Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger EK-4  (Luettu 1745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« : 08.02.07 - klo: 11.09 »
Moro,

oon ymmärtäny että näitä vehkeitä on jokunen Suomessa. Mun tarttis tietää sen .70 koneen takapään starttilevyn pulttijako?

Voisko joku moisen kapineen omaavista auttaa? Eli niiden neljän pultin etäisyys toisistaan, pysty ja vaaka (ilmeisesti sama mitta).
Just joo.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #1 : 08.02.07 - klo: 13.25 »
Voin mitata sulle sen jossain välissä kunhan ehdin.

Oletko ajellut autollasi kuinka paljon? Onko toiminut? Onko sulla normaali kaksipalainen kytkin vai se hieman erikoisempi "yksipalainen".

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #2 : 08.02.07 - klo: 15.39 »
Moro,

olisin erittäin kiitollinen mitoista.

Selvennykseksi, mulla ei ole tollasta autoa (sääli). Olen siis kiinnostunut tuon moottorin starttilevystä rotoineen, josko siis voisin sellaista mahdollisesti käyttää omaan nelarimoottoriini. Sekä myöskin tollasen vehkeen kytkimestä ja sen kestosta sekä säädettävyydestä.

Yritän siis löytää omaan 11,5 kuutioiseen nelariini edes jotenkin sovellettavissa olevia osia ettei kaikki tarvitsisi alkaa työstämään isosta alumiiniköntistä. Sorry, tarkoitukseni ei ollut antaa kuvaa että itselläni olisi tuonlainen auto, minua vain kiinnostaa sen ratkaisut. Nelarini tulee 1/8 krossariin.

Millanen auto se on muuten kestävyydeltään?
Just joo.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #3 : 09.02.07 - klo: 20.50 »
Nyt olisi hieman mittoja. Päätylevyn pulttijako on n. 30mm, moottoriin sisään menevän osan mitta on 38mm ja sen kampuraa pyörittävän osan ulkomitta on n. 27mm. Rotokin on muuttunut jossain vaiheessa ja tässä kakkos versiossa on paranneltu malli.

Ilmeisesti näitä on toimitettu kahdella erillaisella kytkimellä. Toinen on tavallinen kaksipalainen ja toinen on kanssa kaksi palainen mutta ilman jousia. Kytkimen metalli osat on tehty niin että ne antavat periksi ja ottavat kelloon kiinni.Lisäksi siinä on se erikoisuus että kytkin kellon sisäpuolella on kitkamateriaali ja itse kytkin on vain metallia. Hieman hankala selvittää mutta jos näkisit kyseisen osan niin se olisi varmasti ihan bueno homma. Kytkinkello on 14 hampainen ja sen ulkohalkaisija on huimat 40mm.

En ole itsekkään tolla autolla ajanut kuin muutaman tankillisen ja silloinkin luisti kytkin. Tilasin uuden kytkimen siihen mutta en ole päässyt sitä kokeilemaan. EK:n kone ei kierrä kuin 16000rpm niin luulen siksi siinä olevan kytkimenkin kovilla. Ei siinä kauheesti ole tehoa mutta vääntöä on pienillä kierroksilla hyvin. Kaipais sen puoleen vaihteistoa. Kestosta ei ole kauheesti tietoa mutta jos vertaa esim. ST-R:n niin on huomattavasti köykäsemmin tehty eli linkit, ruuvit, väljyydet ym. Hieman halvalla tehdyn oloinen mutta vaikka täälläkin kyseisestä autosta on ollut keskustelua ja se sai aika karua kritiikkiä niin ostin sen siksi kun se on niin erikoinen. Äänikin on jo sellanen että erottaa kyllä muista.

Jos haluat muita mittoja niin ilmoittele. Mulla on vanha kytkinkin tallessa ja rotoja on sekä yksi varakonekin. EK-4 tietoutta löytyy täältä: www.midmad.com

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #4 : 13.02.07 - klo: 01.20 »
Helkutisti kiitoksia Marko,

luulen että palaan vielä asiaan myöhemmin jos vaan sopii sis?
Just joo.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #5 : 14.02.07 - klo: 18.29 »
Moi!

Sopiihan se. Nyt vaan olen toipilaana kun kiinnittivät TYKsissä toisen silmän verkkokalvon uudestaan kun oli päässyt osittain irtautumaan. Nyt joutuu pitää päätä yhdessä asennossa ja ei sais lukee eikä kattoo televisiota eli ei sais liikutellaa silmiä turhan päiten mutta eiköhän se tästä. Rc-autojenkin laittaminen on hieman hankalaa mutta on koko päivä aikaa nysvätä jos vaan hermot kestää kun etenee niin hiljaa hommat.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #6 : 14.02.07 - klo: 19.03 »
Oho!

Mitä kävi? Paranee kuitenkin kuntoon?
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #7 : 14.02.07 - klo: 20.30 »
Pikaista paranemista Marko!