mut mite sitte paat akut jos siellä on lisää jarruservo ja vivut?
Tankin ja pakoputken paikalle. Näin aatttelin, täytyy kohta ruveta melkein sovittelemaan osia jo paikalle ennenkuin antaa tän ajatusleikin viedä pidemmälle.
Tuolla jarruservon jättämisellä hain tuota, että auto olisi kaikin puolin käyttäytymiseltään polttis-versiotaan vastaava, saisi jarrun (servon) end-pointilla säädettyä jarrutustehoa, saisi edelleen säädettyä erikseen etu-taka jarrutehoja jne.
Kertokaa joku sähköautoihin enemmän perehtynyt, että aiheuttaako tämä jotain ongelmia tuon harjattoman moottorin puolesta, nähdäkseni ei, mikäli siitä ottaa jarrun kokonaan pois (säätimestä säätämällä tms.) tai vaikka ei ottaisi edes, niin silti ei siinä ole vetoa päällä missään vaiheessa samaan aikaan jarrun kanssa, eli vaikka moottorikin jarruttaisi noiden levyjen ohella, niin eihän tämän pitäisi moottoria rasittaa? päinvastoin.
Hetken jo mietin 1-suuntalaakeria tms. vapaakytkintä, mutta nääh.
Ainiin, kysympä nyt missä harjattomassa säätimessä olisi seuraavanlaisia säätökohtia.
- Kiihtyvyys-käyrän säätö (kun etudiffin öljyt haluis pitää samoissa arvoissa kuin .21 kisamotin kanssa, niin ei tarvita sitä räjähtävää vääntöä ensimmäisestä pyörähdyksestä lähtien, sen kun saisi säädettyä hieman alaspäin, joku pehmeä kiihtyvyys tms.
- Jarru kokonaan pois. Jos nyt laitan tuon digiservon samaan kanavaan ohjaimen kanssa, tai vaikka kolmanteen kanavaan, ja mixaan sen ohjaimesta toimimaan säätimen kanavan kanssa yhteen. Niin pakkia tuohon ei voisi missään tapauksessa säilyttää, koska jarrut makaavat päällä tuolloin, eikä krossariin mitään pakkia tarvitsekkaan.
Kun sitä en tiedä aiheuttaako se lisäongelmia jos laitan ohjaimesta jarrun epa:n nollaan, niin saako sinne sitten mixattua mitään liikettä kolmanteen kanavaan vai meneekö senkin liikerata sitten nollille?
Ainiin, tähänkin voisi joku valottaa, jos jollain ei nyt ole ohjaimessa mahdollisuutta miksata kolmatta kanavaa toimimaan yksiin 1. tai 2. kanavan kanssa, tai on vaan 2 kanavainen radio, niin tuon jarruservon jättö y-haaroittimella säätimen kanssa samaan kanavaan lienee ainoa mahdollisuus (ihan tietty sen jarruservon poisjättämisen lisäksi)
Aiheuttaako tuo jotain ongelmia? Muutoin, kuin EPA:n säätämisen suhteen, joka menee tarkaksi linkistön säätämiseksi, tai digiservon ohjelmointityökalulla servoon itseensä oikean liikeradan päätepisteen säätämisen.
Kahden servon jättäminen vaatii jo säätimen BEC:ltä kaikki mehut, mutta tässä projektissa olen nyt jättämässä vastariboksiakin paikalleen, niin eiköhän se 2000MhA Lipo siellä paikkansa pidä, tai jos regu aiheuttaa taas ongelmia, niin harjaton jaksaa takuulla liikuttaa 1100MhA NiMH:ejäkin mukana.
- Hount