Kirjoittaja Aihe: Yokomo MR-4TC SD  (Luettu 30400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« : 19.09.06 - klo: 17.11 »
Yokomo
Onko täällä jollain kyseistä autoa?
Keskustelua driftereistä mitkä pohjautuu tähän alustaan.
Oma on tulossa jo postissa, Silvia S15 korilla ja CM varustuksella :grin:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #1 : 19.09.06 - klo: 20.25 »
Autohan on periaatteessa kuin CGM sitten kun "kyllästyt" driftaamaan vaihdat vain kuulalaakerit ja renkaat autoosi niin se on todella hyvä touring auto...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #2 : 19.09.06 - klo: 21.04 »
käsittääkseni täsä on valmiina kuulalaakerit, tosa CM versiossa meinaan, no sitte sen näkee kun se tänne saapuu...
johonkin touringin jumbo luokkaan tolla vois osallistua, no kyl kait ne ajotaidot pikkuhiljaa kasvaa.
meinasin vähän tähän team orionin drift machine moottoria, 11x3 löytys ainakin hyllystä, eipä tarvii sitte päivitellä moottoria, tehoja löytyy varmaan enemmän kun kuskilla taitoja :lol:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #3 : 19.09.06 - klo: 21.13 »
no saattaa olla kuulalaakerit mutta on tai ei niin ei tolla tarvii jumboluokkiin osallistua se on oikeesti hyvä touring auto!

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #4 : 19.09.06 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "pcu"
no saattaa olla kuulalaakerit mutta on tai ei niin ei tolla tarvii jumboluokkiin osallistua se on oikeesti hyvä touring auto!
no äsken tarkistin ja kaikissa driftereissä on vakiona kuulalaakerit.
no se on hyvä että on hyvä auto, kerrankin oon osannu valita hyvän...
kattosin äsken, niin auto on tullu jo suomeen... rupee sormenpäät pikkuhiljaa kutiamaan jo :twisted:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #5 : 19.09.06 - klo: 22.05 »
No hyvä että niin...ainakaan aiksemmin noissa drifting autoissa yhdessäkään ei ollut vakiona kuulalaakerit., mutta voihan sitten nykyään olla., hyvähän se on jos olis valmiiksi kuulalaakerit niin se on sitten ihan valmis peli renkailla millä hyvänsä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Drifting-koneista
« Vastaus #6 : 20.09.06 - klo: 08.17 »
Meillä on kokemusta driftaamisesta muutaman kisavoiton verran ja kommentoisin tuota konevalintaasi. Siinä saattaa olla oikeasti turhan paljon tehoa. Meillä on havaittu sopivan tehoiseksi 17-19 lankaiset koneet. Ajaminen on helpompaa ja sutii komeesti.
Tai jos meinaat 11x3 konetta käyttää niin laita ainakin ennakot hyvin lähelle nollaa, niin pysyy koneen huoltotarve pienempänä ja vääntöä löytyy enemmän kuin isolla ennakolla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #7 : 20.09.06 - klo: 16.56 »
no toi nyt oli vaan tollanen heitto, kun ei kaupassa ollu muuta drifting konetta, oliskos sulla joku kone mitä voisit suositella driftingiin, mitä saa kohtuu helpolla suomesta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #8 : 20.09.06 - klo: 18.33 »
T'äh, tarviiko tuossa jotain Drifting-moottoreita? Säännötkö määrää vai onko niissä muka oikeasti eroa "normaaleihin" moottoreihin?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #9 : 20.09.06 - klo: 19.14 »
No ei tarvita mitään drifting moottoreita! esim. Lrp syndicate 17t moottori on hyvä ja huoltovapaa!

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #10 : 20.09.06 - klo: 20.25 »
no eihän siinä tarvii mitään drifting moottoria erikseen, mut noi mitkä on "tehty driftingiin" ni niissä on varmaan enemmän vääntöä.
miten olis LRP V10 Spec.3 15 x 4, kohtuu hintanen ja vääntöä luulis löytyvän
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #11 : 20.09.06 - klo: 20.39 »
joo mutta ne tosiaankin on "tehty driftingiin"...samoja moottoreita ne on kuin muutkin.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #12 : 21.09.06 - klo: 08.54 »
Minulla sama suositus kuin pcu:lla eli syndicate 17-lankainen kone ja siihen vielä "hopeahiilet" => vaivatonta ajoa pitkään. Vääntää varmasti riittävästi eikä tarvitse huoltoa ollenkaan siinä määrin kuin tiukemmat virikoneet.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #13 : 21.09.06 - klo: 17.04 »
mutta missä täällä suomessa myydään tota syndicate moottoria?
vai oliskos nosramin vision 19x2 moottori saman tasonen?
mielellään ostais sillasen koneen minkä sais suoraan kaupan hyllystä, ni ei tarvis odotella sillasia.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #14 : 21.09.06 - klo: 18.40 »
www.power-racing.net   sieltä sähkömoottoreista löytyy syndigate moottori.

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #15 : 21.09.06 - klo: 18.44 »
58862 LRP-STOCK Challange 23-lankainen , muistelimme väärin, syndigate moottori onkin 23 lankainen, mutta sama se montako lankaa siinä on silti se on hyvä ja huoltovapaa moottori.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #16 : 21.09.06 - klo: 19.52 »
joo, tualta power-racingista oon noita moottoreita katellu, toi nimi vaan hämäs.
oon vähän kahen vaiheilla, kun ei näistä kahesta koneesta kauheesti mitään tietoja löydy eli LRP-STOCK Challange 23-lankainen vai LRP V10 Spec.3 15 x 4, vois vähän vertailla jos tietäis max kierrokset ja väännön. kuinka monta kertanen ton challengen käämitys on? kummalla on pidempi ajoaika.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #17 : 21.09.06 - klo: 21.13 »
PCU:n ja allekirjoittaneen miettimä oranssin värinen syndicate moottori on todellakin 17-lankainen, mutta se on nyt jäänyt pois valmistajan ohjelmasta. Power-Racingillä näkyy 23 lankaisen pop-upissa väärä kuva oranssin värisestä koneesta.

Tilalle on tullut uusi 23-lankainen LRP-HPI Stock Challenge moottori. Minulla on tässä kädessä juuri sellainen joka pitäisi testata. Se on 23-lankainen, kuulalaakeroitu ja varustettu valmiiksi hopeisilla p-hiilillä. Tehoa on valmistajan tuoteselosteen mukaan 125 wattia ja kierroksia kone ottaa enimmillään 24.000.
Koneessa on säädettävä ennakko jolla voi vaikuttaa sen vääntö/kierrokset ominaisuuksiin.
Suositeltu kokonaisvälitys touring-autolle on 5,5-6 eli hyvin vääntävästä koneesta on kysymys.
Kone on saman näköinen kuin LRP:n esitteessä oleva Challenge 17-lankaisesta koneesta
http://www.lrp-electronic.de/e/lis/   (ks catalogue)

Jos verrataan noihin muihin esillä olleisiin koneisiin:
-syndicate 17-lankaisen teholukema on 185W, kierrokset 31.000, ennakko kiinteä (kannattaa soittaa ja tarkistaa onko Power-Racingillä vielä tätä varastossa) välitys noin 7-7,5
-LRP 15-lankaisen tehot ovat noin 190-200W, kierrokset 32.500, virikone säädettävällä ennakolla, välitys noin 7-7,5
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #18 : 22.09.06 - klo: 17.42 »
tänään hain auton ja moottorin ja noparin. moottoriksi tuli Team Orionin Method R 19x2 ja nopariksi Novak Rooster pakilla, ostin sitä mitä Sabessa oli.
Autosta sen verran että kori oli valmiiksi leikattu ja reijitetty ja renkaat oli liimattu vanteille.
sitte siitä erosta mitä "drifting" moottorissa on "tavalliseen", eli pääty on alumiinia että hiilet jäähtyy paremmin, näin ainakin Team Orionin moottoreissa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #19 : 22.09.06 - klo: 19.39 »
No, vieläkö joku osaisi kertoa, miksi niiden hiilien pitäisi jäähtyä paremmin??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #20 : 22.09.06 - klo: 20.22 »
Tuo kone sopii driftingiin varmaan ihan hyvin. Sopiva ennakko löytyy pinjonin eri kokoja kokeilemalla ja säätämällä koneen ennakkoa. Itse lähtisin pienellä 1-2 mm ennakolla liikkeelle, niin huoltoväli pysyy pitkänä.

Mukavaa driftailua vaan !!

Se, että päädyssä on käytetty alumiinia ei liity mitenkään erityisesti driftingiin, vaan metallin käytöllä yleensä pyritään siirtämään lämpöä pois sieltä missä se syntyy eli hiilen kärjestä, missä hiili ja kollektori kohtaavat.

Orionin oman määritelmän mukaan hobby-sarjan koneissa metalli on peltiä/alumiiinia (sport V2 pääty) [http://teamorion.com/Products/Motors/Hobby] ,  kun taas kisakoneissa käytetään paremmin lämpöä johtavaa kuparia alumiinin kanssa (V-pääty)
[http://teamorion.com/Products/Motors/Competition]

Koko koneen jäähdyttäminen siirtämällä lämpöä alueelle, mihin ilmavirta osuu paremmin tähtää osaltaan koneen ja hiilien käyttöiän pidentämiseen sekä huoltotarpeen vähentämiseen. Mikään koneessa ei tykkää kuumuudesta. Kuumetessaan liikaa hiilet menevät käyttökelvottomiksi ja magneetit menettävät ylikuumenemisen vuoksi tehoaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #21 : 22.09.06 - klo: 20.42 »
Juu, ilmaisin itseäni vähän huonosti. Tarkoitin, että miksi driftingissä niiden hiilien pitäisi jäähtyä paremmin?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #22 : 23.09.06 - klo: 17.02 »
tänään sain auton kokoon ja ajoin pienet tyypitkin jo, on aikas liukkaat noi pvc-renkaat laminaatilla :twisted:
mahtaiskohan se jäähdytys olla sen takia että konetta kuormitetaan enemmän pienemmällä ajoviimalla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #23 : 24.09.06 - klo: 10.30 »
Voi olla. Toisaalta, niin kuin itsekin huomasit, renkaat ovat todella liukkaat, eikä niillä paljoa konetta kuormiteta. Touringissa koneen kuormat on aikas paljon suuremmat, saati sitten venekäytössä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
hiilikuorma ja drifting
« Vastaus #24 : 24.09.06 - klo: 14.25 »
En ole driftin renkailla akullista kokonaan ajanut, mutta talvikelin jäärata pitkine sivuluisuineen on lähes verrannollinen. Ja siellä hopeahhilet jatkuvilla kierroksilla pitkissä sladeissa kului kyllä ihan eri kertoimiolla kuin sisähallissa matolla leikiessä. Teki mieli jo palata ruuvikiinnitteisiin hiilenjohtoihin, että voisi paikanpäällä vaihtaa...
tarkka syytä en sano, mutta matolla kone ei saanut kierroksia kuin kiinteää vetoa vasten, kun taas sutiessa kipinää piisas kuin olis konkat vajaatehoset ja kierrokset kovasta kuormastakin huolimatta yläpäässä.
Ja lisämaininnaksi: hiilenjousien vaihto tiukempiin ei ainakaan auttanut.

testiautossa rengaskoko oli crossi ensin, ja sitten vaihtui truck kokoon.
Sutimisen hoiti 17 single tai 17*2 ( monta konetta). samoilla hiilillä, ylipitkillä välityksillä, saatiin huonoimmillaan 4:nnen akun kohdalla syyt lähteä sorvaamaan/ eli vaihtaa kone.
Sitten siirryttiin 4 kertaa kalliinpiin hiiliin. Se auttoi. Hiilettömällä kokeilu odottaa vielä :(
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #25 : 24.09.06 - klo: 16.03 »
uskallattekos kertoa teijän drifting setupit, vai onko "salasta" tietoa, lähinnä noita camber- ja aurauskulmia ja jousien kovuuksia.
onko jossain noista jousista kovuustaulukkoa?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #26 : 24.09.06 - klo: 16.19 »
Tässä on Rayspeedin ja Yokomon jousitaulukot:

Yokomo
Sähkö [lb/in]
Oranssi 17.7
Vihreä 13.8
Pinkki 13.1
Teräksinen 12.9
Keltainen 12.9
Valkoinen 11.0
Sininen 10.5
Musta 9.7

Polttis [lb/in]
Ruskea 32.1
Harmaa 26.4
Hopea 25.9
Vihreä 24.9
Keltainen 22.5
Punainen 18.3
Tumman vihreä 16.2

Rayspeed

[lb/in]
Harmaa 19.9
Punainen 18.3
Valkoinen 17.2
Keltainen 14.9
Sininen 14.3
Vihreä 13.2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #27 : 25.09.06 - klo: 21.22 »
vähän tällänen tyhmä kysymys, mut mitä sillä "mittalaitteella" mitataan kun auton mukana tuli ja miten.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #28 : 25.09.06 - klo: 21.38 »
Jabe tarkoitatko sellaista mustaa palikkaa, jossa on pykälät?
Se on maavaramitta.

ohje ->http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/saato/setup.html#maavara

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Yokomo MR-4TC SD
« Vastaus #29 : 26.09.06 - klo: 16.30 »
juu, nyt tajusin, ihmettelin tota matalempaa asteikkoa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-