Kirjoittaja Aihe: LOSI trukki 1:36  (Luettu 319899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oykka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #900 : 20.08.11 - klo: 12.36 »
Hei! olen ajatellut ostaa jossain vaiheessa ostaa tämän auton ja kysyisin pari asiaa:
-onko vakio autossaa joko/ jotkut osat jotka pitää heti vaihtaa?
-kestääkö voimansiirto perusajoa hyvin, kun ketjun alkupäässä tuntui olevan aika monella hajonnut?
-mistä tämän saa halvimmalla, kuitenkin luotettavasti ja milellään aika nopeasti?
-tuolta olen katsonut, onko luotettava ja nopea liike?http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_109/products_id/9857/n/Losi-1-36-Micro-T-Stadium-Truck-RTR

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #901 : 19.09.11 - klo: 11.37 »
Mä jotenkin oon käsittänyt että A Main Hobbies ei lähetä kamoja Suomeen.

Voimansiirto on tän auton heikko lenkki. Noita kokonaisia vaihdelaatikoita kannattaa ostaa varalle ainakin 2 kpl koska niiden vaihtaminen kokonaisena on helppoa ja nopeaa. Mä oon tainnut ajaa ainakin 5 lootaa loppuun.

Toinen juttu mikä on huonoa on orkkisnopari. Se menee hyvin helposti tilttiin liiallisen kuumuuden takia ja resetti tehdään katkaisemalla autosta virta ja takasin päälle.

Öljyiskarit on hyvä päivitys ja Lipo-akku myös. Ei toi oikein muuta tarvitse.

Omassa Micro Bajassa mulla on Xcelorin 8750kv harjaton motti, 27Mhz nopari, isoin pinjoni ja öljyiskarit. Juurikin virittelin pikkukikkaraan kiinni DualSky:n 250Mah 7,4V 2s Lipon ja johan alkoi ajoaikaa piisaamaan ja kulkee melkoisen reippaasti sekä vauhdista pystyy keulimaan halutessaan. Testasin akun keston ja 22 minuuttia pystyi ajamaan todella kovaa jatkuvalla syötöllä. Alkoi melkein jo kyllästyttämään  :grin:
Just joo.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #902 : 19.09.11 - klo: 15.48 »
Kyllä se vaan lähettää.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #903 : 19.09.11 - klo: 18.58 »
Jaa?

Mä yritin juuri viikonloppuna tehdä tilausta ja webshop ilmoitti automaattisesti että "We do not ship to this country".

Just joo.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #904 : 19.09.11 - klo: 19.20 »
Riippuu mitä tilaa. Esimerkiksi JQ:n osia ja jotain Kyoshon osia ei saa tilattua.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #905 : 20.09.11 - klo: 17.37 »
Onkos muilla tuo keula niin löysä/väljä että ei oikein saa suoraan meneen olleskaan?, itsellä ollut ongelmallinen uudesta lähtien tuo ohjaus. ajattelin jos ostais toisen samanlaisen, jos ohjaus paranis, tuo olis varaosa auto.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa ppulkkkin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #906 : 20.09.11 - klo: 19.45 »
Onkos muilla tuo keula niin löysä/väljä että ei oikein saa suoraan meneen olleskaan?, itsellä ollut ongelmallinen uudesta lähtien tuo ohjaus. ajattelin jos ostais toisen samanlaisen, jos ohjaus paranis, tuo olis varaosa auto.

Mulla oli kans vähä samoja ongelmia, mutta korjaantu ainakin pikkusen kun vaihdoin raidetangot uusiin. Tosin ei se ihan satasuoraan mee vieläkään, jotenki tuntuu että servo ei aina kääntämisen jälkeen suoristu kunnolla. Ei vaan raskinu tilata uutta 12 euron servoa ihan vaan mutulla... :)
Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #907 : 20.09.11 - klo: 20.12 »
Juu, Minulla servo jää myös jumiin välillä, eli hetken ei käänny mihkään, pieni pusu ja taas toimii..jotenkin..
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa ppulkkkin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #908 : 20.09.11 - klo: 20.18 »
Juu, Minulla servo jää myös jumiin välillä, eli hetken ei käänny mihkään, pieni pusu ja taas toimii..jotenkin..

Joo vähä samanlaista jumitusta tekee mullakin.
Oliko sulla siis uudesta asti tommosta jumittelua?

Ite ostin käytettynä, ni ei taas oikein tiiä miten tuon pitäis pelata :tongue:
Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #909 : 20.09.11 - klo: 20.31 »
Ihan uudesta, välillä olen heittänyt auton kaappiin kun olen purannut  jokusen kerran tuon etupään ja tarkistanut servostarattaat sun muuta,, ja mennyt hermo noitten pienten osien näpräämiseen. Tässä mietin vaihtoehtoja,pitäiskö hylätä koko auto ja kokeilla tuota 1:24 malleja vai koittaa viel...
Mut sen mitä olen ajellut, niin on kyllä huippu auto! että vähän harmittaa tuo ongelma..
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #910 : 21.09.11 - klo: 09.35 »
Radiohäiriöt tekevät sitä kiemurtelua paljonkin. Oma menee suoraan kuin juna ja mä en oo uusinut keulaan yhtään mitään, säätänyt vaan ohjaimesta keskikohdan tarkasti. Orkkisnopari/vastarilla se on vähän vaikeeta. Se oli syy miksi mä ostin Losin sarjan jossa on vastari ja erillinen nopari harjattomalle moottorille plus Futten liittimellä oleva 3-piuhainen ohjausservo joka käy siis heittämällä paikalleen. Radiohäiriöt loppuivat heti kun asensin ton uuden kombinaation joka siis toimii sillä orkkislähettimellä. Tosin sekin paketti vaati sen, että uuden noparin sijoitin vakioakulle tarkoitettuun koteloon ja sitten taas siihen vakionopari/vastari-piirilevyn kohtaan laitoin ton uuden ison DualSky:n lipoakun ja sen päälle sitten vastari. Huomasin, että sillä on merkitystä että ovatko nopari ja vastari lähellä tai kaukana toisistaan. Mitä kauempana toisistaan, sitä vähemmän häiriöitä. Ja nyt kun näiden kahden komponentin välissä on tuo akku niin se selkeästi eristää tuon pohjalevyn lisäksi niin tehokkaasti häiriöitä, että omasta kirpusta voisi luulla, että siinä on gigaradiot. Öljyiskarit on tullut kanssa säädettyä hyvin ja niillä se pomppiminen poistuu todella hyvin.

Kun noparin oli ohjelmoinut niin toimii suoraan sanottuna aivan täydellsesti. Ei häiriöitä ollenkaan ja ajoaikaa piisaa. Toi iso akku ei ole paljoakaan painavampi kuin vakioakku mutta selkeästi se rauhoitti tän pikkukirpun käyttäytymistä ja nyt sitä on todella ilo ajaa. Sutii ja keulii kaasusta edelleenkin ja kulkee todella kovaa. Täysiä voi päästellä esim duunin isossa parkkihallissa päästä päähän tai nii kauan kui sitä enää edes erottaa kunnolla. Ja mulla on siis Micro Baja, eli se pienin näistä mutta kopan alle nää kaikki mahtuu hyvin ja toi 2-kennosen lipoakun latauspiuhankin saa vedettyä hienosti siten että sen saa vetästyä etupyöränaukosta ulos helposti ja kytkettyä lipolaturiin ilman että koppaa tarttee irrottaa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo: 09.47 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #911 : 21.09.11 - klo: 11.34 »
Sulla Jari tais olla myynnissäkin tuo paketti?, Juu, kyllä tuo taitaa liikahtaa vähän liiankin lujaa harjattomalla, varsinkin kun olkkarissa ajelee. Tarviko tuohon akkuun laittaa jännite suojia/vaihtaa liittin?
Kait mä rupeen päivittään myös tuota, eipä nuo osat nyt niin hirveästi maksa.

Viitikkö laittaa linkkiä noihin sähköosa muutoksiin mitä vaihdoit. Ja Jos tuo nopari on harjattomalle, toimiikohan se harjallisella? Ei kait se siitä mitenkään reagoi?

Jari sähän kuljet rc polkua vähän laidasta laitaan, todella isoa ja todella pientä :huh:
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo: 11.51 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #912 : 21.09.11 - klo: 12.17 »
Joo,
mä ensiksi vähän yllätyin tosta kulkupuolesta kun olohuoneajosta tuli ihan mahdotonta kun se kimpoaa seinään samantien. Sitten mä kokeilin duunin parkkihallissa (tänään viimeks) ja hyvin kyllä laukkaa. Tänään loppui meno 23 minuutin kohdalla.

Heh, joo, sekä pieniä ja isoja. Näin se vähän menee. Mä tykkään sellasista ääripään laitteista joten tavanomaset ja keskitietä edustavat laitteet ei oo mua ikinä kiinnostaneet. Tää kirppu edustaa ääripäätä ja siinä on monta hienoa juttua. Mä oon myös laajentanut rc-touhujani lentokoneisiinkin, sovitin Saiton pienimmän tähtimoottorin Pitts Special S-2C:hen:
http://lennokit.net/showthread.php?t=50482
Ja videota ja mökää (äänet täysille):
PittsRadial.mp4

Ei tartte laittaa jännitesuojaa, liittimen vaihtaa vaan mikrodeanssiksi jos tota DualSky-akkua meinaa käyttää. Eiköhän tuo setti täydellisenä kombona löydy mm. Losin sivuilta. Ei se ollut moottorin kanssa mitenkään pahan hintainenkaan edes. Tosin tähän kirppuunhan saa kyllä menemään vara- ja viriosien muodossa moninkertaisen summan rahaa mitä itse auto maksaa. Mut hauska se on  :grin:

En usko oikein että karvattoman nopari osaisi käskeä karvallista moottoria. Mutta tää on vaan luulo, ei tieto. Voin olla hyvinkin täysin väärässä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo: 12.59 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #913 : 21.09.11 - klo: 12.42 »
Just joo.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #914 : 21.09.11 - klo: 15.36 »
Kiitos Jari linkeistä.

pikkasen mahtava kone. upeet soundit varmaan ilmassa. On se hienoa kun osaa, ja sitä käyttää hyväkseen, syntyy kaikkee kivaa :smiley:

Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #915 : 21.09.11 - klo: 19.23 »
Yllatyin positiivisesti tänään. Losilta tilaamani osat saapuivat amerikkalasta 2,5 päivässä. Tilasin 10250kv moottorin ja renkaita ja vaihdelaatikoita. Uusi moottori onkin jo kiinni, täytyy kokeilla huomenna millanen ero siinä on verrattuna 8750kv moottoriin.

Kiitokset lentskarikommentista.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #916 : 22.09.11 - klo: 14.07 »
No niin,

tuli kokeiltua se tuokin moottori. Kyllä sitä kulkua lisää tuli muttei ihan niin paljon kuin oletin. Täytyy vielä vaihtaa spurri 49-piikkiseksi vakion sijaan niin saa vielä lisää huippunopeutta plus että se hillitön keuliminen rauhoittuu ehkä hieman.
Just joo.

Poissa ppulkkkin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #917 : 22.09.11 - klo: 20.56 »
Tämä:
http://www.atomicmods.com/Products/Team-Losi-LOSB0830-Micro-27MHz-Receiver-3-Wire-Servo-Combo__14431.aspx

Ja tämä:
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9594
(itsellä nyt kiinni 8750kv ja kulkee ihan hitosti, mutta mä just tilasin itelleni myös tän 10250kv-koneen...  :tongue: )

Ja sit toi 250Mah Lipo:
http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=2909

Ja sille laturi:
http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=3416

Passasko tuo LiPo suoraan akkukoteloon?

Ei oo kyllä hinnalla pilattu enää, pitää varmaan hommata itellekki pari nuita.
Paljo ajoaika suurinpiirtein nuilla?
Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #918 : 22.09.11 - klo: 21.27 »
Lue ylempää, siellä on selostettu toi. Ei mahdu omaan akkukoteloon, paketti pitää järjestää uusiks.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #919 : 23.09.11 - klo: 10.43 »
Tän päivän hyvä juttu:
Nyt kirppu on todella hyvä ajaa ja kulkee hiton kovaa ja on hallittavissakin vielä.

Huono:
Toi linkittämäni video ja sen lentokone... siitä tuli eilisiltana entinen. Joten Pitts on nykyään siis R.I.P.
Just joo.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #920 : 23.09.11 - klo: 11.34 »
Osanottoni. Varmasti kova paikka kun tuollainen kone tippuu. En ole lennokkia ikinä lennättänyt,mieli tehnyt ostaa joku purjelentokone tyylinen, mutta toistaiseksi jäänyt suunnittelu asteelle.

Juu, napsin kans ostoskoriin päivitystä, öljyiskarit, parempi harjallinen moottori, ja pistin uuden servonkin, tuo servo jumittaa kummasti välillä, tiedä mistäsitten johtuu. Harjatonta mietin, mutta rollerilla ajelee 3vuotias poikani myös niin olis se vähän liian tiukka sille kun tuo harjallinenkin on.
« Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo: 11.46 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa ppulkkkin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #921 : 23.09.11 - klo: 16.42 »
Lue ylempää, siellä on selostettu toi. Ei mahdu omaan akkukoteloon, paketti pitää järjestää uusiks.

Juu olihan siellä jotain juttua aikasemmin, mutta ei käyny yksiselitteisesti ilmi että kyseessä oli just sama akku...

Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #922 : 29.12.11 - klo: 13.05 »
Löytyiskö jostain tähän sopivaa 3s lipoa?

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #923 : 29.12.11 - klo: 13.27 »
Henkilökohtaista tietoa ei ole mutta luulisi tuolta löytyvän http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc
Ny muuten hajos joku :D

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #924 : 02.01.12 - klo: 14.36 »
Löytyiskö jostain tähän sopivaa 3s lipoa?

Hieman asian vierestä, mutta... Kokeilin sovitella HobbyKingin 240mah lipoja Micro-T ja DT -malleihin.  Molempien varsinaiseen paristokoteloon mahtuu kaksi akkua. Micro-DT:n rungon sisällä on vielä tilaa kahdelle lisäakulle vastaanottimen ja takaiskaritornin välissä. T-malliin siis vaihtoehtoina 1s2p tai 2s1p, DT-malliin lisäksi 1s3p, 1s4p, 2s2p tai 3s1p. 1s4p-kombinaatio onnistunee myös kätevästi y-haaroittimella, jolloin ajoaikaa tulee varmaan ihan riittämiin olohuoneen lattialla.

Ketteryydestä: Micro-T on hieman ketterämpi, pyörähtää kaasulla paikallaan helpommin jne. Toisaalta DT on vakaampana helpommin hallittavissa. Nopeutta on ihan riittämiin 1s-lipolla, T-mallissa keula voi hetkellisesti nousta kiihdytyksessä.

Kestävyys: Micro-T:n kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia. DT-mallista taas hajosi jotain (diffi?) heti ensimmäisellä varsinaisella ajokerralla, myyjän (sabe) kanssa asian korjaaminen on kesken.

Suosittelen lipo-käyttöä näissä autoissa, ehkä mielellään siten että autoa kohden on useampi kuin yksi akku. Mukana tullut NiMh-akku tyhjenee vähän liian nopeasti. Lipo-hälytintä en ole nähnyt vaivan arvoiseksi asentaa.
« Viimeksi muokattu: 06.01.12 - klo: 07.33 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #925 : 05.01.12 - klo: 22.24 »
Tuli tänää kisattua kavereiden kans. Sain sovitettua autoon 2s 350mAh akun, sillä sain ajetua 50min yhtäsoittoa. Tuloksena hajonnut takadiffi ja taka hubi. Molempia onneks löytys varastosta.

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #926 : 09.01.12 - klo: 18.25 »
Onko siinä 10500kv harjattomassa moottoricombon säätimessä pakki?
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #927 : 20.01.12 - klo: 22.07 »
Tuli ostettua tuo micro-t. Ostin sen käytettynä ja valmiiksi viriteltynä. Siinä on joku harjallinen atomic bb moottori, onko se paljon vakiomoottoria parempi? Auto tuntuu aika tehottomalta, joten ajattelin että oisko akku kyykännyt? Sitten suurempi ongelma mikä autossa on niin on se kun siinä on hirveesti radiohäiriöitä. Kääntö vispaa ja välillä kaasuttelee itsekseenkin kun antaa olla ohjain ja auto päällä lattialla. Onkohan tähän joku poppakonsti tai muu vinkki miten saisi pois tai ainakin vähemmäksi nuo häiriöt? Autossa on siis moottoria vaille vakiosähköt.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #928 : 08.02.12 - klo: 18.28 »
Saikos vakioautoa säädettyä jollain konstilla siten ettei peräpää pamahtaisi maahan jokaisesta hypystä? Vai kannattaako ylipäätään?

Autot ovat vain olohuonekäytössä, mallivideo toisaalla.
Slash 4x4 Monster

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOSI trukki 1:36
« Vastaus #929 : 08.02.12 - klo: 18.52 »
Saikos vakioautoa säädettyä jollain konstilla siten ettei peräpää pamahtaisi maahan jokaisesta hypystä? Vai kannattaako ylipäätään?

Autot ovat vain olohuonekäytössä, mallivideo toisaalla.

Topikin alkupäästä luettua:
 -Nippusiteet takajousien yläpuolelle jäykistämään jousta.
 -Kuulakärkikynästä jäykemmät jouset.
 -Osta jousisarja tai jos hifisteleen alkaa niin 3racingiltä löytyy öljyiskarisetti.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T