Kirjoittaja Aihe: Ahdin nelitahtikoneeseen?  (Luettu 4338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 29.01.07 - klo: 15.23 »
Tietääkö kukaan onko muita valmistajia ollut kuin OS?

Toi pajahan teki jonkun aikaa 120-konetta Roots-ahtimella. Tekeekö mikään paja tänä päivänä? Siis pelkästään vaikka ahdinta, siis millaista tahansa tyypiltään) näihin pieniin (oletetaan vaikka 12-15cc) rc-nelitahtimoottoreihin?
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #1 : 29.01.07 - klo: 15.57 »
Brutales (Ari Soini) tietää parhaiten, hänellä on tuossa omassa 4T Ossissaan ahdin
kts. www.lynxracing.net

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #2 : 30.01.07 - klo: 17.32 »
Pitänee kirjoitella sivuille jotain siitä ahtimestakin. Pari kuvaa sieltä löytyy yksi tästä linkistä: http://www.lynxracing.net/albumi/rc-laitteet/teamlosi/16653
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #3 : 31.01.07 - klo: 14.08 »
Hep brutales,

millä perusteella mitoitit tuon ahtimen vai olikos se nyt sitten valmis paketti just tohon koneeseen RB Innovationsilta?

Huomasitko miten paljon eroa suorituskykyyn ahtimen laiton jälkeen? Vai ajoitko vaparina ollenkaan tuota samaista moottoria?
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #4 : 31.01.07 - klo: 18.30 »
Enpä mitoittanut mitenkään, minulla on siihen eri välityksiä mutta muutoin se on valmis paketti "isolohkolle"...

Ahtimen kanssa en ole ajanut kuin vähäsen, kytkimet ei kestäneet siunaamaa hetkeä. Tosin, ei ne kovin hyvin ole kestäneet vaparinakaan. No, vaparina kuitenkin jonkun verran. Ahdin vaikeuttaa moottorin säätämistä ja vaatii paineensäätimillesen polttoainepumpun tai sitten kaasutin imupuolelle. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa taas testailla sitä, olisi vain aikaa rakennella noita. Talvet menee moottorikelkkojen kanssa ja kevät ja kesä ulkomailla...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #5 : 01.02.07 - klo: 10.00 »
No, nyt sivuilla on jotain juttua tuostakin härpättimestä. Kirjoittelen lisää ja laitan kuvia myös enemmän jossain vaiheessa. Ehkäpä tässä vielä innostuu uudestaan rakentelemaan tuota ahdinta kiinni johonkin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #6 : 01.02.07 - klo: 23.00 »
M-I-E-L-E-N-K-I-I-N-T-O-I-S-T-A-A-A.......

No oma nelari tuli matkiksella tänään.

Mä itse asiassa meinasin että mun täytyy sorvata tohon oma selkeesti isompi vauhtipyörä ja muuttaa kytkinkello mys ja sovittaa sinne enemmän noita nykykytkinpaloja, esim 4 tai 5. Sillä noi kytkimet nelarin kanssa sais kestämään. Mitä oot mieltä brutales?
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #7 : 02.02.07 - klo: 07.45 »
Mikä nelari se on?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #8 : 02.02.07 - klo: 10.51 »
Moro Mika,

se on SC .70 eli onks se ny sit 11,5cc motti. Ei oo mikään teho tai kierrosihme, mutta vääntöö pitäs piisata. Ajattelin ton jatkeeks mahollisesti vielä Savagen 3-speed konversiovaihteistoa. Se kun on teräsrattailla ja ainakin RC Funin sivuilla hinta on 69E.

Alkais saamaan varmaan hauskaa aikaseks... En oo tosin tosta looasta vielä täysin vakuuttunu.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #9 : 02.02.07 - klo: 13.23 »
Moro Jari, eli siis Ossin ?
Mulla on noita konversiotarvikkeita kuten kytkinkelloa 2-vaihteiselle, moottoripukkia aluslevyineen, flektiä, pakokäyrää ym. MP6:een mitä on jäänyt omasta konversiosta yli ja tullut haalittua ympäri maailmaa vaivalla
Missä asustat? Vois kattoo jos ehtis treffata
Flekti on ihan must joka tapauksessa, laitat sitten mekaanisen tai sähköisen, muuten keittää ja pahasti väittäisin
t.Mika

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #10 : 02.02.07 - klo: 16.42 »
Joo,

saadaan varmaan kauppoja aikaseks. Jos mulla oli jo sun numero, niin se on tässä kaikessa tohinassa hävinny kai.

Viittiks tyrkätä mulle privana numeros, ni tavataan ja pölistään ja tehään kauppoja. OK?
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #11 : 02.02.07 - klo: 17.11 »
Tähän hommaan sitten kuuluu, että jokaisella jolla on nelari autossa Suomessa täytyy tehdä nettisivut ja laittaa kuvat/höpinät sinne jotta saadaan harrastajia lisää :mrgreen:

Kohtahan meillä on porukkaa jo niin paljon, että saadaan kesällä aikaiseksi kokoontumisajot.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #12 : 02.02.07 - klo: 17.20 »
Haha  :mrgreen: Yes!

040 543 0734 /Mika

Mut ens viikon olen pariisissa työmatkalla joten menee vähän eteenpäin sun kannalta ikävästi

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #13 : 03.02.07 - klo: 06.18 »
Voi fäk,

joutuuko tässä nyt sit viel nettisivujen teonki opetteleen... :mrgreen:

Kai sitä oddia duoda jotain täytynee yrittää väsätä. Mitkä on muuten Suomen suurimmat RC-kisat yleisesti ottaen? Vai onko sellasii olemassakaan? Sinne extra näytösajona Unlimited-FourStroke-Challenge?

HÄ? :mrgreen:
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #14 : 03.02.07 - klo: 09.22 »
Lavangon M8 SM taitaa olla suurin jos ei PM kisoja (joka 4. vuosi?) lasketa mukaan

Mutta tuskin niitä kiinnostaa meidä nelarit  :lol:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #15 : 03.02.07 - klo: 09.25 »
Itseasiassa SM ei ollut viimevuonna suosituin.

HoBao Cup:issa oli enemmän osallistujia.

SM sarjassa oli viimevuonna yhteensä 73 kuljettajaa koko kauden aikana.
HoBao Cupissa 84

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #16 : 09.02.07 - klo: 21.06 »
JariV, onkos projekti edennyt? Olen nyt maisemissa joten soittele vaikka huomenna niin sovitaan treffit, riippuen oletko PK-seudulta vai jostain muualta. Mut siis pirauttele niin katotaan

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #17 : 10.02.07 - klo: 01.13 »
Juu,

mä asustelen Klaukkalassa, eli eteläistä Nurmijärveä. Soittelen nyt lauantaina sulle niin katellaan tilannetta läpi.

-Jari-
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #18 : 10.02.07 - klo: 23.52 »
Hähä..näinhän siinä kävi että ollaankin Jarin kanssa vanhoja koulukavereita (mm. lukio samalla luokalla) Ogelista... Käytiin joskus 80-luvulla ajaa kimpassa mun Tamiyaakin ja Jari vielä muisti sen ... :D
Mies on puuhannut menneet vuodet 1:1 autojen kanssa ja mukava saada hänet tänne forumiin pikkuautojen pariinkin.. Jari kertone itse lisää jos näkee aihelliseksi :)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #19 : 12.02.07 - klo: 09.24 »
Joopa joo,

maailma on vaan pieni  :mrgreen:

Ja voisinhan mä täällä höpötellä ummet ja lammet noista 1:1 kokoluokan hotrodeista, rata-autoista ja kiihdytysautoista ja F250-mikroautoista mutta ehkäpäs jätetään tää foorumi ihan näille kauko-ohjattaville vempeleille.
Just joo.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #20 : 12.02.07 - klo: 10.01 »
Niin etkös sä JariV ole kirjoitellut tuolla 60&70 opelclubin foorumillakin.Meinasin että on tuttu nimimerkki.Itsellä vanhoja Opeleita piha täynnä :D
Ei sponsoreita.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #21 : 12.02.07 - klo: 12.23 »
Joo,

kyllähän mulla niitä ooppeleitakin on ollut monta ja kirjoittelen harvoin edelleenkin 60&70 foorumiin. Samaten kuten jenkkiautopuolen overdrive foorumiin. Mulla on kaikilla foorumeilla aina sama nimimerkki eli tää JariV.
Just joo.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #22 : 12.02.07 - klo: 20.33 »
Lainaus käyttäjältä: "MME"
...60&70 opelclubin foorumillakin...
Harrastusten aatelia...

Kattelinkin, että on tutun näköisiä nimimerkkejä.  

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ahdin nelitahtikoneeseen?
« Vastaus #23 : 13.02.07 - klo: 15.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "MME"
...60&70 opelclubin foorumillakin...
Harrastusten aatelia...

Kattelinkin, että on tutun näköisiä nimimerkkejä.  



Juu olen minä sinutkin bongannut molemmilta foorumeilta.

Ei näistä harrastuksista eroon pääse,vaikka yrittäisi :D Pienoisautoilusta tosin oli piitkä tauko välillä,mutta pitihän tämäkin touhu uudestaan aloittaa :D
Ei sponsoreita.