Kirjoittaja Aihe: TAMPEREEN JÄLKIPELIT  (Luettu 4689 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« : 26.01.03 - klo: 11.13 »
Päivä oli pitkä kaikille. Niin matkan takaa tulleille kuin kisajärjestäjillekin.
Niillekin, jotka eivät koskaan ole kisojen järjestämiseen osallistuneet, tiedoksi, että radan rakentaminen pääsi alkamaan vasta perjantai-iltana klo 21 jälkeen, tiloissa olevien harjoitusvuorojen vuoksi. Illasta tuli rakentajille pitkä, ja samoin lauantai-illasta: purku- ja siivoustyöt alkoivat, kun me muut lähdimme kotiin siinä klo 21 tienoissa.
Yritetään siis muistaa, että kisat laitetaan ja pidetään täysin vapaaehtoisvoimin. Kiitos kisajärjestäjille!

Miinuksia tullaan todennäköisesti jakamaan aikautulun pettämisestä, mikä kai johtui lähinnä ajanottojärjestelmän ongelmista. Tässäkin pitää muistaa, että työtä tekivät meidän hyväksemme vapaaehtoiset harrastelijavoimat.

Se, että ajanotossa oli vaikeuksia, oli harmillista ja huonoa tuuria, eikä kenenkään syy. Mutta, informoinnin viivästystilanteista olisi voinut hoitaa paremmin. Muutamaan kertaan sai ajovuorossa oleva erä seisoa korokkeella todella pitkään, ilman että he saivat sanaakaan tietoa, onko lähtö tapahtumassa välittömästi, vaiko eikö. Vain parilla kuulutetulla sanalla siitä, mistä on kysymys, helpottaisi odottelijoiden oloa jo kummasti. Epätietoisuus rassaa eniten. Näin myös jo valmistelujaan tekevät seuraavat erät saisivat tiedon, että myöhästymistä on tulossa. Kuulutusjärjestelmä oli nimittäin erinomainen.

Tuomaroinnista ei voi antaa kovin korkeita arvosanoja, vaikkakin tässä pätevät samat vapaaehtois- ja amatöörilähtökohdat. Kuulutuksien mukaan muutamassa erässä tuomarointia oli, mutta useimmissa ei ollut. Miksi ei olisi voinut olla kaikissa, koska tarvetta kyllä esiintyi?

Poissa AOllinmaki

  • Tulokas
    • Profiili
Tulokset
« Vastaus #1 : 26.01.03 - klo: 11.36 »
Heuli, onko tuloksia saatavilla??

Poissa ville

  • Jäsen
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #2 : 26.01.03 - klo: 12.13 »
kivat kisat oli mutta pitkiksi ne vähä veny mutta ei se mittää. rata oli kivan nopee ja mollat rankasi "pikkasen" enemmän kuin kuusaalla joihin tuli ajettua aika rohkeesti :lol: lisä plussaa siitä että radan pito pysy samanlaisena läpi kisan ja säästyin ainakin itse isommilta säätämisiltä eikä tarvinnut murehtia miten auto seuraavassa erässä toimii.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #3 : 26.01.03 - klo: 13.51 »
Vesak tuossa jo mainitsikin kisan sujumisen tai lähinnä sujumattomuuden.
Eli pääongelma taisi olla ponderien toimimattomuus (unohdettu ladata?) josta kokopäivän aikataulukaaos johtui. Tästä johtuen erät olivat myöhässä 30 minuutista tuntiin/pariin. Tämä ei varmasti helpottanut kenenkään kisaamista luokassa, jossa akkujen lataus ajallaan ja pitoaineen käyttö mm. on tärkeää ja vieläpä oikea-aikaisesti, ei tuntia ennen erää, eikä 5 minuuttia erän jälkeen. Radan vähäinen pito teki tästä vielä suuremman ongelman.

"Väärän salin varaus" johti siihen, että kunnolliset puitteet vaihtuivat pienehköön liikuntasaliin rakennettuun rataan, joten rata muodolta ei tässä tilassa voinut liikoja odottaa, samoin törmäys riski vastakkaiselta radan puoliskolta tulevaan mollaan ajajaan oli suuri vielä kun mollat olivat "ilmavaa" mallia.

Ilman näitä ongelmia olisi tampereella voinut olla normaalit hyvin järjestetyt kilpailut edellisvuosien tavoin, ei se kisojen järjestelytaito minnekään ole kadonnut nyt vain vastoinkäymiset sekoittivat tilanteen.

Muista kisoista tutuksi tullut tuomaritoiminta oli täysin hukassa. Alkuerissä nopeammat eivät saaneet tietä hitaammilta, vaikka ajoittain radalla kulkevien autojen järjestystä kuuluteltiinkin. Liukas ja lyhyt rata aiheutti sen, että usean auton jonoja syntyi alkuerissä ja ohitse oli lähes mahdotonta päästä. Liian monen kuskin erään ahtaminen aiheutti sen että useankin hetken alkuerät vaikutti selviämis kamppailulta autojen sinkoillessa poikki radan... Tosin jos radalle olisi laitettu 4-6 auton eriä kisat olisivat edelleen kesken...  :shock:  

Finaalit eivät tästä linjasta poikenneet ja kolarointia oli enemän kuin muissa kisoissa yhteensä, vain terävimmässä kärjessä ajettiin siististi suurimman osan aikaa ja kilpailu olikin ajoittain näyttävää.

+Koivulan Pekka ajoi hienon kilpailun
+VesaK salama räpsyi finaaleissa ahkerasti  :wink:
+Mekkaustilat
+Pizza palvelu
+Kahvio

-Aikataulu (oliko sellainen?)
-Ponderit (onko kellään toimivaa jotta voitas lainaa?)
-Tiedottaminen (mikä tiedottaminen?)
-Tuomarointi (mikä tuomarointi?)
-Pidonpuute
-Pieni ratalue
-Suomen paras tuomari ajaa liian kovaa malttaakseen siirtyä tuomaroimaan vielä lähimpään 10 vuoteen

Poissa killerloop

  • Jäsen
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #4 : 26.01.03 - klo: 14.38 »
teppo vei sanat suustani olen aivan samaa mieltä... kaikesta :!:
se on siinä sano sammakko muurahaiselle!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
kispista
« Vastaus #5 : 26.01.03 - klo: 14.41 »
Joo, ei olis ollu pahitteeksi, jos ois aikasemmin päässy kotiin kisoista. Toisaalta ihan sama kun kisamatkaa kuitenkin aina tuo 350-650km suuntaansa, ei hirveesti tee diffrenssiä, meneeks kuuteen vai kahdeksaa.

Meidän autot kun vetää myös yöllä ja ylämäkeen.... :shock:  :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #6 : 26.01.03 - klo: 16.52 »
Tampereen kisat olivat hyvä opetus kisailijoille, kuinka kisojen järjestäminen ja onnistuminen ei ole itsestäänselvyys! Myös kokeneelle kisajärjestäjälle voi sattua.Kaikki voi olla hyvinkin pienestä kiinni.

Ainakaan meille ei jäänyt kisoista pahaa mieltä ja luulenpa, että kaikesta huolimatta enemmistö pohjimmiltaan oli tyytyväisiä, että kisat oli järjestetty.
Ainoastaan ponderien lataamattomuus jäi mietityttämään - oliko laitteissa vikaa vai oliko se huolimattomuutta?

Järjestäjien energia näytti kuluvan kisaongelmien ratkaisuun, tuomarointi jäi valitettavasti vähemmälle huomiolle.

Tampereelle tullaan kuitenkin jatkossa uudestaan !

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #7 : 26.01.03 - klo: 18.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tänään päästiin ajamaan ensimmäistä kertaa uusilla matoilla: pito tulee olemaan kisassa todennäköisesti Kuusankosken luokkaa eli ei tarvitse sladitella

Tuollaisen disinformaation levittely ennen kilpailua on minusta aivan turhaa kiusantekoa.  :wink:  Mutta asiaan...


Kilpailun epäkohdat ovat tulleet jo niin moneen kertaan esiin, etten niitä sen enempää vatvo.

Plussaa:
+Pexin loistava suoritus
+Viimevuodesta on parannusta niin radan, kuin katsastuksen sijoittelunkin suhteen. Ruuhkilta ei tosin tälläkään kertaa vältytty,
+Kilpailu oli todella tiukkaa ja tasaväkistä
+Ainakin minulla oli todella hauskaa ja viihdyin hyvin

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #8 : 26.01.03 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Tuollaisen disinformaation levittely ennen kilpailua on minusta aivan turhaa kiusantekoa.  :wink:


Ensimmäisen kerran kun pääsi ajamaan noilla uusilla matoilla, tuntui että pito oli erinomainen (treenipidoksi). Oletin että pito paranee kisassa samassa suhteessa kuin vanhoillakin Tampereen matoilla, mutta näin ei päässyt käymään. Uusilla matoilla ei ole vielä ajettu foamirenkailla pitoa rataan - olisiko tässä syy pidon määrään? Radan ajolinja oli kuitenkin kilpailussa pidosta tumma. Uskoisin kuitenkin että kilpailijat olivat uusiin mattoihin tyytyväisempiä kuin Tampereen vanhoihin?

Poissa kille

  • Jäsen
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #9 : 27.01.03 - klo: 14.41 »
no kisat meni vähän penkin alle, mutta oisko kuvia tulossa :lol:

+kahvio
+rata

-tilat
-aikataulu
-ajanotto

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #10 : 27.01.03 - klo: 16.09 »
Mitä jäi käteen:

+ Varikkotilat.
+ Radiosäilö (kerrankin selkeä ja helposti käytettävissä, ei ruuhkaa.)
+ Rata teippaukset kesti kisat hyvin.
+ Osaanottajamäärä
+ Kuulutus silloin kun sitä oli.
+ Järjestäjät jaksoivat kuitenkin olla hyvällä tuulella :!:

- Aamuherätys
- Aikataulun venyyyminen
- Kuulutuksen puuttuminen keskimäärin
- Muuttuvasta aikataulusta ei yleensä tiedoitettu.
- Sekoilut tulospalvelussa. (kierroksia ilmeni tyhjästä, tuloksia rukattiin ihan miten sattui...)
- Pito, tai lähinä sen puute. (Kovaan pitoon tottuneena)
- Mollat (muistelee kuusankoskea...)
- Katsomotilat (ihmiset tukki oviaukon)

Varikkotilat oli mielestäni todella hyvät, juuri sopivan kokoiset kilpailijamäärään nähden, Näytti hyvältä :)

Katsastus ja transponderinjakopaikka oli hyvin sijoitettu, ja toimi ajoittain hyvin, toisinaan ei ihan niin hyvin, tähän varmaan osasyyllisenä yleiset sekoilut.

Rataprofiili oli mielestäni ihan onnistunut tiloihin nähden, rata erottui tarpeeksi hyvin, mutta hiukan hämäs suhteellisen nopea ajajakorokkeen ohittaminen jonka jälkeen hyvin kriittinen mutka. Väsyneenä ei meinannut aina keretä mukaan kun auto pyyhkäisi ohi. Parantui kyllä asettumalla pidemmälle oikealle korokkeella :)

Hiukan myös tympii siinä vaiheessa kun seisoo korokkeella, radio kädessä autot viivalla, ja mitään ei tapahdu varttituntiin (eikä ilmoiteta mitään)... Paitsi mitä nyt juteltiin niitänäitä kilpakavereiden kanssa :roll:

Kontrasti Kuusankosken kilpailuun oli kuitenkin melkoinen kun kaikki tekijät lasketaan yhteen, muuten kisasoista olisi varmasti tulleet loistavat kunhan ongelmilta olisi vältytty. Nyt kuitenkin tuntui että kaikki oli vastatuulessa...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #11 : 27.01.03 - klo: 17.07 »
Joopajoo. Eipä noihin listoihin paljon ole lisääistä muuta kun:
-kuski
-ei ne jäjestäjät jaksanu ihan loppuun asti hymyillä, TS-10 C-finaalin tuloksia ei suostuttu korjaamaan mistä johtuen yksi kuljettaja sijoittui muutaman pykälän liian korkealle ja tiputti mm. minua sijoituksen alaspäin...

Poissa JN

  • Tulokas
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #12 : 27.01.03 - klo: 17.14 »
Yippo:Joo se mun "C-finaalin voitto" on vieläkin merkattu noihin tuloksiin.En sitten tiedä mikä mun oikea sijoitus oli siinä finaalissa, mutta eiköhän sen joku tänne korjaa jossain vaiheessa.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #13 : 27.01.03 - klo: 18.15 »
Sinä olisit tipahtanu siinä vissiin 6 tai 7 ja lopputuloksissa juuri minun taakseni eli 28. Sanottiin siitä kyllä monta kertaa mutta mitään ei tapahunut.

Poissa JN

  • Tulokas
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #14 : 27.01.03 - klo: 18.40 »
Yippo:Niihin tuloksiin jotka siellä seinällä oli, mun sijoitus siinä toisessa C-finaalissa oli korjattu neljänneksi.Mutta en tiedä sitten miten ne sen tuloksen oli saanut laskettua

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #15 : 27.01.03 - klo: 19.22 »
Niinhän siellä oli. Se oli ilmeisesti laskettu niin että "täydennettiin" se sun 8 sekunnin kierros suurinpiirtein normaaliksi kierrokseksi lisäämällä sun tulokseen 5 sekuntia, mikä nyt oli ihan ihmeellistä. Lopputuloskissa olit sitten kuitenkin voittanut sen finaalin...

Poissa Make

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcnetti.wmhost.com/
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #16 : 27.01.03 - klo: 22.42 »
Tampereen kisakuvat nyt Rc-netissä! Kiitoksia taas VesaK:lle!

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #17 : 28.01.03 - klo: 00.10 »
Eipä tässä mitään lisättävää edellisiin kommenteihin mut Hyvät oli kilpailut... Ku ei ole liikaa tota kilpailukokemusta *Kaksi kilpailua takana *

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #18 : 02.02.03 - klo: 18.41 »
Miinus:
- kisapaikalla oli ilmeisesti jaossa ikävän äkäsiä flunssaviruksia. That race... it's like a gift that keeps on giving. :wink:

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« Vastaus #19 : 02.02.03 - klo: 18.44 »
(JuhoK:n puolesta:) Samma här.

Mutta katto ei sentään romahtanut. Kummottis mahtaa käydä Turuus?