Kirjoittaja Aihe: Aloittelijoille  (Luettu 15866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #30 : 04.03.07 - klo: 15.53 »
e.
« Viimeksi muokattu: 28.08.12 - klo: 23.22 kirjoittanut Joel P »

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #31 : 04.03.07 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "FrzT"
Kuulalaakerit kannattaa asentaa joka kulmaan. Itselläni meni jo litran ajon jälkeen lähes kaikki vakiolaakerit väljiksi. 5x10x4 laakereita taisi mennä 11 kpl ja 8x14x4 laakereita 4 kpl. Säädettävät ylätukivarret on myös hyvä hankinta, eivätkä ne maksa paljon jos teet ne 5.8mm nivelpalloista (1284), Shock ball endeistä (W5019) ja 3mm kierretangosta.


Joo laitoin heti kuula laakerit kun ostin puren koska tiesin että ne menee väljiksi. Ja kitkaa ei ole niin paljoa ja ne liuku laakerit on karheet kun mitkä siitä pinnasta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #32 : 04.03.07 - klo: 15.55 »
Taitaa se alkukäyrä nimenomaan olla yksi kuumimmista alueista kun ajattelet mihin päin kuumat pakokaasut palotilasta lähtee kun mäntä menee alas. Ruuvien reijät lohkossa kulkee siitä ihan parin millin päästä pakoaukkoa, joten kullä ne lukitteet sielä sulaa jos kone on käyntilämmössä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #33 : 04.03.07 - klo: 15.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Huttunen93"
Tämä riippuu taas aivan öljyistä, jota käytetään...Olikohan se jotain
Motulia nyt mitä katsoin, ei täyttä varmuutta...


Nimenomaan...
Ja mikäli sinulla on Motuli menny paksuksi tavaraksi niin heitä se mäkeen... Nimittäin tossa mun Motuli pönikässä on ihan tuollaista hyvinkin lirua tavaraa.
Edelleen hyvinkin ohkasta tavaraa.

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #34 : 04.03.07 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Huttunen93"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Nyt sitten järki kouraan.

Et voi mitenkään yleistää että moottoripyörissä käytettävä öljy on paksua.
Itse olen käyttänyt 4 eri moottoripyöräöljyä ja jokainen on ollut hyvinkin juoksevaa nestettä.
Otetaan sitten vertailuksi esim PSR filttereiden mukana tuleva nimenomaan näihin pienoisautojen filsuihin tarkotettua öljyä... Tuopas onkin selvästi paksumpaa tavaraa.
Itseasiassa paksuinta filsuöljyä mitä olen tähänmennessä edes pullosta kaatanut.
Motokrossifilsujen öljy on lähes vettä kun sitä pönikästä kaataa.

Myöskin lopputuloksessa on eroa, vaikkakaan ei paljon.
Motokrossiöljy venyy seittimäisenä filsusta kun sitä käsittelee kuivauksen jälkeen.
Tämä PSR öljy ei.
Silti PSR öljy on ollut ns paksumpaa tavaraa eli lika on jäänyt hyvinkin pintaan toisin kuin motokrossiöljyllä jolla lika on hiljalleen painunut syvemmälle filsuun.

Molemmat ovat toimineet ilman minkäänlaisia ongelmia.

Edelleen ei vaan voi sanoa että motokrossipyörien öljy olisi paksumpaa... Näin kun ei ole tähänmennässä näyttänyt olleen.


Tämä riippuu taas aivan öljyistä, jota käytetään...Olikohan se jotain
Motulia nyt mitä katsoin, ei täyttä varmuutta...


Ja on toi polttis filsu öljy jäykkää kamaa kun sitä pitää pihalla pakkasessa :lol:
Mut meneekö kyseinen aine pilalle siitä.Mulla jäi se pihalle pakkaseen ja se oli ihan valkoista. Mut toivon että ei. Toi puteli on niin pieni mut maksaa hitosti...

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #35 : 04.03.07 - klo: 17.51 »
ömm missä tuossa edes on nuo laakerit mitkä kannattaisi vaihtaa  :oops:
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #36 : 04.03.07 - klo: 18.43 »
Räjäytyskuvaa kun katsot niin kaikki osat joiden numero 1916 on korvattavissa 5x10x4 laakereilla ja 1918 osat on korvattavissa 8x14x4 laakerilla.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #37 : 04.03.07 - klo: 18.58 »
no mitä haittaa laakereiden väljistymisestä on? voivatko ne rikkoa paikat?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #38 : 04.03.07 - klo: 19.09 »
No eihän siitä haittaa ole jos renkaat lonksuu miten sattuu jne.  :wink:
Vaihdelaatikossa tai muualla diffeissä taas "hölskyvät" rattaat ei tule kestämään.
Axial SCX 10 TR

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #39 : 04.03.07 - klo: 21.39 »
Eivätkö rattaat ole "akseleissa" kiinteästi ilman laakereita? vai pitääkö niihinkin laakerit vaihtaa. Paljonkos tuommoisilla laakereilla yleensä on hintaa?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #40 : 04.03.07 - klo: 21.55 »
Rattaat ovat kiinteästi akselissa kiinni, mutta akselin mennessä väljäksi alkaa se ratas pomppimaan. Laakerit maksavat liikkestä noin 1-2 euroa / kpl,
mutta ostaa niitä 10 kpl putkissa vaikka tuolta niin ei maksa niin paljon.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #41 : 05.03.07 - klo: 23.31 »
Onkos tuo pta3:n mukana tulevan starttisetin mukana oleva metallipompula polttoaineensuodatin (ainakin näyttää siltä, mutta sisällä ei ole kuin metalliverkko)? Auttaako tuo jotain, ja kannattaako se asentaa?

Toinen kysymys vielä: tarvitseeko noita rattaita jotka tuosta vauhtipyörän vierestä lähtevät, rasvailla? jo muutaman tunnin ajeluiden jälkeen näyttää siltä että ovat kuluneet jonkunverran...
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Mika R

  • Vieras
Aloittelijoille
« Vastaus #42 : 06.03.07 - klo: 08.02 »
Tottakai kannattaa

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #43 : 06.03.07 - klo: 10.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Taski"

Toinen kysymys vielä: tarvitseeko noita rattaita jotka tuosta vauhtipyörän vierestä lähtevät, rasvailla? jo muutaman tunnin ajeluiden jälkeen näyttää siltä että ovat kuluneet jonkunverran...


Eipä niitä kannata rasvailla. Pieni kuluneisuus on normaalia. Mikä nyt kannattaisi tarkistaa niin diffit. Jokohan niissä on öljyt sisällä vai rasvat?

Jokunen vuosi sitten Kyoshon esikasatuissa autoissa oli ongelmana, että diffeissä oli rasva ja sitäkin aivan liian vähän eli ajaessa rasva roiskui diffikotelon seinille ja rattaat jäivät kuiviksi.

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #44 : 06.03.07 - klo: 18.01 »
tuota mistähän nuo "diffit" löytä? kyse ilmeisesti differentiaalivaihteistosta yms? ainakin autoskenen sanoista päätellen?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #45 : 06.03.07 - klo: 18.05 »
Niitähän ne diffit tarkoittaa, löytyy auton etu- ja takapäästä, joskus myös keskellä.
Huehue

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #46 : 06.03.07 - klo: 18.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Niitähän ne diffit tarkoittaa, löytyy auton etu- ja takapäästä, joskus myös keskellä.


Tai ei edessä tai takana ollenkaan :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #47 : 06.03.07 - klo: 18.29 »
aijjuu :D
Huehue

Mika R

  • Vieras
Aloittelijoille
« Vastaus #48 : 06.03.07 - klo: 19.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Tottakai kannattaa


siis polttoainesuodatinta tarkoitin

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #49 : 06.03.07 - klo: 20.45 »
jees, nyt on polttoainesuodatin letkuissa kiinni. Toivottavasti saa löpöä, kun asensin hieman pienempihalkaisijaisen silikoniputken kun vanhat luiskahteli kokoajan irti niin helposti. Nyt täytyisi sitten vielä lokarit rakennella jostain muovinpalasista että pääseepi lumeen ajelemaan =)

Oliskos hyviä ehdotuksia tuohon pta3:een kopaksi, kun pitäisi tuosta jonkinsortin drifteriaihio rakennella :)
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa frostgrey

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #50 : 06.03.07 - klo: 21.02 »
Minkäläiset(etu,keski ja taka) diffi öljyt mahtaisivat olla sopivat GS Storm Evolutioniin?  Rtr.ssä kun ei ole kuin rasvat tällä hetkellä. :roll:

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #51 : 06.03.07 - klo: 21.34 »
autosta ei ole kokemusta mutta mielestäni ihan perus setti 3-3-5 toimii..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #52 : 06.03.07 - klo: 21.39 »
Eikös taakse kannattaisi laittaa 1000, keskelle 6000 ja eteen 4000. Tämä nyt oli minun mielipiteeni :wink:

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #53 : 06.03.07 - klo: 21.51 »
Mutta siis tästähän ei kannata ruveta tappelemaan kun jokaisella on omat mieltymyksensä.. Mutta eiköhän sieltä stormin ohjekirjasta löydy sopiva setti.
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #54 : 06.03.07 - klo: 21.55 »
joutuukos sen diffin purkamaan kokonaan, vai onko siinä jokin täyttöaukko? :o auto ei ole nyt tuossa ihan näkyvillä, niin olisi kiva saada vähän ennakkotietoja =)
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #55 : 06.03.07 - klo: 21.55 »
Juuh, mutta ainahan kannattaa kokeilla eri setupeilla. En lähde tappelemaan  :lol:

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #56 : 06.03.07 - klo: 21.56 »
kyllä pitää purkaa. Ja nyt vielä kun sielä on rasvat sisällä niin pitää ottaa rattaat pois ja putsata koko diffi ja sit lyödä silikoonit sisään..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #57 : 06.03.07 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Taski"
joutuukos sen diffin purkamaan kokonaan, vai onko siinä jokin täyttöaukko? :o auto ei ole nyt tuossa ihan näkyvillä, niin olisi kiva saada vähän ennakkotietoja =)


Ei ole täyttöaukkoa vaan joudut purkamaan diffin. Ja jos nyt en ole aivan väärässä niin sinun autosi diffeissä käytetään rasvaa ja niissä ei ole tiivisteitä joten öljyn käytössä tulee ongelmia.

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #58 : 07.03.07 - klo: 17.17 »
jaahas, no sitä en nyt jaksa alkaa vielä tekemään kyllä. Vaikuttaa sen verran isolta hommalta... pitääköhän tuota autoa paljonkin purkaa saadakseen ne diffit sieltä?

Entäpä sitten vanteet & renkaat? Millä perusteella tuohon ostetaan vanteet? Vanteille nyt sopivat renkaat aina löytyy, mutta onko vanteiden kiinnitystavoissa eroja, ku minkä kokoiset vanteet tuohon sitten oikein pitäisi ostaa?
Auto edelleen se pta3
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittelijoille
« Vastaus #59 : 07.03.07 - klo: 18.05 »
Tohon käy normaalit turistivanteet (normaalit=yleisimmät).
| Academy | Axial |