Kirjoittaja Aihe: Cooling Fan  (Luettu 2798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Cooling Fan
« : 11.10.06 - klo: 14.17 »
Esimerkiksi tällainen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMYH6&P=ML
tai kaksi yhdessä http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXJGZ0&P=V
Löytyisikö tästä riittävästi tehoa nitromoottorin jäähdytykseen? En ole koskaan nähnyt tällaista livenä joten...

Kiitos!
Mika

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Cooling Fan
« Vastaus #1 : 11.10.06 - klo: 14.31 »
Katoitko mitat? Noi on mun käsittääkseni tarkotettu sähköille.. Toi eka on ainakin novakin GTB:lle tarkotettu.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Cooling Fan
« Vastaus #2 : 11.10.06 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Katoitko mitat? Noi on mun käsittääkseni tarkotettu sähköille.. Toi eka on ainakin novakin GTB:lle tarkotettu.

Ja jälkimmäinen on assoon tarkoitettu  :wink:

Mika R

  • Vieras
Cooling Fan
« Vastaus #3 : 11.10.06 - klo: 14.37 »
Kysyn kun ei noita oikein ole nitro padoille (tarkemmin 4-tahti)
Tai on jotain mutta ei mun automallille suoraan ilman modausta (ST)

Osaanhan mä nyt lukea että "TC4" touring sähkis ;-)

Mutta vaikka onkin sähköille niin voisiko tehoa olla sen verran että auttais jäähdytyksessä olennaisesti, muistan nähneeni RC Nitrossa joskus yhdessä 4-T moottorin kanssa..täytyy kaivaa se lehti vissiin

Mika R

  • Vieras
Cooling Fan
« Vastaus #4 : 11.10.06 - klo: 14.56 »
Jos jotain tulee mieleen, niin otan tiedon kiitollisena vstaan
Luulen kyllä ettei erillistä tuuletinta kyllä edes tarvita jatkossakaan (en tarvinnut kesällä)

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Cooling Fan
« Vastaus #5 : 11.10.06 - klo: 15.37 »
Ylipäätään muovituulettimet metallipinnalle (joka kuumiaa helposti) on aika hauska yhdistelmä. Eikä tommoset pikkutuulettimet paljoakaan varmasti hyödyttäis.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Cooling Fan
« Vastaus #6 : 11.10.06 - klo: 16.24 »
Ainakin sähkössä ne pikkutuulettimet on tosi hyödyllisiä! Turha mennä merta emmäs kalaan : http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=715&PHPSESSID=647bb6d76f24700ccfea749539dd8259
joo o

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Cooling Fan
« Vastaus #7 : 11.10.06 - klo: 16.46 »
Juuh ja harjattomissa lähes välttämättömät, mikäli haluaa todellakin varmistaa vehkeitten kunnon tulevaisuudessakin.

EDIT: Tiekkareiden pikkutuulettimet on myös käteviä ja säästää monta euroo, jos sattuu olemaan vanha kaatopaikalle menevä tietokone. Moottorille taas on ihan omat tuulettimet. Varmin tapa olis vetästä siili päälle ja sen päälle viä tuuletin. Vakiona saatava siili-tuuletin -yhdistelmä jää toiseks, vaikka ei sekään mikään huono ole.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Cooling Fan
« Vastaus #8 : 11.10.06 - klo: 17.41 »
Lainaus
Ylipäätään muovituulettimet metallipinnalle (joka kuumiaa helposti) on aika hauska yhdistelmä.


harjattoman moottorin kuori / jäähdytys siili jotain muuta kun metallia ? korjatkaa toki jos olen väärässä!
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Cooling Fan
« Vastaus #9 : 11.10.06 - klo: 18.40 »
Jotain kevytmetalliseostahan se on. Tietenkin se on ihan eri juttu kun polttiksen moottori, jota tarkotin tolla muovi-metalli yhdistelmällä. Ja siilihän on se itse jäähdytin, joka monasti on myös jotakin metalliseosta (koska se sitoo juuri lämpöä moottrin pinnalta---> tarvii paremman lämmönjohtavuuden kuin moottori). Joku halpissiili saattaa toki olla muovia, mutta kalliimpien luulis olevan metallia. En kuitenkaan mene takuisiin näistä. Ihan vaan omien kokemusteni perusteella kirjottelen.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cooling Fan
« Vastaus #10 : 11.10.06 - klo: 18.56 »
Vai että muovisiili O_o epäilen.
| Academy | Axial |

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Cooling Fan
« Vastaus #11 : 11.10.06 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Vai että muovisiili O_o epäilen.


Ei sitä koskaan tiedä.. Itsellä ei ole tullut vastaan kuin kerran. Eräässä  ostamassani käytetyssä paketissa tuli mukamas moottorin "jäähdytin", joka oli osittain muovinen. Tosin oli metallipintaakin, mutta hyvin vähän. Tosin voi olla että se oli myyjän omatekemä. Itellä on medasecista ostettu moottorinjäähdytin ja se on alumiinia. Sama mitä jenkkilästä oon kattonut, niin kaikki ollut alumiinia tai vastaavaa.

Mika R

  • Vieras
Cooling Fan
« Vastaus #12 : 07.11.06 - klo: 23.20 »
Palataas vielä tähän..

Olikos vinkkiä hyvästä flektistä jonka sais vastariin kiinni ja hyvä teho?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Cooling Fan
« Vastaus #13 : 08.11.06 - klo: 07.57 »
Katso Racing Factoryn myymiä Muchmoren tuulettimia. Ne on ainakin kuvien perusteella 5V versioita, joten toimii hyvin suoraan vastarista. Lisäksi ne ovat melkoisen kohtuullisissa hinnoissa.