Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC8  (Luettu 16447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #30 : 03.03.08 - klo: 20.12 »
Totta. Ehdottomasti yksi varteenotettavista autoista vaikka ei suuria innovaatoita tarjoakaan. Plussaa milliset ruuvit vaikka jenkki.

Poissa Bysse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #31 : 11.04.08 - klo: 22.44 »
Moro. oisko Associated RC8 RS RTR sopiva mulle joka ajaa melkein mis vaan?? Vaihto-ehtona mul ois kyl Hobao Hyper 8 RTR ???
Hyper Pro, SIIM Racing, LPR
VRCK

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #32 : 12.04.08 - klo: 00.02 »
Plussaa milliset ruuvit vaikka jenkki.

Mistäs lähtien TT on jenkki ollu????  :wink:

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #33 : 12.04.08 - klo: 10.36 »
No sanotaanko sitten että pääosin jenkkimarkkinoille suunnattu AE

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #34 : 12.04.08 - klo: 15.42 »
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #35 : 06.03.09 - klo: 15.01 »
Assolta tullut RC8-sarjan sähköversiot:

RC8Te:
http://www.rc10.com/ae/rc8t/rc8t_home.htm

RC8e:
http://www.rc10.com/ae/rc8/rc8_home.htm


Tollanen truggy on nyt ilmeisesti pakko panna tilaukseen.

edit: Taitaa mennä hieman off-topiciksi täällä polttispuolella...


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #36 : 09.05.12 - klo: 23.38 »
Herätetäänpä tätäkin topicia henkiin, kun Assolta on vihdoin saatu uutta autoa ulos. Vähän ensi kokemuksia uudesta tuotteesta muutaman litran ajon jälkeen. Jo kasatessa tuli tunne, että tämän saisi kasaan vaikka amerikkalainenkin :grin:. Ainoatakaan osaa en joutunut ”koneistamaan” vaan kaikki istui hienosti paikalleen. Koneen sisäänajo tehtiin ennen radan sulamista asfaltoidulla parkkipaikalla. Kun rata viimein oli ajokunnossa pääsi heti ajamaan ”täyttä”. Viimekauden ”takkuamisen” vuoksi Joonalla intoa enemmän kuin kuvitella voi. Muuan paikallinen sm-mitalisti oli radalla näyttämässä missä mennään vauhdillisesti tässä luokassa. Asso sai heti sellaista pommitusta, että välillä oli päätä käännettävä poispäin. Kuitenkin joka kerta mällin jälkeen soitto jatkui. Yhtään osaa ei ole autosta rikki saatu! Muutama ruuvi toki on radalla, jotka mekaanikkona otan täysin omaan piikkiin. Kaikki ruuvit joihin ohjekirja käskee laittaa lukitetta (tulee tietysti paketin mukana) on myös näin tehtävä :cool:. Setupin suhteen kopioin Asson sivuilta jonkun fiksun oloisen. Eka ajokerralla oli kiinni tämä setup. Auto kääntyi huonosti sisään, mutta yliohjasi ulostulossa. Penkalta huudeltiin muutoksia jotka auttaisivat tähän ongelmaan. Kotona manuaalia tutkiessa olin muuttanut juuri nämä asiat paketti-setupista :embarrassed:. Tänään paketti-setup paikalleen ja avot. Toimii todella hienosti. Viikonloppuna Joona kokeilee siipien kantavuutta ”isojen” poikien luokassa. Nöyränä lähdetään, mutta ei se pitäisi ainakaan kalustosta kiinni olla.

Mika Haatanen

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #37 : 16.07.12 - klo: 23.53 »
Nyt olis Rc8.2 lla muutama kisa takana. Paljoa ei olla ehditty säätöjä hakemaan, kun aika on mennyt vielä polttiksen perus asioiden opettelussa. Kauhavalla vauhti oli jo kohtalaista, mutta Jyväskylässä Joona pääsi jo aika lähelle kärkivauhtia. Kuskin palautteen mukaan auto on helppo ajaa, jota tukee myös kahdessa ensimmäisessä alkuerässä ajetut 4. sijat. Lopputulos jäi saamatta kaadosta seuranneeseen koneen sammutukseen lyhennetyssä semi-finaalissa. Muutoksia ennen Jyväskylää oli vain ohuempi kallistuksenvakaaja eteen, jolla saatiin hieman lisää kääntyvyyttä. Renkaina kaikissa kisoissa oli JConceptin Hybrids.

Mika Haatanen

edit: Setup Sheet tulee kohta.

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #38 : 18.07.12 - klo: 23.02 »
Nyt on setuppiakin viimein saatu esille.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #39 : 09.08.12 - klo: 07.35 »
Nostellaas taas aihetta...

Eilen sain vidoin ja viimein auton radalle asti sisäänajon loppupuoliskoa suorittamaan ja kyllä auto pakettisetupilla ja Sweepin Battle Star renkailla toimi savella komeesti.

Auto oli myös tosi helppo kasata, osat sopi toisiinsa niin kuin pitikin, dremeliä ei tarvittu.
Aloittelijavirheistä johtui kytkimen antautuminen sisäänajon alussa, ei tajunnut kuinka kireälle se vauhtipyörän mutteri pitikään kiristää...

Lisäksi kardaanin tappien "lukitus" pelkällä o-renkaalla ja nivelen suojakumilla arvelluttaa, kyllä se pidätinruuvi on hyvä siihen niveleen laittaa, jos sellaisia vain löytyy. Varaosapussissa mukaan tulee kyllä pidätinruuvit ja myös metalliliuska, joka pysyy akselin hahlossa paremmin kuin kitin o-rengas. Tuolla metalliliuska+pidäntinruuviyhdistelmällä akseli pysyi kasassa hienosti.

Autolla menty puolisen gallonaa ja hymy hipoo korvalehtiä, nyt kun nuo amatöörivastoinkäymiset on voitettu!

Tästä on hyvä jatkaa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA, UlvilanFK
AE/Destiny/TLR

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated RC8.2
« Vastaus #40 : 06.03.13 - klo: 06.43 »
Tulevan kesän setuppia voi jo alkaa ruuvaamaan autoon. Tuolta löytyy Maifieldin voittosetuppi "The Dirt Nitro Challenge" -kisoista:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC8.2/setup_sheets/RC8_2_2013_Maifield_Nitro_Challenge.pdf

Ja tuossa videota kisoista:

2013 "The Dirt" Nitro Challenge Pro Buggy A-Main

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #41 : 25.05.14 - klo: 20.57 »
Nostellaanpa aihetta... pari viikkoa omasta polttis depyytistä kulunut ja joutaa vähän näpyttelemään fiiliksiä ennen Suomen lätkä voittoa :)
RC8.2 auto vielä kyseessä ja hyvin meni nippuun näin "aloittelijaltakin". Moottori tuli Future RC:ltä valmiiksi sisäänajettuna ja sähköinä varmaa KoPropo tuotetta. Moottoriksi valittiin Novarossin P5 clio ja kone tuntui erinomaiselta omaan näppylään reeni ajoissa. Servoina kaasu/jarru, sekä ohjaus Ko:n uusi RSX2 power. Virtaa sähköille antaa Reedyn 2300mah Lipo. Mikäli ajat Life akulla niin suosittelen ohjaukseen response servoa, mutta Lipolla tuo power malli on bueno! Starttiboxi on Protekin surestart ja sitä vauhdittaa Reedyn kaksi 2s akkua. Starttiboxin kumipyörää piti nostaa ylemmäs n.1cm että saatiin se käymään asson vauhtipyörään hyvin. Reeniä ehdin ajaa reilusti ennen kilpailua (10L). Hyvin ehti opetella polttis niksejä (kiitos paikallisille mökärossi guruille) ja auto saatiin hyviin säätöihin :) Kisaan tuli sit reilusti tukijoukkoja itärajalta ja kavereiden kanssa fiilisteltiin perjantai-ilta mökki olosuhteissa läheisellä kylällä ja aamun tunneille taidettiin taas tankkaus reeniä vetää =) Kisaan oli alustavasti suunniteltu reilu miehitys varikko toimia ajatellen, mutta Jyväskylän kisaorganisaatio vaati siitä puolet pois heti aamulla ja Jorille ja Heikille tuli ruoat pöytään =) Mekaanikko koski polttisautoon ensimmäisen kerran kisa-aamuna ja tankkaaja otti tankkipistoolin kouraan samoilla huudeilla. Topi ja Mikko otti kuitenkin tilanteen haltuun hienosti ja kahta autoa ne viritteli ja tankkas koko päivän kun Jolkkonenkin lähti lainakalustolla kisaan mukaan :) Aamu härdellit saatiin hoideltua kun käytiin vielä yks katsastaja poimimassa aamusta kisapaikalle. Ekan reenin jätin välistä kun oli reeniä alla ihan tarpeeks ja rata kostea. Toiseen reeniin lähdin ajamaan ja meno oli aika perus tekemistä vaikka jarrubalanssi oli persiillään. Alkuerät meni ihan hyvin, mutta ongelmia oli edelleen jarrujen kanssa ja auto tuppas välillä sammumaan tankatessa. Mekaanikot oppi hommia noissa lähdöissä ja ylipäätään meininki alko oleen jotenkuten sinnepäin :D Elkuerien jälkeen löytyi syy jarru ongelmiin ja ne aiheutti keskidiffin ulostulolaakerit jotka oli sököt ja koko keskidiffi heilu aika hitokseen, joten jarrut ei ottanut normaalisti kiinni. Haatasen tiimiltä saatiin apuja mekkaukseen ja auto tuli valmiiksi semifinaaliin, jossa lähtöruutu oli niinkin korkea kuin 1. Semin lämmittelyssä huomasin että jarrubalanssi oli todella metsässä ja sitä ruuvattiin ennen lähtöä uusiksi, mutta auto sammu varikolla ja en ehtinyt sitä testaamaan ennen lähtöä... ja persiilleen se tietysti meni. Lähtö sit ei mennyt myöskään ihan nappiin... auto sammu kun sitä vietiin lähtöruutuun ja käynnistäminen ja lähetys ei onnistunut sallituissa ajoissa, joten siitä tuli stop&go rangaistus. Ilmeisesti tuo oli sääntöjen puitteissa lievempi rangaistus kuin mitä olisi pitänyt olla, mutta muutama sija siinä hävittiin heti kärkeen. Kuitenkin kovalla ajolla noustiin pari sijaa ja ekalla tankilla auto taas sammui. Pari sijaa taas pudottiin, mutta ihan ok ajelulla ja muiden epäonnella sijoitus oli maalissa 1. Vauhti oli kuitenkin kaiken häröilyn jälkeen surkeaa verrattuna toiseen semifinaaliin ja lähtöruutu MAIN FINAALIIN oli 5. Sinällään ihan jees että kaiken nysväämisen jälkeen ylipäätään finaaliin päästiin :) Ennen finaalia tehtiin muutokset jarruihin ja konetta säädettiin parempaa toivoessa. Ehdin jopa yhden roiskeläppä pitsan ja makkarankin syödä odotellessa finaalia. Finaalin lämmittelyssä otettiin vielä pieni tatsi jarruihin ja auto oli aivan huippu hyvä ajaa! Paras ikinä, mutta kulkuja ois voinut olla hieman enemmän. Lähtö onnistui tällä kertaa hienosti ja ensimmäisillä kierroksilla nousin pari sijaa. Ekaan tankkiin taisin tulla toisena ja se meni hyvin. Toisella tankkivälillä tuli pieniä virheitä ja olin pudonnut kolmanneksi ja Joona ja Jose lähti karkaamaan toden teolla. Toisella tankilla auto sitten taas sammui ja kuskilla meni peli fiiliksen täysin... pudottiin johonkin 4-6 sijoille ja muutamia virheitä ajossa. Kolmannella tankilla taas sammuminen ja vielä seuraavalla läpillä auto sammu vasemman yläkulman "sweepperiin" ja peli oli sillä selvä. Loppu kisan auto pelas ihan jees ja ajo oli ihan hyvää. Vikalla kierroksella oli laitettava auto parkkiin ja katsottava kun Joona hoiteli upean voiton kotiin! Hyvä JOONA! Kisan jälkeen lähdettiin taas virittelemään jälkipelejä mökille ja koko porukka oli aivan tappinsa väsyneitä mutta myös tappiinsa fiiliksissä polttistouhuista! Olipahan siistiä touhua! Reenaaminen ja alkuerät oli aika perus tylsää, mutta kisan ajaminen varsinkin noissa finaaleissa oli aivan huippua :) Kauhavalle lähdetään härnäämään taas "polttisjätkiä" ja otetaan podium pytty hyllyyn niin voi lopettaa tän leluauto uran tyytyväisenä =) Jätetään perustylsät reenit ajamatta ja uus kone kisaan niin eiköhän se siitä. Asso toimi kyllä hienosti siitä asti kun sen paketin avasin, 10L reeniä ilman pölyjen pyyhkimistä ja saldona yksi irronnut iskarin kiinnitys mutteri. Kössin Jouset kiinni, muuten viritys palikoita puhdas nolla, vaikka markkinoilla alkaa olla jo vähintään 250$ edestä viritys osaa kyseiseen runkoon. Joonan kanssa ajettiin lähes samalla setupilla, Joonalla oli antisquatia vähemmän ja etu ylälinkki pykälän alempana ja etuvakaaja löysempi. Meikän setupsheet liitteenä ja pari Heikki Sorrin ottamaa kuvaa. Kiitokset Team Associated, Future RC, RCM, sekä kaikki oman kerhon jannut jotka on tähän asti auttaneet ja tietty itärajan faneille isot pisteet himaan :afro:
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC8
« Vastaus #42 : 25.05.14 - klo: 21.02 »
Niitä fotoja :)
-Goldi