Kirjoittaja Aihe: aloittelijalle auto  (Luettu 36399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juho123

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle auto
« : 04.04.07 - klo: 21.16 »
mitä autoa suosittelette aloittelijalle 11v. Olen ostamassa tämmöistä autoa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25438&grpid=5015      suositteletteko tätä autoa?
« Viimeksi muokattu: 05.04.07 - klo: 08.18 kirjoittanut l150040 »

Poissa jari24

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #1 : 05.04.07 - klo: 09.32 »
haluatko ison vai pienen monsterin? ja kuin paljon se saisi maksaa? toi on aika pieni, enkä tiedä onko niinkään kiva piha lelu....

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #2 : 05.04.07 - klo: 10.09 »
Ko. auto on aika pieni ja soveltunee paremmin, kuten muutkin kokoluokkansa laiteet, sisäajoon. Ulkoajoon kannattaa vakavasti harkita isompaa kampetta. Esim. Traxxas Stampede on hyvä jokapaikan "höylä".
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #3 : 05.04.07 - klo: 18.47 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
[Hong Nor x1crt]

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #4 : 05.04.07 - klo: 19.27 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
Joo olihan minun hbx:äkin ekana päivänä aivan mahtava...Perustelut miksi suosittelet? Ajettavuus?

Itse suosittelen traxxasin stampedeä :) Ja siihen lienee kaikki tietävän perusteet. Hyvä ja halpa.
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #5 : 05.04.07 - klo: 19.49 »
Mä suosittelen käytettyä aluksi koska tulee yleensä kaikki tarpeellinen mukana ja vähän enemmänki.
Ja mieti tarkkaan missä oikeesti tulet/haluat ajaa.
Suosittelen myös lukemaan kaikenlaista mitä näihin vehkeisiin liittyy, tämän suosittelen tekemään jo ennen auton ostoa niin jotain tietoa sitte valmiina kun auto on käsissä.
Niin ja sähköauto jos aivan pystymettästä alat harrastaan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #6 : 06.04.07 - klo: 21.07 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
Mistähän tollaseen saan? Joku netti kauppa ja lisätietoja?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #7 : 06.04.07 - klo: 22.40 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.

Ja paljonkohan muita vaihtoehtoja onkaan tarjolla????



Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
Mistähän tollaseen saan? Joku netti kauppa ja lisätietoja?

Kyllä noita kuule löytyy ihan netti kaupoistakin, ei kyllä lappeen rannasta....

Pikkasen googlea kehiin nyt, tai forumin "haku" toimintoa.....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #8 : 06.04.07 - klo: 23.21 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
Joo olihan minun hbx:äkin ekana päivänä aivan mahtava...
HBX ja Hong Nor painii hieman eri sarjassa.
Siinä missä leluun (HBX) kuka tahansa kyllästyy hetkessä, oikean laatutuotteen (Hong Nor) parissa viihtyy kyllä pitkään.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #9 : 07.04.07 - klo: 17.21 »
http://www.tamiya.com/english/products/57731rising/index.htm Onko tämä hyvä ekaksi autoksi? Paljon kulkee ja onko kestävä?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #10 : 09.04.07 - klo: 00.13 »
Asia, joka pitää ensimmäiseksi selvittää, on se, saako varaosia, ja ennenkaikkea kivuttomasti.
Kannattaa tutkia ja kysellä ennenkuin päätöksen teet....

Leikkiautot on leikkiautoja....usein tulee halvemmaksi hankkia vaikka käytettynä oikea kilpa-auto....ja todellakin sellainen, joihin niitä osia on saatavana....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #11 : 09.04.07 - klo: 10.20 »
Laittelenpa sinulle listaa mitä nyt suosittelisin(HUOM: kaikki sähkiksiä):


Jos haluat monsun:
Traxxas stampede
Hpi wheely king
Traxxas E-maxx

Jos haluat krossin:
Schumaher cat 3000( 4wd )
Schumaher cougar (2wd )(varaosien saanti tietyiltä osin niin ja näin)
XXX BK2

Jos haluat Turistin:
Traxxas 4-tec
Team Losi XXX-S
TeamLosi JRX-S


Stadiumin:
Traxxas rustler(2wd)

Jos haluat pikkumenijän:
Associated 1/18 RC18B
Mini-z monster
Hobbyzone minimauler
Associated RC18T

Jos haluat heti alkaa kisaamaan esim Tss-10 sähkötouring luokassa tai mennä radoille niin:

                          XRAY T2 007 EU




~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #12 : 09.04.07 - klo: 10.25 »
Suosittelen sulle hong nor x1-crt autoa itellä ollut muutaman päivän ja aivan mahtava.Ite olen kanssa 11 vuotta.Ellet sitten halua sähköautoa niin osta polttis.
Joo olihan minun hbx:äkin ekana päivänä aivan mahtava...
HBX ja Hong Nor painii hieman eri sarjassa.
Siinä missä leluun (HBX) kuka tahansa kyllästyy hetkessä, oikean laatutuotteen (Hong Nor) parissa viihtyy kyllä pitkään.
Onhan minulla ollut hong norin z-10 ja ihan laatutuotteeksi en sanoisi...Painii ihan eri sarjassa esim xrayn auttohen kanssa :)
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #13 : 09.04.07 - klo: 13.42 »
Mikähän ois hyvä ekaksi autoksi? Oon katellut näitä:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25380&grpid=5015 <- Mitä tähän tarvii lisäksi?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25175&grpid=5015 <- Tämä?
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=9705 <- Tämä?
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=9741 <- Tämä?
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=9740 <- Vaiko sitten tämä?
Löytyykö jostain suomen kielistä lisätietoa? Onko jokin hyvä auto jäänyt minulta huomaamatta? Laittakaa vaan noitten tyylisiä! Hinnan pitäisi olla melko huokea...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #14 : 09.04.07 - klo: 13.45 »
Shogun, keskity näihin nykypäivän autoihin, älä vertaa eri ikävuosien vempaimia keskenään ja yritä vähän tietää mistä puhutaan. Kiitos.

Tutustu esim tuohon X1-CRT:hen niin vähän tiedät mitä puhut. Kyseessä kuitenkin on ihan kisoissa pärjännyt truggy. Tämä nyt ei tänne liity tipan tippaa, mutta rupes taas vähän liika sun horinat häirittemään, jatkakaa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 13.48 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #15 : 09.04.07 - klo: 13.58 »
Mitä tähän pitää ostaa lisäksi ja paljonko se lisää hintaa? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30234&grpid=5015
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #16 : 09.04.07 - klo: 14.26 »
Tuo on 1:18 kokoinen, eikä sisällä radiolaitteita.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 15.40 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #17 : 09.04.07 - klo: 14.45 »
"elektroniikalla"

eli oliskohan siinä Xrayn powerpack, lisää tietoa tästä: www.teamxray.com , mutta ulkokäyttöön en tuota autoa suosittelisi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #18 : 09.04.07 - klo: 19.28 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26140&grpid=5015Ottaisin asemassas ehkä tuon jos nyt olet ottamassa noin pientä vaikka siitä ei mitään kokemusta ole,mutta hyvin kulki model-expossa.Ja jos nyt mainitsen,että itellä joku auto on toiminut hyvin ei sen pitäisi hirveästi mitään kohua herättää.
shogunmarui:Suosittelen autoa koska moottori toimii hyvin ja on tehokas,kääntyy mielestäni hyvin.siinä oli kai osa hyviä ominaisuuksia vaikka ovatkin minun mielipiteitäni.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 19.35 kirjoittanut säästäjä »
[Hong Nor x1crt]

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #19 : 09.04.07 - klo: 21.01 »
Jos tollaisen sais 1:10...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #20 : 11.04.07 - klo: 07.56 »
Ota stampede.
[Hong Nor x1crt]

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #21 : 11.04.07 - klo: 12.12 »
Tässäpä taas aihe josta löytyy "mutua" enemmän kuin laki sallii.

Alkuperäisen kysyjän pitääkin varmaan ensin päättää millaista autoa haluaa.
Olisiko esimerkiksi krossari just SE juttu, vaiko kenties monsteri. Vai tykkääkö ajaa asfalttiradalla vai mönkiä maastossa.

Sen jälkeen kun se tiedetään, voidaan jo vetää suuntaviivoja.

Yleensä ulokäyttöön suunnitellut autot ovat 1:10 kokoluokkaa ja siitä ylöspäin. 1:18 autoja ja niinkutsuttuja "minivessoja" voi suositella huonosti ulos.


Edelleen pitää miettiä haluaako polttiksen vai sähköauton. Yleensä sähköauto parempi aloittelijalle, polttomoottoreissa kun aina on omat hankaluutensa.

Noista halvoista HBX autoista ja muista pysyisin kaukana, panostaisin oikeisiin merkkeihin, kuten esim traxxas.

Yleensä KIT myynti-ilmoituksessa merkitsee että tulee pelkkä auto, RTR sisältää kaiken ajamiseen tarvittavan, jopa kori on usein valmiiksi maalattu.

Että näin...
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #22 : 12.04.07 - klo: 20.56 »
mitä autoa suosittelette aloittelijalle 11v. Olen ostamassa tämmöistä autoa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25438&grpid=5015      suositteletteko tätä autoa?

Vastauksia on yhtä monta erilaista kuin on vastauksen antajiakin. Päätä itse mikä merkitsee eniten.

Voit arvioida asiaa lähes millä mittarilla tahansa;
hinta,
kestävyys,
varaosien saatavuus,
nopeus,
käyttäjäystävällisyys,
huollettavuus,
laatu suhteessa hintaan,
soveltuvuus aloittelijalle,
monipuolisuus erilaisille ajoalustoille.

Traxxas Stampede.


Tiim Lahti

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #23 : 13.04.07 - klo: 00.20 »
Omasta kokemuksesta suosittelisin ostettavaksi käytettyä takavetoista 1:10 -luokan sähköautoa. Perusteluja tälle ovat:

1. Takavetoista autoa on kohtalaisen helppo huoltaa ja pitää kunnossa
2. Sähköautolla uskaltaa yleensä ajella pyöräreiteillä naapurustossa, eikä auto yleensä pidä kovin pahaa meteliä. Varovainen toki kannattaa olla, eikä ajella missään vilkkaassa paikassa. Polttomoottoriautolle olisi puolestaan hyvä olla jokin valmisrata tai soramonttu tiedossa, minne voisi mennä rauhassa ajelemaan, jotta ei häiritsisi naapureita.
3. Käytettyjä autoja saa yleensä kohtalaisen halvalla ja mukaan tulee varaosia, akkuja yms. tarvittavia laitteita.
4. Käytetty auto on valmiiksi kasattu ja maalattu. Tämä tosin ei välttämättä ole hyvä asia, koska autoa joutuu yleensä purkamaan ja korjailemaan, joten auton rakenteeseen joutuu kuitenkin tutustumaan. Kannattaa  myös varmistaa auton varaosien saatavuus jotain kautta (maahantuoja, paikalliset rc-liikkeet yms.)
5. Takavetoisella ajamisen opettelu on mielestäni haastavampaa ja palkitsevampaa, kuin nelivedolla. Samasta syystä pidän crossiautoilla ajelusta enemmän kuin monstereista.
6. Sähköauton juoksevat kustannukset ovat pienemmät polttomoottoriin verrattuna lähinnä bensakulujen puuttumisen takia.

Takavetoautoksi ehdottaisin joko Team Associated B4:sta tai sitten Team Losin BK2:sta. Autot ovat laadukkaita ja varaosien saatavuus on ainakin Assossa erittäin hyvä (www.rcpiste.pp.fi, www.medasec.fi, www.sabe.fi). Losin varaosia saa ilmeisesti Sabesta, mutta en ole ostanut heidän kauttaan mitään, joten en tiedä minkälaisia varastoja pitävät. Myös muut vanhemmat Assot ja Losit käyvät ihan hyvin ensimmäiseksi autoksi. Rcpisteestä ainakin saa varaosia vanhempiin assoihin, kuten B3.

Tamiyan Rising Stormia en ostaisi sen takia, että auton varaosat maksavat tuplasti verrattuna assoon/losiin. Ongelmia tulee myös Tamiyan käyttämien osien kanssa, koska autoihin sopivat yleisesti ottaen vain Tamiyan omat viriosat yms. Esimerkiksi pinioneina ei voi käyttää muita kuin Tamiyan omia pinioneita. Lisäksi Tamiya ei ole mielestäni yhtä laadukas kuin assot/losit, vaikka ihan ok autoja ovatkin.

Mika R

  • Vieras
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #24 : 13.04.07 - klo: 22.00 »
Yleensä ulokäyttöön suunnitellut autot ovat 1:10 kokoluokkaa ja siitä ylöspäin. 1:18 autoja ja niinkutsuttuja "minivessoja" voi suositella huonosti ulos.

Hihi - meidän mini-Inferno 1/16 on kestänyt paremmin kuin yksikään aiempi 1/10 krossari. Tosin ne on ollut Kyoshoa ja Tamiyaa, ei ilmeisesti oikeita merkkejä. Silti suosittelen! Hauskempaa kuin koskaan aiemmin....

rc auto

  • Vieras
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #25 : 16.04.07 - klo: 18.07 »
Jos ostat tuon auton niin suosittelen että ostat siihen heti paremman akun.

Poissa cen-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #26 : 01.05.07 - klo: 22.20 »
mitä autoa suosittelette aloittelijalle 11v. Olen ostamassa tämmöistä autoa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25438&grpid=5015      suositteletteko tätä autoa?

Osta Kyosho Pureten alpha. Siinä on menevä peli aloittelialle!
Ei pahakaan toi auto mikä sabessa... Halpa... Voisi sekin olla hyvä aloittelialle! :grin:
//YAMAHA DRUMS//

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #27 : 02.05.07 - klo: 08.47 »
Itsellä on tuo thunder tiger zk-2 ja on hyvä auto hyppimiseen on sillä parhaillaan parin metrin hyppyjä hypitty ja ei sillä ainakaan sisällä ajeta kaasupohjassa. suosittelen :grin:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa nuuska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #28 : 02.05.07 - klo: 13.19 »
Osta HPI:n E-Savage, koska se on ihgudaa ja mullakin on se!  :police:
Vitsi vitsi.  :lol:

 :wink:
Oikeesti, kannattaa miettiä minkälaista autoa haluaa. Missä ajaa yms.
Itse painin saman kysymyksen kanssa muutama viikko sitten.
Surffailin netissä, luin kokemuksia, arvosteluja.
Päädyin itse e-savaan... listalla oli myös Rustler XL5.
Syy miksi ostin Savan, oli XL5 saatavuus. Ei ollut Suomessa "hyllyssä" vielä
+ että koin HPI:n jotenkin vaan mukavemmaksi. Vauhtia Savalla vakiona kivasti, kokonainen "paketti" ns. kaikki mukana.

... toki kun kyseessä on 11v jannu, voi olla että autoon joutuu ostaa palikkaa jos toista. Varsinkin kun ei ole kokemusta RC:stä.
Eli minun suositus on myös tuo Traxxas Stampede... saa varmasti varaosia ja ei oo liika tyyris.
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijalle auto
« Vastaus #29 : 02.05.07 - klo: 16.36 »
Ainakin oli sabella uutta rustleria hyllyssä jo ennen joulua.
Traxxas Rustler MM 5700