purin nuo renkaat ja laitoin jeesus teippiä foamin päälle jotta saatiin tuo rikkoitumisen estettyä.
Se minkä takia en hypyttänyt autoa oli vaan ja ainoastaan sen takia että sen tuoma etu että olisin hyppänyt olis ollut niin pieni niin sen takia jätin pois nuo isot loikat.
Sitä paitsi tuo finaalin pituus on 30min ja jos hyppään pitkälle ja saavutan n.0.10sek etua että hyppään niin se ei ole paljoo ja sitä paitsi kuin ajan varman päälle niin autokin pysyy ehjänä.
Että näin.
Jerzi

Kisan jälkeen Kari ajoi bajaa se hypytti autoa todella mallikkaasti, joten se kyllä hyppää jos sitä pelkäät.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #36 : 16.08.06 - klo: 10.23 »
Tarkoitus ei ollut suinkaan arvostella ajotyyliä. Tietysti kisassa pitää ottaa varmanpäälle jos meinaa pärjätä.

Sillä vaan mietin, että onko tullut selvää auton kestävyydestä ja jos ei kunnon voltteja tule niin vaikea arvioida kestävyyttä.
Meinaan vaan sitä, että kaikki autot kestää kunnes tulee voltteja kerien :wink:

Onko auto muuten helppo ajettava verrattuna Fg autoon?
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
HPI Baja 5B
« Vastaus #37 : 16.08.06 - klo: 10.35 »
HPI auto taisi yllättää epäilijät

HPI tekee hyviä autoja. Pidän tuosta vanhasta Proceedistakin, helppo ajettava ja yksinkertainen säätää

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #38 : 16.08.06 - klo: 10.47 »
Eiköhän kaikki ole ollut epäilijöitä, koska kyseessä on kummiskin valmistajan uusi tuote ala.

Itse olen kylläkin luopumassa bensa-autosta, mutta jos sitä vaikka tulevaisuudessa sit uudestaan...... ehkäpä Bajalla.
Axial SCX 10 TR

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
2 tahti
« Vastaus #39 : 16.08.06 - klo: 11.18 »
ei muuta kun FG miehet nyt kylän mopopojilta kysymään viritysvinkkejä  :wink:
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
HPI Baja 5B
« Vastaus #40 : 16.08.06 - klo: 11.38 »
Itsellä ollut jo jonkun aikaa työn alla 2,5 cm jatkettu alusta tuohon Beetleen, rauhoittaisko tuota menoa sitten edes hieman... Meinaa vaan riittävän paksun alumiinin saatavuus olla hieman kehnoa paikkakunnalla, neljä milliä näyttäisi tuo alkuperäinen olevan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #41 : 17.08.06 - klo: 15.56 »
Jotenkin sain käsityksen, että joissain piireissä ollaan nyt väkisin myymässä FG:tä pois, kun sillä ei tee mitään. Pitäiskö istua hetkeksi ja miettiä mitä kisoissa tapahtui?

Kisan voittajalla on kokemusta rc-autoilusta varmaankin 25vuoden ajalta. Siinä on ehtinyt ajelemaa ja kisaamaan jos jonkinlaisella kalustolla. Ei siis ihme, että voittaa ainakin minut, joka ei kehtaa edes saman päivän aikana kertoa ajokokemuksestaan, jos ensin ollaan puhuttu viime kisan Bajalla voittaneen kokemuksesta. Juu olihan se Jerry ensimmäisissäkin kisoissa, ja sen kisan voitin. Mutta kun kalusto oli Jerryllä vähän hakusessa: rata-auton kytkin, joka ottaa vasta kovilla kierroksilla kiinni, ja rata-auton välitykset. Siihen lisäksi loppuunajetut renkaat, niin ei vaadi suuria lahjoja voittaa tuommoinen auto.

Jos näissä kauden viimeisisä kisoissa minä olisi ajanut Bajalla ja Jerry mun Beetlellä, niin uskon, että Jerry olisi silti voittanut. Kokemus kun auttaa ainakin siihen, että saa pidettyä ajonsa koko finaalin ajan kasassa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
HPI Baja 5B
« Vastaus #42 : 17.08.06 - klo: 16.15 »
Juu kyllähän se niin on että ajomies ajaa oli auto sitten mikä hyvänsä... Tietty toimiva alusta, ja varsinkin säätämisen osaaminen auttavat, mutta kyllä tuolla "äfgeellä"kin kummasti pääsee...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #43 : 17.08.06 - klo: 16.37 »
Mutta fakta on fakta, Leolla en itse olisi enää kovempaa oikein päässyt,ehkä hieman mutta tuskin olisi riittänyt.

Fakta on myös se että keksin eilen leoon ja miksei muihinkin fg malleihin lääkettä silmällä pitäen ensi kautta, mutta siitä vasta sitten talven pimeinä tunteina :wink: Jerryn ajosta huomasi varmuuden, kun taas itse välillä kiepsahdin katolleen jne ja sammuikin auto finaalissa jossa tuhraantui n.2 minuuttia.

Itse olen leoon todella tyytyväinen enkä aio siitä luopua ihan just.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Baja 5B
« Vastaus #44 : 17.08.06 - klo: 17.08 »
Odottelen et porukat luopuu fg autoista ja että niitä alkaa saamaan halvalla. Sit myyn nitrot pois ja ostan fg :)

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #45 : 17.08.06 - klo: 19.05 »
:mrgreen:

Eikös kaikki tamperelaiset niin jo tee :mrgreen:

Buahhahahah!
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #46 : 17.08.06 - klo: 21.27 »
Ihan OFF TOPIC.
Tänään kyselin HB Mikolta että miltä kuulostaisi kisat talvella.
Jos jollain on jotain asiaan liittyvää kommentia niin antaa tulla vaan niin että ropisee, se talvi tulee äkkiä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
HPI Baja 5B
« Vastaus #47 : 17.08.06 - klo: 21.29 »
Ai niinku jäärata-kisat? Mukana ehdottomasti! Peltiruuveja vaan ostelemaan....  :roll:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #48 : 17.08.06 - klo: 21.33 »
Itse luotan kitkarenkaisiin..  :mrgreen:

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #49 : 17.08.06 - klo: 22.04 »
Talvi kisat. Kuullostaa hienolta. :P
Traxxas Revo 2.5

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #50 : 17.08.06 - klo: 23.06 »
Mukana niinkuin peräpukama :mrgreen:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #51 : 18.08.06 - klo: 09.04 »
Kuin nyt ei ole mitään viellä sen enemmpää suuniteltu niin kuin minä tuossa viime talvella järjestin talvikisat niin siellä oli nastat kieletty, en nyt osaa sanoa ensi talven kisoista mitään viellä millä säänöillä ajetaan mutta ensiksi katsotaan mihin se laitetaan se kisa.
Kenties tattarisuolle..............
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
HPI Baja 5B
« Vastaus #52 : 18.08.06 - klo: 12.49 »
Siisti Baja



Clear bodya pitäs siis saada HPIltä jonka voi itse maalata haluamallaan tavalla.. Tuo camo -väritys minusta toimii hyvin

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #53 : 30.08.06 - klo: 12.05 »
Melko asiallisen näköistä menoa http://www.putfile.com/rcrcman/media  . Sieltä kun klikkailee Baja videoita auki niin näkee kuinka liikkuu hieman viritelty ja lapakumminen auto. Hyppääkin nätisti.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #54 : 03.09.06 - klo: 16.38 »
Uusille bajanisteille tiedoksi,miksei myös vanhoille.

Tarkistakaa iskareiden öljymäärä.Itse olin tänään päivän motocross radalla ajamassa ja kotona sitten putsaus/huoltoa ja huomasin että varsinkaan etutolpissa ei ollu kuin lira öljyä :mrgreen: Tosin omissa oli havaittavissa vuotoa alapäästä,löysä kasaus tehtaalla :evil: No tulipahan tutkittua :wink:

Muuten auto pelaa ok..kärrynpyöristä huolimatta  :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #55 : 05.09.06 - klo: 19.22 »
pakollinen räpsy



Takaosassa käärme :twisted: ,pakollinen tarra ja Tom's tuning etulasi :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #56 : 05.09.06 - klo: 20.27 »
Jetpro kiinni! Nam! :mrgreen:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #57 : 06.09.06 - klo: 07.07 »
On kiinni :twisted: Multiplexia aloin eilen laittaan kiinni,niin eihän se käy suoraan vaikka horst thekissä väitti sen käyvän :shock: No eikun tekemään sovite polygarbonaatista vakio servopaikalle.

Sain illan pimeinä tunteina servon kiinni..tsiisus että se on nopea :shock: 0.10sek..luulisi välttävän kun tuota vääntöäkin on tarpeeks.Painaa muuten erilailla kuin vakioservo :mrgreen: teräs rattaat jne :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
HPI Baja 5B
« Vastaus #58 : 06.09.06 - klo: 13.52 »
onko nyt parasta mitä rahalla saa?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #59 : 06.09.06 - klo: 14.59 »
Ei.
-Team lapsena liian vähän leluja-