Kirjoittaja Aihe: RC-jokkis  (Luettu 14888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: RC-jokkis
« Vastaus #30 : 25.04.07 - klo: 13.37 »
Kerhokilpailut olisi varmaan vastaus mutta semmosia ei taida enää olla...

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: RC-jokkis
« Vastaus #31 : 25.04.07 - klo: 14.13 »
-
« Viimeksi muokattu: 25.04.07 - klo: 14.20 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-jokkis
« Vastaus #32 : 25.04.07 - klo: 17.22 »
TimoK:
Kiitos vastauksesta.
Ymmärrän hyvin lähtökohtanne, enkä olekaan tässä asettumassa mitenkään vastakarvaan vaan  lähinnä kertomassa jo olemassa olevasta vaihtoehdosta.
TouringRalli-luokka perustettiin aikoinaan rallikrossiluokkien kuoltua verenvähyyteen.
Toisaalta sääli, toisaalta onni, koska nyt auton voi rakentaa periaatteessa minkä tahansa touring-auton pohjalta.
Yksi kantavista ajatuksista Ralliluokassa on juurikin se, että kilpailukykyisen kaluston voi rakentaa murto-osalla niistä kustannuksista, joita "tavallinen" touring-luokka nielee.
Tähän vaikutetaan säännöillä, joiden ansiosta auton säätäminen on paljon tärkeämpää. kuin itse runko, jonka "päälle" auto on kasattu.
Lähtöjen pituudet on tarkoituksella säädetty lyhyiksi, jolloin akkujen merkitys jää selkeästi vähäisemmäksi kuin muissa luokissa.
Auton ajo-ominaisuudet mm. kori- ja maavarasäännön takia eivät ole samaa luokkaa, kuin turistissa, jolloin ajotaidon merkitys kasvaa.
Rataprofiilin vaihtuminen joka lähtöön (ulkokisoissa) tarkoittaa sitä, että kuljettajan pitää pystyä omaksumaan uusi rata nopeasti, jolloin jälleen itse auton merkitys jää vähemmälle.
Kaikenkaikkiaan säännöillä on päästy tilanteeseen, jossa kerrankin kustannukset on saatu selkästi alas, sekä auton säätäminen ja ajotaito merkitsevät tuntuvasti enemmän, kuin itse auto.
Lisäksi kisoissa on rallimaisen letkeä ja rento tunnelma, jota ei muissa luokissa tapaa.
Suosittelen tulemaan paikanpäälle tutustumaan, jos vaikka kuitenkin luokka voisi jollain tavalla vastata huutoon :)
Ainiin, tiimistä löytyy kaksi HPI:n Pro2 rullaavaa alustaa valmiiksi rallisäädöissä ja mukaan reippaasti varaosia, hintaan 150€/kpl (sori mynti-ilmo väärässä osioissa :cool:).

Edit: Niin, jokainen, jotka tälläkin hetkellä sarjaa ajavat, ajavat vähintäin 2-3 sukupolvea vanhoilla autoilla, joten satsaukset eivät todellakaan ole kummoisia.
« Viimeksi muokattu: 25.04.07 - klo: 18.39 kirjoittanut reittila »
-Pekka

Poissa mcine

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC-jokkis
« Vastaus #33 : 07.05.07 - klo: 12.21 »
Jokkis on hieno idea ja mielestäni tuo automallin (tyypin tms) valinta on erittäin tärkeässä osassa. Tuola tamiyausa:n sivuilla oli huolestuttavan paljon discontinued ja out of stock malleja. Merkkaako tuo sitä, että mallit ovat poistumassa ja varaosien hinta on korkealla ? Varaosien hinta ja saatavuus on mielestäni iso asia mallia valittaessa.

Mielestäni auto pitäisi vaihtaa ns. Ostokunnossa lukuunottamatta ehkä servoa. Jolloinka autosta jäisi vanhalle omistajalle vain säädin, akku ja vastari. Jos siis autonvaihto / myynti on käytössä. Ja tämähän voi olla esim vain voittajakolmikolle "pakollista". Periaatteessa jopa vakio moottorin käyttö voisi toimia, jos radat ovat tarpeeksi lyhyitä / mutkaisia.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-jokkis
« Vastaus #34 : 15.05.07 - klo: 16.57 »
No saisko sitten esim virtakonkkia käyttää?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...