Kirjoittaja Aihe: Tamiya Lunch Box  (Luettu 137225 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #120 : 04.05.10 - klo: 12.21 »
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa Setä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #121 : 04.05.10 - klo: 12.29 »
Kiitos vinkistä LiPo -vahdin suhteen. Tuo siis asennetaan autoon akkujen ja noparin väliin? Se siis piippaa, muttei katkaise virtoja?

Tuo Hobbyking pitää checkata läpi. Oli vain melko uuvuttava määrä komponentteja...

Lunchbox kun ei ole mikään suorituskykyinen auto (eikä suorituskyky ole toivelistallakaan korkealla) ajattelin, että ajetaan nyt ensin tuo harjallinen moottori loppuun. Vinkattu moottori + nopari kun olivat melko arvokkaita!

Opastakaa aloittelijaa - Eikö akussa tärkeää on vain jännite? Lisäksi jos kulutus (eli nopari) sitä osaa vaatia, mahdollisesti johdonpaksuutta lisää. Ei kai Nopari pyydä sellaisia virtoja, jotka sen polttavat? Onko RC-autoissa sellaista käsitettä kuin sulake?

Mistä sen tietää, mihin mikäkin Nopari sopii? Hintalapusta? Muiden kokemuksista? Jostain tietyistä spekseistä?


Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #122 : 04.05.10 - klo: 12.39 »
Eli lipovahti ei katkase virtaa , mutta rupeaa piippaamaan ja et pysty ajamaan täydellä kaasulla niin silloin pitää virrat katkaista ja ladata akku. Kyllä , akun ja noparin väliin.
Mitä isompi jännitteinen akku , sitä enemmän moottori kiertää , mutta kohtuus kaikessa eli suosittelen tuota 7,4v. mAh taas vaikuttaa ajopituuteen. Esim jos 3000 mAh akku ja sillä ajaa 20min , niin 6000mAh akulla taas ajaa 40min. Ei sinun tarvitse noilla vakio sähköillä ruveta johtoa paksumpaan laittaan , menevät varmasti orginal johdoilla. Liittimet tosin olisi hyvä vaikka deans-liittimiin vaihtaa.

Noparin specseissä lukee mm. Kuinka moni kennoista lipo että nimh akkua kestää ( Eli paljonko jännitettä ). Sitten kun ostat noparin ja moottorin niin jos noparissa on käämi-lanka rajoitus niin suositellaan että moottorissa olisi ainakin se pari käämikierrosta enemmän kuin noparin sietävä käämiraja (Esim jos nopari kestää 12-lankainen moottorin , suositeltavaa olisi 14-lankainen moottori maksimissaan).
Sitten harjattomissa on niitä sensori koneita sun muita mutta sillä tiedolla et nytten tee mitään jos et harjatonta osta.

-Antti

Kiitos vinkistä LiPo -vahdin suhteen. Tuo siis asennetaan autoon akkujen ja noparin väliin? Se siis piippaa, muttei katkaise virtoja?

Tuo Hobbyking pitää checkata läpi. Oli vain melko uuvuttava määrä komponentteja...

Lunchbox kun ei ole mikään suorituskykyinen auto (eikä suorituskyky ole toivelistallakaan korkealla) ajattelin, että ajetaan nyt ensin tuo harjallinen moottori loppuun. Vinkattu moottori + nopari kun olivat melko arvokkaita!

Opastakaa aloittelijaa - Eikö akussa tärkeää on vain jännite? Lisäksi jos kulutus (eli nopari) sitä osaa vaatia, mahdollisesti johdonpaksuutta lisää. Ei kai Nopari pyydä sellaisia virtoja, jotka sen polttavat? Onko RC-autoissa sellaista käsitettä kuin sulake?

Mistä sen tietää, mihin mikäkin Nopari sopii? Hintalapusta? Muiden kokemuksista? Jostain tietyistä spekseistä?


Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #123 : 04.05.10 - klo: 12.45 »
Lunch Boxiin tuskin kannattaa paljon orkkis moottoria tehokaampaa laittaa. Sen ajo-ominaisuudet ovat kuitenkin sen verran kehnot. Ehkä joku Tamiyan oma Sport Tuned moottori voisi olla vaihtoehto, jos hieman haluaa vauhtia lisää.

Tuollainen lipovahti laitetaan akun balansointiliittimeen kiinni ajon ajaksi. Hyvä puoli siinä on se, että se vahtii jokaista kennoa erikseen eikä vain kokonaisjännitettä. Itse käytän lipovahtia myös noparien kanssa, joista löytyy lipo cutoff.

Uskoisin että tuo Tamiyan TEU-101BK nopari kestää hyvin myös lipot. Siitä on tosin myös uudempi revisio (TEU-104BK), joka ainkin kestää lipot ja siitä löytyy lipoja varten jopa cutoff.

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #124 : 04.05.10 - klo: 12.49 »
No jos lipoja latailee balancerin kanssa niin ei kyllä tarvi jokaiselle kennolle erikseen , riittää ihan yhteisjännite. Niin ja näitä harjattomia nyt haetaan siinä mieles että jos tehoa haluaa sitä on saatavilla mutta ei kai sitä tarvi liipasin pohjas kinnuttaa? Niin ja eipä tarvi ainakaan hiiliä ostella ja muutenkin harjattomassa parempi hyötysuhde.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #125 : 04.05.10 - klo: 13.08 »
Noissa lipovahdeissa nyt sattuu vain olemaan valvonta pääasiassa joka kennolle erikseen.

Jos auto on menossa lapsille, niin sen voi arvata että varmaan sillä vedetään kokoajan liipasin pohjassa. (OK voihan sitä tehoa toki EPAlla hillitä)

Eipä tuollaiseen vakio Mabuchiin paljon hiiliä vaihdella. Ajetaan se minkä kestää ja ostetaan kympillä uusi tilalle.

Niin, alkuperäiselle kysyjälle vinkki; akkua hommatessa kannattaa muistaa, että tuohon autoon ei mene muokkaamatta muut kuin tuollaiset "pötkö"akut. Noita neliskanttisia lipoja ei sinne kannata yrittää tunkea.

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #126 : 04.05.10 - klo: 13.11 »
niin tai näin, itse ainakin harjattoman hommaisin  :cool: Mutta mä oon mä  :lol:
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa Setä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #127 : 04.05.10 - klo: 13.15 »
Tuon TEU-101BK:n jännitteenkesto on 7.2V kuudella kennolla ja kestää jatkuvaa virtaa (FET spec?) Forward 60A / Reverse 60A. Tuossa taitaa lisäksi olla seuraavat 5 säätimen asentoa: Full Fwd, Fwd, Neutral, Rev, Full Rev

Onko se nyt sitten niin, että noparin ostamiseksi menee, jos 7.4V LiPoilla meinaa ajaa? Muussa tapauksessa 7,2V NiMH akut tilaukseen.

Lähde: http://www.tamiyausa.com/pdf/manuals/45029ml.pdf

Ymmärrän mainiosti trax-xas:n kommentin harjattomien puolesta. Köyhän talon poikana olisi vain sääli heittää kertaalleen maksettua pois uuden tilalta. Lisäksi kun potentiaalisen käyttäjän kokemus on Nikko/Tomyn:n leluista, lienee tällä ajaminenkin alkuun vain on-off kaasuttelua.

Mikä on EPA?

Bazz:n kommentti pötköakuista huomioitu (kiitos). Jos siis haluaa vähän turvallisemmat koteloidut lipoakut, joutuu väkästelemään kiinnitysten kanssa.

Alkuperäiseen listaan olen ajatuksissani ostanut jo 85mm kynäjouset Ansmannilta. Josko niillä saisi tassut pysymään paremmin tontissa?

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #128 : 04.05.10 - klo: 13.18 »
Muista vielä että 2s lipon nimellisjännite on tuo 7,4v , ei suinkaan ladattuna se. Itselläni taitaa olla 8,4v kun ladattu täyteen.

Tuon TEU-101BK:n jännitteenkesto on 7.2V kuudella kennolla ja kestää jatkuvaa virtaa (FET spec?) Forward 60A / Reverse 60A. Tuossa taitaa lisäksi olla seuraavat 5 säätimen asentoa: Full Fwd, Fwd, Neutral, Rev, Full Rev

Onko se nyt sitten niin, että noparin ostamiseksi menee, jos 7.4V LiPoilla meinaa ajaa? Muussa tapauksessa 7,2V NiMH akut tilaukseen.

Lähde: http://www.tamiyausa.com/pdf/manuals/45029ml.pdf

Ymmärrän mainiosti trax-xas:n kommentin harjattomien puolesta. Köyhän talon poikana olisi vain sääli heittää kertaalleen maksettua pois uuden tilalta. Lisäksi kun potentiaalisen käyttäjän kokemus on Nikko/Tomyn:n leluista, lienee tällä ajaminenkin alkuun vain on-off kaasuttelua.

Mikä on EPA?

Bazz:n kommentti pötköakuista huomioitu (kiitos). Jos siis haluaa vähän turvallisemmat koteloidut lipoakut, joutuu väkästelemään kiinnitysten kanssa.

Alkuperäiseen listaan olen ajatuksissani ostanut jo 85mm kynäjouset Ansmannilta. Josko niillä saisi tassut pysymään paremmin tontissa?
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #129 : 04.05.10 - klo: 13.31 »
Kyllä luulen että tuo 101BK kestäisi lipon ihan hyvin. En sano asiaa varmaksi, kun en ole testannut. Kun huomioi että täyteen ladatussa 6-kennon Nimh:ssäkin jännite on lähes samaa luokkaa 2C lipon kanssa, niin miksi oikeastaan ei kestäisi.

Noparissa ei ole pelkästään viittä asentoa, kyllä se toimii ihan "portaattomasti".

Ja niin, kyllä nuo pötkömallin lipotkin ovat myös kovakuorisia eli ihan turvalliset ja kolhuja kestävät.

Jos pikku vinkkiä vielä antaisin, niin suosittelisin kuitenkin ihan Nimh akkuja tuohon autoon. Esim. vakiomotilla ja 5000mAh Nimhillä ajoaikaakin tulee varmasti lähemmäs tunti.

Edit. Niin nuo Ansmannin iskarit.. Mulla oli joskus niitä ja vuosivat jo uutena. Eli ei välttämättä kovin hyvät, mutta halvat ja ainakin paremmat kuin ne alkuperäiset pomppujouset.
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo: 13.34 kirjoittanut bazz »

Poissa Setä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #130 : 04.05.10 - klo: 14.22 »
Tehän teette tämän helpoksi:
LiPot --> NiMH:t
Lipovahti ja liposäkki ostoslistalta pois ja budjettiin yhteensä n. 70 eur säästö.

Oma mielikuvani vaan on, että NiCD ja NiMH olisivat jo vanhaa tekniikkaa ja raskaat. Tosin, jos kerran lounaslaatikko nostaa keulaa, niin raskas akku akseleiden välissä voi jopa rauhoittaa vähän ajoa.

Ansmannin laturista löysin tietoa, että deltapeak arvo olisi 5 – 8mV. Eikö tuo ole vähän turhan krouvi NiMH:lle? Joka tapauksessa olisi hyvä, että laturi soveltuisi mahdollisesti myöhemmin hankittaville LiPoille. Onko laturisuosituksia? Amppeereita n 5A ja purkusykli pitäisi löytyä.

Tunnin ajoaika on (minun hermoilleni) jo melkein too much. Olisiko parempi hankkia esim. 2x2400 mAh, joista toinen olisi aina taskussa täytenä? Vai onko isompi parempi?

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #131 : 04.05.10 - klo: 14.31 »
Ei se isompi akku juurikaan sen parempi ole, ajoaika vain pidempi. Noissa Nimheisäkin tosin kannattaa valita joku tunnettu merkki, jotkut halpisakut voivat olla todella huonoja.

Jos haluat nuo akutkin tilata Modelsportilta, niin vaikkapa nämä: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33010

Hyvä laturi voisi olla sitten vaikkapa Imax B6AC http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6478

Tämä MSUK:lta näyttää aikalailla samalta, mutta kalliimpi: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=36011

tai esim. Graupner Ultramat 14 Plus
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo: 14.48 kirjoittanut bazz »

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #132 : 04.05.10 - klo: 14.51 »
Onko laturisuosituksia? Amppeereita n 5A ja purkusykli pitäisi löytyä.

Tuo laturi olisi vähän edullisempi ja käytössä hyväksi todettu, varasto on vaan miinuksella rankasti
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028

Ja virtalähteeksi tuo
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256

Setti on hinta/laatusuhteeltaan erinomainen.

e: tuosta purkutoiminnosta en ole varma oliko sitä siinä.
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo: 14.57 kirjoittanut JiiPee »
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #133 : 04.05.10 - klo: 15.19 »
Itse ostaisin lipot kuitenkin suoraan. Syy siinä että ne kestää käytössä kuitenkin pidempään ja jos pötkö-NiMHeillä ajelee niin ne menee huonoon happeen ennen pitkää, kun kennojen jännite-erot kasvaa liian isoiksi.

Osta tälläinen lipo, niin saat ajoaikaa:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/GM-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-107400

Tosissaan laturiksi imax b5 tai b6 ja virtalähde tai b6AC, jossa sisäänrakennettu virtalähde.
Tilaa lipovahti ja laturi honkongista.

Olen ajanut tamiyan minillä vaikka miten paljon pötkö-lipolla (ylemmän linkin akku), noparina tamiyan oma teu-101bk ja sama mabutchin mosa, mitkä tulee lounaslaatikossa. Eli kyllä se kestää hyvin 2S lipoja.

Yleisesti moottori/nopari/akku paketteja suunnitellessa valinta menee näin:
Valitse moottori, ja katso, paljon se vaatii tehoa maksimissaan.
valitse nopari, joka sopii ko. moottorille, eli nopari pystyy antamaan tarpeeksi tarvittaessa virtaa, eikä hajoa (lankaraja riittävä noparissa).
Valitse akku, joka pystyy luovuttamaan tarpeeksi virtaa (C arvo ja akun kapasiteetti)

Kannattaa tutustua ari-pekan rc sivuihin, niin saa hyvät perustiedot alkuun pääsemiseen.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #134 : 04.05.10 - klo: 15.53 »
tturku, paljos muuten tulee ajoaikaa tuollaisella 4000mAh lipolla ja Mabuchin mosalla?

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #135 : 06.05.10 - klo: 10.34 »
Sanotaan vaikka että tarpeeksi. Varmaan yli 30 min saa yhteen soittoon suttailla, jos jaksaa. Mulla on muutama pötköakku niin en ikinä aja niitä kovin tyhjiksi. En nyt muista tarkalleen, kun viimeiksi yhden minikisan ajoin syksyllä ja olisko 7 min erät olleet. Noi aktiivisemmat mineilijät kyllä osaa vastata, paljon yhden  erän jälkeen mahtuu akkuun, jolloin näkee, paljon se erän aikana on ehtinyt kapasiteetista kulua.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Setä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #136 : 13.05.10 - klo: 16.00 »
Terve taas,
aloin katselemaan noita Lipoakkuja Hobbycitystä. Siellä kun on myös akkujen koot ilmoitettu. Varsin erikoista, että akkujen koot on muissa kaupoissa melkein järjestäen jätetty ilmoittamatta...

Ok, jos tuossa Lunchboxissa on akkukaukalo, johon mahtuu NiMH stickpack niin onko sen koko siis 135x45x24? Hobbycitystä löytyy runsaasti akkuja, jotka ovat kooltaan muutaman millin tuota isompia, esim.

137x47x25 kovassa kuoressa oleva ja hinnaltaan varsin edullinen:

ZIPPY Flightmax 5200mAh 2S2P 30C hardcase pack
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9966
US $28.79

Meneekö tuollainen paikalleen vaikka pituutta ja leveyttä onkin pari ylimääräistä milliä? Pari millia ohuempia löytyy 4000 mAh ja 5000 mAh kapasiteetilla.


Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #137 : 14.05.10 - klo: 12.12 »
Epäilen että ei mene ilman lounaslaatikon akkupaikan modausta. Syy on siinä, että akkupaikka on muotoiltu pötköakulle, jolloin akun profiilin pitää olla pyöreä, ja tällöin ei noi Hard case lipot mahdu. Noita kovakuoristen lipojen koteloitahan ei pidä lähteä muokkaamaan.

Joku joka omista lounaslaatikon varmaan tarkentaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #138 : 15.05.10 - klo: 09.02 »
Olen samaa mieltä. Itselläkään ei ole enää ko. alustalla olevaa autoa, niin ei voi mallailla tuollaista neliskanttista lipoa.

Mutta taitaisi tuohon olla vain paras hommata niitä pötkömallisia, niin ei tarvitse autoakaan alkaa sahailemaan. Tokihan ne jonkun verran on kalliimpia kuin nuo hong kongin kanttilipot.

Poissa Setä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #139 : 29.07.10 - klo: 14.57 »
Tervehdys taas,
Lunch Box on nyt hankittu, koottu ja ensisavut otettu (kirjaimellisesti).

Lunchboxin ostin modelsportilta ja mukaan ostin lisäksi kuulalaakerisetin sekä Parman lexanikopan.

Laturi on HK:sta IMAX B6AC, johon hankin eu-virtajohdon verkkokaupasta. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24727

HK:sta hankin myös sen parinkympin oranssimustan GT2 gigaohjaimen...

Pari litiumakkua tuli myös HK:sta, mutta voi olla etteivät nuo mene tähän autoon: Turningy 3S 1450 mAh ja Lightmax 2S 2650 (40C). Ensimmäistä on väki asennellut tuohon GT2 ohjaimeen ja jälkimmäinen oli tosi lituska ja kaavailin sitä Lunch boxiin. Atalasta hain vielä yhden 2200 NiMH:n pötköakun ensiajoihin. Akkukaukalo on itseasiassa väljä ja aaaaivan liian väljä tuolle lituskaiselle lipolle. Akkukaukalo ei ole muotoiltu pötköakuille. Voin mittailla myöhemmin, jos kiinnostusta on.

Atalasta matkaan lähti myös Kyoshon perusservo ohjaukselle ja parit deans-liittimet.

Olisikohan nuo hankinta-asiat nyt tuossa.

Kokoaminen oli aika suoraviivaista. Servosaver oli servon perusasennossa aina hieman jompaan kumpaan suuntaan vinossa eli "yksi pykälä" puuttui välistä. Ohjauskulmat edestä menivät siis poskelleen ja yritin sitä vähän paikata tukivarsien mittoja muuttamalla - tiedä sitten oliko oikea tapa korjata...

Lunchboxin omat kuoret maalattiin sinisiksi, vanhemman pojan vaatimuksesta. Sain vängättyä väriä hieman Porsche Riviera Blaun suuntaiseksi  :wink: Lisäksi ostin lexanille kromimaalin (HA, ALCLAD 2 LACQUERS, Chrome for Lexan ALC5114), pari akryyliväripurkkia detaljeja varten ja Humbrolin akryylilakan. Akryylilakka ei toiminut kromimaalin päällä ja kromimaali jäikin Tamiyan omasta kuoresta pois. Lexanikoppaan tein kromimaalilla Normandy stripesit. Täytyy sanoa, että on maalit kehittyneet parinkymmenen vuoden aikana - kromimaali kiiltää aivan kuten kromin kuuluukin! Saako tänne jotenkin fiksusti kuvia, vai pitääkö laittaa ulkoiseen kuvapalveluun?

Ne ensisavut sitten...
Avasin GT2 radion alimmat ruuvit ja raotin paristokotelon irti. Juotin johtoihin deans-liittimet ja vaihdoin em. 3S akun liittimet deanseiksi. Oli tainnut radion koonneella kiinalaistytöllä menneet tinaukset pieleen, sillä värkki päästi välittömästi savunsa ulos. Primäärireaktioni oli viskata radio roskikseen. Kaksi käyttämätöntä vastaria jäi pakin pohjalle. Sekundäärireaktio oli tilata Futaban PL2 gigaradio Racing Factorystä. Taisi olla kiinanradio hintansa väärti.

Tänään menin poikien kanssa lähikentälle kokeilemaan autoa. Lexankoppa päälle ja ajolle!
Futaban radiossa on ilmeisesti 70/30% kaasu. Saako sitä vaihdettua 50/50%:ksi? Pakilla lähtee nimittäin aina sutien liikkeelle, vaikka toisinaan olisi tarve varovaiselle lähdölle. Auto tuntuu kulkevan ajo-ominaisuuksiinsa nähden vähintäänkin riittävästi. Takapää pomputtaa pahasti ja pari kertaa heitti auton pikkutöyssyssä hytilleen. Neitsytajon saldona on pieni vekki kopan takanurkassa ja yksi katkennut kopan kiinnitystappi. Taitaa mennä osasarja C tilaukseen Modelsportista.

Iskareiksi on väki ilmeisesti vaihtanut Ansmannin 75-85 mm öljyiskareita? Mitenkäs kun tuo kiinnitys on kovin erilainen. Olisiko jossain kuvausta miten tuo modaus kannattaisi tehdä?
Tässä kuva ko. Ansmannin iskareista: http://www.jr-hobby.com/ansmann/alumiini-iskarit-75mm-2-201000037-p-201000037.html
« Viimeksi muokattu: 29.07.10 - klo: 16.30 kirjoittanut Setä »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #140 : 26.02.11 - klo: 09.56 »
Tuli sitten sellainen polte joulun alla että tilasin lounaslaatikon itselle joululahjaksi. Muutamat ajot takana. Iskareiksi ostin jotkut kiinan 80mm pitkät ja ne sai kiinni paketin osilla "ylösalaisin". Lumessa ei oikein pitoa ollut normi renkailla joten tilasin toiset ja tein niistä piikkirenkaat. Eilen sain vihdoin Spray maalin kopan maalaamista varten (tuli hongkongista maapostina ~3 kk). Täytynee ottaa muutama räpsy kun saan kopan maalattua ja tarroitettua.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #141 : 26.02.11 - klo: 10.22 »
Moro! Tässä olen miettinut kannattaisiko tuota luonaslootaa ostaa ensimmäiseksi autoksi piha/huviajeluun?
Ja kannattaako rtr mallia ostaa kun nuo ohjaimet ei näytä maksavan niin paljon?
« Viimeksi muokattu: 26.02.11 - klo: 10.36 kirjoittanut Rico »
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #142 : 26.02.11 - klo: 10.49 »
Moro! Tässä olen miettinut kannattaisiko tuota luonaslootaa ostaa ensimmäiseksi autoksi piha/huviajeluun?
Ja kannattaako rtr mallia ostaa kun nuo ohjaimet ei näytä maksavan niin paljon?

Ja kuuluuhan siihen kaikki muut sähköt paitsi vastari ja lähetin?
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa nokia

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #143 : 26.02.11 - klo: 11.46 »
HL Mad Truck HL Sprint Lazer ZX-5 Ready Set TF-5 Ready Set.

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #145 : 26.02.11 - klo: 12.41 »
Auton rakennus-sarja ihan jees, radio kiinanhalpis,joskin varmaan toimiva ja akuilla heittäisin vesilintua = liikaa voltteja, vähän kapasiteettia ja väärän kokoiset kennot.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #146 : 26.02.11 - klo: 12.48 »
akuilla heittäisin vesilintua = liikaa voltteja, vähän kapasiteettia ja väärän kokoiset kennot.

Kehtaisitko laitaa vaikka linkkia jostakin HALVASTA akusta ja laturista? Laturia kun kahtelen niin en oikeen löydä :P ja akkuista ei oo tietoa pätkän vertoo!
Ja tekeeko tuolla mittään?
http://cgi.ebay.com/Tenergy-7-2V-3000mAh-Flat-NiMH-RC-Car-Battery-w-Tamiya-/390290691518?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5adf2355be#ht_2396wt_789
« Viimeksi muokattu: 26.02.11 - klo: 12.51 kirjoittanut Rico »
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #147 : 26.02.11 - klo: 13.00 »
Akuks tällainen tai vastaava, tämä suomalaisesta kaupasta :http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Robitronic-3600-Power-Stick-Pack-72V-NiMH-108864

Laturiksi tällainen tai vastaava :http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-8-102670

Oma lukunsa on sitte ulkomailta tilaaminen, lipo-akut jne.

Ebaysta kyllä löytyy sopivia akkujakin ja latureita.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #148 : 26.02.11 - klo: 13.15 »
Tuon akun tilaan tuolta ebaystä halvalla ja jonkun pika laturin. Sitten kun pussissa on taas tarpeeksi rahaa sitten tilaan ihan kunnon laturin. Kun ei ole monestikkaan tämmösellä pikkupojalla 100€ akkuun ja laturiin ;)
Kun nuita juu tuupista kahtelin nuita videoita niin sokat on sivuilla? Niin siihenhän saa minkä tahansa korin kuhan on tarpeeksi leveä? Ja onko alottelijalle ihan mahdoton tapaus ostaa tuo kitti malli kun pitää rakennella? Kun mukava olisi aina illalla näperrellä :)
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya Lunch Box
« Vastaus #149 : 26.02.11 - klo: 13.25 »
Kitti ei ole mitenkään mahdoton kasailla, normaaleja taitoja tarvitaan. Aika hupilaitehan tuo on, etupyörät ei paljoa maassa pysy.
 Noissa halpis pikalatureissa on se ongelma, että ne lataavat hitaasti, ja huonosti, sen takia satsaus heti kunnon laturiin on kannatettavaa. Muuten helposti menee akkukin vaihtoon samalla kuin parempaa laturia hommaa.

Kiinasta saa halpaa laturia, jotka varmasti parempi kuin halvimmat "pikalaturit"
http://rc10.fi/index.php?topic=11432.0 tässä hyvä topik akuista ja latureista.
Useimmat laturit toimivat 12V jännitteellä, toisissa sisäänrakennettu 220V jännitelähde. Jenkeissä latureissa erilaiset pistokkeet, joten ne ei käy suomessa. (jännitekin eri)

Lunchbox on sen verran kapea että ihan kaikki korit ei käy, mutta etsimällä löytää jos erilaista kaipaa. Orkkiskori on kovaa muovia, menee kolareissa suht helposti rikkikin.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2