Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240254 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #90 : 21.06.07 - klo: 11.12 »
Moottori toimii Byronilla siinä missä muillakin. Voin laittaa kansiprikan sulle valmiiksi, niin kuin olen laittanut monelle muullekkin.

Lisäkansiprikka helpotaa kummasti käyttöä. Uutena palaa muuten herkästi tulppia ja käynnistys hankalaa. Lisäkansiprikka auttaa näihin vaivoihin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #91 : 25.06.07 - klo: 08.01 »
Alkoi näin 'ajoissa' mietityttämään, että onkohan tuo .21 V-Spec alitehoinen truggyyn? OS:n .30:ssä koneessa on tehoa 3.0ps (mitä ikinä se onkaan) kun taas .21:ssä on 2.5ps. Tietenkin se vie vähemmän polttoainetta kuin isompi kone.

Huomasin tosin, että esim. Nosramin .28 koneessa on 8.5mm kurkku kaasuttimessa, kun V-Specissä on vaihtoehdot 8mm ja 9mm ja Nosram .21:ssä 7 -7.5mm. Tiedä sitten kuinka suoraan tuosta voi mitään päätellä, mutta ilmeisesti OS:ssä henkäilee enemmän kuin Nosramin vastaava.

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #92 : 25.06.07 - klo: 08.07 »
Riippuu mitä haet. Sen mitä olen radalla nähnyt niin ei ole alitehoinen. Monet muutkin ajaa .21 moottorilla tukkia, koska se sopii rata-ajoon hyvin.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #93 : 25.06.07 - klo: 08.21 »
Riippuu mitä haet. Sen mitä olen radalla nähnyt niin ei ole alitehoinen. Monet muutkin ajaa .21 moottorilla tukkia, koska se sopii rata-ajoon hyvin.
Radalla sillä tulisi pääasiassa ajeltua. Hyvä tietää, että moottori toimii truggynkin kanssa.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #94 : 25.06.07 - klo: 11.51 »
Truggyssa suosittu kone. Jos haluaa maksimitehon, niin kannattaa koittaa 9mm kurkkua (sininen).
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #95 : 03.07.07 - klo: 02.30 »
Tänään tuli tehtyä moottoriremppaa spekkiin noin 10 litran ajon jälkeen kun kiertokangen alalenkki klappasi hiukan ja ajattelin vaihtaa sen ihan vain varmuuden vuoksi. Samalla vaihdoin etulaakerin joka olikin enemmän kuin paikallaan.

Laakeri oli jo ilmeisesti pitempään vuotanut ja kun koitin näpeissä pyöritellä niin krahisi tosi pahasti. No hyvä että tuli ilmi nyt eikä vasta sitten kun olisi ollut liian myöhäistä :) Lisäksi moottori oli pahasti karstoittunut niinkuin kuvista näkee. Pieni hiusmurtumakin löytyi lohkosta, toivottavasti ei haittaa.

Laitoin vanhan kangen tilalle uuden normaalin V-specin kangen kun speedin kanget oli loppu. Tavallisessa kangessa ei ole speedin kangesta löytyvää ylimääräistä voitelureikää joten porasin siihen itse sellaisen. Onnistu melko kivuttomasti vaikka hiukan hirvittikin. Nyt pitäisi kestää vähintäänkin moottorin eliniän loppuun.

Ihmeellistä kuinka ennen remppaa moottori kaikesta huolimatta kävi kuin kello ja tehot oli kaikki tallella eikä edes tulppia palanut. Voi siis suositella muillekkin yhtä onnettomille moottorin säätäjille kuin allekirjoittanut :police:

Joitain räpsyjä löytyy tuolta http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/v-spec_huolto/
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #96 : 03.07.07 - klo: 22.30 »
The

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #97 : 03.07.07 - klo: 23.25 »
Mr Quagrainen O.S. depyyttikilpailu on ensi viikonloppuna  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #99 : 05.07.07 - klo: 18.41 »
kellään tietoa koska toi .28 v-spec tulee myyntiin? ja moisen hintaa?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #100 : 05.07.07 - klo: 23.28 »
28 V-Specciä ei ole edes suunniteltu. MAX 28XZ sen sijaan tulee tämän kuun lopussa. Kannattaa ennakkovarata jos haluaa sellaisen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #101 : 06.07.07 - klo: 00.39 »
[quote  MAX 28XZ sen sijaan tulee tämän kuun lopussa.
[/quote]
mikähän kytkin tossa kestää edes jonkinverran ;)
minkä painoisen vauhtipyörän toi pata vaatii?
« Viimeksi muokattu: 06.07.07 - klo: 00.49 kirjoittanut jjtp »

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #102 : 06.07.07 - klo: 14.25 »
O.S.:llä on oma vauhtipyörä ko koneeseen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #103 : 17.07.07 - klo: 12.15 »
O.S.:llä on oma vauhtipyörä ko koneeseen.
tuliko toi vauhtipyörä koneen mukana vai tilattava erikseen? hinta jos ei mukana?
sopiiko hyper st rtr kytkinkamat tuohon vauhtipyörään,pakko vähän kysellä
kun en oikein mitään tiedä vielä ;)

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #104 : 17.07.07 - klo: 20.06 »
Nyt on tullut ajeltua noin 13 tankillista vspecillä ml. sisäänajo. Kaasuttimen kurkkuna on pienempi ja silläkin riittää potkua ihan riittävästi truggyyn minun makuun. Jonkin verran on tod.näk. vielä varaa kiristellä neuloja mikäli haluaa. Aikaa en ole katsonut kauanko tankilla ajelee.

Sen verran huomasin, että haitari kumi 'hikoilee' reilusti tyvestä joten se pitää tiivistää silikonilla. Muuten moottori on kuiva. Ylimääräisen prikankin voinee poistaa kunhan vielä jonkin aikaa ajelee. En kyllä ole varma kuinka se vaikuttaa moottorin? Lisää vääntöä ja/tai tehoa?

Tyytyväinen olen ollut (ainakin vielä :).

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #105 : 17.07.07 - klo: 22.16 »
Haitarikumiin riittää ohut nippuside.

Eiköhän OSsilta tule truggyvauhtipyörä myös johon sopii HoBaon kytkinosat. Vauhtipyörä ei tule koneen mukana, koska vauhtipyöriä on eri autoihin saatavilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #106 : 23.07.07 - klo: 19.24 »
Haitarikumiin tosiaan auttoi vaikka hieman epäileväinen sen suhteen olin.

On siinä Vspekissä niin paljon voimaa, että hajos kytkinkellokin.  :lol: Lähti hammasratasosa irti muusta kellosta. Otti kone hetken 'hieman' jengaa, mutta onneksi sattu auto melkein kohdalle niin sain sammutettua nopeasti.

Voiskin seuraavassa rempassa ottaa sen ylimääräisen kansiprikankin pois.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #107 : 25.07.07 - klo: 23.35 »
Semmoinen pikkuinen ongelma on ilmennyt jo joku aika sitten. En ole varma onko tämä moottoriongelma vai liittyykö tämä johonkin muuhun. Vanhemmalla moottorilla tätä ei ilmennyt.

Täydellä tankilla kone on rikkaalla, puolella tankilla sopivasti ja loppua kohti jo liian laihalla. Ja ei, lämpötilalla ei ole merkitystä koska kone menee rikkaalle vaikka tankkaisin moottori käydessä.

Mietin että oliskohan painepuolella jossain vuoto. Joko paineputkessa tai sitten tankin korkki, koska tankki on silleen että osa siitä on kaasutinta korkeammalla. Täytyy tutkia em. osat vielä uudestaan.

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #108 : 25.07.07 - klo: 23.43 »
Jep. Kannattaa tarkistaa kaikki vuodot.
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #110 : 27.07.07 - klo: 18.30 »
Onko joku testannut kuinka paljon merkitystä kulkuun/kulutukseen on eri kaasarin kurkuilla? Mukanahan tulee 8mm ja 9mm joista ainakin minulla 8mm oli paikallaan.

Entä montako kansiprikkaa on alkujaan paikallaan? Räjäytyskuva näyttää kahta, mutta vaikka olen lisännyt alussa yhden ylimääräisen sinne niin silti löysin sieltä vain kaksi vaikka kuinka tarkkaan katselin. Otin yhden (sen ylimääräisen) pois joten sinne jäi ilmeisesti vain yksi.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #111 : 27.07.07 - klo: 19.09 »
Normaalisti siellä on yksi alumiininen prikka ja yksi kuparinen, paksuudet 0,2mm ja 0,1mm...  Sisäänajon ja ensimmäisen gallonan aikana on suositeltavaa pitää myös sitä mukana tullutta 0,1mm prikkaa siellä kannen välissä, tulppakulutus huomattattavasti alhaisempi.

Ilmeisesti alumiininen prikka on ollut tiukasti kiinni kannessa että et ole sitä siitä hoksannut.

8mm ja 9mm ero tulee siinä että 9mm kurkulla tulee enemmän yläkertaa joka vastaavasti lyhentää tankkiväliä, tämä 9mm kurkku on käytännössä siis tarpeeton. SPEED mallissa on ymmärtääkseni 7mm kurkku ja kulkee krossikoneeksi ihan tarpeeksi...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #112 : 27.07.07 - klo: 21.11 »
Semmoinen pikkuinen ongelma on ilmennyt jo joku aika sitten. En ole varma onko tämä moottoriongelma vai liittyykö tämä johonkin muuhun. Vanhemmalla moottorilla tätä ei ilmennyt.

Täydellä tankilla kone on rikkaalla, puolella tankilla sopivasti ja loppua kohti jo liian laihalla. Ja ei, lämpötilalla ei ole merkitystä koska kone menee rikkaalle vaikka tankkaisin moottori käydessä.

Mietin että oliskohan painepuolella jossain vuoto. Joko paineputkessa tai sitten tankin korkki, koska tankki on silleen että osa siitä on kaasutinta korkeammalla. Täytyy tutkia em. osat vielä uudestaan.

Kertokaas nyt viisaammat ratkasu tähän ongelmaan !

Eli meikäläisellä samaongelma  :shocked: Tähän mennessä letkut ja tankki vaihdettu, löpöputsari kiristetty(oli kireellä). Koneessa ei näy minkäänlaisia hikoilu kohtia, haitarikumi nippusiteellä kiristetty.

Rupee oleen hermot kireellä, jää pian eka trukki kisa ajamatta.

Koneena juurikin os v-spec ajettu joku 15-20 tankillista.

T:Olli
Junnumestari 2007

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #113 : 27.07.07 - klo: 21.41 »
Normaalisti siellä on yksi alumiininen prikka ja yksi kuparinen, paksuudet 0,2mm ja 0,1mm...  Sisäänajon ja ensimmäisen gallonan aikana on suositeltavaa pitää myös sitä mukana tullutta 0,1mm prikkaa siellä kannen välissä, tulppakulutus huomattattavasti alhaisempi.

Ilmeisesti alumiininen prikka on ollut tiukasti kiinni kannessa että et ole sitä siitä hoksannut.

Tänään piti poistaa omasta Speedistä "sisäänajo prikka" ja yllätys oli suuri kun siellä oli vaan kaksi prikkaa (kupari ja alumiini). Lähempi tutkiskelu kuitenkin osoitti että kaksi kuparista oli niin tiivisti ja nätisti yhdessä että muistin ne yhdeksi.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #114 : 27.07.07 - klo: 21.43 »
Semmoinen pikkuinen ongelma on ilmennyt jo joku aika sitten. En ole varma onko tämä moottoriongelma vai liittyykö tämä johonkin muuhun. Vanhemmalla moottorilla tätä ei ilmennyt.

Täydellä tankilla kone on rikkaalla, puolella tankilla sopivasti ja loppua kohti jo liian laihalla. Ja ei, lämpötilalla ei ole merkitystä koska kone menee rikkaalle vaikka tankkaisin moottori käydessä.

Mietin että oliskohan painepuolella jossain vuoto. Joko paineputkessa tai sitten tankin korkki, koska tankki on silleen että osa siitä on kaasutinta korkeammalla. Täytyy tutkia em. osat vielä uudestaan.

Kertokaas nyt viisaammat ratkasu tähän ongelmaan !

Eli meikäläisellä samaongelma  :shocked: Tähän mennessä letkut ja tankki vaihdettu, löpöputsari kiristetty(oli kireellä). Koneessa ei näy minkäänlaisia hikoilu kohtia, haitarikumi nippusiteellä kiristetty.

Rupee oleen hermot kireellä, jää pian eka trukki kisa ajamatta.

Koneena juurikin os v-spec ajettu joku 15-20 tankillista.

T:Olli

Vika ei ole moottorissa eikä letkuissa, vaan tankissa. Vajaalla tankilla ajettaessa polttoaine ei ilmeisesti osu imuputken eteen, jolloin seos meneen laihemmalle??? Sama homma tapahtuu kaikkien valmistajien tankeilla. Eri valmistajien tankeissa on kuitenkin eroja säätömuutoksen suuruudessa.

Polttoaineletkun pidentäminen ja polttoainesuodattimen lisääminen saattaa helpottaa ongelmaa.

Useimmiten ainoa vaihtoehto on tehdä pannunsäädöistä jonkinlainen kompromissi. Täydellä tankilla rikkaalla, vajaalla sopiva ja lähes tyhjällä liian laihalla. Tankkauksen jälkeen ei vaan saa jäädä tyhjäkäynnillä röpöttelemään tai pannu sammuu.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #115 : 27.07.07 - klo: 22.10 »
Vika ei ole moottorissa eikä letkuissa, vaan tankissa. Vajaalla tankilla ajettaessa polttoaine ei ilmeisesti osu imuputken eteen, jolloin seos meneen laihemmalle??? Sama homma tapahtuu kaikkien valmistajien tankeilla. Eri valmistajien tankeissa on kuitenkin eroja säätömuutoksen suuruudessa.

Polttoaineletkun pidentäminen ja polttoainesuodattimen lisääminen saattaa helpottaa ongelmaa.

Useimmiten ainoa vaihtoehto on tehdä pannunsäädöistä jonkinlainen kompromissi. Täydellä tankilla rikkaalla, vajaalla sopiva ja lähes tyhjällä liian laihalla. Tankkauksen jälkeen ei vaan saa jäädä tyhjäkäynnillä röpöttelemään tai pannu sammuu.
Humm, minulla ei tuota ongelmaa ollut (ainakaan noin voimakkaana) edellisellä moottorilla(Force .28). Ilmeni vasta Vspecin myötä ja sekin voimakkaammin silloin kun konetta alettiin säätään piikimmälle sisäänajoröpötysten jälkeen.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #116 : 27.07.07 - klo: 22.11 »
Tänään piti poistaa omasta Speedistä "sisäänajo prikka" ja yllätys oli suuri kun siellä oli vaan kaksi prikkaa (kupari ja alumiini). Lähempi tutkiskelu kuitenkin osoitti että kaksi kuparista oli niin tiivisti ja nätisti yhdessä että muistin ne yhdeksi.
Minulla tais se alumiiniprikka olla tiukassa koska ne kupariset prikat sain erilleen. Hyvä kuitenkin tietää, että siellä on vielä se toinenkin prikka niin kovaa ajoa vaan. :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #117 : 27.07.07 - klo: 22.37 »
Mikäli moottorin säädöt muuttuu tankin täyttöasteen myötä, on jotain pielessä.
Se ei todellakaan ole ominaisuus että näin tapahtuu.

Mikäli näin tapahtuu niin yleisin vika löytyy tankista.
Vaikka minkäänlaista vuotoa ei havaitsisikaan niin tankki päästää paineita pihalle.
On tullut myös huomattua että joissain tapauksissa liian pitkä paineletku on saanut samanlaisia oireita aikaiseksi.
Kokeilkaa siis ensin vaikkapa lyhyellä paineletkulla, onko oireet samat.

Mikäli ei auta mitään niin vaihtakaa tankki.

Ja sanomattakin pitäisi olla selvää että heti ensinmäisenä vaihdetaan ikivanhat letkut uusiin ja tämän jälkeen vasta muut.

Niin ja ossissa on tosiaan vakiona yksi alumiininen ja yksi kuparinen prikka.
Sisäänajossa pidetään toista kupariprikkaa joka poistetaan siinä vaiheessa kun moottorille aletaan etsiä lopullisia säätöjä.

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #118 : 01.08.07 - klo: 12.08 »
Näin meillä salossa pete ajaa sisää uutta ossin alu spiidiä :lol:
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #119 : 01.08.07 - klo: 13.05 »
Näin meillä salossa pete ajaa sisää uutta ossin alu spiidiä :lol:
sisäänajo uuni :roll: eiks löytynyt mistään mikroaalto uunia  :evil: