Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 987140 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2340 : 01.05.11 - klo: 17.55 »
kiitos kovasti :azn:
seuraavat kuvat vapun tursimuksia :roll:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2341 : 01.05.11 - klo: 18.17 »
Nätti on pirssi.

Oma härpätin oottelee Life vastarinakkua ja kill switsiä, ens viikolla pitäs olla käsissä. Sitten vois korkata kesäajot alkavaksi. Niin ja pääsee antaan kunnolla hanaa tolle moottorille, kaasarikin on nyt uusi niin ei sekään pitäs olla vaivana.

Töiden lomassa olen taas pakariakin väänäny, tulee hieno kun tigillä saa voidella kasaan. Ei tartte kun putsata saumat ja täts it. Ja sitten kun on valmis, niin se jännitys mitä on saanu aikaan.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2342 : 01.05.11 - klo: 20.38 »
Niin sillaiko se meni, High Voltage, että tolla sinivärillä, sun nimimerkillä ja AC/DC:llä oli yhteyttä keskenään  :cool: ?

Kiva, kun Habakukin on taas virkistänyt Baja -touhut! Kohta on taas diffi tiukalla ...  :azn: !

Munkin Baja telakalla, yhtä ja toista fiksattavaa ennen kesäkautta.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2343 : 01.05.11 - klo: 20.56 »
Juu, olen kyllä taustalta täällä seuraillu topiccia yms... ja pirssiä laitellu kuntoon. Rungon tuossa keventelin jokunen viikko sitten. Ja tukivarret + muuta pientä laittelin ja oottelen nuo sähkö himmelit vielä ennen kun alan ajeleen. Kohtuu arvokas lasti mällättäväksi  :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2344 : 02.05.11 - klo: 15.02 »
jotain silleen :evil:  siniväri ei johdu muusta kun en halunnut olevan rungon ankean musta.
habakulle,onks se t.s. kone hyvä???paljon mahtaa olla tehoja? :lipsrsealed:
viime aikoina on nähnyt siellä täällä osina olevia bajoja....millainen kesä on tulossa :roll:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2345 : 02.05.11 - klo: 16.48 »
High Voltage, olen t.s lohkoihin oikein tyytyväinen, mitä nyt sisään ajot ja piekkasen ruuveja kerkesin viime syksynä tiukata. Eron aikasempiin huomasi jo siinä vaiheessa.

Tehoista sen kummemmin tiiä... mulla on ESP:n fiilaama 27.2cc zenoah, oisko jotain 6 - 6.5hp putkesta riippuen max. teho + männän kevityksen tuomat hyödyt, se piti tehä ite. 4-pulttisista 30.5cc saadaan sitte  + 7hp

Nämä luvut siis jenkki dynomiesten laitteista saatua rapottia.

Sen verran olen jo perehtyny tuohon omaan, että jos/ kun alkaa laiskalta tuntumaan, saadaan lisää tehoa vielä puristeltua helposti.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2346 : 02.05.11 - klo: 20.30 »
niinhän se menee,nälkä kasvaa syödessä :roll:
jos olisit uutta konetta kasaamassa niin lähtisit edelleen samalta pohjalta?
vai olisiko muita vaihto ehtoja?
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2347 : 02.05.11 - klo: 20.56 »
Jos uutta nyt niin samat koneet olis mielessä kuin syksylläkin. Eli tämä nykysiin lohkoihin pohjautuva ehkä eri sylkyllä. Tai CC Racing:n porttaama joka on ainakin eräässä testissä ollut tehokkaampikin kuin tämä T.S domonaattori putkilla testattuna.

Mutta omassa päässä tämän valitsin kun onhan nää sairaan hienosti tehty nämä lohkot yms... ja erilainen kun on nuo läpät, äänikin hiukan eri  :cool:

Pieniä yksityis kohtia tulee mieleen esim. moottorinalta ei vauhtikselle pääse kiviä yms... kun on rosteri verkosta tehty uoja, joka laitetaan jyrsittyyn koloon lohkossa. Ei siis tarvi mitään erillisiä suojia ostaa, tai väsätä.
Ja kampuran laakereille on voitelukanavat porattu lohkoihin, pikkasen parantaa lakujen kestoa. Tai ainakin sitä on haettu.

Ja laakereiden kestoa voi parantaa kaikissa koneissa kun ostaa o neill brotherssilta sen koneistetun kytkinkopan. On o-renkaat yms... ja vissin voi käyttää kolmatta laakeria, niin luulis paikkojen pysyvän hyvänä tehokkaimmissakin koneissa.

P.S Tarkotus ois ottaa videotakin laitteesta, jos sais tehot yms... ominaisuudet esille  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2348 : 02.05.11 - klo: 20.58 »
... siniväri ei johdu muusta kun en halunnut olevan rungon ankean musta.

Jaa, mun silmään se on sellainen "sähkönsininen" , eli sopii hyvin kuvioihin  :wink: !

Oman Bajan aion kasata uutukaisella CY29:llä, jossa täytetty +2mm -kanki. Ne tehot taitaakin sitten mulle piisata...ainakin tämän kesän...ehkä... :roll:

Toisen vastaavan koneen sitten kasaan ajan kanssa laatikossa olevista uusista osista sekä vanhan CY23:sen alakerran lohkoista ym käyttökelpoisista osista. Siihen voisi ehkä sitten kokeilla myös jotain pienimuotoisia viilauksia, joita täällä topikissa on matkan varrella esiteltykin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo: 22.44 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2349 : 02.05.11 - klo: 21.35 »
mulle vältää tällä hetkellä tuo cy29  :roll:
sillä vaan kyselen kun on paljon helpompi cy29 hajotessa, kun tietää mitä tekee seuraavaksi,tai siis ostaa  :azn: ja tehottomampaan päin tuskin menee  :evil:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2350 : 02.05.11 - klo: 22.05 »
Joo, en minäkään ihan heti suosittele tehokkaimpia ostamaan. Kenenkään ajotaitoja epäilemättä, tää mun härveli ei suorassa menny (soralla) kun syksyllä pikkasen kerkesin kokeilemaan. Lapasestahan tuo tahtoo koko ajan lähteä, ennen kun on täysvauhti päällä.

Mut onhan sekin kivaa ettei tarvi koko ajan olla hanat kaakossa ja sonta lentää silti  :wink:

29CY oli itelläkin kunnes tämän laitoin, tai onhan tuo kaapissa edelleenkin odottelemassa jotain. 29cc saa kans kutiteltua kivasti lisäpuhtia. Tuli harjoteltua niillä uusista puretuilla halpis sylkyillä mitä davesmotorsista saa.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2351 : 02.05.11 - klo: 22.26 »
onkos kellään kokemusta tuosta sway bar satsista?
otin ihan kokeeksi tuohon omaan rojektiin,ainakin 1/8 buggyssa sai aika paljon muutettua ajo-ominaisuuksia.
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa speedy_g

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2352 : 05.05.11 - klo: 16.21 »
Odottaa Victory RC silenced pillin tuloa rapakontakaa... mitä testasin kaverin unsilenced putkella omaa vakio Cy 26cc kone, Baja 5T...hpi viripillillä tosin...mutta ero on ku yö ja päivä =D

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2353 : 06.05.11 - klo: 13.36 »
Jep Victoryn pilli on ainaskin toimiva. Itsekin sitä kokeillut, mut nyt sit on dominaattori kiinni.

Kuinkas tuon kaasarin kanssa oikein pitäis edetä. Kylmänä L-ruuvi 1 kiekka auki, mutta kun lämpee niin tyhjäkäynti häviää. No sitten avataan 1/8 kierrosta, eli 1+1/8 kierrosta auki niin sitten pelittää lämpimänä, mut ei lähde kylmänä käyntiin. Kaasari WT-813 kiihäytyspumpulla.

Ottaa vaan pattiin jos ei  satu oleen ruuvaria mukana kun lähtee ajeleen.

Onkos tuo kaasarista, koneesta vai mistä johtuva ilmiö?

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2354 : 06.05.11 - klo: 23.16 »
Kyllä lähtee kylmänä käyntiin, vaikka pakkaskelillä  :wink: ! Viputat vaan sitä kaasua parikymmentä kertaa ja välillä vähän nykäiset käynnistimestä ja lopulta sitten ihan käynnistystarkoituksessa. Siksi siirryin tuohon kaasuttimeen, kun sitä voi "ryypyttää" ohjaimesta. Käsivipu kun on aika hankala käyttää talvella kaikkien lumihuppujen vuoksi. Ellei tämä konsti tepsi kylmäkäynnistykseen, niin sitten mahtaa olla vikaa siinä kiihdytyspumpussa.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

timberjack

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2355 : 07.05.11 - klo: 11.55 »
Asiasta kymmenenteen, ilmansuodattimista hieman kyselyä.
Mitä suodattimia porukka käyttää autoissa?
Onko kenties parempia kuin hpi:n orkkis tai unifilter?

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2356 : 07.05.11 - klo: 21.23 »
HPIn orkkis on mulla toiminut parhaiten. Hyvin öljyttynä on pitänyt pölyt pois koneesta.

Onhan noita paremmin virtaavampia, mut taitaavat olla tarkoitettu niille jotka sitä viimeistäkin hepanpoikasta koneesta taikovat. En sitten tiedä nuiden suodatuskyvystä.

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2357 : 08.05.11 - klo: 20.59 »
Moicca baja miehet! Minkälaisia kokemuksia teil on noist veto akselin suoja kumeista? Olisko teil hyviä vinkkejä niiden kesto iän pidentämiseen???!!! Minkälainen on toi davesilla myynnissä oleva "hemiboots" niin eikös siin jää pois toi kallistuksen vakaaja kun ei mahdu siihen.......?
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2358 : 08.05.11 - klo: 23.08 »
No moicca vaan  :smiley: !

Tässä mun keinoja:

-Sellaisen ajopaikan valinta, ettei lentele mahdottomasti teräviä kiviä. Myrkyllisintä on 16mm murske, sellainen kuin menee vetarin ja tukivarren välistä, niin mikä tahansa kumi repeää. Jos on pakko ajaa toivottomissa paikoissa, niin aja suosiolla kuiviltaan ilman kumeja. Kyllähän ne nivelet aika pitkään kestää sitenkin. Kuminvaihtosulkeisiin, kun vaihdat uudet joka toiselle tankille pitkin kesää, tarvittavalla aikamäärällä hoidat kevyesti nivelten vaihdon.

-Vetokuppien kaikkien ulkoreunojen pyöristys dremelillä + santiksella. Siis sorvattu kupin reuna sekä vetarin tapin urat. Tarkoittaa sitä, että kun kumi saa osumaa kivistä, ei kumin  alla ole terävää leikkaavaa reunaa.

-Roiskesuojat tukivarteen kiinni pyörän puolelle vetonivelen eteen. Vähän taitolaji. Vääränmallinen suoja tosin estää edestä tulevat kivet, mutta toimii keräävänä räpylänä niille kiville, mitä vanteen rumpu pyörittelee takakautta. Jossain vaiheessa voin laittaa kuvan omistani, jotka ovat toimineet aika hyvin. Juuri nyt ei ole kamera kotona.

-Kestävän kumin valinta. Tällä hetkellä parhaita lienee Hostilen harmaat kumit (uretaanikumia) tahi SC:n kumit, joita kumpaakaan en vielä ole päässyt koittamaan. Mulla on vielä Hostilen vanhaa luonnonkumista mallia ja nekin on varsin kestävät. SC:n kumit näyttää nekin lujilta.

-Oikeanlainen rasvaus. Rasvaa täytyy kumin sisäpuolella olla myös haitaripoimuissa. Jos ei ole, ne alkavat nirhautua sisäpuolelta. No, vähän marginaalinen asia. Soraradalla kumi menee joka tapauksessa rikki muista syistä aikaisemmin.

-Oikeanlainen ojennus. Haitarin täytyy olla vähän auki, ei lytyssä. Tämä saman sorttinen asia kuin tuo edellinen.

Hemibootseja en ole kokeillut, enkä kokeile. Sellaisten hinnalla ( :shocked: ) saa repullisen pyörivää mallia olevia.

Ja vielä realismia ajatteluun. Suhteutetaanpa tämä asia 1:1 -maailmaan: mikähän vehje kestäisi rällätä 80mm murskeella? "Nothing lasts forever" yrittää DDM puhua kumien ostajille, jotka kuvittelevat, että paras saatavilla oleva tuo asiaan pysyvän autuuden.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2359 : 08.05.11 - klo: 23.18 »
Kiitos kattavilla tiedoilla! Tästä on hyvä jatkaa...
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2360 : 09.05.11 - klo: 20.43 »
Ääni noille hostilen harmaille... Kivasti on ainakin kestänyt perintestä jalkapallo soraa. Tietenkin pitäs noitakin aina yhdet varastossa olla. Saman firman renkaatin kestää ihan eri tavalla (suosittelen lämpimästi).
Baja 5b ss + PL4

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2361 : 09.05.11 - klo: 21.25 »
Kiitokset DIY-manille. Kaasarin akselin ryyppyhahlon ympärystä oli aika kuluneen näköinen ja schaissea oli päässyt uskomattomat määrät siihen ryypyn poteroon.

Eikös tuohonkin saanut jotain korjaussarjaa, mutta onko enää hankinnan arvoinen?

Vakkarikaasarilla mennään toistaiseksi.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2362 : 09.05.11 - klo: 22.47 »
Voi, voi ei killerin tilausta kuulu, ajamaan ois himot kun uusi putkikin ois huomenna valmis. Tai no sovitelua vaille, mutta eiköhän se istu ihan nätisti.

Kyllä se tigillä tulee nätti jälki, tämän tekasin vielä tavallisesta 1mm mustasta pellistä. Pääsääntösesti selvis ilman lisäainetta ja sinne mihin tarvi, niin käytin 1,2mm mig umpilankaa (hyvä konsti)

Jos tämä pelittää omaan makuun, teen saman rosterista, kaasutan sisältä niin tulee sisäpuolikin nätti. Kiillotuksen jälkeen kun vielä käyttää lämpimänä saa enimmät rosteriputkien vaivat, eli kohtuu kimeän äänen tapettua. Ja samalla nätti (värjäys tulee )
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2363 : 10.05.11 - klo: 02.10 »
Juu, sama homma mulla, aika likaiselta näyttää kiihdytyspumpun potero. Mutta en ole ehtinyt asiaan vielä paneutua. Jos kaasuläpän akseli on väljistynyt, niin niitä akseleitahan saa toki uusia, mutta sellainen on arvatenkin apu vain puolimatkaan: kuluuhan se kaasuttimen alumiininen runkoreikäkin.

Mutta WT-813 on juuri nyt DDM:llä scootteripuolen weekly deal -tarjouksessa! Vielä ehtii tilata edullisesti kokonaisen kaasuttimenkin  :smiley: !

Habakuhan esitteli tuolla aikaisemmin hyvän tiivistyksen kaasun akselille. Sitä aion soveltaa omaan kaasuttimeeni ja sen lisäksi tukkia sen poteron takaa päinkin, jos kaasuttimen ja imukaulan välinen tiiviste ei sitä peitä.

Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2364 : 10.05.11 - klo: 23.07 »
Tänään ne killerin hilut sitten tulikin, viikonloppuna ajamaan. Putkenkin sain tänään kotiin sovitukseen, pari muokausta pitää tehä niin on kaikin puolin hyvin paikassaan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2365 : 11.05.11 - klo: 19.25 »
Tuossa nyt värkkään tuon killerin kans... Ei tunnu toimivan  :roll: V1 pitäs siis toimia tämän mun futaba 3pk spektrumilla, tai näin annoin itseni ymmärtää tilatessa.

Valo ei syty kun laitan ration päälle ja toi yksikkö on vastarissa ja tietysti akku pukkaa virtaa. Mutta kun virtapäällä laitan ration kiinni, vihreä valo vilkahtaa.

Mitään ohjeitakaan ei mukana tullu ja yrityksen videoiden perusteella, mitään säätöjä rattiinkaan tarvi tehä, eli johot kiinni jne...  Voisko joku helppiä joka näitä on asennellu ??
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2366 : 11.05.11 - klo: 20.40 »
Juu, tuo v1 on ihan oikea ja toimii ainakin moitteitta 4pl:ssä kolmos kanavasta.
Ehkä hölmö kysymys mutta olethan laittanut myös "manuaalisen" kytkimen paikoilleen, tai sitten jos liitin on aux:ssa väärinpäin niin se käyttäytyy juuri kuvailemallasi tavalla :)

Jos nuo ei auta niin sitten on kyllä sökö...

(edit) Ohjeet kyllä tuli mulla muistaakseni matkassa ja nehän löytyy killerin kotisivuilta.
Ymmärsinhän oikein ettei killerissä pala mitään valoa kun virrat vastarista on päällä?
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo: 21.35 kirjoittanut cube122 »
Baja 5b ss + PL4

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2367 : 11.05.11 - klo: 20.51 »
En lukenut aikasempia viestejä ihan ajatuksen kanssa, mutta muistitko aktivoida sen kolmoskanavan sieltä ohjaimesta?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2368 : 11.05.11 - klo: 21.45 »
Jaa, jotaki tänne vastailtuki. Siitä 3 kanavan aktivoimisesta se myyjäkin selvitti, minä en vaan ole sitä ikinä tarvinnu, niin enpä osaa näköjään sitä laittaa perkl.

Sain valon vilkkumaan tuosta, mutta kun sammutin radion valo jatko vilkuttamista senhän pitäs jäähä palamaan. Jotaki säätelin ratiosta ja nyt ei taaskaan vilkuta eikä tee mitään muutakaan. On tämä vaikeeta kun ei tajua mistään mitään.

Ei tiiä pitääkö pindata uudestaan jossakin välissä tai jotain... mistään mitään hajua. 3kanavaakaan saa nollille säädettyä, kun sammuttaa mankan se menee aina -100%


Pitääkö se valita mistä napista se 3 kanava pelaa ? Niin ja manka on futaba 3PK manuskaa tuossa tavasin, mutta vissin v......a sen verran, niin siitäkään iloa juuri ole.

Ja mulla ei mitään manuskoja tuolle switsille mukana tullu, enkä löytäny niitten sivuiltakaan mitään. Siis sellasia ohjeita mitä radiolle pitää tehä yms... kyllähän tuon muuten osaa paikalleen laittaa, mutta tää mankan ränkkääminen on hepreaa kun sitä ei juuri ole tarvinnu sen kummemmin ränkätä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo: 21.50 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2369 : 11.05.11 - klo: 21.54 »
Jos käännät sitä 3 kanavan vipua, niin muuttuuko lähettimen näytössä mikään?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.