Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon rata Helsingissä  (Luettu 640408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #180 : 03.05.08 - klo: 19.15 »
Mitä vielä... hyviähän nuo ovat!
Hyvin on haettu tilannetta.

Ehkä hieman on liian pysähtyneitä omaan makuun, mutta ei mitään ihan turistikuvia.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #181 : 03.05.08 - klo: 19.34 »
Hienoja kuvia bastard!!!.

Aika "BAD" mobiilin näköinen tuo eka kuva.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #182 : 04.05.08 - klo: 12.13 »
Lainaus käyttäjältä: AE-Mod
Kuvia Tattarisuon radalta tältä viikolta:
Olihan taas vähän vaikeat olosuhteet kuvaamiseen. (Ilta-aurinko puiden takaa ja pitkiä varjoja).
Mikan Ferrarin kuvissa ei oikein tarkennus ole pysynyt mukana... johtuneeko sitten auton väristä vai vauhdista?

Todella upeita kuvia, kiitos Mikko! Autot näyttävät hienoilta!!

Myös RC-Bastardilla nättejä kuvia.

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #183 : 04.05.08 - klo: 13.32 »
Kuvia Tattarisuon radalta tältä viikolta:
Olihan taas vähän vaikeat olosuhteet kuvaamiseen. (Ilta-aurinko puiden takaa ja pitkiä varjoja).
Mikan Ferrarin kuvissa ei oikein tarkennus ole pysynyt mukana... johtuneeko sitten auton väristä vai vauhdista?

Mielettömän hyvän näköinen tuo vihreä auto!!  :shocked: Parhaan näköinen RC mitä mä oon nähny! Mikä auto se on? Ei liene ainakaan IGT.

Kävin tattiksella itsekin sekä perjantaina että lauantaina, toiveissa noita IGT-autoja nähdä livenä. Mutta huonoa tuuria oli niiden suhteen, paljon muuta mukavaa kyllä näkyi. Yritän saapua mestoille 13. päivä kun teitä on useampi toivon mukaan paikalla.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #184 : 04.05.08 - klo: 17.01 »
Jos kävisit kyosho sivuilla niin todellakin IGT Aston Martin, vieläpä lähes suoraan paketista, erona vain GRP renkaat valkoisella vanteella (vakiona musta puolavanne). Metallihohtomaali tulee hienosti kuvissa esiin.

http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=31814
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo: 17.25 kirjoittanut Mika R »

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #185 : 04.05.08 - klo: 17.37 »
Nyt tuli käytyä. Kiitos linkistä.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #186 : 04.05.08 - klo: 17.38 »
No problem :)

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #187 : 04.05.08 - klo: 17.42 »
Missä IGT kuskit luuraa, kun Tattiksella ei näy luokan autoja ollenkaan :shock:

Katsojiakin oli oikein varta vasten tullut pe + la + su katsomaan IGT-menoa ja joutuivat tyytymään kaikkien muiden luokkien autojen katsomiseen joita kiertelikin radalla runsaasti :wink:

Sinne vaan IGT:t ja muut rohkeasti sekaan.
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo: 18.26 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #188 : 04.05.08 - klo: 17.58 »
Missä IGT kuskit luuraan, kun Tattiksella ei näy luokan autoja ollenkaan :shock:

Joo, itsekin menin varta vasten treenaamaan sillä verukkeella, että olisin nähnyt niitä Kössejä radalla..

PS. Jarkko jos sulta löytyy kuvaa mun touringautosta radalla, niin voisin haluta kopion.
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #189 : 04.05.08 - klo: 18.42 »
Kerhoilta on keskivko, tervetuloa. Ja täytyy välillä krossiakin ajaa ja kisoissa käydä. Yksi uusi igt tulee ensi vkolla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #190 : 04.05.08 - klo: 18.45 »
Mustonen, haen uudet renkaat ke/to ja sit viikon etelässä mut sen jälkeen pääset kokeilee eli joskus loppukutsua viim. Mutta onhan siellä autoja useita.

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #191 : 04.05.08 - klo: 21.09 »
Pommitetaan nyt vielä muutamalla kuvalla vaikka tää ei ole varsinainen kuva threadi.

Eli tän päivän LS-5 kuvasaalis Tattarisuon radalta.






























[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #192 : 04.05.08 - klo: 21.46 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #194 : 04.05.08 - klo: 23.08 »
Menee jo ohi aiheen, mutta nuo Jerzin Ascona-kuvat toivat mieleen kevään 1984, kun käytiin koulujen loputtua Mikonkadun Askiksesta hakemassa faijan kanssa uusi Tamiyan Ascona (hinnankin muistan, kun oli 12-vuotiaalle aika suolainen: 895mk).

Paras kaverini sai samaan aikaan Tamiyan Audi Quattron (sama auto, eri kori) - ja voi sitä riemua, kun ajettiin yhdessa kilpaa asvaltoidulla koris-kentällä, jonka "mollina" toimivat "nerokkaasti valitut" fudiksen kokoiset kivet :grin: .

Oikaisuilla oli aika fataalit seuraukset...

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #195 : 05.05.08 - klo: 06.09 »
Missä IGT kuskit luuraa, kun Tattiksella ei näy luokan autoja ollenkaan :shock:

Katsojiakin oli oikein varta vasten tullut pe + la + su katsomaan IGT-menoa ja joutuivat tyytymään kaikkien muiden luokkien autojen katsomiseen joita kiertelikin radalla runsaasti :wink:

Sinne vaan IGT:t ja muut rohkeasti sekaan.

Oli tarkotus käydä pe, la ja su, mutta parin työkaverin vappu jatkui sen verran vakavissa merkeissä että piti mennä paikkaamaan koko viikonlopuksi. Keskiviikkona toivottavasti kaikki radalla ja saadaan vähän kisailuakin aikaan.

Mitenkä pitkäksi aikaa tuo sade mahdollisesti vaikutti ajokeleihin? Edellisvuosien kokemusten perusteella onko toivoa päästä polttamaan kumia tänään?
« Viimeksi muokattu: 05.05.08 - klo: 06.20 kirjoittanut Kaheli »
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #196 : 05.05.08 - klo: 08.27 »
Lisäsin kuvia tattikselta.

https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/opelasconarally/

Jerzi

Hieno Ascona....

Joo se auto on tuolla sen takia että yksi Singaporelainen kaveri on siitä kiinnostunut, en minä niitä muuten laittaisi.
Sääli että auto ei ole ihan täydellisessä kunnossa.
Jerzi

PS Auto on ajamaton :p

PS 2 Kyllä oli taas tattiksessa paljon porukkaa ajamassa ja hauskaa oli. Taas saatiin 3 ratakorttia myytä, eli on taas syytä päivittää listan.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #197 : 05.05.08 - klo: 16.03 »
Kävin muutaman tankillisen pörräämässä tänään, ja aloitin ajohommat siivoamalla radan kyljys, makkara, pizza, ym. pakkauksista.
Roska-astioiden kannet joko jääneet vahingossa auki, tai sitten tuuli availlut ja temponut roskia ympäriinsä. Kivet kansien päälle, niin vältytään turhilta siivoushommilta.
Tyhjä

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #198 : 05.05.08 - klo: 17.22 »
Roska-asia onkin Tattarisuon radalla pulmallinen.

Treeneissä ja radalla oltaessa tulee roskaa, mutta kukaan ei kuljeta roskia sieltä pois.

Alue on Nuorisoasiainkeskuksen hallinnoima, mutta alueella ei ole roskahuoltoa. Kaupunki kuljeta roskia pois pienoisautoradalta. Tätä on vaikea ymmärtää, mutta niin se vaan on.

UAUn porukalla ollaan talkoohengessä laitettu säkkejä pönttöihin jne jne ja sitten viety itsekukin säkki silloin toinen tällöin mukanamme pois alueelta, kun kukaan muukaan ei asialle tee mitään.  Osa roskista jäi sinne talvehtimaankin. Niitä ja erityisesti tuoreita makkaranpaiston jämiä linnut siellä ahkerasti kaivelevat ja heittelevät ympäriinsä.

Ennen kuin roskille tulee asianmukainen hoito kaupungin puolelta, on alueen siisteys sen kaikkien käyttäjien vastuulla.

Jätehuoltoa odoteltaessa olisi parasta, jos porukka jaksaisi viedä omat roskansa mukanaan pois.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #199 : 05.05.08 - klo: 17.55 »
Jokaisella tosiaan tulee niin vähän roskaa ajosessioiden aikana, että ei varmasti ole ylitsepääsemätön este niitä viedä mukanaan.
Olin kyllä siinä luulossa, että jonkinlainen roskahuolto siellä olisi ollut kun on pöntötkin, ja luulen että moni muukin on saman luulon varassa.
Roskapöntöt pois, ja ilmoitus seinille että jokainen vastaa omista tuotoksistaan?
Nytkin on vasta kausi aluillaan, ja kaikki kolme pönttöä pursuaa roskaa. Käy aktiiveille aika työlääksi jos menee asiat samaan malliin.
Voihan pöntön/t jättää piiloon konttiin, että esim. kerhopäivinä niitä voi hyödyntää ja kerholaiset sitten hoitaa roskien viennin alueelta.
Nyt siellä oli ollut äveriästä porukkaa liikkeellä kun oli autonraatoa ja koreja myöten roskiksessa/niiden päällä :azn:
Tyhjä

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #200 : 05.05.08 - klo: 19.37 »
Normaaliahan olisi, että jätehuolto hoitaa roskat. Se luulo on varsin ymmärrettävä. Roskiksia ei ole viitsitty ruveta jemmaamaan, kun sekin tuntuu aika hassulta. Ja kisoissahan pitää kuitenkin olla kunnon roskikset.

Todellakaan ei tarvitse kenenkään tuoda rata-alueelle mukanaan yhtään vanhoja roskia ja ne päivän aikana syntyvät saa viedä pois mukanaan. Muutamat harrastajien itse tuomat kalusteet odottavat polttamista siinä kokossa, sen sijaan että ne olisi hoidettu omatoimisesti niinkuin pitäisi.
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo: 17.07 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #201 : 06.05.08 - klo: 16.03 »
Kuka muistaa ne tuulet jotka riehuivat, voisko siinä olla osa syylinen :lol:
Jerzi

PS Listaa päivitetty ja nyt on 51 kpl jäseniä ja lisää tulee kokoajan, kiitokset näistä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #202 : 06.05.08 - klo: 16.11 »
Kyllähän itsekin tuota tuulta epäilin ensimmäisessä viestissä aiheeseen liittyen.
Tyhjä

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #203 : 08.05.08 - klo: 08.53 »
Pistänpä tänne pikku viestin, ennenkuin marisevat siitä, että muualla asista liikaa joristaan...

Laittakaahan toki viestiä että koska siellä Tattiksella olis niitä talkoita sen crossiradan kimpussa tulossa. Itse ainakin olen mielelläni tulossa, kun joskus siellä olis tavoite ajellakin. Toki, perheessä on muitakin ja ambitioita vähintään yhtä monta kuin jäseniäkin, joten aina tapauskohtaisesti mahdollisuuksia tarkastellaan.  :azn:

Odotellaan nyt se Jerzin mainitsema hiekka kuitenkin ensin paikalle.
Jos joskus sitten ajelemaan pääsen, ni maksan sitten vasta sen muodollisen 5 egee. Vai pitääks se maksaa jo siinä vaiheessa, kun siellä jyrällä ryllää?  :p
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #204 : 08.05.08 - klo: 09.27 »
Jos joku sattuu tänään käymään radalla ennen klo 15, niin olisi kiva kuulla tilanne mahdollisten radalla majailevien lampien suhteen. Eli onko tänään illemmalla mahiksia päästä ajamaan?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #205 : 08.05.08 - klo: 10.21 »
Vettä tuli eilen sen verran paljon tutkakuvien mukaan Tattiksenkin kohdalla, että siellä varmasti on muutama lammikko.

Me olemme tulossa ajamaan ja kuulemma muutakin UAUn porukkaa. Vesi-imurilla ja puhaltimella kuivaus hoituu aika hyvin. Ellei sitten halua testailla sadekelin auton suojauksia  :mrgreen:

Asiaa auttaisi, jos ekat sinne ehtivät kaverit käyttäisivät paloletkuja lätäköiden vetämiseen "yli reunojen". Toimii hyvin niin, että kaveri kumpaankin päähän letkua ja sitten letkulla hinataan vesi pois asfaltoidulta alueelta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #206 : 09.05.08 - klo: 07.33 »
Pistänpä tänne pikku viestin, ennenkuin marisevat siitä, että muualla asista liikaa joristaan...

Laittakaahan toki viestiä että koska siellä Tattiksella olis niitä talkoita sen crossiradan kimpussa tulossa. Itse ainakin olen mielelläni tulossa, kun joskus siellä olis tavoite ajellakin. Toki, perheessä on muitakin ja ambitioita vähintään yhtä monta kuin jäseniäkin, joten aina tapauskohtaisesti mahdollisuuksia tarkastellaan.  :azn:

Odotellaan nyt se Jerzin mainitsema hiekka kuitenkin ensin paikalle.
Jos joskus sitten ajelemaan pääsen, ni maksan sitten vasta sen muodollisen 5 egee. Vai pitääks se maksaa jo siinä vaiheessa, kun siellä jyrällä ryllää?  :p

Sen kortin voi ostaa jopa kannatus mielessä. Olen hankkimassa minun pojille ne kortit vaikka ne eivät edes aja näillä tuolla tattiksella. Olen kuullut että aika moni aikoo niin tehdä ja hyvä näin, sitten saa kaupunki nähdä että tuolla radalla on kävijöitä.
Ei hätää osta se kortii sitten kuin tulet ajamaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #207 : 09.05.08 - klo: 13.10 »
Sen kortin voi ostaa jopa kannatus mielessä. Olen hankkimassa minun pojille ne kortit vaikka ne eivät edes aja näillä tuolla tattiksella. Olen kuullut että aika moni aikoo niin tehdä ja hyvä näin, sitten saa kaupunki nähdä että tuolla radalla on kävijöitä.
Ei hätää osta se kortii sitten kuin tulet ajamaan.
Jerzi

Älä jerzi hermostu, pisti hieman silmään tuo pieni ristiriita :wink: :grin:

Kannatusjäsenyys on hyvä asia ja omalla tavalla edistää toimintaa niin talouden kuin jatkuvuuden osalta. Varmaan tulee kortit hommattua aikanaan, nyt pukkaa kevätkiireet joten katotaan asiaa kesällä :wink:



« Viimeksi muokattu: 09.05.08 - klo: 13.13 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #208 : 09.05.08 - klo: 14.25 »
Sen kortin voi ostaa jopa kannatus mielessä. Olen hankkimassa minun pojille ne kortit vaikka ne eivät edes aja näillä tuolla tattiksella. Olen kuullut että aika moni aikoo niin tehdä ja hyvä näin, sitten saa kaupunki nähdä että tuolla radalla on kävijöitä.
Ei hätää osta se kortii sitten kuin tulet ajamaan.
Jerzi

Älä jerzi hermostu, pisti hieman silmään tuo pieni ristiriita :wink: :grin:

Tarkoitatko sitä, että aika moni aikoo kuulemma hankkia kortit Jerzin pojille  :wink:

Takaisin asiaan.
Niinhän se kaupungin nuorisoavustuskuvioissa menee, että toimipiste saa sitä paremmin tukea, mitä enemmän se pystyy osoittamaan käyttöä ko. kohteelle. Rahaa halutaan laittaa sinne, missä hyötyjiä on lukumääräisesti paljon.
Nuorisoasiainkeskuksen jäsenkorttien määrä on se vipu, jolla avustusta pienoisautoratojen kehittämiseen joko saadaan tai sitten ei. Ja me pienoisautoilijat olemme tässä tapauksessa niitä hyötyjiä.

Toivottavasti kaikki ratojen käyttäjät osallistuvat "avustusvivun" vahvistamiseen. Sitä Jerzi varmaankin tarkoittaa, kun puhuu kannatuksesta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata
« Vastaus #209 : 09.05.08 - klo: 15.26 »
Kyllä mä ainakin voin sen "vivun" ostaa koska tahansa, kunhan sinne taas tulen käymään. Olennaista on, että alue kehittyy ja monipuolistuu, kuten suunnitelmissa on.

En oo vielä ehtiny käymään kaikkia uusia viestejä läpi, mutta toivottavasti tuolle krossiradalle on oma threadi avattu. Ellei, niin tehkääpäs se pian. Itsellä kun vielä noita asfalttikiitureita ei ole.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.