Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä hiilettömistä moteista?  (Luettu 74061 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #90 : 24.10.04 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Mistä saisi tilattua Hackerin säätimiä?
Hacker Car Racea lähinnä ajattelin....
Mikä mahtaa olla virrankesto ko. säätimessä?


No Hackerin voit tilata ihan Printec Hobbystä http://www.printechobby.fi/
Virrankesto oli muistaakseni 90A tuolla säätimellä joka riittänee liki 600W tehoisille moottoreille (8 kennolla jo noin 800W).

Lainaus käyttäjältä: "RaDon"

Miksi kaikki Lehnerin moottorit on saman hintaisia tuolla Hobby Landissa? Tässä tapauksessahan kannattaisi ostaa kaikkein tehokkain malli, Basic 4200? Vai onko jo liian tehokas Asson voimansiirtoa ajatellen?


Voipi olla että kestää, mutta autosi tulee "lentämään" tuolla moottorilla..... :D
Sehän näissä onkin hupaisaa että ostit sitten tehokkaimman moottorin tai "mopoimman" mallin, ne maksavat saman verran.
Luulisi sen olevan harjallisissakin sama juttu, varsinkin kun on vähemmän lankoja ja yleensä maksaa enemmän (Ei mee jakeluun)..... :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "RaDon"

Pisteeseen on kuulemma tulossa, tai tullut jo Novakin hiilettömään moottoriin laakereita? Mahtaakohan Novakin laakerit sopia myös Lehnereihin? Jos ei, niin saako Hobby Landista laakereita Lehnereihin? Paljonkohan maksaa? (En viitsinyt alkaa etsimään, kun ei oikein tuo Saksa luonnistu.... :roll: )

Lauri


Siinä on (Lehnerissä) aivan normaalit millikoon laakerit, löytynee ihan kotosuomesta laakeriliikkeistä.........


Saakos moottoreista tehoja irti ihan normaalillakin kennomäärällä (6)?

Printechobbyn sivuilta latasin hinnaston, mutta en löydä siitä tuota Hacker Car Racea... Osaisiko joku kertoa hintaa, vai otanko yhteyttä liikkeeseen? :roll:

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #91 : 24.10.04 - klo: 21.34 »
Siis kuinka monta kennoa/volttia voin moottoriini iskeä? Moottori on lehner basic 2100 eli toi "mopoin" :mrgreen: Itseäkin kiinnostaa nuo säätimet, kun ei niitä vielä ole pelkät moottorit vain :wink:  Ps. koittakaa ottaa tekstistäni selvää :|

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #92 : 24.10.04 - klo: 21.44 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Saakos moottoreista tehoja irti ihan normaalillakin kennomäärällä (6)?

Printechobbyn sivuilta latasin hinnaston, mutta en löydä siitä tuota Hacker Car Racea... Osaisiko joku kertoa hintaa, vai otanko yhteyttä liikkeeseen? :roll:


Kullä vaan, nuo Lehnerit on suunniteltu 6-8 kennolle.
Kun taas Hackerin moottorit muistaakseni 6-7 kennolle.
Kontronikin moottoreista "muistelisin" että oli 10 kennoa max (Tämä oli siis "mutua").
Joo soitat tai mailaat sinne Printecciin kyseisestä säätimestä...... :D

Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Siis kuinka monta kennoa/volttia voin moottoriini iskeä? Moottori on lehner basic 2100 eli toi "mopoin" :mrgreen: Itseäkin kiinnostaa nuo säätimet, kun ei niitä vielä ole pelkät moottorit vain :wink:  Ps. koittakaa ottaa tekstistäni selvää :|


Kaikki moottorit toimivat hyvin 6 kennolla, tosin Lehnerin tapauksessa yhden lisäkennon tuoma hyöty on huomattava.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #93 : 24.10.04 - klo: 21.47 »
RaDon , soita sinne printec-hobbyyn niistä hackerin säätimistä,hinta oli muistaakseni 220-230€ kun itse tilasin niitä.

Atte.p kokeile 7 tai 8 kennolla jos muuten ole tarpeeksi tehoa, moottorit kestää ainakin tuon 8-kennoa.

Asson laatikon kestosta en osaa sanoa mitään , mut mulla on kestänyt Team Losin XXX-T truckin laatikko Lehnerin Basic 2400 ja 4200 mallit ilman minkäänlaisia ongelmia, joten uskon asson laatikonkin kestävän.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #94 : 24.10.04 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Asson laatikon kestosta en osaa sanoa mitään , mut mulla on kestänyt Team Losin XXX-T truckin laatikko Lehnerin Basic 2400 ja 4200 mallit ilman minkäänlaisia ongelmia, joten uskon asson laatikonkin kestävän.

Huomaakos noiden kahden mallin välillä suurenkin eron tehossa?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #95 : 24.10.04 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Asson laatikon kestosta en osaa sanoa mitään , mut mulla on kestänyt Team Losin XXX-T truckin laatikko Lehnerin Basic 2400 ja 4200 mallit ilman minkäänlaisia ongelmia, joten uskon asson laatikonkin kestävän.

Huomaakos noiden kahden mallin välillä suurenkin eron tehossa?


Sanoisn järkyttävän...... :mrgreen:
EDIT Jälkimmäisellä on jo vaikeuksia ajaa, auto tarjoaa perää koko ajan rinnalle.
Lopulta vauhti on niin suuri että lähtee "lapasesta" jo nopeuden takia (Siis soralla takavetoisella...).
Jotenka erittäin "herkkä" kaasusormi on tarpeen, muuten ei tule mitään ajosta.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #96 : 24.10.04 - klo: 22.00 »
Tarkotus olisi moottoria käyttää myös krossarissa...
Mitenköhän tuollaisella tehomyllyllä (4200) voi ajaa radalla?
...Radalla pysyminen tulee olemaan varmaankin aika hankalaa :mrgreen:

EDIT: Entäs touringissa? Onko kenelläkään kokemuksia?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #97 : 24.10.04 - klo: 22.05 »
Jos ratakäyttöön meinaat crossariin ,niin suosittelen tuota 2400 mallia, siinäkin tahtoo olla liikaa tehoo jos haluat ajaa nopeesti ,etkä pelkästään suditella ,mut ehkä 6-kennolla vois olla sopiva. Kokeilin itse sitä Losin XXX-Bk2 crossarissa 7-kennolla ja meno oli aika hulvatonta ,jos vaan pitoo oli niin rupes etupyörät keveneen.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #98 : 24.10.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Tarkotus olisi moottoria käyttää myös krossarissa...
Mitenköhän tuollaisella tehomyllyllä (4200) voi ajaa radalla?
...Radalla pysyminen tulee olemaan varmaankin aika hankalaa :mrgreen:

EDIT: Entäs touringissa? Onko kenelläkään kokemuksia?


Katso edellinen "muokattu" viesti.....
Touring autossa en usko että tulee pahemmin ongelmaa (Ajossa) johtuen nelivedosta, voimansiiron kestävyys onkin kysymys merkki (Tosin siinäkin tulee renkaiden pito ongelmat varmaan ensin).
Luisuista saisi ainakin näyttäviä tehokkaimmilla harjattomilla raan voiman ansiosta...... :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #99 : 24.10.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
jos ratakäyttöön meinaat crossaariin ,niin suosittelen tuota 2400 mallia, siinäkin tahtoo olla liikaa tehoo jos haluat ajaa nopeesti ,etkä pelkästään suditella.


Mutta tehoakin olisi mukava olla truckin kanssa pelleilyyn  :mrgreen:
Kaipa mä saan siitä sitten jotenkin tehoja alas, jos krossariin laitan....

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #100 : 24.10.04 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Asson laatikon kestosta en osaa sanoa mitään , mut mulla on kestänyt Team Losin XXX-T truckin laatikko Lehnerin Basic 2400 ja 4200 mallit ilman minkäänlaisia ongelmia, joten uskon asson laatikonkin kestävän.

Huomaakos noiden kahden mallin välillä suurenkin eron tehossa?


Sanoisn järkyttävän...... :mrgreen:
EDIT Jälkimmäisellä on jo vaikeuksia ajaa, auto tarjoaa perää koko ajan rinnalle.
Lopulta vauhti on niin suuri että lähtee "lapasesta" jo nopeuden takia (Siis soralla takavetoisella...).
Jotenka erittäin "herkkä" kaasusormi on tarpeen, muuten ei tule mitään ajosta.....


"Riittääköhän" tuosta 2400 mallista enää tehoja keulimiseen ja muuhun pelleilyyn truckilla?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #101 : 24.10.04 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
jos ratakäyttöön meinaat crossaariin ,niin suosittelen tuota 2400 mallia, siinäkin tahtoo olla liikaa tehoo jos haluat ajaa nopeesti ,etkä pelkästään suditella.


Mutta tehoakin olisi mukava olla truckin kanssa pelleilyyn  :mrgreen:
Kaipa mä saan siitä sitten jotenkin tehoja alas, jos krossariin laitan....


Joo esim Stampeden suurempi pyöräkoko "syö" tehoa yllättävän paljon, Jankan Losi ja minun "spede" ovat liki samalla "viivalla suorituskyvyssä vaikka minulla on 3100 Basic ja jankalla 2400 Basic........
EDIT Mutta ostat minkä ostat niin "kohtuus" on vielä tuo 3100 Basic, 4200 Basic tai 5300 Basic käyvätkin jo sitten E-Maxxiin tai muihin isompiin 4WD monstereihin........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #102 : 24.10.04 - klo: 22.16 »
Mulla on tällä hetkellä tuo 2400 kiinni Losin truckissa ja 7-kennosella akulla ,voimaa on juuri sopivasti ,että pystyy ajaan rataakin ja kyllä se keuliikin jos saa pitoo. Voimaa on kumminkin enemmän kuin harjallisissa virikoneissa ja ajoaikakin pitenee heti reilusti.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #103 : 24.10.04 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Voimaa on kumminkin enemmän kuin harjallisissa virikoneissa ja ajoaikakin pitenee heti reilusti.

Kuinka paljon ajoaika pitenee käytettäessä hiiletöntä moottoria? Tiedän että on vaikea arvioida, mutta jos voisitte vaikka omakohtaisiin kokemuksiinne liittyvien esimerkein vähän valaista asiaa.... :roll:

EDIT: Mites on lämpenemisen laita? Kuumenevatko hiilettömän motit enemmän, kuin hiilelliset? Kuumeneminen on tietysti yksilöllistä, mutta ajatellaan "yleensä", eli ei mitään yksilöitä....
Entä säätimet? Kuten Hacker Car Race?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #104 : 24.10.04 - klo: 22.40 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Voimaa on kumminkin enemmän kuin harjallisissa virikoneissa ja ajoaikakin pitenee heti reilusti.

Kuinka paljon ajoaika pitenee käytettäessä hiiletöntä moottoria? Tiedän että on vaikea arvioida, mutta jos voisitte vaikka omakohtaisiin kokemuksiinne liittyvien esimerkein vähän valaista asiaa.... :roll:


Se piteneen teoriassa noin 35%-40% samantehoiseen harjalliseen moottoriin verrattuna.
Mutta käytäntö on osoittanut muuta, esim simolalla on Lehnerin 2100 Basic jossa on tehoa yli tuplat alkuperäiseen (Stampeden 20 lankaiseen Stingeriin) moottoriin verrattuna, silti sillä ajaa liki kaksinkertaisen ajan!
Edit Niin oma 3100 Basic moottorini jaksaa LiPo kennoilla (7000mAh) noin 45min repimistä ja "off roadia" noin tunnin.
Teoriassahan ei pitäisi näin kauan pystya ajamaan...........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #105 : 24.10.04 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
...samantehoiseen harjalliseen moottoriin verrattuna.


Mitäköhän voitaisiin pitää samantehoisena hiilellisenä moottorina verrattuna 4200-malliin?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #106 : 24.10.04 - klo: 22.47 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
...samantehoiseen harjalliseen moottoriin verrattuna.


Mitäköhän voitaisiin pitää samantehoisena hiilellisenä moottorina verrattuna 4200-malliin?


EI mitään 540 kokoluokan harjallista........ :mrgreen:
Tuohon lämpiämiseen, se on suht pientä ja harvoin ylittää 50c (Kun maximi on 100c jossa neodyymimagneetit "ottavat itseensä").
Säätimestä tuskin sormella huomaa että lämpiäisi, siis joku 35c.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #107 : 25.10.04 - klo: 01.56 »
Palatakseni tuohon ajoaikaan, itselläni Lehner Basic 2100 ja vauhtia sille annan 2x6 kennon pötköakulla ja ajoaika on noin 30-35 minuuttia revittämistä/keulintaa. Eli ajoaikaa piisaa kuten tehojakin. Värkkäsin itse "series pack connectorin" jonka teko-ohjeet ja idean bongasin Swamin sivuilta. Ei kovin kummonen piuha, mutta sitäkin toimivampi. Plussana pidän vielä tuon tupla akun tuomaa painoa spedeen, tuntuu jousitus toimivan paremmin ja auto pysyy paremmin renkaillaan vähän rankemmassakin menossa. Muista autoista en osaa sanoa, mutta spede ainakin tarvitsee lisäpainoa ollakseen hyvä ajettavuudeltaan. Päällimmäisen akun paikkaa muuttelemalla saa myös auton käytöksen muuttumaan aika radikaalisti. Esim. akun sijoittaminen niin taakse kuin mahdollista auto keulii tästä ikuisuuteen, kun taas akun eteen sijoitus niin eteen kuin vastari antaa myöden driftaus, sudittelu ja crossaaminen luonnistuu kuin vettä vain. Eli harjattoman moottorin tuomat mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Olisi kiva nähdä harjattoman tehoa jossain touring autossa, varsinkin jos samalla radalla olisi joku harjallisen kanssa. Siinä eron näkisi vardin selvästi, luulen.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #108 : 25.10.04 - klo: 09.09 »
Itse ajelin kans Stampedella 2*6-cell GP3300mAh akuilla Lehnerin4200:lla ,mut ilmeisesti toisen akun tuomasta painosta ja pidosta johtuen ,meni ensiksi diffin ulkokehällä oleva hammastus sileeksi ja sit meni itse tasauspyörästö murusiksi , voi olla et tuohon diffin hajoamiseen voi olla syynä myös valmistusvirhe, mut aika epätodennäköistä. Katotaan jos toi uusi nyt kestäisi ja sit täytyy kokeilla kuuladiffiä. Muuta järkevää selitystä ei keksitty siihen koska samalla moottorilla Hermanni ajeli monta kuukautta ilman ongelmia yhdellä akkupakalla.

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #109 : 25.10.04 - klo: 10.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Itse ajelin kans Stampedella 2*6-cell GP3300mAh akuilla Lehnerin4200:lla ,mut ilmeisesti toisen akun tuomasta painosta ja pidosta johtuen ,meni ensiksi diffin ulkokehällä oleva hammastus sileeksi ja sit meni itse tasauspyörästö murusiksi , voi olla et tuohon diffin hajoamiseen voi olla syynä myös valmistusvirhe, mut aika epätodennäköistä. Katotaan jos toi uusi nyt kestäisi ja sit täytyy kokeilla kuuladiffiä. Muuta järkevää selitystä ei keksitty siihen koska samalla moottorilla Hermanni ajeli monta kuukautta ilman ongelmia yhdellä akkupakalla.

Jos käytät noita rinnan ( 7,4 V + 6600mAh ) niin toi tuplaantunut kapasitetti mahdollistaa myös hetkellisesti noin tupla virrat. Tuon olen kokenut muutaman kerran käristeltyäni vanhoja johtoja ja liittimiä.

Taas sarjassa käytettynä ( 14,4 V + 3300mAh ) tulee reilusti enemmän kierroksia...  

Kumpi vaan voi aiheuttaa kivoja ja yllättäviä tuhoja  :wink:
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #110 : 25.10.04 - klo: 13.06 »
Rinnankytkettynä (haaroitettu välijohto) noita olen käyttänyt ja ei siitä mitään haittaa muuta ole kuin lisääntynyt paino ,joka Stampedesta puhuttaessa on plussaa. Toi lehnerin 4200 malli ottaa 55A max. joten ,jos ajaa yhdellä akulla niin se menee lähdöissä "kyykkyyn" hetkeksi, kahdella akulla tätä ilmiöö ei ole, koska ne pystyy antaan yhdessä sen verran Ampeereja ulos mitä moottori haluaa. En tiedä sitten paljonko GP3300mAh akkupakka pystyy antaan yksistään ulos ,mut joku viisaampi voi vastata tähän.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #111 : 25.10.04 - klo: 14.54 »
Uskomattoman paljon! Olen ihan itse todennut sen kun oikosuljin kolvin huvin ja muodon vuoksi 2 täyttä kennoa. Sellanen pistehitsaussilta paloi ihan hetkessä poikki! Eli siis todella paljon ainakin hetkellisesti. Voisin veikata että luokkaa >100A alle 1 sek. tai sitä luokkaa. Voi olla kennokohtaisesti todella paljon enemmänkin! :o

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #112 : 25.10.04 - klo: 14.57 »
Onko teillä ollut hiilettömissä koneissa mitään vikoja? Jos on, millaisia?

Minkäslainen takuu Lehnerin koneissa on?

Jos jotain moottorista hajoo, pitää varmaan lähettää Saksaan?
 :|

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #113 : 25.10.04 - klo: 22.21 »
Siis nuo harjattomat moottorithan on käytännössä huoltovapaita eli ainoastaan päätylaakerit ovat kuluvia osia, jotka maksavat muutaman euron ja tähän mennessä ei ole tarvinnu vielä vaihtaa kertaakaan.

Tällä hetkellä mun Lehner 4200:sen kannu (tai siis staattori kun puhutaan harjattomista moottoreista) on saksassa korjattavana Lehnerin verstaalla ,kun vaurioitin muutamaa käämilankaa asentaessani sitä autoon hiukan liian pitkillä ruuveilla =( ,... hiukan harmitti. Lehnerillä oltiin asiallisia ja kehoitettiin lähettämään se sinne ,niin ne lähettää uuden tai uudelleen käämityn tilalle n.50€ hintaan.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #114 : 25.10.04 - klo: 22.33 »
Kuinkas pitkiä ne ruuvit olivat jotka ruuvasit sinne moottoriin :D  ettei vaan tule samaa mokaa :|

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #115 : 25.10.04 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Kuinkas pitkiä ne ruuvit olivat jotka ruuvasit sinne moottoriin :D  ettei vaan tule samaa mokaa :|


Kolme milliä saa mennä maximissaan kannun sisään.
No täätä löytyy ohjeet http://www.rumrunnerhobbies.com/PowerSolutions.htm
Ja muutakin "juttua" on samaisella sivustolla harjattomista http://www.rumrunnerhobbies.com/gallery.htm
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #116 : 26.10.04 - klo: 08.54 »
Mieluummin semmoset ruuvit jotka nippanappa menee sinne kannun sisään vaikka sielä semmoinen valkoinen muovisuoja onkin, kun se suoja hiertyy rikki niin siinä on käämilangat heti takana.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #117 : 27.10.04 - klo: 09.29 »
Millaisilla välityksillä kannattaisi truckilla ajaa Basin 4200:n kanssa? Ettei sitten mitenkään vaurioittaisi konetta......

Auton manuaalissa on välitystaulukko eri moottoreille:

14t   -   20/87
13t   -   19/87
12t   -   18/87
11t   -   17/87
10t   -   16/87

...Jätin pienempi tehoiset moottorit pois listasta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #118 : 27.10.04 - klo: 09.38 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"

14t   -   20/87
13t   -   19/87
12t   -   18/87
11t   -   17/87
10t   -   16/87


noista välityksistä voit käyttää mitä vaan oman maun mukaan, mut yli 25t pinionia en suosittele koska moottori lämpiää jo aikalailla ja vauhtikin alkaa olla truckille/crossarille liikaa. Riippuu vähän millasta akkupakkaa aiot käyttää 6/7/8-kennon?. 8-kennolla alkaa noi sun autos jo muistuttaan lentokonetta , joten en suosittele kokeileen.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« Vastaus #119 : 27.10.04 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"

14t   -   20/87
13t   -   19/87
12t   -   18/87
11t   -   17/87
10t   -   16/87


noista välityksistä voit käyttää mitä vaan oman maun mukaan, mut yli 25t pinionia en suosittele koska moottori lämpiää jo aikalailla ja vauhtikin alkaa olla truckille/crossarille liikaa. Riippuu vähän millasta akkupakkaa aiot käyttää 6/7/8-kennon?. 8-kennolla alkaa noi sun autos jo muistuttaan lentokonetta , joten en suosittele kokeileen.


6 kennoa olisi tarkoitus käyttää.

Hiiletön moottori ei siis "kärsi" samalla tavalla vääristä välityksistä kuin hiilellinen?