Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon rata Helsingissä  (Luettu 640949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1230 : 28.04.11 - klo: 17.48 »
Mä nyt en oikeen lämpeä tolle vastakarvaan ajamiselle. Juuri kun on edes jotenkin oppinut radan metkut täytyisi aloittaa alusta. Jos varikolle tulevan auton pystyy estämään sillä että sitä palkkia korotetaan saman paksuisella mitä siinä nyt on. Ei ne autot kuitenkaan nyt niin korkealle siitä kantarista ole lentäneet. Lähinnä katon kautta ympäri josta kerran itse näin "onnistuneen" vallin ylityksen. Ja sitten se taka suora. siellä riittäisi matala "kova" aita estämään auton työntymisen siitä läpi. Rakennetaan porukalla vai...?? Voisin luultavasti auttaa materiaalien hankinnassa. mitä se nyt sitten vaatisi. Luultavimmin puutavaralla ja ruuveilla aika hyvää jälkeä voisi syntyä kun järkevästi toteutettaisiin. No tämä nyt oli yhden kesän radalla käyneen mielipide mutta en pystynyt pidättelee :roll:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1231 : 28.04.11 - klo: 17.57 »
Rikun kanssa samoilla linjoilla, mutta niillä mennään mitä enemmistö tai päälliköt päättää.
Kylätason RC-kuski.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1232 : 28.04.11 - klo: 20.32 »
Täällä kannatetaan sen pikkusuoran tekemistä hitaammaksi.


Ajetaan toki "väärinkinpäin" jos niin päätetään.
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1233 : 28.04.11 - klo: 20.49 »
Onko sillä nyt jotenkin tärkeä merkitys että radan on oppinut?
Joutuuhan sitä aina uudelle paikkakunnalle kisoihin mennessäkin uudelle radalle mitä ei ole tahkonnut paria kesää.

Paras olis kun pystyis muuttamaan rataa pari kertaa kesässä... Ettei ehdi juurtua liikaa mihinkään.
Niinhän turistiradoillakin tehdään ja esim myyrissä näki monella kuskilla tulevan enemmän kehitystä kun rataa välillä muuteltiin.
Kehitys näkyi nimenomaan kisatilanteessa, kun joutui sopeutumaan johonkin uuteen.

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1234 : 28.04.11 - klo: 20.57 »
En näe mitään syytä ruveta muuttamaan ajosuuntaa vaan sen takia että pari jamppaa niin haluaa.

Mieluummin sitä pikkusuoralle tuloa voisi hidastaa tekemällä esim. lisäshikaanin joka hidastaisi siihen tuloa ja samalla tekisi sen kohdan turvallisemmaksi.

Ja sitä varikkolankkua voisi samalla nostaa hieman jos tarvii, koska se ei vaikuta ajajakorokkeelta näkyvyyteen eikä siinä lankun ja kontin välissä ole pakko mekata muutenkaan kun ajetaan treeniä tai kisaa koska siellä kontin päädyssä tai takana on tilaa riittämiin.

Viime kesän kisoissahan se pääsuoran mutkan ulkolaita oli yleisöltä kiellettyä aluetta jos en ihan väärin muista
Sponsored by own wallet

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1235 : 28.04.11 - klo: 20.59 »
Pitäiskö tankkaajien seistä kontin molemmissa päissä vai?

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1236 : 28.04.11 - klo: 21.04 »
Niin puhut varmaankin ihan asiaa. minun mielestä siinä on kuitenkin ero miten rata on alunperin suunniteltu ajettavaksi. ja sitten suunnan muutoksella. tossa kysyin kuitenkin alustavasti sitä rakennus materiaalia ja olisihan sitä. ei nyt sahalta suoraan mutta kuitenkin käyttö kelpoista. mutta äänestys voisi olla ehkä reiluin tapa päättää asiasta.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1237 : 28.04.11 - klo: 21.08 »
Kannattaisko sitä rataa edes kokeilla hetki väärään suuntaan ajettavaks ennenkuin ajatusta dumaa.
Kuten todettua niin yhdet kisat on väärään suuntaan ajettu, eikä silloin ollut mitään ongelmia radan suhteen.
Toimi oikein hyvin niinkin päin.

Tottakai jos nyt äänestetään niin suurin osa on kääntämistä vastaan, koska ei ole antanut käännetylle radalle edes mahdollisuutta.

Helppohan se on pari viikkoa testata ja sitten tehdä päätökset kun siihen on edes hieman ehtinyt tutustumaan.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1238 : 28.04.11 - klo: 22.35 »

Tottakai jos nyt äänestetään niin suurin osa on kääntämistä vastaan, koska ei ole antanut käännetylle radalle edes mahdollisuutta.

Helppohan se on pari viikkoa testata ja sitten tehdä päätökset kun siihen on edes hieman ehtinyt tutustumaan.

Totta puhut!
Racers Group Finland Team

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1239 : 28.04.11 - klo: 23.23 »
eli asiasta ei puhuttu rataa koskevassa kokouksessa mitään. vaan nyt pari pro kuskia päättää mitä kaikkien tulee tehdä. no niin mä vähän arvelinkin että täs käy. vai pitäisikö asiaa ehkä vielä käsitellä. toki en tiedä mistä siellä kokouksessa puhuttiin kun olen ns. amatööri harrastaja päätöksenteosta ulkona oleva.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1240 : 28.04.11 - klo: 23.30 »
eli asiasta ei puhuttu rataa koskevassa kokouksessa mitään. vaan nyt pari pro kuskia päättää mitä kaikkien tulee tehdä. no niin mä vähän arvelinkin että täs käy. vai pitäisikö asiaa ehkä vielä käsitellä. toki en tiedä mistä siellä kokouksessa puhuttiin kun olen ns. amatööri harrastaja päätöksenteosta ulkona oleva.
Toi nyt on taas ihan väärä asenne. Muutosta ehdotti Jarkko joka on pitkään hoitanut rataa ja ollut yhteyshenkilönä. Jarkko on kaukana prokuskista ja osoittanut monta kertaa että hän osaa tehdä päätöksiä kuin niitä tarvitaan. Ei tässä ole kyse siitä että joku huutaa enemmän tai jollain olisi enemmän sananvaltaa. Jarkko kyselee mielipiteitä ja varmasti kertoo sitten että mitä päätetään tehdä.

Eli kerro mielipiteesi ja jätä marttyyriviittaa kaappiin. Radalle on kaikki yhtätervetulleita ja kaikkien mielipiteitä kuunnellaan varmasti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1241 : 28.04.11 - klo: 23.31 »
eli asiasta ei puhuttu rataa koskevassa kokouksessa mitään. vaan nyt pari pro kuskia päättää mitä kaikkien tulee tehdä. no niin mä vähän arvelinkin että täs käy. vai pitäisikö asiaa ehkä vielä käsitellä. toki en tiedä mistä siellä kokouksessa puhuttiin kun olen ns. amatööri harrastaja päätöksenteosta ulkona oleva.

No höpöhöpö.

Mulla ei ole käryäkään missä on puhuttu ja millon tuosta radan kääntämisestä.
Kuulin vain asiasta ja näin Jarkon viestin.

Ei mulla ole osaa eikä arpaa siihen käännetäänkö rataa vai ei.
Enhän mä omista edes kalustoa millä tattiksella ajaisin.
Silti tiedostan tuon paikan mistä autot lentää varikolle jos huono tuuri käy.
Ja seisoin myös vieressä kun sieltä Rikun punainen paholainen syöksyi katollaan varikon sisääntulon kohdalta kohti Rodderin jalkoja... Nopea jalkatyöskentely toi tuloksen ettei napsahtanut.

Siis kertokaa nyt edes jotain hyviä perusteluja sille miksi rataa ei voisi kokeilla toiseen suuntaan.
Se poistaisi kaikkein helpoimmalla tavalla nämä vaarapaikat...

Ei ajatusta kannata tuomita ja tunteelliseksi ryhtyä ilman että on edes kokeillut...
Ja jälleen painotan kokeilemisella pidempää kuin yhden kerran testausta... Se kun ei anna vielä mitään kuvaa radan toimivuudesta.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1242 : 28.04.11 - klo: 23.42 »
Kannatetaan radan suunnan muuttamista ainakin kokeilumielessä. Juuri niillä perusteilla että vaaralliset kohdat poistuu, ja samalla "joutuu" opettelemaan taas uudelleen radan kiertämistä ja ajolinjoja. Ja mitä sitten vaikka jossain kohdassa ei olis heti paras pito, ajetaan sen mukaan mitä pito on. Kehittyy kuskitkin joka palvelee juuri kilpailemista.

Radan suunnan muuttaminen pitää hoitaa vain niin että kaikki, jotka tulevat radalle huomaavat sen kanssa, ettei käy vahinkoa kun joku tulee radalle ja lähtee ajamaan vanhaan suuntaan epähuomiossa ja ajaa vastapalloon...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1243 : 29.04.11 - klo: 00.43 »
noh ehkä nyt vähän innostuin inttämään vastaan..  ihan hyvä oli toi Hoken pointti. mähän olin itse suht riski altis henkilö viimeksi radalla käydessäni. :evil: no ajetaan sitten miten päin vaan niin eihän se voi touhusta sitä suurta hupia viedä mitä se mulle tuottaa. pahoittelen aikaisempaa, nyt kun ehdin asiaa miettiä  niin kyllä uudet haasteet on vaan ihan hyväksi.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1244 : 29.04.11 - klo: 00.48 »
Cruisaaja ja Riku.F:
ajosuunnan vaihtamisen syy ei ole se että pari jamppaa/pro kuskia haluaa/päättää niin tehtävän.

Ajosuunnan kääntäminen on yksi vaihtoehto parantaa radan turvallisuutta. Ajosuuntaa vaihtamalla radan kaksi ongelmakohtaa, eli pääsuoran pää, ja "varikolle heittävä molla", tulee eliminoitua ns. ilmaiseksi.
Jos ajosuuntaa ei vaihdeta, noiden kahden kohdan parantaminen tarkoittaa:
-Pääsuoran pää:
rakennetaan suoran päähän kunnollinen aita, tarkoittaa että aidassa on tolppia riittävän tiheään ja tolpat on maassa kunnon betonivalussa, ja aitamateriaalina esim. tukevaa metalliverkkoaitaa. Tarvikkeet maksaa, ja ehkä joku konekin tarvitaan kaivamaan riittävät kuopat aidan tolpille, mutta kohtuu helposti tehtävissä.

-Varikon alkupää:
Tämä on ongelmallisempi muuttaa, jotta etusuoralle tulo olisi riittävän hidas, pitäisi etusuoralla kääntävän mutkan olla 90 astetta tai enemmän. Nythän etusuoralle käännöksen kulma on arviolta 65 astetta, eli sitä mutkaa josta lähdetään varikkoa kohti pitäisi siirtää useita metrejä oikealle (korokkeelta katsottuna), tai muuttaa sitä varikkoa kohti tulevaa linjaa esim. shikaanityyppiseksi. Kanttareiden poistaminen on yksi vaihtoehto mutta loppupeleissä se ei poista ongelmaa kokonaan, ainoastaan tuo muita ongelmia niinkuin Jarkko sanoi.

Itse olen ajanut isoa profiilia molempiin suuntiin, ja ei se myötäpäivään ajaminen ainakaan munmielestä tuntunut mitenkään pahalta vaikka pääsääntöinen ajosuunta onkin ollut vastapäivään. Tarkoitan sitä että se profiili tuntuu ihan toimivalta myös myötäpäivään.
Jotta voidaan arvioida olisiko ajosuunnan vaihtaminen hyvä ratkaisu radan turvallisuuden parantamiseen, pitää sitä kokeilla kunnolla eri luokan autoilla jotta siitä saadaan riittävästi kokemusta.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1245 : 29.04.11 - klo: 01.47 »
Pieni kysymys tähän väliin....

Siirtyykö myyristä varikkopöytiä tattikselle kesäksi, käyttöä olisi varmaan takuulla.
Pelaako radalla sähköt, että VTR auton akkuihin saa virtaa???

Kiitos, Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1246 : 29.04.11 - klo: 02.08 »
Sähköt on.
Pöydistä en tiedä.

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1247 : 29.04.11 - klo: 06.37 »
Haluatteko lukea minun mielipiteeni... Ei se mitään. Kirjoitan sen kumminkin :azn:

Toivoisin että ajosuuntaa ei tarvitse muuttaa.

Ja ihan itsekkäistä syistä. Jostain syystä lähes kaikkialla radat kierretään vastapäivään ja niin olen tottunut ajamaan. Ja sillä vähäisellä kokemuksella mikä minulla on niin ainakin se mitä olen koittanut ajaa "väärään suuntaan" niin siitä ei ole tullut mitään. Jostain syystä en ole osannut ohjata edes oikeaan suuntaan vaan jokainen mutka on tarvinnut erikseen miettiä että mitenkäs päin sitä pitikään....
Toki siihen tottuu ja oppii. Viikon kun on ajellut niin ei varmasti huomaakaan että mennään nurjaan suuntaan.

Mutta pelkään että kun mennään taas oikein päin ajettavalle radalle niin taas tulee vaikeaa. Pahimmillaan jopa vaaratilanteita kun minä ja varmaan moni muukin vähemmän ajanut opettelee taas ohjaussuuntia...
Ja ainakin kilpailuetu muilla radoilla on kiertosuunnankin osalta kantaväestöllä.

Tämä suuntien opiskelu ei varmasti koske kokeneita kuskeja joilla auton ohjaus tapahtuu jossain pikkuaivojen ja selkäytimen välimaastossa mutta ainakin itselleni ne muutamat kerrat kun suuntaa on vaihdettu ovat olleet sellaista paniikinsekaista torheltamista.

Enkä osaa edes sanoa että miksi koen tuon kiertosuunnan vaihtumisen itselleni vaikeaksi koska edelleen autoa käännetään vasemmalle kun sinne halutaan kääntyä ja päinvastoin...

Tämä siis oli oma mielipiteeni ontuvin selityksin ja ainakin yritän sopeutua myös kiertosuunnan vaihtoon jos siihen päädytään...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1248 : 29.04.11 - klo: 07.25 »
Viime kesänä ajoin rataa molempiin suuntiin kun olin yksin paanalla, samalla tavalla se taittuu myötäpäivään mutta jotenkin vastapäivään ajaminen tuntuu luontevammalta. Mutta kuten jo mainitsin, siihen suuntaan ajetaan mitä päätetään, pääasia että pääsee ajamaan turvallisesti. Nyt kun miettii tuota varikkomutkan mollaa niin en haluaisi olla varikolla kyyryssä käynnistämässä nitroautoa kun 10 kiloinen 1:5 auto ottaa kimmokkeen mollasta rohkean ylityksen johdosta, näinkin voi käydä, kokemusta on viime syksyltä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1249 : 29.04.11 - klo: 10.06 »
Jep... eikä se GT8 autokaan kivalta tunnu jos siinä varikolla kyyryssä kaverin autoa tankkaat ja auto lentää pölkyn yli käsille tai pahimmassa tapauksessa naamariin.


Seppo...
Eikös just nimenomaan olis hyväks että kiertosuuntaa käännetään niin ei olis niin isoja ongelmia jos yhtäkkiä jossain ajetaankin kisa toiseen suuntaan???
Kuten aikaisemminkin mainitsin niin ylipäätään aina on vain hyväksi että joutuu totuttautumaan johonkin rataan... Olkoot uusi, tai olkoot eri suunta tai mitä tahansa.
Se just kehittää omaksumaan radan mahdollisimman nopeasti, eikä siis uudelle radalle mennessä ole kisa aamuna niin katastrofaalisen vaikea tottua tuntemattomaan rataan kun se kotirata on kairautunut lihasmuistiin.

Yhtä tuttua rataa tahkoamalla tekee aina asian vain loppupeleissä vaikeammaksi.
Uudelle radalle kun menee niin ei tule mitään.
Ei osaa edes totuttautua hieman erilaiseen pitoon, eikä millään pääse setuppejakaan tekemään kun puolipäivää menee vain radan opetteluun ja sit pitäis jo ajella finaaleissa, eikä finaaleihin enää uskalla mitään setuppia lähteä kokeilemaan.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1250 : 29.04.11 - klo: 10.29 »


Seppo...
Eikös just nimenomaan olis hyväks että kiertosuuntaa käännetään niin ei olis niin isoja ongelmia jos yhtäkkiä jossain ajetaankin kisa toiseen suuntaan???
Kuten aikaisemminkin mainitsin niin ylipäätään aina on vain hyväksi että joutuu totuttautumaan johonkin rataan... Olkoot uusi, tai olkoot eri suunta tai mitä tahansa.
Se just kehittää omaksumaan radan mahdollisimman nopeasti, eikä siis uudelle radalle mennessä ole kisa aamuna niin katastrofaalisen vaikea tottua tuntemattomaan rataan kun se kotirata on kairautunut lihasmuistiin.


Itse olen tästä täysin samaa mieltä. Sen verran vähän aikaa harrastastanut vielä rc-autoilua että oli todella vaikea talvella ekoissa turistikisoissa oudolla radalla (riihimäen alue-8 ja stanukunkku Raisiossa) omaksua profiili kun oli tottunut myyrin vähintäänkin hyvään pitoo ja profiiliin. Lähes koko päivä meni siihen että yritti opetella rataa tai että sitä kiersi tarpeeksi nopeasti. Talven viimeisessä ftt kisassa Laukaalla profiilin omaksuminen oli mielestäni jo huomattavasti helpompi kun vertaa alku talven kisoihin. Uskoisin että syynä oli 3 myyrin erilaista profiilia talven aikana ja niiden opetteleminen. Tietysti talven aikana tapahtui kehitystä muutenkin ainakin näin toivon. Mutta ennen kuin hutkitaan niin tutkitaan eli kokeillaan ajaa sitä rataa toiseen suuntaan ja tehdään johtopäätökset sen mukaan? Näppiksen takaa mututuntumalla ei ole varmaan paras tapa tehdä tällaisia päätöksiä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1251 : 29.04.11 - klo: 10.35 »
Minulla oli pointtina että muut kisat varmaan ajetaankin toiseen suuntaan ja ainakaan Ylistarossa ei ole ennakkotutustumismahdollisuutta. -> Ensinalkuun hassunkurisia kuvioita. No, empäs taida ihan a-finaalisijoituksista tapellakaan. Ja toisaalta voihan sitä harjoitella Hyvinkäällä. Siis vastapäivään ajoa.

Mutta niikus sanoin niin kaikkeen koitetaan sopeutua.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1252 : 29.04.11 - klo: 11.11 »
onko niin ettei tattarisuolla ajeta yhtään kilpailua tänä kesänä?. siis virallista. paitsi Ls5
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1253 : 29.04.11 - klo: 11.13 »
Ainakin LS-5 Eka SM-osakilpailu 12.6...

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1254 : 29.04.11 - klo: 11.56 »
onko niin ettei tattarisuolla ajeta yhtään kilpailua tänä kesänä?. siis virallista. paitsi Ls5

Tuo 12.6 ls-5 kilpailu on tosiaan ainut virallinen kisa tattiksella.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1255 : 29.04.11 - klo: 15.30 »
Onko radalla sähköä jos paikalla ei ole ketään avaimilla?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1256 : 29.04.11 - klo: 15.49 »
Onko radalla sähköä jos paikalla ei ole ketään avaimilla?

Sähköä saa kyllä vaikkei avaimenhaltija ole paikalla. Virtaa saa kontin kulmassa olevasta boxista.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1257 : 29.04.11 - klo: 21.02 »
Jos en väärin muista niin Ylistaron kisassa ajettiin molempiin suuntiin.
Meneehän siinä hetki tottua mutta ihan sama kumpaan suuntaan tattista ajetaan, rata on kuitenkin hyvä molempiin suuntiin.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1258 : 29.04.11 - klo: 21.22 »
Pahoittelen sotkemista "ulkopaikkakuntalaisena".

Radan ajosuuntaa kannattaa välillä muuttaa jos mahdollista. Mitä enemmän sahaa erilaisia ratoja, eri suuntiin, aina täysiä, mahdollisimman paljon kierroksia----> sitä vähemmän läppejä kisaradalla siihen "puolen sekan päähän" omasta tasosta.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1259 : 29.04.11 - klo: 21.59 »
Nyt ei ihan täysin uponnut mitä tarkoitit...
Eli meinasitko että jos ei pääse ajamaan jatkuvasti yhtä ja samaa rataa koko kesän läpi samaa rataa niin ei voi kisoissa ajaa tasaisesti puolen sekan sisään kierroksia???