Kirjoittaja Aihe: Nopeudensäädin?  (Luettu 2435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otsomaani

  • Vieras
Nopeudensäädin?
« : 12.02.03 - klo: 16.07 »
Olen tässä vähän aikaa kattonu eri nopareita ja ajattelin ostaa joko CS Rocket Maxin tai LRP IPC v7.1:kösen. Jos jollain on kokemusta kummastakaan niin olisi kiva kuulla hyvät ja huonot puolet. :)

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #1 : 12.02.03 - klo: 16.56 »
osta rocket max! se on hyvä ja mahdottoman pieni! Puolet tulitikkuaskista, melkein. Mun kaverilla (Jarvalla) on se, ja kyllä on loistava! Onhan tuo LRP:kin varmaan hyvä, mutta rocket maxista on sen verran kokemusta, että kaverilla on se!

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #2 : 12.02.03 - klo: 17.10 »
CS Rocket max ollut käytössä muutama kuukausi, ei valittamista!

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Nopeudensäädin?
« Vastaus #3 : 12.02.03 - klo: 17.11 »
Ainakin mitä minulla on ollut LRP:n V6.0 ja V7.1 säätimiä, ja vanhempiakin on ollut, niin mitään pahaa sanottavaa en keksi noista. Kaiken ovat kestäneet, olleet crossareissa ja touringissa, kylvyssä ja kuivassa, aina vaan toimii (paitsi läpimärkänä, mutta siitäkin ovat toipuneet 100%) :)

Isojahan ne IPC-sarjan säätimet on, mutta on kyllä kestäviäkin. Tosin ne kuoret ei kestä jatkuvaa repimistä, mutta niitäkin saa varaosina :)

Niin, ja ainakin V7.1 toimii myös 4:llä kennolla, jos sillä nyt on merkitystä. Tuosta toisesta ei ole kokemusta.

Pienet säätimet menee jostain syystä helpommin savuna ilmaan...

Itse suosin LRP:n säätimiä (ja muitakin sähköosia), mutta se on lähinä makuasia :)

Otsomaani

  • Vieras
Nopeudensäädin?
« Vastaus #4 : 12.02.03 - klo: 17.55 »
''Blue is better'' :D
Miten toi säätäminen noilla plug-in-chipeillä toimii tossa LRP:eessä?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Lurppi
« Vastaus #5 : 12.02.03 - klo: 18.01 »
Mulla meni vanha LRP:n huippusäädin (jonka ostin ensimmäisen autoni mukana) särki. Pistin menemään Power Racingin kautta LRP:lle Saksaan, jossa tsekkasivat vian ja hinnoittelivat uuden 7.1:n sen mukaan. Taisi olla n. 200-300mk.

Toi uusi säädin on kastunut vissiin pari kertaa ja lakannut toimimasta, mutta kuivuttuaan taas toiminut kuin uusi. Verrattuna vanhaan GM:n Apollo IV:hen ajoajat nousivat minuutilla, vanhaan LRPhen (ICS taisi olla) eroa ei ollut niin paljoa. LRP:n takuun tietäen suosittelen ostamaan sellaisen, eivät koitakkaan korjata vanhaa vaan lähettävät uuden tilalle, eikä toimitusaikakaan ole harmittavan pitkä.

LRP:llä näyttää olevan nykyisin elinikäinen takuu, että siltäkin kannalta olisi järkevä ostos. Tosin siis takuuhan ei korvaa omaa tyhmyyttä aiheutettuja vikoja esim. sitä, jos säädin menee rikki kun tunget johdot väärinpäin akkuun.

Suosittelen Lurppia, Quantumia olen itse kuolannut pienen kokonsa takia.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Otsomaani

  • Vieras
Nopeudensäädin?
« Vastaus #6 : 12.02.03 - klo: 18.05 »
Mites noissa nopareissa säätäminen toimii, esim. virranrajoittimet?
Mulla oli ekassa autossa LRP Sprinter, ei mikään 200€:n huippumalli, mutta silti toimi erittäin luotettavasti eikä hajonnut vaikka kerran auto luisui lätäkköön. :wink:

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #7 : 12.02.03 - klo: 18.44 »
Quatumihan maksaa kivasti ja jos siihen vielä options kitti laitetaan.

Ohan siinä se hyvä puoli että kun säädin on elänyt ikänsä ja lopettaa toimintansa, niin eikun pakettia Saksaan ja uutta tulee  8)

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #8 : 12.02.03 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Mites noissa nopareissa säätäminen toimii, esim. virranrajoittimet?


No siinähän on ne siniset kimpaleet, mitä on sitten eri arvoilla, 30, 60, 80 ja 120 nyt ainakin. Niitä vaihtelemalla rajoitus muuttuu. En tiedä sitten onko ne suoria ampeeriarvoja.

Sitten niissä on vielä jokin säätö riippuen siitä miten päin sen kimpaleen säätimeen pistää, mutta ite en koskaan ole jaksanut perehtyä niin paljoa asiaan. Lurpin sivuilta voisi löytyä lisäfaktaa.
Rajoituksen saa pois irroittamalla sen kimpaleen, mutta ite oon krossissa pitänyt jotain 80-120:tä lähinnä siitä syystä ettei pääse mitään mähmää säätimen sisään.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #9 : 12.02.03 - klo: 20.46 »
Minulla on tosiaan se CS rocket MAX, ei mitään valittamista, helppo ohjelmointi, todella pikkunen. Kerran pääsi sisälle vettä ja säädin menetti setuppinsa, mutta kun se kuivui niin toimi taas kuin uusi, mutta uudestaan se piti ohjelmoida. Sopii muuten muuten kuin nenä naamaan tuohon assoon, koska siinä ei ole kehuttavasti tilaa servolle, vastarille ja säätimelle, kun olin servon ja vastarin laittanut ja laitoin säädintä paikolleen niin se sopi just eikä melkein siihen, eikä jääny mittään tilaa ympärille. En muista tarkaa kokoa siitä säätimestä, mutta todellakin hiukan isompi kuin puolet tulitikkurasiasta ja paino oli 20g.

Otsomaani

  • Vieras
Nopeudensäädin?
« Vastaus #10 : 12.02.03 - klo: 21.01 »
No ei tää oo yhtään auttanut kun kummatkin on niin hyviä, mutta ostan varmaan ton CS:sän, koska se on halvempi.
Kiitos avusta

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nopeudensäädin?
« Vastaus #11 : 13.02.03 - klo: 00.35 »
mulla on toiminnu LRPn Indy200 sekä Indy400 hyvin, F1 reverse kärähti eli pitää varmaan powerille pistää palautetta. tämän perusteella suosittelisin lärpäpeetä kun ei tuosta toisesta merkistä ole kokemusta. miun assossa(TC3) on vakioservon kokoinen riittävän voimakas ja nopea servo, hitecin Lynx FMn mukana tullut kapeahko HFS-03MC vastari sekä Novak Cyclone nopari ja tilaa jää vajaat puoli senttiä vastarin ja noparin väliin? :) cyclonea en ole tosin vielä päässyt testaamaan.. kai hiekkiksessä ajetaan nyt sunnuntaina kun thorpassa ei ole kisoja eli vois päästä testaamaan? vielä vähän lisää off-topiccia että miten Mirage lataa 3000mah nimh akkuja? lähinnä se kai vain kestää jonkin aikaa eikä sen kummempia ongelmia? tekiniin kun ei ole poweria vielä ja pitäs päästä ajelemaan  :D  inge pappa betalar här...