Kirjoittaja Aihe: TJ/TS kustannukset  (Luettu 10645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otsomaani

  • Vieras
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #60 : 07.02.03 - klo: 23.14 »
Mistähän tullaisen Zäppäri -vehkeen saisi ostettua, se ei esim. seuran kimmppaostoksena varmaan kauheita maksaisi ...[/quote]

Googlella hain ja sian selville että niitä saa Japanista ja ne maksavat vaivaiset 2500 dollaria :!:  :!:  :shock:

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #61 : 08.02.03 - klo: 14.00 »
Täältä löytyy jonkinlaisia zappereita: http://secure400.automatedshops.com/cgi-bin/ams/shopzone30.cgi/~wfp16353/st_main.html?p_catid=21 . Ainakaan tuon Dcx3000 hinta ei näytä noin pahalle kun tuohon vielä saa lisävarusteena magneettien zäppäys jutun. Tuosta oli juttua täällä: http://www.xtremerc.com/ . Jostain syystä tuo sivu ei enää näy minulla. Onko jollain tarkempaa tietoa siitä että tekeekö tuolla mitään?

Itse olen ainakin 5 min erien kannalla. Tämä ainakin näin alussa takaisi mitä todennäköisemmin paremman kilpailumenestyksen minulle. Syinä tähän olisivat se että akkujen paras puhti häviäisi vähän jonka takia radalla pysyisi helpommin ja kolarit vähentyisivät, olen myös huomannut yrittäväni ensimmäisillä minuuteilla aivan liikaa -> lisää kolarointia ja pääsen paremmmin rytmiin kun ajaa kerralla kauemmin.

Tämä moottorien kuumenemisen väheneminen ei ole mikään säästö sillä normaalisti kun harjoittelen niin ajan jonkun 7-8 minuuttia ja harjoittelua on kuitenkin paljon enemmän kuin kilpailua. Moottorien kuumeneminen ei vielä ole minun ongelma sillä tuon 8 miinutin jälkeenkään moottorin ulkokuori on korkeintaan 40-45 astetta.

Akuiksi olen hankkinut 3000 teemu12 mainitsemasta syystä eli jotta voisin ajaa niillä pitkään harjoitellessani. Ne eivät maksaneet kuitenkaan kuin 16/33 euroa kappale. Tällä hinnalla en kuitenkaan saanut mitään Sanyo 3000HV tai 3300 akkuja. Vaikka olisin jompia kumpia ostanut niin en olisi siitä mitään hyötynyt sillä silloin kun siitä paremmasta akusta olisi hyötyä niin nämä olisivat joko vanhentunutta teknologiaa tai sitten niin paljon käytettyjä että ne eivät niitä ominaisuukia mitä uutena niissä on ne eivät enää pysty tarjoamaan.

On tullut myös huomattua että mitä pitempään yhdellä akulla on ajanut niin sitä helpommin purkaminen on käynyt. Ongelma on siinä kohtaa kun laittaa akut purkautumaan laturiin ennen tasapurkua. Nämä laturit, joissa ei ole säädettävää purun katkaisu jännitettä taitaa olla optimoitu purkaman akkua jossa on vähemmän virtaa kun 3 min ajon jälkeen ja 20 amp. kuuteen volttiin purkamisen jälkeen. Tämän jälkeen kun akun laittaa laturiin purkautumaan ja odottaa että laturi katkaisee purkamisen pari kennoa menee alle 0,1 voltin eikä nouse takaisin. Toivottavasti nämä ongelmat häipyvät kun saan tehtyä uuden purkulaitteen.

Tässä tosin oli suurin osa jo sanotun toistoa mutta hyviä ajatuksiahan kannattaa kopioda :D .

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #62 : 08.02.03 - klo: 21.09 »
Niin tuon magneetti zäpperin hintahan on 695$ eli täällä kotosuomeessa veroineen ja rahteineen (painaa paljon jos on hyvä laite!)  n. 1000€.
Kone on muuten 110V. Eikä sekoteta Magneetti ja akku zäppäreitä keksenään.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Otsomaani

  • Vieras
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #63 : 09.02.03 - klo: 11.39 »
Samalta sivulta myös sain selville että zapperin magneetit on samaa materiaalia kuin Japanilaisten magneetti junien magneetit. Japanissa saa ilmaseksi zapattua kannunsa, kunhan menee vaan hieromaan sitä raiteeseen :lol:

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #64 : 10.02.03 - klo: 09.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Samalta sivulta myös sain selville että zapperin magneetit on samaa materiaalia kuin Japanilaisten magneetti junien magneetit. Japanissa saa ilmaseksi zapattua kannunsa, kunhan menee vaan hieromaan sitä raiteeseen :lol:


Jep, kunhan vaan muistaa niitten junien aikataulut, ettei käy niin että olet äkkiä ilman kättä (ja kannua) :wink:  jolla menet sitä kannuasi hieromaan raiteeseen. Sitä paitsi nehän ajaa siellä muun liikenteen yläpuolella poissa muiden tieltä?! Voisi olla aika huvittava juttu (jos siitä selviää hengissä) selittää paikalliselle poliisille, että roikuin siellä vaan sen takia kun piti zäpätä kannut kisoja varten :mrgreen:  Eikös ne muuten muistaakseni ollut niitä suprajohteisia juttuja joilla ne siellä Japanissa toimii?
Sponsored by own wallet

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
TJ/TS kustannukset
« Vastaus #65 : 10.02.03 - klo: 11.00 »
NIB (Neodymium Iron Boron) magneetteja taitavat käyttää. Aivan yleistä kamaa, mutta eivät kestä lämpöä. Tommoset kannuun, niin saisi hyvän kiihdytyskoneen.