Kirjoittaja Aihe: PIKTOR RUSH2  (Luettu 6057 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« : 09.12.06 - klo: 18.11 »
http://www.piktor.fr/

Kuka sano mitä hä.
Jerzihttp://
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #1 : 09.12.06 - klo: 18.40 »
Hieno, melko vaakatasossa on iskarit protossa :o
- Tapsa

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #2 : 09.12.06 - klo: 19.05 »
Toi etusiiven mainitseminen essential optiona, hieman kornia. Jarrukuvassa näkyy ristipäitä (toivottavasti vain protossa).

Kerrotko Tapsa mikä tuosta tekee progressiivisen?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #3 : 09.12.06 - klo: 19.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Toi etusiiven mainitseminen essential optiona, hieman kornia. Jarrukuvassa näkyy ristipäitä (toivottavasti vain protossa).

Kerrotko Tapsa mikä tuosta tekee progressiivisen?

Oho, katoin väärin, näytti vaan progressiiviselta kun iskarit noin vaakatasossa :lol: Niin, ja virheitä sattuu kaikille, ei aina tartte aukoo päätä jos on väärässä tai mokaa jotain, sulla on jokin saakelin pakkomielle vittuilla mulle aina jos teen jonkin virheen, ollaan ennenkin valitettavasti puhuttu jo tuosta aiheesta, jätä tällä kertaa väliin, pliis.
- Tapsa

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #4 : 09.12.06 - klo: 19.31 »
Ei tässä nyt aukomassa oltu, ajattelin jos kuvasta bongasit jotain mitä minä en. Iskunvaimennuksen kääntäminen vaakatasoon kun ei vielä tee siitä progea.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #5 : 09.12.06 - klo: 19.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Ei tässä nyt aukomassa oltu, ajattelin jos kuvasta bongasit jotain mitä minä en. Iskunvaimennuksen kääntäminen vaakatasoon kun ei vielä tee siitä progea.

Kyllä mä sen tiedän, progressiivinen on samanlainen kuin esim. formuloissa ja revossa. Pitihän sun tietysti alkaa taas vääntää rautalangasta, kiitos ihan hirveästi taas kerran.
- Tapsa

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #6 : 09.12.06 - klo: 19.40 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Kyllä mä sen tiedän, progressiivinen on samanlainen kuin esim. formuloissa ja revossa. Pitihän sun tietysti alkaa taas vääntää rautalangasta, kiitos ihan hirveästi taas kerran.
Progressiivisyys ei kyllä todellakaan liity mitenkään noiden iskarien asentoon.......
Faktat vähän hakusessa  :roll:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #7 : 09.12.06 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Kyllä mä sen tiedän, progressiivinen on samanlainen kuin esim. formuloissa ja revossa. Pitihän sun tietysti alkaa taas vääntää rautalangasta, kiitos ihan hirveästi taas kerran.
Progressiivisyys ei kyllä todellakaan liity mitenkään noiden iskarien asentoon.......
Faktat vähän hakusessa  :roll:


Ei liity, ei. Jouset liittyy, on progressiivisia jousia, jotka erottaa ainakin ulkonäön perusteella normaalijousista. En vaan osaa oikeen sitä eroa selittää.

Aiheeseen liittyen: Aika villin näköinen rakenne, kun iskarit ja jouset melkein vaakatasossa.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #8 : 09.12.06 - klo: 20.07 »
Progressiivinen pääpiirteissään on asennon mukaan muuttuva, eli esimerkiksi progressiivisissa jousissa on jäykempää ja pehmeämpää palat. Näin jousituksen jäykkyys ei ole lineaarinen (ei ole kyllä muutenkaan täysin lineaarinen tavallisilla jousilla)

Se mitä pebatuntumalla progressiivisista iskareista, niin esimerkiksi kun iskari on täysin vedetty auki, niin olisi männässä aukkoa esim 3mm, kun iskaria on puristettu kasaan 75%, niin männän aukko olisikin 2mm. Tällä ei ole mitään todellisuus, eikä käytäntöpohjaa, mutta kai siinä olisi progressiivinen iskunvaimennin.

Tapsa: Mikäli sä et noista patoutumistasi pääse yli, niin en voi auttaa. Jos et sanaa usko, niin ei sitten.

PS. Olihan tuota vaakaiskaria jo Larossa aikoinaan... Jerryn moista joskus hypistelin, oldschool. (Kuten alla mainitaankin...)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #9 : 09.12.06 - klo: 20.13 »
Tuo iskarin asento ei ole mitään uutta, RUSH 1 nuo olivat jo makuasennossa(-94 ja -95) -96 vuoden LARO DIABLOSSA iskarit olivat edessä kuten revossa ja takana kuin RUSH2 ja nuo laro rushit olivat PILLIPEN  ja hänen faijan käsi alaa ja voittihan Phillippe -95 EMät rush1 ja diablo oli -96 tq MM kisoissa englannissa.
Odotn jo autoa Suomeen.
Jerzi

PS Eihän tuo jarru linkki ole huono ratkaisu
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #10 : 09.12.06 - klo: 20.31 »
Naurettavia noi Part 1, part 2 jne. Eikö nyt vois kerralla laittaa peliin

Ehkä noissa elävissä kuvissa näkyis paremmin tai sit mä vaan en osaa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #11 : 09.12.06 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"

Tapsa: Mikäli sä et noista patoutumistasi pääse yli, niin en voi auttaa. Jos et sanaa usko, niin ei sitten.

Kyllä olen päässyt yli. Uskon joo.  Ei mua muuten häiritse mikään, paitsi välillä vaan häiritsee kun onnistut tekemään huonon kuvan minusta foorumilaisena, mikä ei oo kauheen mukava asia ainakaan mun mielestä :roll:
- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #12 : 09.12.06 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"

Tapsa: Mikäli sä et noista patoutumistasi pääse yli, niin en voi auttaa. Jos et sanaa usko, niin ei sitten.

Ai en vai oo päässy :?: Ei mua muuten häiritse mikään, paitsi mua vaan otaa päähän kun onnistut aina tekemään huonon kuvan musta foorumilaisena, mikä ei oo kauheen mukava asia ainakaan mun mielestä :roll:


aika pahasti ollan OFF TOPIC

Jerzi

PS Tapelkaa muualla :twisted:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #13 : 09.12.06 - klo: 20.44 »
Joo, anteeksi, en sano enää mitään, sanoin tossa autoonkiin liittyvää asiaa, joten ei 100% :wink: Niin, ja ei ole muuta tappelupaikkaa :( Mutta joo, ei mulla muuta asiaa ollu, joten oon hiljaa :lol: .
- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #14 : 09.12.06 - klo: 21.24 »
se mikä minua ärsyttää noissa kuvissa on se että on maalamaton kori siinä ajokuvassa, hyi hitto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #15 : 24.12.06 - klo: 00.43 »
lisää kuvia lisätty ja paranee kokoajan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #16 : 24.12.06 - klo: 02.52 »
tapsa92:
Otitkohan nyt vähän turhan herkästi? Itse ainakin ottaisin itselleni kohdistuneen em. kommentoinnin ihan asiallisena kysymyksenä.

Nooh, aiheeteen palaten. Tuossa parivuotta sitten tuntuivat kaikki M8-krossit olevan kuin yhdestä muotista tulleita. Pieniä eroavuuksia tuntui olevan, muttei mitään kovin suurta. Nyt alkaa olemaan jo huomattavasti suurempia muutoksia. Losi, Team Magic, Pictor jne.

Vähän pelkään näitä flametusryöppyjä mitkä tulevat "vanhojen" ja uusien autojen välille. Mutta silti jännityksellä odotan näkeväni ja pääseväni testaamaan näitä pirssejä radalla.
Vuosi-pari kun vierähtää, niin alkaa näkymään jo ties kuinka montaa merkkiä kisoissa. CEN, GS, HoBao, Hong Nor, Kyosho, Losi, Mugen, Pictor, Team Magic, Thunder Tiger, Xray. (Cronoa, Casteria ja muita unohtamatta, mutta kirjoitin nyt vaan aakkosjärjestykseen Suomen radoilla yleisimpiä autoja höystettynä uusilla tulokkailla) (joo, tiedän että varmasti joku merkki unohtui, mut katsokaa kelloa)

Vähän itseäni, tälläisenä tekniikka lähellä sydäntä, henkilönä on kismittänyt tuo autojen samanlaisuus jo pitkään. En uskonut sen johtuvan missään tapauksessa siitä, että koko krossarin konsepti olisi kehittynyt aikojen saatossa tähän, huippuunsa hiottuun rujoon soranraapijaan.
Liekö johtunut kehitystyöstä, joka lähti aikonaan silloisilla valmistustavoilla ja toleransseilla helposti sarjatuotantoon suunnitellusta autosta, josta ei koskaan ole "ehditty" tai uskallettu muuttaa seuraavan vuoden malliin kuin pieniä korjauksia. Tai sitten ei ole riittänyt tietotaitoa, ja pelätty floppia, tuttussa ja turvallisessa on hyvä pysyä.
Säännöt eivät ainakaan tuota suunnittelijan vapautta rajoita, liekö sitten ne paperilla suunnitellut autot hienoja ja innovatiivisia, mutta hitaita radalla, ja ne radalla suunnitellut autot mahdottomia toteuttaa? ts. Mekaniikasta ymmärtävä jannu ei tiedä mikä on käytännössä nopea, tuntee vain teoriaa, ja se kisakuski, tai rasva-apina joka säätää jo käytössäolevilla autoilla ne viimeisetkin kymmenykset pois kierrosajoista ei taasen osaa suunnitella, tai visioida kokonaan uutta autoa.
Toivottavasti olen auttamattomasti hakoteillä ja nämä kaikki tulevat autot ovat kehitysaskel, vaikkakin tämä polttiskrossi on edelleen laji, jossa ratkaisee loppupeleissä se, kuka vääntelee potentiometrejä siellä ohjaajakorokkeella... Tähän laskettakoon että auto on mekattu em. henkilön? toimesta siihen kuntoon, ettei leviä radalle.

Ainiin, innostuttiimpa taas tarinoimaan, niin Pictor. Se näyttäisi olevan topikkina.
Mielenkiintoista huomata että näihin vanhemman koulukunnan autoihin verrattuna alkaa osat olla yhä sirompia ja ainoastaan kohdat jotka ovat potentiaalisen särkymisen kohteena ovat tehty vahvaksi. Tiedä sitten, säästetäänkö tällä painossa tai edes valmistuskustannuksissa, sillä koko auto on aina suht yhtenäinen paketti ja niin moni asia vaikuttaa toiseen, on mahdollista saada vahvempi auto rakentamalla kaikki varmuuden vuoksi riittävän vahvaksi ajattelematta tarvitseeko jokin tietty kohta mitään erityisempiä murtolujuuksia, pysyen silti samoissa painoissa, kun autossa missä on säästelty materiaalia kaikissa niissä kohdissa mille on yksi ja sama, ainoastaan jäykkyyttä ja kestävyyttä vahtiviin kohtiin on panostettu, niihin sitten senkin edestä. Aina joku kuitenkin joustaa, antaa periksi ja silloin on hyvä että on niitä 'varmuuden vuoksi' osia ympäriinsä.

Vaan mikä minä olen sanomaan, kivalta autolta tuo näyttää, en mene sanomaan vielä mitään mielipidettä näin varhaisessa vaiheessa olevasta autosta.

Hyvää Joulua kaikille pikkuautoilijoille!
Ja verenpaineetonta vuotta 2007 (hymiö)

 - Hount

Poissa Lagi

  • Jäsen
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #17 : 24.12.06 - klo: 04.25 »
On kyllä aivan s*****an ruman näköinen.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #18 : 24.12.06 - klo: 10.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Lagi"
On kyllä aivan s*****an ruman näköinen.


Mistä kantilta katsot kuin olet tuota mieltä, eihän tuossa ole edes koria näkyvillä joka on se esimmäinen juttu mitä silmä näkee mutta sitä et näe vaan onko tuo etusiipi ruma kenties.
Ei pahalla mutta viime vuonna tuli yhdeltä auton valmistajalta helkkarin ruma kori mutta auto yksi parhaasta markkinoilla.

muistutus että piktorin iskarien asento ei ole mikään uusi asia ne olivat jo -94 LARO RUSH autossa.

Jer
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #19 : 24.12.06 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
tapsa92:
Otitkohan nyt vähän turhan herkästi? Itse ainakin ottaisin itselleni kohdistuneen em. kommentoinnin ihan asiallisena kysymyksenä.

Ehkä otin, ehkä en. En mä nykyisin kovin herkästi mitään ota. Mutta joo, ei mulla mitään valitettavaa enää ole kylläkään, ajattelin vain olla hiljaa ettei tuu taas hirveetä valitusta kun kirjotan jotain josta (tietysti) muut on erimieltä. Ei ole mitään hampaan kolossa ja hyvä niin :wink: En jatka enää OT:ta. Hyvää Joulua kaikille rc-autoilijoille ja muillekkin :D
- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #20 : 12.01.07 - klo: 00.16 »
Kuvia taas lisätty, hitto nyt voisi jo laittaa kuvia koko autosta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #21 : 12.01.07 - klo: 00.52 »
Jerry koska saat tommoisen niin päästään hiplaamaan. Musta hieno ja oikea suunta nämä uudet ratkaisut. Tästä se lähtee.


Tuli muuten mieleen että toi Lachat on todella rauhallinen kaveri, mutta joskus EM kisoissa kaveri johti A-finaalia mutta noin minuutti ennen loppua joku hajosi tai meni mönkään ja voitto myös siinä samassa niin kaveri heitti radiot täysillä seinään kun alkoi vähän suututtaa  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #22 : 12.01.07 - klo: 07.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Jerry koska saat tommoisen niin päästään hiplaamaan. Musta hieno ja oikea suunta nämä uudet ratkaisut. Tästä se lähtee.


Tuli muuten mieleen että toi Lachat on todella rauhallinen kaveri, mutta joskus EM kisoissa kaveri johti A-finaalia mutta noin minuutti ennen loppua joku hajosi tai meni mönkään ja voitto myös siinä samassa niin kaveri heitti radiot täysillä seinään kun alkoi vähän suututtaa  :mrgreen:


Englanti -94. Seuraavana vuotena hän voitti LARO RUSH autolla.
Ja huom rata oli röykkyinen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #23 : 19.01.07 - klo: 23.32 »
No nyt tiedän mitä vaihdan ekana tästä autosta------------------------------------------------->>>>>>KORIN :twisted:


Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #24 : 20.01.07 - klo: 21.43 »
Tarkoituksenmukainen on kaunista, ja tuo on just  makee kori! Siipi kököttää yksikseen kaukana kaikesta turbulenssia aiheuttavasta massasta. Huomatkaa kuinka suuri häiriövapaa tila siivellä on, jopa isompi kuin Team Magicissa!

Ei pitäisi tietenkään kilpailevaa merkkiä kehua, mutta minusta tuo näyttää hienolta autolta. Toimiiko, se on eri asia, mutta vaikka kirjahyllyyn tuollaisen ottaisin. Kiva nähdä jotain uutta!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #25 : 21.01.07 - klo: 12.10 »
Mun mielestä tossa ei oo pahan näköinen kori. Jerry on vaan tottunut ajamaan vessanpöntön näköisellä autolla  :wink:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #26 : 21.01.07 - klo: 14.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mun mielestä tossa ei oo pahan näköinen kori. Jerry on vaan tottunut ajamaan vessanpöntön näköisellä autolla  :wink:


HAHAHAH en olis uskonut että tuo kori minkäänlaista kehua saa mutta jos kori tosiaan tuon näköinen niin se laitetaan vaihtoon.
Vessan pönttö, viimeksi se oli neonkeltainen minun nimi kyljessä ja se ei ole vessanpöntön näköinen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #27 : 04.02.07 - klo: 20.07 »
Nyt kuin olen nähnyt ja pitänyt autoa kädessä niin se ei ole ruma tuo koppa.
Hyvin erikoinen on tuo vehe.
JErzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PIKTOR RUSH2
« Vastaus #28 : 05.02.07 - klo: 09.54 »
Kuvia voi mennä katsomaan messuilta nytten.
Jerzi

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=20142http://
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: PIKTOR RUSH2
« Vastaus #29 : 22.07.07 - klo: 23.11 »
Nostetaanpa aihetta ylös...

onkos auto jo markkinoilla? vai vieläkö joutuu odottamaan?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR