Kirjoittaja Aihe: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ  (Luettu 73804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #210 : 19.12.10 - klo: 18.02 »
Näköjään H..bylin..ssa Futaba R603FF vastari tarjouksessa 99eur...tilasin sitten sellasen.
Ohjausservoksi tilasin K.....iseltä hyväksi havaitun Futaba S9351 servon...99eur sekin, muita servon virkoja hoitakoon Futaba S3050 servot.

Eiköhän noilla saada "Zilla" liikkeelle :mrgreen:

Mutta edelleen kiinnostaa se toimiiko R604FS vastari 3PM-MX radion kanssa 3-kanavaisena ???
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #211 : 19.12.10 - klo: 18.23 »
Ei tohon tyhjentävää vastausta Futabankaan sivulta löytynyt.
Uskoisin kyllä että toimii.
"Samojahan" 603 ja 604 muuten ovat.
Fäästejä molemmat, ja kun toisinpäinkin toimii, pakko..
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #212 : 19.12.10 - klo: 18.38 »
Mutta edelleen kiinnostaa se toimiiko R604FS vastari 3PM-MX radion kanssa 3-kanavaisena ???

Ei toimi. 3PM:n ja 3PM-MX:n kanssa toimii vain R603FF ja R603FS. Neljäkanavaisen lähettimenkin kanssa pitää erikseen valita käytetäänkö 4 vai 3 kanavaista vastaria. 3 kanavaisessa lähettimessä ei tätä valintaa ole.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #213 : 22.12.10 - klo: 18.02 »
Mulla on semmonen ongelma että amainhobbiessista ostettu R603FS vastari ei suostu parittumaan. Radio on 3pm 2.4ghz mutta ei ole MX malli. Pitääkö radion asetuksista säätää jotain ennen uuden vastarin parittamista ? Kun painan vastarin set nappia niin vilkuttaa aikansa punasta ja sitten taas vihreää  :undecided:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa sambba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #214 : 22.12.10 - klo: 23.20 »
voisko joku laittaa linkkiä suomen kielesistä käyttöohjeista... kiitos

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #215 : 23.12.10 - klo: 00.02 »
voisko joku laittaa linkkiä suomen kielesistä käyttöohjeista... kiitos

Voisin veikata ettei niitä löydy mistään Suomemennettuna.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #216 : 01.01.11 - klo: 13.22 »
Mulla on semmonen ongelma että amainhobbiessista ostettu R603FS vastari ei suostu parittumaan. Radio on 3pm 2.4ghz mutta ei ole MX malli. Pitääkö radion asetuksista säätää jotain ennen uuden vastarin parittamista ? Kun painan vastarin set nappia niin vilkuttaa aikansa punasta ja sitten taas vihreää  :undecided:

Oletko painanut samaan aikaan myös lähettimessä olevaa paritusnappia? Ainakin vanhemmassa mallissa se löytyy sieltä "etupaneeliin" nähden lähettimen takapuolelta. Joskus joutuu tuota painamaan että paritus onnistuu. Muuten ei pitäisi olla mitään syytä miksi ei onnistu, sillä näissä radioissa ja vastareissa ei ole mitään aluekoodausta, kuten Futaban 14-kanavaisissa on (vrt. DVD-levyt).
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #217 : 11.01.11 - klo: 21.48 »
Asia on selvinnyt. Futaba on ruvennut tekemään näitä vastareita uudella softalla eikä toimi tässä mallissa   :cry: Vastarit muuten täysin saman näköisiä mutta niissä joissa on uusi softa on keltainen piste siinä kohtaa mistä antenni tulee ulos kotelosta.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #218 : 13.01.11 - klo: 09.28 »
Huomasin itsekin, että mulla on noissa "uusimmissa" 603FF vastareissa tuo keltanen maali täppä eikä mitään ongelmia ollut 3Pm ja 4Pks radion kanssa.

Sitä bindaus nappiahan pitää vähän aikaa pitää pohjassa.

Kuulostaa aika hullulta, jos missään ei ole edes mainittu, jotta ei toimis uusi softaset enää eka Pm mallissa.
Vai kysyitkö asiaa Futabalta suoraan?
Axial SCX 10 TR

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #219 : 13.01.11 - klo: 16.51 »
Pappani on tota asiaa sabesta kysynyt , koska hän ymmärtää näistä asioista enemmä kuin minä   :grin: On kokeiltu kahdella R602FS vastarilla joissa oli keltainen täplä , sekä yhdellä R603FF jossa oli myös keltainen täplä , eikä millään edellä mainituista linkittynyt  :angry: Ja on painettu myös sitä lähettimen nappia mutta ei tuo asiaan mitenkään vaikuttanut  :undecided: Mutta , alkuperäisellä mukana tulleella R603FS vastarilla jossa ei ole keltaista täplää linkittyy välittömästi. Mutta nyt on Futba 4pm  :smiley: Ja onko sulla Duster1 se 3pm-mx malli ? Kun mulla on se vanhempi versio..
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #220 : 13.01.11 - klo: 18.23 »
Pm niinkuin kirjoitin.

Mitä tarkoitat "lähettimen" napilla?
Lähettimessähän ei ole yhtään mitään nappia joka asiaan vaikuttais.

Onko nopari kalibroitu?

Nimittäin just möin kaverille tuon Pm radion ja siinäkin vilkku vaan vastarin valo eikä mitään reagoinut, vaikka oli suoraan minulta ajosta eli vastari oli bindattu kyseiselle radiolle.

Sit kun nopari kalibroitiin niin heti toimi vastari ilman bindaustakin.
Axial SCX 10 TR

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #221 : 13.01.11 - klo: 19.53 »
Pappani on tota asiaa sabesta kysynyt , koska hän ymmärtää näistä asioista enemmä kuin minä   :grin: On kokeiltu kahdella R602FS vastarilla joissa oli keltainen täplä , sekä yhdellä R603FF jossa oli myös keltainen täplä , eikä millään edellä mainituista linkittynyt  :angry: Ja on painettu myös sitä lähettimen nappia mutta ei tuo asiaan mitenkään vaikuttanut  :undecided: Mutta , alkuperäisellä mukana tulleella R603FS vastarilla jossa ei ole keltaista täplää linkittyy välittömästi. Mutta nyt on Futba 4pm  :smiley: Ja onko sulla Duster1 se 3pm-mx malli ? Kun mulla on se vanhempi versio..
Hyvä, jos toisella ohjaimella toimii. Oletteko koskaan saanut linkitettyä sitä ohjainta muuhun kuin mukana tulleeseen vastaanottimeen?

Ohjaimessa mukana tullut vastaanotin oli valmiiksi linkitetty, eli sitä ei itse asiassa tarvitse linkittää. Jos se on ainoa vastaanotin, jonka kanssa radiota on käytetty, niin ette ole itse asiassa koskaan linkittäneet sitä vastaanottimeen.

Kun ostaa uuden vastaanottimen, niin se linkitys pitää tehdä juuri niin kuin ohjeessa lukee. Siinä vaiheessa, jossa painetaan vastaanottimen nappia, sitä piti ainakin 2pl mallissa painaa niin kauan, että yhteys syntyi.

Luulisi, että vastaanotin vilkkuisi joko punaista tai punaista ja vihreää, jos se olisi oikeasti epäyhteensopiva. Mutta kai se voi niinkin olla...
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #222 : 13.01.11 - klo: 20.09 »
Pappani on tota asiaa sabesta kysynyt , koska hän ymmärtää näistä asioista enemmä kuin minä   :grin: On kokeiltu kahdella R602FS vastarilla joissa oli keltainen täplä , sekä yhdellä R603FF jossa oli myös keltainen täplä , eikä millään edellä mainituista linkittynyt  :angry: Ja on painettu myös sitä lähettimen nappia mutta ei tuo asiaan mitenkään vaikuttanut  :undecided: Mutta , alkuperäisellä mukana tulleella R603FS vastarilla jossa ei ole keltaista täplää linkittyy välittömästi. Mutta nyt on Futba 4pm  :smiley: Ja onko sulla Duster1 se 3pm-mx malli ? Kun mulla on se vanhempi versio..
Hyvä, jos toisella ohjaimella toimii. Oletteko koskaan saanut linkitettyä sitä ohjainta muuhun kuin mukana tulleeseen vastaanottimeen?

Ohjaimessa mukana tullut vastaanotin oli valmiiksi linkitetty, eli sitä ei itse asiassa tarvitse linkittää. Jos se on ainoa vastaanotin, jonka kanssa radiota on käytetty, niin ette ole itse asiassa koskaan linkittäneet sitä vastaanottimeen.

Kun ostaa uuden vastaanottimen, niin se linkitys pitää tehdä juuri niin kuin ohjeessa lukee. Siinä vaiheessa, jossa painetaan vastaanottimen nappia, sitä piti ainakin 2pl mallissa painaa niin kauan, että yhteys syntyi.

Luulisi, että vastaanotin vilkkuisi joko punaista tai punaista ja vihreää, jos se olisi oikeasti epäyhteensopiva. Mutta kai se voi niinkin olla...
No tuo 4pm nyt käyttää ihan erilaisia vastaanotiimia....... Ei olla ikinä saatu 3PM:ää toimimaan minkään muun kuin alkuperäisen vastarin kanssa. Ja on itseasiassa siihen kerran linkitetty , koska kun kerran lähdin E-revoa ajmaan niin ei toiminut kaasu eikä ohjaus. Sitten vain linkitin sen vastariin niin toimi taas normaalisti  :smiley: Ja sama tulos tulee painaako vastarin nappia pojassa tai ei... Vilkuttaa aikansa punaista ja sitten taas vihreää. Se nyt ei 100% varmasti ole siitä kiinni että en osaisi sitä linkittää. Sitä on kokeiltu kaikin mahdollisin keinoin :grin:

Edit: se uusi lähetin on 4pl , eikä 4pm. Anteeksi sekoiluni :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo: 20.16 kirjoittanut Traxxas_Topi »
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #223 : 13.01.11 - klo: 20.26 »
Mä voin ostaa ne rikkinäiset vastarit joissa ei bindaus toimi.
Ja koska ne on rikki niin paljoa niistä en maksa.

Tarjoa Yv.llä jos haluat niistä toimimattomista luopua.
Axial SCX 10 TR

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« Vastaus #224 : 27.05.11 - klo: 21.40 »
nyt tarviis apuja 3mp:n bindaukseen:

maalasin mankan ja kokeilin bindata autossa olevan vastarin kanssa.vastari jää vilkuttamaan punaista vähän aikaa ja vihreää vähän aikaa eikä suostu "naimakauppaan" vanhalla samanlaisella mankalla toimii niinkuin kuuluukin ja oli vanhalle mankalle bindauskin jäänyt muistiin.
maalatussa rammarissa palaa vihreä koko ajan virtojen ollessa päällä niinkuin kuuluukin.oletan että mankka lähettää oikein mutta miksi ei sitten suostu paritukseen.

ajoin tolla maalatulla mankalla aiemmin,silloin se toimi,toisen vastarin kanssa kylläkin.

ohjekirja sanoo että kun vastarin valo vilkkuu noin niin se on undrecoverable failure(eeprom,etc).

mikä siis mättää?
Kesämies!