Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 988422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2640 : 05.01.12 - klo: 20.43 »
hpi baja on ice with rear spike tires.MOV
Tossa tollanen demo video missä ajan pro-linen badlandseilla joissa on peltiruuvit, edessä nastattomat, ja kuten näkyy, ei se mihkään ohjaa.

Noissa renkaissa on parempi pito kuin näissä hostileissa&kold kutterit.


Mistä olet hommannut sun renkaat? Itse olen katsellut DDM:ltä hostileja ja nastoja, mutta löytyykö jostain edukkaammin ( EU-alue??)
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2641 : 05.01.12 - klo: 22.33 »
diy-manilta ostin noi hostilet, bowtiet tuli Ranskasta.
Briteistä abbor-rc ja mmr large scale hyviä ja sakemanneista bajaland.
Turtlen pikadiffi asennettu, oli muuten aika anuksesta tuo diffin laitto, ei ole ennen tullu avattua ja leikittyä tuolla palikalla, mut nyt sekin on jo takaraivossa.
Phr:n kone myös istuu nätisti bajan selkään.













Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2642 : 05.01.12 - klo: 22.56 »
Tutulta tuntuvat sylinterinpultin jälkikiristysreiät sylinterin kopassa...

Mutta kuuluukos tuo kulman poisto samaisesta kopasta PHR:n suosituksiin vai onko oma visio?
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2643 : 06.01.12 - klo: 08.55 »
Tuo on phr:n oma ja patentti on haettu :laugh:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2644 : 06.01.12 - klo: 17.14 »
Grafil tekee tälläsiäkin koreja bajaan.
On tehty pääasiallisesti siihen viherpiipertäjien 4wd malliin, mutta kun siinä on samat mitat kuin benspelissä, niin nämä käy myös siis 5b malleihin.

Lähtökohtana heillä oli tämä audi quatro.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2645 : 06.01.12 - klo: 17.16 »
This Rally body will be in one piece..... and in Lexan 2mm.

There will also be a Baja wider version ...... for those who use axle extenders (DS)

I think that the European price will be between 89 -139 Euro..... it depends on the type of distribution.....

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2646 : 08.01.12 - klo: 12.07 »
Piti käydä konetta kokeileen.
zenoah 26cc phr full mod.MOV
Kone toimi hyvin, mutta kytkin ottaa auttamatta liian alhaalta joten sen kimppuun pitää käydä ennen uusinta-ajoa.
Varmaan jo 4000-5000 kohilla kynnet aukeaa.....
Miten muuten tuon elconin teflon kytkimen saa noin 8000-9000rpm ottamaan.
Tämä on tuo kytkin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2647 : 08.01.12 - klo: 17.33 »
Mitäs pidätte?
Berttaan koreja Hollannista.







Otin kuvat hpibaja.com foorumilta.
Kaveri on siis Hollantilainen, joten nuo hinnat kun muuttaa euroiksi, ei ole peru koria juuri kalliimpi.
Jos tykkää tuosta mallista. :wink:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2648 : 15.01.12 - klo: 15.01 »
Kävin tänään bajaa  ulkoiluttaa, kyllä laulaa tuo phr:n kone mukavasti :laugh:
Ongelmaksi koituu vain tuo keleen lumi joka takertuu kaasuttimeen ja vivustoon.
Oisko jollakulla hyviä kuvia ja niksejä tuon ongelman voittamiseksi jotta pääsis hauskaa talvellakin pitämään.
Ikkunat bajassa on jo, mutta tuonne kaasulinkistöön tuota lunta tulee pienenä hileenä koko ajan.
Jos hyviä kuvia ja tippejä on, niin otetaan vastaan :azn:

Poissa Bulldoze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2649 : 15.01.12 - klo: 17.40 »
Kävin tänään bajaa  ulkoiluttaa, kyllä laulaa tuo phr:n kone mukavasti :laugh:
Ongelmaksi koituu vain tuo keleen lumi joka takertuu kaasuttimeen ja vivustoon.
Oisko jollakulla hyviä kuvia ja niksejä tuon ongelman voittamiseksi jotta pääsis hauskaa talvellakin pitämään.
Ikkunat bajassa on jo, mutta tuonne kaasulinkistöön tuota lunta tulee pienenä hileenä koko ajan.
Jos hyviä kuvia ja tippejä on, niin otetaan vastaan :azn:


Mulla ongelma sama. Kaasarin vivusto jäätyy ja takertuu. Wd-40 auttaa mut sitä ei koko ajan jaksa olla suihkimassa. Myös tälläinen ongelma ilmenee, enkä tiedä mistä johtuu kun hetken lumessa ajelen niin kone puutuu: sammuu tai jaksaa käydä just ja just. Jäätyykö bensa kaasarissa? Hetken seisottamisen jälkeen taas toimi? Kesällä ei mitään ongelmaa. Ensimmäinen talvi menossa enkä täysin osaa sanoa missä vika?

Tehtiin tälläinen pikaratkaisu, jolla yritettään saada moottorin lämmin ilma suoraan kaasariin. Toimi ainakin ekalla kokeilulla n.20 min, ei mitään ongelmia. Auto tosin ei ole Baja joten en osaa sanoa mahtuuko seuraava ratkaisu bajoihin. Eli leikattiin kanisterista kahva irti ja asetettiin se niin että moottorin takaa lämpö siirtyy suoraan kasariin. Eipä näkyny lunta eikä jäätä tämän jälkeen ja konekkin pysy käynnissä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2650 : 15.01.12 - klo: 17.44 »
Juu, lämmintä ilmaa tuolta ohjata kaasarille, tuota voisi kokeilla, tattista kuvasta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2651 : 15.01.12 - klo: 17.48 »
Hokasin tossa joku aika takaperin muuten sellasen jutun, että tuohon kaasuttimen mihkä tuo levy kiinnitettään, niin mm hpi bajoissa bedlockin ruuvissa on sama kierre, lyhentää kolmanneksen ruuvista ja eikun kaasariin kiinni.
On muuten huomattavasti helpompi ruuvata kuusiokolo avaimella ruuvi paikalleen kun vertaa ristipäähän, ja ruuvin kanta ei nylppäänny samalla tavalla...
Eli näillä...

Poissa Bulldoze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2652 : 15.01.12 - klo: 18.47 »
Juu, lämmintä ilmaa tuolta ohjata kaasarille, tuota voisi kokeilla, tattista kuvasta.

Mulla ei ollut oikein mitään muuta suojaa nyt päällä kuin toi viritelmä ja lunta tuli auton sisään. Kaasuservo ja linkit sekä kaasari pysyi kuitenkin sulana, muuten siellä kyllä lunta sisällä oli. Sain tosiaan sen  20 min ajeltua ilman ongelmia. Sitten pitikin jo lähtee muihin hommiin eli sen takia ajot loppu. Mulla on ollut muita suojia aikaisemmin kokeilussa ja joka kerta kaasari jäätynyt kiinni tai kone puutunut. Pitää vielä viilata tota hiukan ja kiinnittää se kunnolla. Ihan hyvin se sieltä sitä lämmintä ilmaan kaasariin puhalsi. -6 astetta ja pöllyävää lunta oli tänään, toivotaan et toi toimii pidemmässäkin ajossa.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2653 : 15.01.12 - klo: 20.33 »
Sivulla 69 tässä topikissa mun keinoja aiheeseen  :wink: . Sivulla 76 kuva, jossa "in action" toista kiloa lunta/sohjoa/kuraa päällä eikä tunnu missään  :wink: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2654 : 15.01.12 - klo: 23.22 »
Mitäs pidätte?
Berttaan koreja Hollannista.

Otin kuvat hpibaja.com foorumilta.
Kaveri on siis Hollantilainen, joten nuo hinnat kun muuttaa euroiksi, ei ole peru koria juuri kalliimpi.
Jos tykkää tuosta mallista. :wink:

Moro

Tässä koitin ettiä ko myyjää mutta en onnistunut löytämään voisitko nakatalinkin tohon  :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2655 : 16.01.12 - klo: 09.19 »
kehveli kun ei tullu sitä linkkiä laitettua, nyt en löydä tuota juttua enään :shocked:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2656 : 17.01.12 - klo: 20.07 »
http://www.krc-racing.com/product/vrc_pro_pipe_silenced/
tollanen tötsä tuli Hollannista tilattua.
199,95€ sis postit.
Tänään lähti putki tulppaanimaasta tulemaan kohti kylmää pohjolaa :laugh:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2657 : 18.01.12 - klo: 18.45 »
Kaikkee ne keksii kraken rc.llä... :laugh:




Kraken RC X2 Molded Chassis Bash HPI Baja 5B

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2658 : 22.01.12 - klo: 20.16 »
Kertokaapas ystävät hyvät miten olette estäneet veden pääsyn renkaan sisään(inserttiin). Aloin viimein tuossa renkaita väsäämään, ja kun sain purettua niin nuohan oli ihan märät ja painoivat kun synti...
Sikamäskihän on yksi vaihtoehto mutta sitten niitä ei kyllä enää aukaise kukaan :)
Eli joku liimaamaton massa bedlockin ja vanteen väliin olisi loistava.
Baja 5b ss + PL4

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2659 : 22.01.12 - klo: 21.49 »
Hyvä kysymys!

Oma ratkaisuni on ollut yksinkertaisesti valita keli, eli ajan vain kuivalla kelillä. Siten siis, ettei radalla ole irtovettä.

Siinähän käy niin, että rengas imee itseensä vettä pienimmästäkin reijästä: renkaan turvotessa kovassa vauhdissa sisälle syntyy alipainetta, jolloin se imee sitä vettä ihan "posket lommolla"  :shocked: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2660 : 22.01.12 - klo: 21.52 »
Femmat on hiukan vieraita laitteita, mutta krossissa noin yleensä tämä ongelma on ratkaistu tukkimalla vanteessa olevat ilmareiät ja tekemällä renkaaseen 2-3 reikää, joista mahdollinen vesi tulee luonnostaan ulos.
Old fart

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2661 : 22.01.12 - klo: 22.31 »
Juu, siis sitähän en tietenkään huomannut sanoa, että kesällähän ne kelit voi valita. Tarkoitinkin lähinna näihin talven rientoihin. Valkoista hauskaahan on jokapaikka täynnä ja kaikkihan sen tietää miten sille sitten lämpimässä käy :) Eli lisää vinkkjä vain rohkeasti!
Baja 5b ss + PL4

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2662 : 22.01.12 - klo: 22.41 »
Tosiaan, esim. polttiskrossarin kumiin tehdään "nahkap*skalla" muutamia reikiä ja keskipakovoima hoitaa veden pois. Miksipä sama tapa ei toimisi myös isommissa renkaissa, niinkuin Mikko tuossa edellä vihjasi. Veikkaisin, että vaikeampi tie on yrittää estää veden menoa inserttiin, ainakin jos haluaa beadlockeja/kumeja vaihdella.
Flying Calacucco

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2663 : 22.01.12 - klo: 22.53 »
Juu, siis sitähän en tietenkään huomannut sanoa, että kesällähän ne kelit voi valita. Tarkoitinkin lähinna näihin talven rientoihin. Valkoista hauskaahan on jokapaikka täynnä ja kaikkihan sen tietää miten sille sitten lämpimässä käy :)

Ei, vaan myös pakkaskeli on kuiva keli. Tietenkin lumi sulaa sitten, kun auton vie sisälle, mutta eihän se rengas siinä vaiheessa ole sitä sulamisvettä enää imemässä. Ainoastaan valumalla se enää silloin voi mennä renkaan sisään.

Jotta kun lopettaa ajon, niin ruuvaa vaan renkaat irti, kopistelee lumet pois ja nostaa hyllylle kuivumaan. Ei mulla ainakaan ole insertit talvella kastuneet. Ja melkein yhtä paljon olen ajanut talvella kuin kesälläkin.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa cube122

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2664 : 23.01.12 - klo: 10.37 »
Juuri DIY:n tyyliin olen viime talvena toiminutkin, mutta vettähän sinne oli mennyt tyylillä tai toisella...
Kokellaan nyt vielä uudestaan paremmilla bedlockeilla ja ruuveilla  :azn:
Tuo renkaan reijittäminenkin varmaan toimii, mutta en mielellään noihin enää ylimääräisiä reikiä tekisi, kun ovat sen verran kovilla nuo kumet muutenkin.
Kiitoksia vinkeistä!
Baja 5b ss + PL4

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2665 : 23.01.12 - klo: 14.15 »
Itse vien pakkaskelillä auton ulos tuntia ennen ajeluja, niin lumi ei takerru lämpimiin renkaisiin/autoon. Pakkaslumi on sitten ajon jälkeen helppo puhaltaa pois!
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2666 : 24.01.12 - klo: 18.06 »
Tai vie vain renkaat,
vastarinakku tyhjenee muuten nopeammin, riippuen pakkasesta ja jää vähemmän hauskaa ajamiselle..
Ite teen kans niin ku diy-man tekee...

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2667 : 24.01.12 - klo: 18.20 »
Vielä yksi vinkki aiheeseen renkaiden täyttyminen vedellä:

Kun olet väsännyt renkaat tai ne muuten vain ovat todistettavsti kuivat, mittaa niiden paino esim. kirjevaakalla. Ota lukema ylös. Ajon jälkeen suorita mittaus uudelleen, niin tiedät tarkalleen, onko renkaat imeneet vettä vaiko ei, ja jos on niin minkä verran. Ei tarvii ottaa auki todetakseen asian  :wink: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2668 : 25.01.12 - klo: 11.42 »
Nakertelin hiilikuidusta tuollasen "konepeiton" tuonne taakke..



juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2669 : 25.01.12 - klo: 16.05 »



On muuten erihyvä tuo tgn;än uusi ilmansuodatin, ei ole paluuta hpi,n omaan.
Outerwearsin suojus paikallaan.