Kirjoittaja Aihe: Valmistaja monella nimellä?  (Luettu 1574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« : 05.01.07 - klo: 17.22 »
Eli olen nyt törmännyt kehteen eri merkkiin jotka on ihan samoja. Sehän on tuttua 1:1 luokasta et autoa markkinoidaan eri nimellä eri maissa.
Mutta itse asiaan. Osaisiko kukaan sanoa minkä merkkisiä osia yritän täältä kotosuomesta metsästää kun:
Ostin 1/8 polttiscrossarin joka on olevinaan, T2M pirate twister, mutta löysin kovan hakemisen jälkeen netistä samaisen auton nimellä: Ofna pirate monster.
Ja tänään törmäsin Hobao:n pirate sport monsteriin joka on sama kuin ofnan tuote mutta mielestäni tämän ofnan piratemonsterin pikkuveli.
Eli onko autoni T2M, Ofna vaiko Hobao???
Ota sitten selvää...  :roll:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« Vastaus #1 : 05.01.07 - klo: 17.28 »
T2M piratea olen joskus Tietonikkarissa nähnyt. Sieltä voi ainakin onneaan kokeilla.

Ofna on Hobaon maahantuoja Jenkeissä, joka kauppaa tuotteita omalla nimellään. (Hobao Hyper 7 = Ofna Hyper 7)

Keskieuroopassa (Ranskassa?) on tuota T2M nimitystä näkynyt vielä hieman myöhemmällekkin... ja kuten tosiaan alemmasta viestistä käy ilmi, niin Hobaon tehtaan tuotteita nämäkin.

(Samanlaista frustraatiota aiheuttavat myös LRP Shark, Duratrax Vendetta, Yokomo *Joku*, Anderson *Joku* ... gosh, on siinä pienellä autolla monta "valmistajaa".)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« Vastaus #2 : 05.01.07 - klo: 17.33 »
Tuossa nopeasti kun selasin googlen kuvista niin näyttäisi T2M käyttävän ofnan ja hobaon vehkeitä vain eri nimellä.. eli siis ofna ja hobao on sama asia. ofna tavaramerkki on käytössä jenkkilässä ja hobao suomessa(ja muualla)

eli t2m pirate rs2 http://www.todoomodelisme.com/fiches/rs22.jpg
hobao hyper 7 http://buz.no/marcus/DSCN1631_small.jpg

eli kun pikasesti laitoin googleen t2m pirate löytyi 1/8 krossari joka on identtinen kopio hobao hyper 7 krossarista.

noilla muilla mitä mainitsit eli ofna pirate ja hobao pirate löytyy siis k.o firman monsteri niinkuin itsekin mainitsit.. niistä osat tuskin käyvät mutta uskoisin hyper 7 osien menevän heittämällä ja niitähän saa www.hobao.fi
[Xray XB8]

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« Vastaus #3 : 05.01.07 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "full"
Tuossa nopeasti kun selasin googlen kuvista niin näyttäisi T2M käyttävän ofnan ja hobaon vehkeitä vain eri nimellä.. eli siis ofna ja hobao on sama asia. ofna tavaramerkki on käytössä jenkkilässä ja hobao suomessa(ja muualla)


Niin siis tarkentaakseni...
Ofna tosiaan on jenkkilän maahantuoja joka markkinoi monia eri tuotteita omalla nimellään.

Eli siis HoBao on jenkeissä Ofna.
HoBao on valmistaja.
Toisinsanoen Ofna ja HoBao ei ole sama asia.
Eikä voida myöskään sanoa että T2M käyttää Ofnan ja HoBaon vehkeitä... Se kun käyttää HoBaon vempaimia.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« Vastaus #4 : 05.01.07 - klo: 18.27 »
Eli siis auto on hobao:n tekele. Tämä selvens asiaa. Kiitoksia. :D
Sen tuossa aikaisemmin unohdin mainita, että auto on ollut aikaisemmin monsteri joka on muutettu crossariksi.
Aikaisemmin metsästäessäni löysin Ofnan (eli HoBao) pirate sport monster:n joka on sama kuin minun auto.
Suunnittelin et jos tekis siitä truggy:n tai jtn.  :mrgreen:

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Valmistaja monella nimellä?
« Vastaus #5 : 05.01.07 - klo: 20.19 »
Olen huomannut samanlaisia autoja mutta on eri merkki ja kori on erillainen.