Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat  (Luettu 17641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanhi

  • Tulokas
    • Profiili
Terve,

Ostin käytettynä Kyosho Inferno TR15 polttiksen. Auto vaikuttaa kaikinpuolin oikein hyvältä, mutta kytkinpalat pitäisi ostaa uudet.

- Mistä kannattaisi uudet kytkinpalat ostaa ja mitä muuta samalla kertaa kannattaa uusia? Uudet palat kannattaa ilmeisesti ostaa alumiiniset?
- Onko autossa kytkimen lisäksi paljon muitakin heikkoja kohtia?
- Missäpäin Pohjanmaata / Etelä-Pohjanmaata on RC-autojen varaosia ja polttoainetta myyviä liikkeitä? Ainakin Kauhajoelta löytyy, mutta löytyykö muualta?

Inferno on ensimmäinen polttikseni, joten kaikki tieto on tervetullutta. :)

Auto samanlainen, kuin tällä sivulla oleva: Linkki

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #1 : 07.02.07 - klo: 00.59 »
Sulla taitaa olla kyosho 2-palainen kytkin? Jos on, niin se pitää vaihtaa kunnolliseen 3-palaseen. Tosta 2 palasesta menee ämpärimuovipaloilla jatkuvasti palat, ja taas alumiinipaloilla jatkuvasti jousi. Hankit 3-palaisen kytkimen alumiinipaloilla niin ei enää ole ongelmia sen kanssa.

Auto nyt ei varsinaisesti kuulu polttisautojen parhaimmistoon, mutta sillä oppii polttisautojen salat ja huoltamisen. Sinuna en tohon kovinkaan paljon panostaisi, vaan ajaisin moottorin loppuun, ja jos vielä kiinnostaa polttikset niin myisin ja ostaisin paremman.

Diffit ovat heikkoja, mutta vahvistetut rattaat maksavat 70e/diffi joten ne saa jäädä. Ripustukset ovat ihmeen kestävät, eli niihin ei kannata upottaa sen enempää rahaa. Radiot voi ja kannattaa ostaa paremmat, ne voi nimittäin sitten siirtää seuraavaan autoon. Kone on suht tehoton, mutta käyntivarma ja helppo säädettävä.  Onko vastariakkua? Jos on vain teline 4 aa-patterille, niin kannattaa ehdottomasti ostaa kunnon vastariakku. Myös fail-safe on hyvä ostos.
Ilmanputsarin foameja(myös öljyä), ja tulppia kannattaa ostaa varastoon, niitä kuluu.

Nämä sivut kannattaa lukea läpi, löytyy paljon hyödyllistä perustietoa aloittelijalle.

Eli senkus ajat ja pidät hauskaa auton kanssa, eiköhän ne heikot kohdat selviä ajan kanssa :)

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #2 : 07.02.07 - klo: 09.36 »
Nyt on kyllä pakko sanoa, että nicke89:n vastaus hipoo täydellisyyttä.

Tästä hyvästä laitetaan titteli vaihtoon.. ;)

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
nicke89
« Vastaus #3 : 07.02.07 - klo: 10.48 »
Lämmitti vanhan sydäntä kun luki nicke89´n  tekstiä! Oikea tyyli! Kiitos!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #4 : 07.02.07 - klo: 13.48 »
Jahas, kiitos tittelistä  :)
Yritän jatkaa samaan tyyliin :P

Poissa Hanhi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #5 : 07.02.07 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Sulla taitaa olla kyosho 2-palainen kytkin?

Kytkin on alkuperäinen 2-palainen muovisilla paloilla.

Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Hankit 3-palaisen kytkimen alumiinipaloilla niin ei enää ole ongelmia sen kanssa.

Mistä voisin ostaa sopivan 3 palaisen kytkimen? Minkä merkkinen / mallinen?

Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Onko vastariakkua? Jos on vain teline 4 aa-patterille, niin kannattaa ehdottomasti ostaa kunnon vastariakku. Myös fail-safe on hyvä ostos.

Akkua ei ole, eikä myöskään failsafea.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #6 : 07.02.07 - klo: 15.53 »
Kyosholta löytyy tuohon 2-palainen Vespel-kytkin, tulee halvemmaksi vaihtaa se paikalleen tuohon 2-palaiselle kytkimelle tarkoittettuun vauhtipyörään, kuin vaihtaa koko pakka kolmipalaiseksi. Vespel kytkin kestää pidempään kuin loppuauto.

 - Hount

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #7 : 07.02.07 - klo: 16.15 »
itellä ainakin ne vespeli palat kului siinä missä vakiotkin... Kaverilla oli dodgeramissa samaa ongelmaa, kunnes tehtiin ite uudet. Eipä ole enää kuluneet samaan tahtiin, ja jos nyt kuluu niin helppohan nuo on sorvata uudet kun on jo kerran sorvannut :wink:

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #8 : 08.02.07 - klo: 07.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanhi"
Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Sulla taitaa olla kyosho 2-palainen kytkin?

Kytkin on alkuperäinen 2-palainen muovisilla paloilla.

Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Hankit 3-palaisen kytkimen alumiinipaloilla niin ei enää ole ongelmia sen kanssa.

Mistä voisin ostaa sopivan 3 palaisen kytkimen? Minkä merkkinen / mallinen?

Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Onko vastariakkua? Jos on vain teline 4 aa-patterille, niin kannattaa ehdottomasti ostaa kunnon vastariakku. Myös fail-safe on hyvä ostos.

Akkua ei ole, eikä myöskään failsafea.


Käykö tuohon 3 palainen kytkin.Muistaakseni siihen pitää vaihtaa myös kytkin kello jos oikein muistan.Mutta en ole varma.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #9 : 08.02.07 - klo: 14.36 »
Kolmipalainen käy, myös wanhalla kytkinkellolla, mutta se kannattaa vaihtaa. Alkuperäisessä on nimittäin kyoshon surkea neulalaakeri, maksaa aivan älyttömästi ja kestää pari tankillista. Vaihtaa sen kunnolliseen, mihin sopii normaalit kuulalaakerit.

Eli ihan kyosholiikkeestä tilaat kolmipalaisen kytkimen alumiinipaloilla, ja kytkinkellon mihin sopii normaalit kytkinlaakerit. Vastariakuksi 6v 2/3a kennoista koottu hump pack. Sen saa kiinni orkkis telineeseen joko suoraan nippusiteillä, tai pienellä modaamisella. Sitten tietenkin myös laturi sitä varten.
Laturin valitseminen voi olla hankalaa, koska jos jatkat harrastusta tämän auton jälkeen niin on turha maksaa ensin 40e laturista, mikä kuitenkin pitää päivittää 70e+ laturiin myöhemmin.

Failsafe on kannattava ostos, mieluiten malli mikä ohjelmoidaan nappia painamalla. Potikalla varustetut nimittäin muuttaa ajan kanssa asentoa, eli se ei sitten välttämättä autakkaan kun sitä tarvitsisi.

Mikäs liike kauhajoelta löytyy? En löytänyt sitä googlella..

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #10 : 08.02.07 - klo: 14.58 »
Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Kolmipalainen käy, myös wanhalla kytkinkellolla, mutta se kannattaa vaihtaa. Alkuperäisessä on nimittäin kyoshon surkea neulalaakeri, maksaa aivan älyttömästi ja kestää pari tankillista.

Mulla ainakin kesti koko sen ajan toi laakeri kun mulla auto oli.
Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Vastariakuksi 6v 2/3a kennoista koottu hump pack. Sen saa kiinni orkkis telineeseen joko suoraan nippusiteillä, tai pienellä modaamisella. Sitten tietenkin myös laturi sitä varten.

 En oo varma mahtuuko 2/3 hump pack. En oo kyllä kokeillut. Voi olla, että tiedät asian paremmin. Mulla itellä oli sellainen 4-kennoinen vastariakku.

-Illu
Huehue

Poissa Jazza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #11 : 08.02.07 - klo: 14.59 »
Akvaarioliike viskari kauhajoella myi ainakin ennen rc-tavaraa, mutta en oo ihan varma myykö enää. Kärkkäinen, Ylivieskassa kannattaa myös muistaa.
Traxxas Revo | RB TM323 | Futaba | Pro-Line

Poissa Hanhi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #12 : 08.02.07 - klo: 15.26 »
Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Mikäs liike kauhajoelta löytyy? En löytänyt sitä googlella..

Akvaarioliike Viskari Oy

Lainaus käyttäjältä: "nicke89"
Eli ihan kyosholiikkeestä tilaat kolmipalaisen kytkimen alumiinipaloilla, ja kytkinkellon mihin sopii normaalit kytkinlaakerit.

Atala RC:stä varmaan ainakin löytyy? Onko muita paikkoja, mitkä myyvät Kyoshon varaosia?

Onko tällä vanhemmalla Inferno TR15 paljon teknisesti eroa uudempaan malliin? Käykö samat varaosat?

Uudempi TR15: Linkki

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #13 : 08.02.07 - klo: 15.37 »
Jaa sulla on se vanhempi malli mis on gx-15 -kone. En tiedä onko eroa muuten paljoa. Joo kyosho(kauppa) ja atala rc on käytännössä melkein sama juttu. Kysy sieltä sitten niistä osista jos et saa muualta tietoa, vai asutko kaukanakin lähimmästä atalasta?
Huehue

Poissa Teme X-2

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #14 : 08.02.07 - klo: 17.37 »
GXR-15 koneessa ainakin on alumiiniset kytkinpalat. Hyvin on jo reilun gallonan kestäny, nyt alkaa se neulalaakeri olla jonkin verran väljä.

En sitten tiedä kävisivätkö suoraan tuohon GX-15 koneeseen.

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #15 : 08.02.07 - klo: 17.38 »
Mutta kyllä kannattaa noilla säädöillä alottaa jos on eka polttis.
Mut kytkin kannattaa vaihtaa.

Poissa Hahamo

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #16 : 09.02.07 - klo: 08.21 »
Kytkin kannattaa puhdistaa aika-ajoin niin kestää paremmin niin laakerit kuin palatkin.

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #17 : 09.02.07 - klo: 11.09 »
Btw, viskari on lopettanut jo viimevuoden keväällä rc-tavaran myynnin.Markku myi kauan kyoshoa, sitten vaihtoi hpi:hin,  ilmeisesti täällä niin vähän harrastajia että ei mennyt kaupan. Mutta varastossa on monenmoista osaa jopa vanhoihin kyoshon autoihin  :wink: Voi ehkä jokunen kytkinkin löytyä. Mistäspäin pohjanmaata olet? Sori OT.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #18 : 09.02.07 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Hahamo"
Kytkin kannattaa puhdistaa aika-ajoin niin kestää paremmin niin laakerit kuin palatkin.


Kytkin kannattaa puhdistaa.Siellä on kaikenlaista pikku #askaa.

Poissa Hanhi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #19 : 13.02.07 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "usa-1"
Btw, viskari on lopettanut jo viimevuoden keväällä rc-tavaran myynnin.Markku myi kauan kyoshoa, sitten vaihtoi hpi:hin,  ilmeisesti täällä niin vähän harrastajia että ei mennyt kaupan. Mutta varastossa on monenmoista osaa jopa vanhoihin kyoshon autoihin  :wink: Voi ehkä jokunen kytkinkin löytyä. Mistäspäin pohjanmaata olet? Sori OT.


Asun Kurikassa ja eipä taida RC-harrastus nykyään täälläpäin  hirveän suosittua olla. Myykö Viskari nykyään edes polttoainetta?

Onko tietoa polttoainetta ja varaosia myyvistä liikkeistä Pohjanmaan / Etelä-Pohjanmaan alueella?

Poissa Hahamo

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #20 : 14.02.07 - klo: 09.48 »
Moi tuli tossa pari viikkoa sitten aukastua kytkin ja nyt tuli uudet palat ja ei piru muista että miten päin ne tuli sinne :D. APUVA!!!

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #21 : 09.03.07 - klo: 16.34 »
Lainaus
Asun Kurikassa ja eipä taida RC-harrastus nykyään täälläpäin hirveän suosittua olla. Myykö Viskari nykyään edes polttoainetta?

Onko tietoa polttoainetta ja varaosia myyvistä liikkeistä Pohjanmaan / Etelä-Pohjanmaan alueella?


On siellä varmaan vielä muutama pönikkä. Lisää ei kuitenkaan meinaa tilata. Siellä on sitä 25% sidewinderiä.. En tiedä, itse enimmäkseen tilailen netin kautta. Tuu kesällä tänne kauhajoelle montulle ajeleen  :wink:
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #22 : 21.05.07 - klo: 14.23 »
Päätin sitte silottaa rattaat kytkinkellosta ja siitä "mikälie" pinionista siitä vierestä...  Nyt pitäs uudet molemmat saada uudet, samanlaisia en taho ja nuo Kyöstin varaosatki maksaa maltaita. Miltä muulta valmistajalta mahtaa vastaavat osat saada? Ja onko jotain mitä hankittaessa kannattaa huomioida?

On muuten kumma miten tuo kytkinkellossa oleva metallirataskin silottuu muovisen rattaan kans...

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #23 : 21.05.07 - klo: 14.30 »
mikälie = spurri (spur gear) = pääratas

Se vakio kytkinkello on jotain mitälie tinaa, eikä vastaa kestävyydeltään kunnon teräskelloja, joita ns. kunnon autoissa käytetään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #24 : 26.11.07 - klo: 14.27 »
Nostetaas tämäki ylemmäs...

Jäi tuo auto tuonne maalle ja olis tarkotus hakia uuet pyörän laakerit joka nurkkaan. Osaako joku kertoa minkä kokoset ne on, ja onko jotain erikois vaatimuksia?

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #25 : 26.11.07 - klo: 15.57 »
Nostetaas tämäki ylemmäs...

Jäi tuo auto tuonne maalle ja olis tarkotus hakia uuet pyörän laakerit joka nurkkaan. Osaako joku kertoa minkä kokoset ne on, ja onko jotain erikois vaatimuksia?
koko on 5x10x4  kumisuojattu on varmaan paras vaihtoehto.

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #26 : 26.11.07 - klo: 16.41 »
kiitoksia mkuu:lle

Vielä heräs noista kytkinpaloista yms. kysymys ku niitä taas kerran kahtelin (viimeks sorruin heikkoihin).

Kytkimenä mielessä KC45(komposiittimateriaali). Hintahan tuolla kc45:lla on noin 3x vakioon verrattuna, ilmeisesti riittävän kestävä

Sitten vielä:
-pääratas TR41-39/42, eli vakio
-kytkinkello SD54

Kommentteja noista?


« Viimeksi muokattu: 26.11.07 - klo: 20.36 kirjoittanut Sukkula »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #27 : 26.11.07 - klo: 20.48 »
Itse aikoinaan vaihdoin alumiinisen tilalle komposiittisen joka on huomattavasti kevyempi, joten se on herkempi ja ottaa kiinni hieman korkeammilla kierroksilla, eli auto lähtee paikaltaan paljon paremmin..(kevennin itse vielä lisää sitä komposiittista, mutta esim. hpi:lta saa sellaisen kapean ja kevyen, missä on lisäksi kolmet kiinnitys reijät, joten sitä voi myös hieman säätää)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #28 : 27.11.07 - klo: 09.00 »
helpoin parannus osa tuohon autoon löytyy toisesta merkistä.
eli myy kyöstisi jollekin merkki fanaatikolle ja osta parempi vastaava auto.
näin ei tarvitse joka osaa vaihtaa parempaan/ketävämpään :mrgreen:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno TR15 parannusehdotukset ja varaosat
« Vastaus #29 : 27.11.07 - klo: 14.44 »
helpoin parannus osa tuohon autoon löytyy toisesta merkistä.
eli myy kyöstisi jollekin merkki fanaatikolle ja osta parempi vastaava auto.
näin ei tarvitse joka osaa vaihtaa parempaan/ketävämpään :mrgreen:

Kohtuullisen hyvä idea, mutta tuoha vaatii aikamoisia lisäinvestointeja. Ja jos vaihtaisin niin mielessä olis sitte ihan 1:8 buggy. Mitähän tuommosesta vähän käytetystä vois saada?

Vois nyt kuitenkin aluks korjata tuon...