Kirjoittaja Aihe: Project M18MT...  (Luettu 1818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project M18MT...
« : 11.03.07 - klo: 22.37 »
Emännän kanssa tuumattiin jotta poitsulla on ns liikaa virtaa, piti jotain fiksua puuhaa sille keksiä.

Tallissa pojalla oli stampede 2006, mutta näin talvella sillä vetotavan ja sään puitteissa jäi ajot ajamatta.

Sitten tulikin mieleen omasta historiasta laatuauto joka on kittinä, semmoinen siis kipinkapin läheisestä alan liikkeestä.


Mekaanikolla on ikää nelisen vuotta, yllättävän hyvin jaksoi keskittyäkin aiheeseen.
Hän valikoitsi manuskan kuvien perusteella oikeat osapussit, keräili osat, mittaili mallikuvista oikeat ruuvit jne jne.
Sitten harjoteltiin ruuvarin käyttöä ja muita käden taitoja.
Toki oli paikkoja jotka jouduin itse näpertämään, jo tarvittavan tarkkuuden tai voimankäytön suhteen.


Autoon eksyi hieman järeä vastari ja vielä järeämpi nopari.
Hyllyssäni notkui pränikkä Castlen Mamba Max, tuo pyörittänee 100A harjatonta ja noin 1000W harjallista konetta.

Tämä siksi, että siitä saa tarvittaessa laskettua tehoja jne jne.


Tehtäväksi jää korin maalaus, luultavasti Cars elokuvan teemaa muistaen.
Sitten autoon varustellaan metalliset vetarit, diffit kemppilukkoon, hieman isompaa spurria, 1:10 heksit jne.

http://jesi.5cyl.net/RC/xray/110307-pikkumekaanikko/
Joissakin kuvissa tekstit alla...


Tarina jatkuu...
/ Jere Siirilä

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project M18MT...
« Vastaus #1 : 11.03.07 - klo: 23.49 »
Mikäs pikkusesta tulee isona ? :mrgreen: Hyvinhän tuo osaa jo autoja kasata :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Project M18MT...
« Vastaus #2 : 14.03.07 - klo: 08.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Emännän kanssa tuumattiin jotta poitsulla on ns liikaa virtaa, piti jotain fiksua puuhaa sille keksiä.

Tallissa pojalla oli stampede 2006, mutta näin talvella sillä vetotavan ja sään puitteissa jäi ajot ajamatta.

Sitten tulikin mieleen omasta historiasta laatuauto joka on kittinä, semmoinen siis kipinkapin läheisestä alan liikkeestä.


Mekaanikolla on ikää nelisen vuotta, yllättävän hyvin jaksoi keskittyäkin aiheeseen.
Hän valikoitsi manuskan kuvien perusteella oikeat osapussit, keräili osat, mittaili mallikuvista oikeat ruuvit jne jne.
Sitten harjoteltiin ruuvarin käyttöä ja muita käden taitoja.
Toki oli paikkoja jotka jouduin itse näpertämään, jo tarvittavan tarkkuuden tai voimankäytön suhteen.


Autoon eksyi hieman järeä vastari ja vielä järeämpi nopari.
Hyllyssäni notkui pränikkä Castlen Mamba Max, tuo pyörittänee 100A harjatonta ja noin 1000W harjallista konetta.

Tämä siksi, että siitä saa tarvittaessa laskettua tehoja jne jne.


Tehtäväksi jää korin maalaus, luultavasti Cars elokuvan teemaa muistaen.
Sitten autoon varustellaan metalliset vetarit, diffit kemppilukkoon, hieman isompaa spurria, 1:10 heksit jne.

http://jesi.5cyl.net/RC/xray/110307-pikkumekaanikko/
Joissakin kuvissa tekstit alla...


Tarina jatkuu...


Hienohan siitä tuli,nythän sait itsellesi ns."pikku apulaisen" :D
On kyllä järeää tavaraa auton kyydissä :?
Pojallesiko meinaat tuon hommata,varmaan saa vähän tehoja laskea :twisted:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project M18MT...
« Vastaus #3 : 17.03.07 - klo: 21.04 »
Juu, hyvien säätöominaisuuksien takia juuri mamba max käytössä, eipähän lämpöraja pauku ihan helposti =)

Hommasin tuossa vastaavan auton, tosin paljon elämää nähneen.
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/130307_purkuauto/

Purkuun tuo meni heti, siitä swappasin diffiä ja vetaria.
Jotta olkkarioffaus sujuu tavalla jolla sen pitää, laitoin diffit kemppilukkoon.
Käytin hyväksi todettuja tuttuja ja turvallisia emmeitä siihen:
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/tmp/lukot.jpg


Tänään ajot etenivät tämmöisellä "radalla":
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/170307_ajelua/

Tuossa on hyvä mahku mestarin oman maun mukaan muutella radan etenemistä ja vaikeusastetta, parhaillaan näyttäs muutos olevan meneillään =)
/ Jere Siirilä

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Project M18MT...
« Vastaus #4 : 17.03.07 - klo: 21.42 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Juu, hyvien säätöominaisuuksien takia juuri mamba max käytössä, eipähän lämpöraja pauku ihan helposti =)

Hommasin tuossa vastaavan auton, tosin paljon elämää nähneen.
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/130307_purkuauto/

Purkuun tuo meni heti, siitä swappasin diffiä ja vetaria.
Jotta olkkarioffaus sujuu tavalla jolla sen pitää, laitoin diffit kemppilukkoon.
Käytin hyväksi todettuja tuttuja ja turvallisia emmeitä siihen:
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/tmp/lukot.jpg


Tänään ajot etenivät tämmöisellä "radalla":
http://jesi.5cyl.net/RC/xray/170307_ajelua/

Tuossa on hyvä mahku mestarin oman maun mukaan muutella radan etenemistä ja vaikeusastetta, parhaillaan näyttäs muutos olevan meneillään =)


Oletko ajatellut myydä sitä jossain vaihees
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project M18MT...
« Vastaus #5 : 17.03.07 - klo: 21.45 »
Xray projekti kuopattiin omalta osaltani, kaluston vaihtuvuus on kova =)
« Viimeksi muokattu: 24.04.07 - klo: 15.07 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä