Kirjoittaja Aihe: Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...  (Luettu 5107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 06.09.06 - klo: 21.04 »
Kerta jo mopo keuli käsistä, niin vedetään nyt sitte kunnolla sladissakin:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-hyper/060906_Hyper_7_PCR/

Tuohon ruuvaan 1300w harjattoman, säätimen ja lipot kyytiin.

Autoa en vielä kovin tarkasti tutkinut tms, mutta silmään jo pisti tuo spideri keskidiffi, käytännössä en voi poistaa jarruja käytöstä, jos keskellä on yleensäkkään jonkin sortin tasauspyörästö.
Olen ehtinyt tottua jo jäykkään keskidiffiin, mutta kai siihen vois vielä oppiakkin.

Tarina varmasti jatkuu....
/ Jere Siirilä

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #1 : 06.09.06 - klo: 21.10 »
Mielenkiinnolla odotan lisää kuvia ja mahdollisesti videotakin  :lol:
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
keskidiffi
« Vastaus #2 : 06.09.06 - klo: 22.40 »
Olen miettinyt saman tapaista projektia varten asiaa. oma ideani tohon on laittaa 500 000 tai miljoonaista diffirasvaa. Ei tee täyttä keskilukkoa mutta jotain jarruista kertyy eteenkin. Pyörähdysarkuus jarrutuksissa tosin varmaan jossainmäärin jää...
Mutta akut ja nopari tarttee tilaa!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #3 : 07.09.06 - klo: 11.59 »
Tyrmäsin mietinnässäni idean levyjarruista, jos ei tolla spiderillä pelaa moottorijarrutus, niin siihen tulee sitten lukko.


Seuraavia kysymyksiä tulee mieleen, en vielä ole ehtinyt paljoa etsimään tietoa, mutta katsotaan jos joku hobakuski osaisi suoraan antaa vastauksia:

- Mistä manuaali/purkukuva tolle pcr/pbs autolle?, lieneen pcrässä vaan ripustukset eri, mutta muute normi seiska?, ofnan sivuilla seiskan purkukuva oli ainoastaan .jpg muodossa, pdfänä olis kätsy, vinkkejä?

- Mikä on spurrin rattaan "nousu",? ei hammasmäärä.
Olisiko "Mod-1 pitch"?

- Mistä tolla nousulla löytys pinjoni? =)

- Hyöty/haitta tuosta laydown servodekistä?, mistään painopisteistä jne ei mulle kannata puhua, edelleenkin pihasudittelen. Käsittääkseni perinteinen servokiinnitys olisi helppohoitoisempi/yksinkertaisempi?


Moottoripukki ongelmaan löysin helpon ja halvan ratkaisun, "yllättäen" e-maxxista, taitaa kohta jokaisessa mun projektiautossa olla puolet e-maxxin osia =)


edit: Tounisonille 10 pistettä linkistä!
/ Jere Siirilä

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #4 : 07.09.06 - klo: 12.23 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"

- Mistä manuaali/purkukuva tolle pcr/pbs autolle?, lieneen pcrässä vaan ripustukset eri, mutta muute normi seiska?, ofnan sivuilla seiskan purkukuva oli ainoastaan .jpg muodossa, pdfänä olis kätsy, vinkkejä?


Tuolta löytyy aika paljon tiedostoja, ofna 9.5 on aika pitkälle sama. Hyper 7 RTR ainakin löytyi.

http://www.rcdocuments.com/index.php?page=1

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #5 : 07.09.06 - klo: 20.15 »
Jeps, möin koneen pois, koska olisi tullut suuria ongelmia pinjonin kanssa.
Googlettelin hyvän tovin, ei tullu missään vastaan pinjoneita joissa akseli olisi ollut 3.17mm ja hampaan nousu MOD-1.

Nyt tulee kone jossa on 5mm akseli ja tälle koolle löytyy mod-1 pinjoneita ameeeriikasta.

Towerilta hain yhden hyperin lainaan, niin näen mitä kokonaisessa autossa on, mitä tarvin ja mitä heivaan ojaan.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #6 : 08.09.06 - klo: 22.02 »
Katselin autolle varaosia, sattui löytymään sopivasti hyvä paletti:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-hyper/080906_varahyper_kotiin/

:D
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #7 : 09.09.06 - klo: 00.04 »
keskidiffin huoli: kun täällä pantiin laina-infernoon hiiletön, ni kiihdyttäessä etukumit suti niin tolkuttomasti että ne ehti revetä keskeltä venymisensä vuoksi. Keskidiffi antoi tuplapyörinnän eteen ja rengas oli "lautasen kokonen" keskeltä ja ihan kapea. Pantiin kotoa heti löytynyttä 50 000 diffitöhnää. Auttoi muttei poistanu ongelmaa. Jarrutusongelman ennakoin, mutta tämä oli uusi.
 
PS Mitä muut käyttää pinionin lukitteena, kun tippaliima ja kynsilakka ei pidä?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #8 : 09.09.06 - klo: 00.41 »
Just...

Tarvii koittaa sitten torsenia keskelle tai sitte kiinteää keskipalaa.


Pinjonin lukkoruuviin olen tavannut käyttää kierrelukitusta, sitä o eri tehosina, mieto, sopiva, pysyvä. itse käytän kahta jälkimmäistä järjen kanssa.
/ Jere Siirilä

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #9 : 09.09.06 - klo: 23.23 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
keskidiffin huoli: kun täällä pantiin laina-infernoon hiiletön, ni kiihdyttäessä etukumit suti niin tolkuttomasti että ne ehti revetä keskeltä venymisensä vuoksi. Keskidiffi antoi tuplapyörinnän eteen ja rengas oli "lautasen kokonen" keskeltä ja ihan kapea. Pantiin kotoa heti löytynyttä 50 000 diffitöhnää. Auttoi muttei poistanu ongelmaa. Jarrutusongelman ennakoin, mutta tämä oli uusi.
 
PS Mitä muut käyttää pinionin lukitteena, kun tippaliima ja kynsilakka ei pidä?


Eh? ei kannata pistää mitään 50000-öljyä keskidiffiin, jos meinaat ajella tuolla vähääkään ketterämmin radalla tms. pilaa krossarin kokonaan.
Polttis-moottorilla lähtee ihan näppärästi liikkeelle vaikka 5000 öljyilläkin, niin kerros miksipä ei sähkömoottorilla? eli nyt kannattaa jostain muualta lähteä hakemaan vikaa, en lähtisi keskidiffille tekemään mitään jos alunperin on lähdetty kuitenkin krossarista rakentamaan sähkistä, keskidiffin rampauttaminen vie koko krossarin idean.

 - Hount

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #10 : 09.09.06 - klo: 23.35 »
Kannattaa toki ottaa se huomioon, että sähkömoottori antaa voimanpaskoota hieman eri tahtia mitä nitrokone, joka voi tarkottaa sitä että keskidiffillä menee plasmat sekaisin.

Käsissäni äsken pyörittelin autoa, peukalolla tasaista vauhtia pyörittelin spurria, jos molemmat takapyörät pyssäyttää sohvaa vasten, etupyörät alkaa pyörimään tuplasti nopeammin.
Käytännössä:
- lämä lattiaan.
- sähkökoneessa maksimi vääntömomentti tulee bout välittömästi.
- perä maahan, keula kevenee.
= takapää alkaa ottamaan kuormaa, keskidiffi siirtää voiman sinne minne se pääsee helpoiten, eli eteen..., käy niinku 4wdkanootti kirjoitteli.
/ Jere Siirilä

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #11 : 09.09.06 - klo: 23.41 »
Ainiin, ja itseänikin houkutellut harjattoman krossarin rakentaminen. (loppu "SAMMUS!" huudoille) kun kisaamaan en ehdi kuitenkaan.

Jarrun aattelin toteuttaa siten, että jätän kaasuservonkin paikalleen ja asetan tämän vastaanottimen kolmanteen kanavaan, miksaan sitten ohjaimesta kolmannen kanavan kaasun kanssa yhteen (ei muuten mitään käryä onnistuuko omalla ohjaimellani?) jos ei onnistu, niin Y-haaroittimella noparin kanssa samaan, ja end-pointit kuntoon digiservon säätimellä (noparin end-pointteja ei viittis radiosta mennä säätelee) (ei muuten taaskaan tietoa aiheuttaako y-haaroittimella samassa kanavassa oleva servo jotain hämminkiä.

Riittää ihan laannuttamaan mun ajohaluja jos käyn yhdet 6000mhA sutimassa pois / ajopäivä.

Ah sitä autuutta, kuolaan jo sen helppouden perään, että tulen radalle pelkkä auto ja ohjain mukanani. Ei löpöä, starttiboksia, hehkua tai säätömeisseliä (buahaha) Noh, varaosapakin ja ruuveja voin vielä jaksaa kantaa mukana.

Tietty nelarikin houkuttelee, kun Lipot on kalliita ja ei yhden käden sormet riitä laskemaan näitä akkujen kyykkäys-ja muita ongelmia. Noh kahtellaan nyt mikä liikuttaa mun 1/8 krossaria ensikaudella, mulla on talvi aikaa miettiä ja rakennella.

 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #12 : 09.09.06 - klo: 23.52 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Kannattaa toki ottaa se huomioon, että sähkömoottori antaa voimanpaskoota hieman eri tahtia mitä nitrokone, joka voi tarkottaa sitä että keskidiffillä menee plasmat sekaisin.

Käsissäni äsken pyörittelin autoa, peukalolla tasaista vauhtia pyörittelin spurria, jos molemmat takapyörät pyssäyttää sohvaa vasten, etupyörät alkaa pyörimään tuplasti nopeammin.
Käytännössä:
- lämä lattiaan.
- sähkökoneessa maksimi vääntömomentti tulee bout välittömästi.
- perä maahan, keula kevenee.
= takapää alkaa ottamaan kuormaa, keskidiffi siirtää voiman sinne minne se pääsee helpoiten, eli eteen..., käy niinku 4wdkanootti kirjoitteli.


Jeh, toki otin huomioon että sähkömoottori antaa eri tavalla tehoa ulos jo ensikierroksilta lähtien verrattuna .21 kokoisiin kisamotteihin.
Mutta eipä ole mitään vastaavanlaista näkynyt vaikka säädettävä kytkin on ollut säädetty huonosti siten että ottaa kiinni toodella liian myöhään ja samantein, silti lähtee vain sutien liikkeelle ja keskidiffi hetken jakaa tehoja kunnes eturenkaat ovat raapineet koko auton liikkeelle.

Krossari on kuitenkin niin kevyt suhteessa tehoon, että keskidiffi normaalisti käytettävillä öljyillä (3000-10000) riittävät siihen, että takapyörillekkin välittyy sen verran tehoja ettei kuvauksen mukaista eturenkaille pelkästään välittyvää tehojen välittymistä pitäisi tapahtua vaikkakin koko moottorin vääntö tulisi ensipyörähdyksen aika ulos.

Tietenkin tämä on aika rankkaa ajatusleikkiä ja maalaisjärjen soveltamista, kun harjatonta keskidiffillistä en ole itse ajanut, mutta en usko kyllä tuota ennenkuin omaan autooni, jonka tiedän muulta tekniikaltaan toimivaksi, olen harjattoman pultannut paikalleen.

 - Hount

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #13 : 25.09.06 - klo: 22.19 »
Tämä projekti menee hetkeksi jäihin, teen revon ensin tiptop kuntoon.
Jatkan aihetta syksyn sateiden tullessa =)
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #14 : 26.09.06 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
jarrun aattelin toteuttaa siten, että jätän kaasuservonkin paikalleen ja asetan tämän vastaanottimen kolmanteen kanavaan


Hyvin mielenkiintoinen idea. Voisin jopa kopioida sen omaan projektiini :wink: . Jos olet lähiaikoina tekemässä tai kokeilemassa kyseistä viritystä, niin kerro ihmeessä miten kävi!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #15 : 02.10.06 - klo: 21.59 »
mut mite sitte paat akut jos siellä on lisää jarruservo ja vivut?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #16 : 03.10.06 - klo: 14.01 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
mut mite sitte paat akut jos siellä on lisää jarruservo ja vivut?


Tankin ja pakoputken paikalle. Näin aatttelin, täytyy kohta ruveta melkein sovittelemaan osia jo paikalle ennenkuin antaa tän ajatusleikin viedä pidemmälle.

Tuolla jarruservon jättämisellä hain tuota, että auto olisi kaikin puolin käyttäytymiseltään polttis-versiotaan vastaava, saisi jarrun (servon) end-pointilla säädettyä jarrutustehoa, saisi edelleen säädettyä erikseen etu-taka jarrutehoja jne.
Kertokaa joku sähköautoihin enemmän perehtynyt, että aiheuttaako tämä jotain ongelmia tuon harjattoman moottorin puolesta, nähdäkseni ei, mikäli siitä ottaa jarrun kokonaan pois (säätimestä säätämällä tms.) tai vaikka ei ottaisi edes, niin silti ei siinä ole vetoa päällä missään vaiheessa samaan aikaan jarrun kanssa, eli vaikka moottorikin jarruttaisi noiden levyjen ohella, niin eihän tämän pitäisi moottoria rasittaa? päinvastoin.
Hetken jo mietin 1-suuntalaakeria tms. vapaakytkintä, mutta nääh.

Ainiin, kysympä nyt missä harjattomassa säätimessä olisi seuraavanlaisia säätökohtia.

- Kiihtyvyys-käyrän säätö (kun etudiffin öljyt haluis pitää samoissa arvoissa kuin .21 kisamotin kanssa, niin ei tarvita sitä räjähtävää vääntöä ensimmäisestä pyörähdyksestä lähtien, sen kun saisi säädettyä hieman alaspäin, joku pehmeä kiihtyvyys tms.

- Jarru kokonaan pois. Jos nyt laitan tuon digiservon samaan kanavaan ohjaimen kanssa, tai vaikka kolmanteen kanavaan, ja mixaan sen ohjaimesta toimimaan säätimen kanavan kanssa yhteen. Niin pakkia tuohon ei voisi missään tapauksessa säilyttää, koska jarrut makaavat päällä tuolloin, eikä krossariin mitään pakkia tarvitsekkaan.
Kun sitä en tiedä aiheuttaako se lisäongelmia jos laitan ohjaimesta jarrun epa:n nollaan, niin saako sinne sitten mixattua mitään liikettä kolmanteen kanavaan vai meneekö senkin liikerata sitten nollille?

Ainiin, tähänkin voisi joku valottaa, jos jollain ei nyt ole ohjaimessa mahdollisuutta miksata kolmatta kanavaa toimimaan yksiin 1. tai 2. kanavan kanssa, tai on vaan 2 kanavainen radio, niin tuon jarruservon jättö y-haaroittimella säätimen kanssa samaan kanavaan lienee ainoa mahdollisuus (ihan tietty sen jarruservon poisjättämisen lisäksi)

Aiheuttaako tuo jotain ongelmia? Muutoin, kuin EPA:n säätämisen suhteen, joka menee tarkaksi linkistön säätämiseksi, tai digiservon ohjelmointityökalulla servoon itseensä oikean liikeradan päätepisteen säätämisen.
Kahden servon jättäminen vaatii jo säätimen BEC:ltä kaikki mehut, mutta tässä projektissa olen nyt jättämässä vastariboksiakin paikalleen, niin eiköhän se 2000MhA Lipo siellä paikkansa pidä, tai jos regu aiheuttaa taas ongelmia, niin harjaton jaksaa takuulla liikuttaa 1100MhA NiMH:ejäkin mukana.

 - Hount

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #17 : 03.10.06 - klo: 20.35 »
- Kiihtyvyys-käyrän säätö
riippuu noparisi merkistä -mallista.
 Jarru kokonaan pois:
 BK nopareista 1- jumpperi pois ja setuppi ilman jarrua/pakkia
"Full-forward only = leave stick at full-forward until you hear double ‘beep’." ja jumpperi ajoa varten takas (jumpperimuutokset ilman sähköjä).
JA:
Jos nyt laitan tuon digiservon samaan kanavaan ohjaimen kanssa,....
ja Y-haarotat käskyn... ei näkynyt ongelmia,
kunhan servolinjan VIRRAN saanti ei lopu jarruservon vaatimuksiin.
  näkyi mietityn..
 
3-kanavaisten ja EPA-säädöllisten asiat tuntemattomia mulle toist.

mutta polttiskokosten tilat reilun 22 voltin akkuseteillä on musta pienet.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #18 : 03.10.06 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
- Kiihtyvyys-käyrän säätö
riippuu noparisi merkistä -mallista.


Aijaa, ihanko?  :roll:  no mikäköhän merkki & malli olisi tuollainen jossa em. säätö löytyisi.

Lainaus

Jarru kokonaan pois:
BK nopareista 1- jumpperi pois ja setuppi ilman jarrua/pakkia
"Full-forward only = leave stick at full-forward until you hear double ‘beep’." ja jumpperi ajoa varten takas (jumpperimuutokset ilman sähköjä).

Lähinnä kapailin säädintä, joka omaa nämä molemmat mainitsemani ominaisuudet, ja löytyy vielä riittävästi tehonkestoa jollekkin "riittävän tehokkaalle" moottorille, ohjeet osaan kyllä lukea jos joksus BK:n noparin ostan, kiitos kuitenkin.

Lainaus

JA:
Jos nyt laitan tuon digiservon samaan kanavaan ohjaimen kanssa,....
ja Y-haarotat käskyn... ei näkynyt ongelmia,


Selvä, itselleni joskus sitten tulee kyllä servo 3-kanavaan, kun ohjain tuon miksauksen hanskaa.

Lainaus

mutta polttiskokosten tilat reilun 22 voltin akkuseteillä on musta pienet.


"polttiskokosten" ? en mitään tommoisia akkuja oo lykkäämässäkään, kait 3 lipoa ja jotain 6000MhA riittää mulle.

 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
polttiskrossariin sähköökone
« Vastaus #19 : 03.10.06 - klo: 22.28 »
Tämmöisen yhteydenoton sain mailitse:
Lainaus

En osaa panna kuvaa tonne RC10:n sivuille, ni paan tätä kautta!

- akkujen tilantarvekin riippuu ahneudesta volttien suhteen.

auto on inferno-sport. sen ku pani viivottimelle ennen purkua, niin sen
painopiste heitti vähän koneen puolelle.. sen kanssa ovat eläneet.
-siinä on keskidiffi pikkasen keskilinjasta sivussa (kauas konesta p.)
kone tossa jo Warrior 20XL7
ja kuvassa 3 kpl maxamps:in 8000mAh akkuja
Koneelle tehty teline saisi olla vielä vahvempi
Heitin siis koneen ulkopuolelle pakoputkitilaan vain yhden akun,
ja (mun tapauksessa jarru/kaasu-servon & )radioboxin puolelle 2 akkua.
 -uusi painopiste on vielä sivummassa mutta ei paljon
osittain koska 2-akkua on lähempänä keskilinjaa kuin se 1 koneen vieressä
( -kuvat)

Lisäkokeiluissa- 1-akkusena koko ongelmaa ei varmaan ole ollenkaan..
koska kiihtyvyys /vastaan koneen kierrostenottokyky lähdössä -ei ole ihan
niin
paljon eri paria..
Testit ennen lumia saa jatkon, kun mulle tulee joko inferno-ST tai
muunneltuina-twinin-kumisarja pitoa varten .
 Valinta riippuu siitä että mahtuuko hellfire/infe-st
tyyppiset ohjaamaan vakiokeinuilla / saako sopivalla offsetillä vanteita...
--kehittämistä talvexi kyllä riittää, mm
!! auto katoaa turhan nopeesti kantaman ulkopuolelle :(

-texti ja kuvat ovat vapaasti levitettävissä myös julkisesti
t.
Jyri


Ja liitteenä oli 3 kuvaa:

Kuvia klikkaamalla ne aukeavat isompana (800*600) uuteen ikkunaan, ja "Originaali" -linkistä klikkailemalla alkuperäisen isoina.


Originaali (1,3Mt)


Originaali (1,2Mt)


Originaali (1,2Mt)


 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Re: polttiskrossariin sähköökone
« Vastaus #20 : 03.10.06 - klo: 22.39 »
Mielenkiintoinen tuo Jyrin projekti, itse kuitenkin pitäytyisin ihan krossarin osissa tuon krossarin käyttäytymisen säilyessä, ja lähtisin rakentamaan alustana sellainen auto, johon voi luottaa ettei osia napsu nyt kokoaikaa.

Paljon on panostettu akkuihin & osiin, mutta autoon kun laittaisi murto-osan olisi ajo pidemmän päälle mukavempaa.

 - Hount

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #21 : 04.10.06 - klo: 01.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
- Kiihtyvyys-käyrän säätö
riippuu noparisi merkistä -mallista.


Aijaa, ihanko?  :roll:  no mikäköhän merkki & malli olisi tuollainen jossa em. säätö löytyisi.

 - Hount


Castlen Mamba Max ESC http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12872&postdays=0&postorder=asc&start=300

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #22 : 04.10.06 - klo: 21.34 »
ja kiitti kuvien välityspalvelusta tänne  :D

auton osien päivitys laadukkanpiin on parin kalliin opettelun takia siirtyillyt..

Oletuksena se tulee saamaan spiderit 2 kpl ja jäykemmät jouset
Kallistuksevakaaja - kova tai jos on 3/4 kovuus taa. Eteen? e.o.s.
Lisäpaino tuo mieleen paksumpitilavuuksiset iskarit . Onko semmosia?

En tiedä muita parannuksia mainita, joten saa ehdottaa..
mm toi sutiessa kovin syvällä maassa kulkeminen näyttää oudolta ja varmaan osaltaan popsii luotettavuutta/ominaisuuksia. Siitä renkakaiden
 kosketuspinnan leventämisajatus.
Sladit on in - niitä pitää saada hallita vaikka huippunopeudesta tinkien jollei muuten; ajo on siis leikkimistä eikä kilpailua.
Pää-ajopaikkana hiekkamonttu/ kallioympäristö. Pikakokeilut osin asfalttia  ja nurmea sisältävillä pihoilla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #23 : 07.10.06 - klo: 22.57 »
Unohda tuon auton päivittäminen ja osta minkä tahansa valmistajan pro-malli buggy. Niissä on valmiina kaikki, menisi vähintään 700eur päivittää tuollaiseen sporttimalliin vastaavanlaiset osat, ja silti se olisi pari pykälää vanhempi pirssi kuin tuo uutuudenkiiltävä 500-600eur maksanut pro-buggy.

 - Hount

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #24 : 08.10.06 - klo: 18.49 »
mutta ku vuosimalli ei paina mitään pihasudittelijalle joka ei aja polttisradalla varmaan koskaan... enkä tosiaan halua leveitä keinuja, vaan pitoa
pehmeällä, ilman että putoo maahakantoon sutastessaan.
Äkänen potkasu isolla painolla kapeilla kumeilla on sitä nyt tehnyt parissa paikassa. Jenkkien vahvennettu trukki muuten voisi toimia paitsi keinujen leveys -se ei käy mulle!

tuntus että varsinaisissa kisamalleissa kaikki on kevennetty viimeseen mikä polttis-koneella kestää vähintään ton kisan ajan
ja mekkarit hoitaa sen kuntoon ennen seuraavaa koitosta...

Mulla pitää olla kaiken i*ioottiVARMAA, koska käyttö on sitä varmasti.
Paksua terästä kaikki jos saisi... koko auton :@
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #25 : 08.10.06 - klo: 19.16 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
Jenkkien vahvennettu trukki muuten voisi toimia paitsi keinujen leveys -se ei käy mulle!

Keinujen leveys?
Krossari on sitten väärä valinta, vaikkakin on tehty kestäväksi, niin kuitenkin niin spesifiseksi suunniteltu että trukki tai monsteri sopinee pihasudittelijalle paremmin.

Lainaus

tuntus että varsinaisissa kisamalleissa kaikki on kevennetty viimeseen mikä polttis-koneella kestää vähintään ton kisan ajan
ja mekkarit hoitaa sen kuntoon ennen seuraavaa koitosta...

Tosi on että kisamallit saattavat joissain tapauksissa olla kevyempiä, yleensä kuitenkin samoissa painoissa liikutaan, mutta kisamallit ovat kaikin puolin kestävempiä kuin sport-versionsa. Vaikka auto painaisi 300g enemmän, niin se voittaa kevyemmän auton joka lahoaa radalle.

Lainaus

Mulla pitää olla kaiken i*ioottiVARMAA, koska käyttö on sitä varmasti.
Paksua terästä kaikki jos saisi... koko auton :@

Eli pro-mallin pirssiä alle, saat kestävämmän auton halvemmalla, kuin tuollaista sporttia lähteä pala palalta parantelemaan. Siis mikäli krossarissa haluat pysyä.

Itselläni tämä lähtee siitä, että pyrin käyttäytymiseltään mahdollisimman polttis-veljeään vastaavaan lopputulokseen. Eli ei mitään omia viritelmiä, kemiallinen energia muuttuu kineettiseksi energiaksi vaan vähän eri tavalla. Tekniikka pysyy muuttamattomana, onhan se sentään krossari prkl. radalla sillä tullaan ajamaan.

 - Hount

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #26 : 08.10.06 - klo: 21.28 »
Mä haen koko runkomallia vai saadakseni pykälää vahvemman rungon  ja voimansiirron, ku 1/10 truck on.  Tyydytän kasailuviettiä.
En siis ole ratakisailija missään ryhmässä koskaan ollutkaan.
Twinejä on ollut jo muutama, ihan hyviä alallaan mutta nyt haen nopeammin kiihtyvää, alemmalla painopisteellä, maastokelpoisuutta... pari muutakin toivetta on.
 Vielä isommat ei mahdu sisä-säilytykseen vaan ruostuu talvet.
Siinä pari rajaa pikkubudjetin runkoon. Toi oli tutuilla heti.
 En osaa nimetä valmismallia joka täysin vastaisi toiveitani, joten se on aina jostain kasattu!
Ja pikkuhiljaa koostamalla saan harkinta-aikaa enemmän kuin tilatessa suoraan jonkun mallin.
Moniko kauppa osaa nimetä valmiina tilaunumeron täysteräksiselle, 1/8 kokoselle, truck-renkaiselle maasto-sähkärille,3:n lipon telineillä, 60-luvun mustangin korilla ja ledeillä, tehona jotain mitä ei tuu foorumeilla vastaan, mutta kestää?
Kuka sen viitsii kasata jos ei miettimistä ole enää?
Sittehän vois jo tilata samalla videon miten se kulkisi...!
tai vaikka vain sen videon..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« Vastaus #27 : 08.10.06 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
Mä haen koko runkomallia vai saadakseni pykälää vahvemman rungon  ja voimansiirron, ku 1/10 truck on.  Tyydytän kasailuviettiä.

Aa, tarkoitit tuolla truckilla jotain pikkuautoa, oletin sun tarkoittavan jotain 1/8 truckia, kun tälläisessä krossari topicista on kyse.

Ja muutenkin asia rupesi selviämään, aika eri lopputulosta tässä haetaan kumpikin.
Ja sulla on sähköt valmiina, vaan auto ja KUNNONohjain puuttuu. Multa puuttuu taas pelkät lipot ja säädin&kone. Auto löytyy. Tosin projektin eteneminen tyssää ennen alkuaan, kun veronpalautuksetkin pitää laittaa säästöön ja niillä maksaa vuokraa & ostaa "opiskelutarvikkeita" ;). Eipä oo oikeen köyhän harrastus tää rc-autoilu.

 - Hount