Kirjoittaja Aihe: HPI E-savage  (Luettu 81900 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mies13

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #90 : 23.04.08 - klo: 16.01 »
Liian iso kv tuossa mamba max 5700. Jos englanti sujuu niin mene tuonne: e-savage.com/forums/
Hpi E-savage

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #91 : 29.04.08 - klo: 10.44 »
Mamba Maxin nopari on hyvä valinta, koneeksi joku vähän pidempikannuinen ~2000kv moottori.

Mä tilasin just 2700kv 60mm kannulla

https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6675

ja 1900kv 74mm XL kokoisen

https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6678

Molemmissa 5mm akseli, joten 32p/5mm pinionit pitää tilata esim. rcmonsterista.
Kerron kumpi on parempi kunhan saan testit ajettua. Veikkaan että vakio vetarit paukkuu jatkuvasti.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa mies13

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #92 : 29.04.08 - klo: 16.47 »
Tuo kone on suosittu Amerikassa: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLXA0&P=7
Ja Mamba Max tietenkin. Jos vakio vetarit ei kestä niin tommoset:http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-CVDs.htm
Ja diff shim kitt:http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-ShimsKit.htm
Kyllä sit rupee paikat kestämään :grin:.
Hpi E-savage

Poissa Canoon

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #93 : 03.05.08 - klo: 16.26 »
Ihan hyviä settejä varmaan! Pitää alkaa tilaileen nuo voimansiirron osat ensin, että on jotain järkeä ajella, kun tuskin vakio osat kestää moisia tehoja. Englanti ei oikein taivu, mutta kyllä joku löytyy neuvojaksi. Hyvät kelit on nyt ajella ja meinaa turhauttaa kun ei kulje ja ajoaikakin on mitä on. Renkaat on kyllä aika heikot, kun oikeaan eturenkaaseen on tullut kunnon palkeenkielet kylkeen, vaikka en kumminkaan ole ajanut kovin älyttömästi. Pitää korjailla ja jos ei onnistu, niin uutta tilalle. Laittakaa vaan vinkkejä ja linkkejä. Olen kyllä kaahlannu sivuja tunnin jos toisenki..   

Poissa crazy man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #94 : 07.05.08 - klo: 19.10 »
kumpi kannattaa ostaa e savage vai e-maxx :afro:
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #95 : 07.05.08 - klo: 19.53 »
E-Maxx suosiolla..

Poissa traxis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #96 : 29.08.08 - klo: 21.51 »
ittekin meinään ostaa ton e-savagen..kauan pystyy ajaa semmosta pikkusta offi ajoa jos ei vinkuta täysillä tehoilla?ja onko toi miten hyvä hiekassa ja kovemmillakin alustoilla??
offi ja offroadia

Poissa e-sava

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #97 : 30.08.08 - klo: 12.49 »
meniskä 30min jos ei vinkuta täysillä tehoilla ja kait sava kestää kovemmatkin rytkyt mitä ootte mieltä

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #98 : 30.08.08 - klo: 20.18 »
ja ottaa samal huomioo sen akun et millane akku on  :huh:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #99 : 30.08.08 - klo: 20.43 »
Tuo ajoaika riippuu todella paljon siitä millaisen akun hankkii eli paljonko valmis siihen panostamaan. Jotkut kauppiaat myyvät valmiita RTR Combo -paketteja, joissa on kaikki mitä ajamiseen tarvitsee eli RTR-auto, akku, lähettimen paristot, laturi ja mahdolliset virtajohtojen adapterit. Noissa paketeissa on yleensä joku 1600 - 2000 mAh akku, jolla ei montaa minuuttia tuollaista autoa ajele. Ymmärrettävää kun paketista halutaan tehdä mahdollisimman halpa.

Jos sitten on valmis sijoittamaan johonkin 12000 mAh akkuun, niin ajoaika varmasti on vähintään tuossa nimelliskapasiteettien suhteessa suurempi eli 6 kertaa sen mitä tuollaisella combo-paketeissa käytetyllä akulla. Toki akun hinta voi sitten taas helposti olla 20 kertainen.

Kysymykseen ajoajasta ei siis ole mitään yksiselitteistä vastausta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #100 : 30.08.08 - klo: 21.19 »
Jos sitten on valmis sijoittamaan johonkin 12000 mAh akkuun, niin ajoaika varmasti on vähintään tuossa nimelliskapasiteettien suhteessa suurempi eli 6 kertaa sen mitä tuollaisella combo-paketeissa käytetyllä akulla. Toki akun hinta voi sitten taas helposti olla 20 kertainen.
:shocked: Se maksais jo mummoja..
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #101 : 30.08.08 - klo: 21.48 »
:shocked: Se maksais jo mummoja..

Juu ei ne isommat LiPot ilmaiseksi irtoa. Siksi kai näitä NiMH-pötköjä vielä niin paljon käytetään pihasuttailussakin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa e-sava

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #102 : 31.08.08 - klo: 07.42 »
hpi e-savagen mukana tulee 2kpl 3300mah akkuja ja kuulemma niillä pystyy ajamaan sen 10-20min..pitääkö muuttaa liitokset vai käykö mvib:n vakio liitokset suoraan savaan? jos ostaa mvib high power stick akun 4500mah medasecistä hinta on 34.90€ja varmaan sit kannattaa ostaa deans liittimet ettei sula vakiot kiinni :roll:Akussa mukana JST-liitin (Tamiya-liitin).
ja tollanen tulee mukana et vissii sillä saa laitettua akun savaan :cool:

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #103 : 31.08.08 - klo: 14.18 »
jaa on ne 12000mAh akut melko harvinaisii :D sen LiPo sopis LOISTAVASTI lentokoneesee  :lol: lento aikaa riittää
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #104 : 23.08.09 - klo: 10.02 »
Tietääkö kukaan, että käykö fluxin vetarit e-savageen? Taka-akselit viidennen kerran poikki ja nyt pitäs paremmat sada tilalle. Tarvitsen siis ne diffin puoleiset kupit, akselit ja renkaan puoleiset nivelet tjsp.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #105 : 23.08.09 - klo: 15.17 »
Huonosti sopii. Helpoiten siihen saa kiinni traxxasin vetoakselit, tosin siinäkin joutuu poraamaan diffilautasen 5mm->6mm.
Kershawin teräsvetarit e-savageen on sitten se pomminkestävävaihtoehto. Meillä on e-sava kestänyt vakio-akseleilla nyt tovin kun on slipperi tarpeeks löysällä ja noparia on säädetty helläksi.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #106 : 23.08.09 - klo: 18.30 »
Niin mitä siinä diffilautasessa joutuu poraamaan? ja onko ne traxxasin vetarit samaa muovia, ku alkuperäsetki? Joutuuko diffiin tai muualle tekemään muita muutoksia? Mistä niitä akseleita saa suomesta?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #107 : 24.08.09 - klo: 21.34 »
Ööh... Huhuu? Onko ketään?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #108 : 25.08.09 - klo: 07.22 »
Traxxasin akselit on 6mm, joten traxxasin yoket ei suoraan mene esavan akselien päälle. Revon/Emaxxin 6mm diffin ulostuloakselit käy esavan diffiin jos poraa diffilautasen 5mm reikää millin isommaksi. Originaaleja pikkurattaita ei vaihdeta, tämän jälkeen ei napsahtele ulostulot poikki ja traxxasin vetarit käy. Jossain webissä oli joskus ohjeetkin, en nyt pikagooglella löytänyt.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #109 : 25.08.09 - klo: 08.01 »
Kiitosta paljon! :azn:
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #110 : 25.08.09 - klo: 09.59 »
Se diffin rataslautanen on sitten kovaa metallia, pylväsporakone olis poikaa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #111 : 25.08.09 - klo: 10.35 »
oko. No, teknisen tunnille vaan mukaan :wink: Mistäs noita akseleita saa? Pomppulinnasta?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa rikalart

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #112 : 25.08.09 - klo: 15.27 »
Mä yhden diffilautasen kairasin 6mm kokoon ja oli tosiaan niin kovaa materiaalia että paras konsti oli hioa dremelillä se johonkin 5,95mm kokoon ja sitten viiminen hienosäätö/pyöristys pylväsporalla 6mm terällä. Suoraan koitin porata niin terä heti sökö vaikka oli karkaistulle tarkotettu kobolttiterä ja leikkuunesteet.

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #113 : 25.08.09 - klo: 18.50 »
Näitä akseleitako tarkoitetaan? http://www.traxxas.com/products/electric/emaxx/trx_emaxx_accessories.htm

ps. Onkos tää muute joku feikkijuttu: http://2manytoyz.com/bulletproof.html
pss. Tarviikos noita laakereita vaihtaa mistään?
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo: 19.00 kirjoittanut eesava »
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #114 : 22.12.09 - klo: 17.33 »
Saako ton peruutuksen kytkettyä pois, tai ainakin lisättyä jarrutuksien määrää. Tarkoitan, että  esim. mutkaan tultaessa huomaa, että jarrutus ei riittänytkään, vaan tarvitaan toinen. Huppista keikkaa. Auto pyörähtääkin nokan kautta katolleen. Eli jos saisi säädettyä vaikka 3 jarrutuskertaa ennenkuin vaihtaa pakille.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #115 : 22.12.09 - klo: 17.41 »
Sitten vielä hullunhauska kymysys: Saako nitrosavan 2-nopeuksisen laatikon mahdutettua e-malliin?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #116 : 11.07.10 - klo: 12.31 »
Jatkan yksinpuheluani... Onko näin, että varaosien valmistus on lopetettu, kun ei ees osanumerohaulla löytyny. Kaikista koomisinta, että ite autoa kaupataan täyttä häkää.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #117 : 11.07.10 - klo: 13.09 »
Mitähän osaa mahdat olla vailla?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-savage
« Vastaus #118 : 11.07.10 - klo: 14.57 »
Diffikoteloa ruuveineen.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |