Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 987131 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2250 : 07.03.11 - klo: 20.49 »
heti päivitettävät osat tämmöseen kiinnostaa.

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2251 : 07.03.11 - klo: 21.49 »
No itse kasasin ss:n joku aika sitten paremmilla laakereilla ja shimmeillä.
Rapeat 5L ajellu eikä vileä mitään...
Vetarin suojassa pieni reikä ja renkaat kuluu vaikka ei ole paljon hiekkaa vielä näkösällä.
Niin ja putsarin esisuojan olen laittanut.
Elikkäs seuraavaksi hankinnassa Kunnon kumit, vetarin suojat, raidevälin levittäjät ja kunnon bedlockit.
Koneen kivisuojan sekä vetostartinsuojan askartelin juuri, koska nuo kivet alkaa tulla esille.

Sitten asiaan!

Tuossa aiemmin  mainitsin tuosta vaimentimesta mitä suunnittelin ja nyt sen sitten raapasin kasaan.
Aikaa meni n.2h
Tarvikkeet:Alumiiniputki sis.halk13mm, kaksi åttå drinkero tölkkiä (pieniä, pistä muija juomaan maistuu hirveälle), lasivillaa, kutistesukkaa, lämmönkestävä silikonia.

Kaikki varmaan tietää miten se on kasaan laitettu, mutta jos on kysyttävää niin kysykää ihmeessä.
Huomenna jos saan koneen paikoilleen niin laitan kokemuksia

Tämä siis vasta proto, tarkoitus tehdä purettava malli paremmalla viimeistelyllä.
Ja ei tuo ei ole iso, miltä se ehkä näyttää :)
Baja 5b ss + PL4

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2252 : 08.03.11 - klo: 21.27 »
No niin, nyt on koiteltu Pro-Line piikkirenkaita (etu). Kuvia aiheesta siis sivulla 74 ja keskustelua siitä eteenpäin.

Kauhea meno! Ei tarvii lisäpiikkejä, ompi hyvä ohjata. Kaksin verroin pitoa verrattuna Dirt Buster -versioon M2 -piikeillä (sivu 69).

Ekaksi kokeilin kirkkaalla jäällä luistelukentällä. Kallistuksenvaimentimia kun ei ole, niin komeasti ja hallitusti meni sladissa kolmella pyörällä (sisäkaarteen etunen ilmassa). Ei mitään puskemista, mieluummin etupää pidon suhteen vähän dominoi, joten herkästi sai kurvin alkuun halutulla tavalla kovastakin vauhdista. Ei sitten viitsinyt kovin kauan siinä luistelukentällä, tuntu takaset sen verran kaivavan uraa...

Siiryin siis Kultakelloravien parkkipaikalle Kalmalahdelle. Karkea jää niin kuin kuvitella saattaa, kun traktorilla ja lingolla tehdään enemmän ja vähemmän kohvaiselle alustalle. Ja meno ei kun käy yhä hillittömämmäksi: takaset saa enemmän pitoa ja etu/takapidon suhde käy tasaisemmaksi. Ikivanha CY23 vielä riehuu kuin elukka, melkein pompottaa autoa keulille, mutta ei nyt ihan sentään.

DIY tyytyväinen, olotila euforinen, mieli kirkas... Jos on turhan pitkään ajamatta, niin tulee mieleen sellaisia harhaisia ajatuksia, että josko myiskin nää kamat pois ja laittais rahat (mitkä rahat, maksaako näistä joku jotakin  :roll:) johonkin järkevään. Mutta tällaisen päivän jälkeen on taas ajatukset selkeät, kahdesta asiasta pidetään kiinni: Bajasta en luovu ja partaa en aja pois  :laugh: !

Vieläköhän jotakin höpisisi. Niin, otin talveksi käyttöön orkkis kideradiot, siis Hpi TF-10 - RF10 säästääkseni parempia sivistyneemmille keleille. Niissä oli sitten sellainen epätyydyttävä vika tai ominaisuus, että ohjausservoa ei saanut kääntämään riittävästi, vaikka käätökulmapotikan ruuvasi äärimmilleen. Pakkohan asiaan oli keksiä jokin sähköinen ratkaisu. Asiaa vaikeutti se, että ko. säätöpiiri toimii siten, että pienempi vastusarvo  merkitsee suurempaa kääntymää (kääntymäsäätöpotikka nolla -> suurin kääntymä) päinvastoin kuin servoissa. Siten ei asiaa olisi auttanut lisävastuksen laitto suoraan kääntymäsäätöpotikan jatkoksi tai rinnan sen kanssa. Mutta johdinta seurattuani huomasin, että piirilevyllä yhden "satiaisen" kupeessa, tietyn pintaliitosvastuksen vieressä, oli peräti valmis ja vapaa paikka tinata kiinni rinnankytkentään sopiva lisävastus, joka alentaa piirin kokonaisvastusarvoa. Jo alkoi pyörät kääntymään  :azn:! Ja voimaakin tuli lisää, kun sai ohjauslinkin huoletta laittaa servovivun alempaan pykälään. Nyhjättiinpä taas tyhjästä, mutta toimii.

Ja vielä. Avasin pitkästä aikaa myös oman maaradan. Sai vähän "kolata"... Kaksi tuntia traktorilla putki punaisena. Ei kyllä mene auto kovin kauas, vaikka lähtisikin kaasu auki kontrollista, miestä korkeet penkat...
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2253 : 08.03.11 - klo: 22.04 »
Hyvä tietää millaiset kumit ens talvelle väsäilee...
Enää ei jaksa vaivautua kun ajopaikoilla jo soraa näkösällä. Sellainenkin yllätys alkuperäisistä löytyi että olivat täynnä vettä ja vispasivat kun viimestä päivää.
Samalla kun kivisuojat askartelin niin laitoin myös pika irroitus tuubit kehikkoon, niin saa vastaisuudessakin motin nätimmin irti ja putsarin huolto helpottui huomattavasti.

Vaimennin toimi jopa odotettua paremmin, hpi:n pillin ääni on jotain käsittämätöntä ja ääni vaimeni noin puoleen. Kun joskus uuden version teen niin loppuputken voisi vielä alas taivuttaa niin hiljenisi hieman...
Laitan vielä kuvakollaasin kun auto on taas lopullisesti läjässä.

(Muokkausta)

Tässäpä nämä kuvat, ihan nätisti istuu...

En tiedä millaiset radiot DIY:llä on, mutta suosittelisin lämpimästi Killer Bee:n hankkimista. Tosi nätti sammuttaa 3 kanavasta ja sammuu tietenkin automaattisesti jos signaali katoaa (Pari kertaa on tullut itsellä tarpeeseen. Ensimmäisellä kaasuvipu jäätyi täysille, ja toisella kaasari irti ja sama lopputulos. Ja kyllä, kyseiset pultit olivat ainoat mitä en kasatessa tarkistanut kun tuli moottori/kaasari valmiina pakettina.)
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo: 11.06 kirjoittanut cube122 »
Baja 5b ss + PL4

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2254 : 10.03.11 - klo: 14.14 »
Hienon äänenvaimentimen oot kasannut.
Tänään hakemaan tullista paketti.  :grin:
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2255 : 11.03.11 - klo: 17.35 »
Spectrumit mulla on ne paremmat radiot. Kyllä se tappokatkaisin on vähän niinkuin listalla ollut pitkin aikaa, mutta kun pitkään aikaan ei satu mitään, niin sen tapaturmariskin todellisuus tahtoo hämärtyä mielestä. Alkuaikoina lähti pari kertaa auto omia teitään, mutta sittemmin ei ole ongelmia ollut, kun olen parannellut erinäisiä asioita, kuten kaasu/jarruvivustoa, servokalustoa, lumisuojausta jne.

Hieno Baja sulla, Cube, uusi ja kaunis  :smiley:. Laita kuva koko autosta! Mun Baja on jo aika paljon nähnyt, mutta hyvässä kodissa on pitkä elämä.

Tuossa sinun pakoputkiratkaisussasi  jo pelkästään toi kumiputki pillin jälkeen vaimentaa ääntä. Itselläni on suunnitelmissa jättää Jetpro V3:stani äänenvaimennin pois painon takia ja korvata se pätkällä silikoniputkea.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2256 : 11.03.11 - klo: 20.31 »
Noh, tosiaan se 5L tuolla on päästelty, mutta eihän tuo talvella mene pa***seksi :)
En tosiaankaan tuota hyllyn päälle ole ostanut... Ja parannukset suunnitellaan käytännöllisyyden kannalta.

Lumisuoja (kaiutin kangas) on mullakin johtonipsuilla (valkoisia jotka lyödään naulalla seinään *vink*) ja kaasuvivustoon olen laittanut o-renkaan, vaseliinia ja haitarikumen.

Tuon silikoniletku(kumi ei kestä lämpöä) homman huomasin itsekkin, mutta ei sitä voi tuohon vaimentimeen verratakkaan.

Yleisön pyynnöstä :)
Baja 5b ss + PL4

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2257 : 12.03.11 - klo: 17.33 »
Pistä muutaman kuvan mun bajasta kun uusia osia on tullut, tilasin daves discount motorssilta ja kesti tasan kuusi päivää tulla suomeen.

TGN 'Redneck' Dual Stage Pre-Filter for HPI Baja 5B/5T
Team Twisted RC (Yamadude) Throttle Linkage Set for HPI Baja 5B/5T - ORANGE   
Enc Clutch Drum Carrier ORANGE
Outerwears ORANGE DDM Logo   1
Shockwears - Solid Bright Orange
Pull Start Cover - DDM Orange
Aluminum Underguard for HPI Baja 5b
Center Roll Bar Se
Hostile Mini MX V2 Tire REAR Medium Compound
FF Clear Front/Side Windows   
Metal Gear Conversion Set for SFL-10 Servos










Se ei ole mikään upeuden huippu mutta kopan kanssa se näyttä makeemmalta.






129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2258 : 12.03.11 - klo: 19.28 »
Aah... kaunista, kaunista! Kiitokset kuvista   :smiley: !

Pitäisköhän mun julkaista kuva omasta Bajasta, noin niinkuin kotrastiksi...

Tänään: Fuelie 23cc, **In Memoriam**   :cry: . Otti viimeiset henkoset maaradalla "saappaat jalassa". 5v kunniakas elämä ohi. Jää odottamaan ylösnousemuksen päivää. Silloin se tulee saamaan uuden nimen: CY29RC
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2259 : 12.03.11 - klo: 21.19 »
miten vakio kytkin kestää litroja ajaa.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2260 : 13.03.11 - klo: 12.18 »
Itselläni on ajettu noin 10 l vakiojousella ja 8000rpm jousella 5l.
Kytkin ei edes ollut uusi kun tuli minulle ja silti pintaa on noin 1.7mm,riippuu hyvin paljon käyttäjästä,välityksistä ja kaasusormesta.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2261 : 13.03.11 - klo: 16.21 »
osanottoni diylle 23fuelien pois menon johdosta :cry:
oma baja tulille tänään mut pidon puutteessa vähän heikko kokemus :undecided:
mutta lähitulevaisuudessa jos postin setä tois muutaman pienen paketin...... :roll:
T:Jp
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2262 : 13.03.11 - klo: 16.42 »
Meni hermot, olin tossa äsken pienellä ajelulla bajalla... Joku hemmo tuli ja POTKASI mun bajaa ja huusi "ÄÄNISAASTETTA".  :angry:
Onneksi mun mahtavat refleksit pelastivat bajan, onnistuin juuri kaasuttamaan niin hänen potku meni ohija hyvä ettei se heppu kaatunu  :laugh:
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2263 : 13.03.11 - klo: 18.10 »
osanottoni diylle 23fuelien pois menon johdosta :cry:
oma baja tulille tänään mut pidon puutteessa vähän heikko kokemus :undecided:
mutta lähitulevaisuudessa jos postin setä tois muutaman pienen paketin...... :roll:
T:Jp

Kiitos!  :smiley: Ja kiitos vielä toisenkin kerran, High Voltage  :smiley:! Tiiäkkö nimittäin mitä: tänään tein ruumiinavauksen sille koneelle ja heitin soossiksi menneet alakerran ja lohkon syrjään ja leivoin tilalle ne kamat, jotka sain sinulta, siitä setistä, joka tuli sun bajan mukana. Oli nääs pakko päästä vielä kerran maaradalle ennen kevään rospuuttokautta. Ja niin tuli yksi 23cc vielä kasattua ennen 29cc kantaan siirtymistä. Ja kyllä lumi ja rapa lensi! Sentin kerros kuraista kökköä koko kopan päällä. Mutta moottorin ja kaasuttimen seutu tietenkin täysin puhdas...

Niin, se sun lohko vaati vain vähän vesihiomapaperikäsittelyä ja uuden männänrenkaan. Sitten puristukset palasivat ja nätisti pyöri ja veti!

Ja vielä, High Voltage, tulehan käymään, jos haluat hiukan koestaa autoasi mun renkailla. Vielä jäi vähän särmää Kold Kuttereihin. Nääs jos itsellesi kasaat uudet pelit, niin niitä ei varmaankaan kannata enää tylsyttää millään maapohjalla. Mutta ehkä vielä jossain pääsee jäälläkin ajamaan, eipähän silloin auto likaantuisi...

OklaMokla, sympatiat sulle kokemasi väkivaltaisen tilanteen vuoksi! Nyt kyllä tulisi multa kirosana, jos en olisi päättänyt niitä periaatteen vuoksi välttää!! Säälittävä ja raukkis tollainen tyyppi, joka tulee potkimaan toisten autoja  :angry: !

Ja talvellako ei autot likaannu  :roll: ? No riippuu missä ajetaan ja missä vaiheessa talvea... Diy ei köröttele... Seuraava kuva on viime talvelta, mutta tänään oli ihan vastaava meininki  :evil: !
« Viimeksi muokattu: 13.03.11 - klo: 18.22 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2264 : 13.03.11 - klo: 18.20 »
Eipä olisi tullut potkimaan jos olisi tiennyt hinnan :angry: On muuten melko törkeetä, sama asia ku menis kadulle potkimaan muitten autoja ja valittaa että liikaa saasteita ja liian kova ääni :police:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2265 : 13.03.11 - klo: 18.55 »
Tässä kun bajaa hpin sivuilta ihailin niin tuli mieleen, että voiko bajassa käyttää tavallista 2-t pienkonebensiiniä tai tavallista kaksitahti öljyä vai pitääkö sen olla tätä öljyä?
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101911
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2266 : 13.03.11 - klo: 19.14 »
Tässä topikissa sivulta 8 lähtien on aika kattava ja sähäkkä keskustelu aiheesta. Tutustu siihen. Itse olen ajellut hyvällä menestyksellä  normaali 98:lla ja 3% seoksella Nesteen synteettisellä 2-T -öljyllä.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2267 : 13.03.11 - klo: 19.54 »
joo,hyvä että oli siitäkin hyötyä....tosin ihmeenä olisinkin pitänyt jos tuollainen pajaseppä ei olisi taikonut siitä soivaa peliä. :grin:
edellinen omistaja oli ajanut koko ajan sillä pienkone bensalla ja hyvin kiekuu vieläkin....eikä haise bensa sisällä :grin:
saas nähä kerkiääkö näillä lumilla.. :roll:taitaa pukata työ reissua taas rajan taa :angry:
mut katotaan jos kerkiäis.
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2268 : 13.03.11 - klo: 22.17 »
tässä mun ruma mutta niin rakas lapsi  :grin:

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2269 : 13.03.11 - klo: 22.44 »
Ompas tutunnäköiset takarenkaat :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2270 : 13.03.11 - klo: 22.58 »
Hienoja pirssejä.  Itelläki ois nyt sitte lapakummit paikallaan näin lopputalveksi, josko tässä ensviikolla pääsis pirssiä ulkoiluttaan.

Pari modausta tuli taas tehtyä. Etuhexit on nyt pultikiinnityksellä, helppo tehä kun hexseissä on reikäkin valmiina.
E-sokan uloke pois, 5mm kierretapilla kierre ja tasakantapultti + lukitetta ( prikka väliin ) kiinni. Lähtee klapit kertaheitolla pois. Ja pikkasen tukevampi muutenkin tolleen.

Toinen modi koski takajarrua. Elikkä jarrupalathan liukuu 2 pinin varassa, laitoin pinneihin (palojen väliin ) sopivan mittaset jouset. Ei jää jarru laahaamaan päälle, kuten viime kesänä.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2271 : 13.03.11 - klo: 23.14 »
Ompas tutunnäköiset takarenkaat :grin:
  joo niin taitaapi olla :cheesy:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2272 : 16.03.11 - klo: 11.29 »
Joku aika sitten kaipailtiin porttaus vinkkejä... niitähän kyllä löytyy ulkomaan foorumeilta yms... Tässä nyt kuitenki omia kokemuksia, joilla auto on kulkenut hyvin. Oma viilailu on koskenut vain 29cc sylintereitä, mutta perusohjeet koskee tietysti kaikkia koneita.

Perus asioihin kuuluu tarkistaa seuraavat hommat.

* Kun mäntä on alakuolokohdassa, männän laki pitää olla pakokanavan alareunan tasolla. Pykälät haittaa kaasujen virtausta putkeen jne... Yleensä mäntä menee alemmas kun pakokanavan alareuna, eli tavaraa pois.

* Männän ollessa yläkuolokohdassa, imukanavan ja männänhelman pitäisi olla mahollisimman tasalla toisiinsa nähden. Jos ei ole imukavasta poistetaan" YLHÄÄLTÄ " tarpeellinen määrä tavaraa.
Parantaa bensa/ ilma seoksen virtaamista moottoriin.

* Sylinterin huuhtelukanavat ja lohkot pitää kohdistaa kanavien kohdalta. Yleensä aina tarpeen.

Nämä toimenpiteet jo parantavat moottorin tehokkuutta. Ainakin Cy 29cc tehdasportattuun sylkkyyn nämä toimenpiteet pitää tehdä, moneen kertaan tutkittu juttu.

Nämä temput ei vaikuta kanavien ajoitukseen, vaan moottorin virtauksien parantamiseen.

* Pako/ imu kanavien suurentaminen kannattaa aina aloittaa leventämällä niitä. Silloin ei menetetä alarekisterin vääntöä juurikaan, kuitenkin keski/ ylä rekisteriin saadaan lisää tehoa.


Edit: Tekstiä korjattu pakokavana asiasta. + lisätty asiaa  :wink:

« Viimeksi muokattu: 16.03.11 - klo: 22.10 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2273 : 16.03.11 - klo: 19.27 »
Hyvä perusohje joka riittää aloittelijalle,jos tuntuu että kädentaitoja on porttaamiseen :wink:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2274 : 16.03.11 - klo: 21.35 »
Aloha kaikille baja friikeille :wink:
Hienoa nähdä että Suomessa on jo näin monta, ehkä maailman upeimman 2-tahti koneisen auton omistajaa.
Itsellänikin oli baja 5b,tosin rtr malli 23ccm koneella,mutta siinä oli aikalailla bling blingiä.
2007 taisi olla vuosi kun auton ostin ja seuraavana keväänä sitten möin pois, ja bensa rc veneillä ajelin.
Oli mm, proboat blackjack 55 ja pari muutakin peliä.
Proboatin sain viriteltyä kulkemaan 80km/h ja yksi toinen peli meni sitten satasta :laugh:.
Nyt on taas bajakuume iskenyt ihan 100/0.
Velipoika on jo ostanut 5t mallin, ja tekisi mieli itsekkin baja hommata.
Ehkä se ainut oikea on tuo 5b.
On se vaan niin KURKO auto.
Itse tällä hetkellä noiden aseiden parissa aika menee, mutta yhden kiikarin jos möisin, niin massit olisi kasassa vaikka ss versioon.
Joka lienee rt mallin omistaneelle ainut oikea suunta :roll:
Aikoinani kun bajan ostin, olis osien saaminen kiven takana.
Mm maahantuojaltakin sai odotella tukivarsia eteen noin kuukauden päivät.
Onko tällä hetkellä antaa vihiä, mistä saisi euroopasta nopeiten osia ja viripalikkaa bajaan, jos jotain taas menisi remonttiin?
Tämä oli yksi syy miksi autoilusta luovuin, jaksanut niitä tajuttomia tilaus aikoja odotella kun kelit oli mitä upeimpia ja auto odotti jotain pilipali osaa.
Onko muuten nuo alumiiniset ylätukivarret miten kestäviä,tai yleensä kannattaako niitä etes laittaa.
Etupäähän autossa on se osa, joka iskua saa ja lujaa.-
Varmaan järkevintä olisi ostohetkellä tilata kassillinen eteen, alatukivarsia ja ylätukivarsia :tongue:
Hienoja autoja on kamuilla, ei voi kuin katellisena katsella ja ihastella :wink:
Jatkakaa samaa rataa.

ps:jos liikkuvaa kuvaa olisi, niin laittakaas mullekkin linkkejä..
Kiitoksia jo etukäteen..

t:Baja kuumeesta kärsivä :shocked:

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2275 : 16.03.11 - klo: 22.16 »

juhamatti

  • Vieras

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2277 : 17.03.11 - klo: 12.21 »
täälät löytys klooni baja osaa ja autoo eli ei hpi mut täysin samat osat sopii päikseen  :grin: ite tilannu ja nopealla toimituksella tulee tavarat noin 3-4 päivää http://www.rcmodelz.co.uk/category/king-motor-parts.php

Poissa MSA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2278 : 17.03.11 - klo: 12.29 »
Moro,

Totta on, että Hobbylinnasta ei ole Baja-osia saanut riittävän hyvin. Tänä keväänä yritämme panostaa Baja-varaosahuoltoon kunnolla. Iso määrä perusosaa lähti tänään tilaukseen ja tarkennettu lisätilaus lähtee huhtikuussa. Bling bling osia emme ala haalimaan koska resurssit eivät siihen riitä.

Ps. ensimmäinen SC saadaan ensi viikolla. Se on näytillä vähän aikaa ennen kuin onnekas ostaja vie sen pois.
t . Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2279 : 18.03.11 - klo: 12.02 »
Eilen kävin koittaan pirssiä pitkästä aikaa. Ei tullu lapa kumeilla ajamisesta mitään. Ostin hätäpäissään HPI:n pad ladsit, vaikka tiedossa onkin että sand stormit olisi paremmat. Mutta niille tarvis vanteet ( kaventavat autoa) eli levittävät hexitkin ois pitäny hommata... inte pengar  :wink:

Odotettu ilmiö oli ettei sivupitoa ollu juurikaan, joten ajaminen oli sellasta pintakaasu kurvailua, kelkan jäljelläkin. Ei ollu kivaa, joten oottelen paikkojen kuivumista kaikessa rauhassa. Tai ruuvaan hostilen MX renkaisiin ruuvit, jos jaksan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2