Kirjoittaja Aihe: Jet-Truck  (Luettu 58912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Jet-Truck
« : 06.04.07 - klo: 21.36 »
Terveppä terve. Alunperin piti kirjoittaa tuonne rock-crawling topicciin mutta tämä aihe hakee kyllä kaukaa siitä joten tehdään uusi topicci siis.

Tosiaan aloittelin jo muutamia viikkoja sitten tai siis mietiskelin että mihin voisi jopa hyödyntää tuota jet-catin turbiini moottoria, lähellä oli jo etten ostanut jotain yksinkertaista ja halpaa jetti koneen runkoa jonka oisi sitten laittanut vaikka kattoon roikkumaan kun ei taito riitä 100% varmuudella lennättämäänkän sellaista, mutta mutta homma sitten kaatui lähinnä rakentelu tilan puutteen vuoksi ja piti ruveta miettimään jotain toista projektia mihin voisi turbiinin laittaa. No eräänä päivänä töissä työkaverin kanssa siinä juttelin ja hän heitti varmaan ihan jokella että tee sinne tattarin radalle semmoinen rata kuivuri auto kun kumminkin niitä "kosteita" päiviäkin tulee, :shocked: no rupesin siinä samalla miettimään että miten sen voisi toteuttaa suunnilleen samalla lailla kuin esim: alastaron kiihdytys radalla olevassa "oikeassa" kiihdytys rata kuivaimessa jossa myös on ihka oikea suihku moottori. Päädyin lopulta semmoiseen ratkaisuun että itse kuivain "lavettia" voisi vetää jonkun näköinen 3 akselinen rekka jonka lavalla olisi vähintään noin: 3-4,5 litran jet-A1 polttoaine säiliö turbiini käyttöä varten, ja itse lavetille tulisi sitten turbiinin käyttöä varten tarvittavat venttiilit yms: elektroniikka.

No mennäänpä sitten itse projektiin:

Kaikki osat jotka tähän asti olen tilannut ovat pääasiassa robben tai oma tekemiäni osia, runkoa en tilannut valmiina koska mielestäni 150 euroa alle puolen metrin ja 1,5 mm paksusta valmiista rungosta on jo todellista kiskurointia ja itse tekemällä sain tehtyä juuri sen mittaisen kun halusin. Eli tähän mennessä robbelta on tullut mm seuraavaa: akselit, lehtijouset, renkaat, tukivarret, kardaanit, alennus vaihde, moottori teline yms: pientä sälää.

Runko levyt ovat K-Raudasta ostettua 20mmX6mmX2M latta alumiinia, oli aikamoista taidetta saada nuo perä akselit kohdilleen ja varsinkin tehtyä nuo itse reiät runkoon, yhden 1,5mm terän onnistuin heti ensi reissä katkaisemaan runko palkkiin ja joka meinasi kaataa jo koko projektin heti kättelyssä. No onneksi muutaman kirosanan jälkeen sain katkenneen terän pois ja korjattua vahingot. No päivä siinä meni aika mukavasti runkoa tehdessä,(onneksi on pitkä perjantai) :cheesy: Ja sain tämän näköistä valmiiksi.

Seuraavaksi projekti etenee voiman siirron suunnittelulla ja sijoittelulla sekä tuki tangot pitäisi akseleille tehdä.

Ps: jos tästä ei rata kuivuria syystä tai toisesta tule niin ainakin todella mielenkiintoista nikkarointia pitkään aikaan mitä olen tehnyt. :cool:

pps: vielä on siis tooooooooooodella monta teknistä seikkaa mitkä pitää ratkoa.

Mutta näillä eväin ensi kertaa.











Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #1 : 06.04.07 - klo: 21.45 »
:shocked: Videoo heti ku liikkuu  :laugh:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #2 : 06.04.07 - klo: 23.54 »
Valases vähän mittakaavan/koon suhteen et millanen tosta on tulossa että pystys vähän hahmottaan kokoa. Mitkäs akselit nuo muuten ovat?

Alunperin piti kirjoittaa tuonne rock-crawling topicciin
Miten ihmeessä edes harkitsit alunpitäen? Menee todellakin aika rankasti ohi aiheesta.  :grin:

"Power is nothing, without control."

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #3 : 07.04.07 - klo: 00.15 »
Wau!

Näitä DIY-auto topicceja aina silmät kiiluen seurannut ja joskus vielä saan itseäni niskasta kiinni ja teen sen oman auton.
Harmi vaan kun muuton myötä se sorvi ja kaikki työkalut jäi tuonne 86km päähän.

Hih, voin jo nähdä mielessäni tapahtuman, kun radan kuivatusta odotellaan kahvikuppi kädessä ajajakorokkeella ja innokkaat odottavat vuorollaan pääsyä pitelemään vetonupin ohjainta.

Kuinka kuumaa ja montako litraa minuutissa (tai millä yksiköillä tuota ikinä imoitetaankaan) kaasua tuollaisesta suihkumoottorista tulee? Ajattelin vain, että vaikutus rataan taitaa jäädä aika paikalliseksi ellei suihkumoottoria nosta ylemmäs tai muutoin levitä kuumaa kaasuvirtausta suuremmalle alalle, jolloin taas ilmamäärä / rataneliö jää pieneksi. Toki tämä on pelkkää spekulointia, kun en tuommoista minisuihkumoottoria ole koskaan livenä, saatika toiminnassa nähnyt.

Innolla odotan tämän projektin valmistumista.

 - Hount


Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #4 : 07.04.07 - klo: 00.37 »
Valases vähän mittakaavan/koon suhteen et millanen tosta on tulossa että pystys vähän hahmottaan kokoa. Mitkäs akselit nuo muuten ovat?

Alunperin piti kirjoittaa tuonne rock-crawling topicciin
Miten ihmeessä edes harkitsit alunpitäen? Menee todellakin aika rankasti ohi aiheesta.  :grin:



Äijä: runko "palkit" ovat 600mm pitkiä ja jos huom JOS projekti pääsee niinkin pitkälle että tarvitsee jo turbiinia ruveta mittailemaan lavetille niin lavetin pituudeksi tulee noin: 450-550mm. Ja tietenkin niin että lavetissa on telipyörästö sekä ohjaava aisa.



Hount: en jaksanut aikaisemmin valaista tarkemmin mutta valmistaja lupaa tuolle jet-catin turbiinille maksimi kierroksilla +1200 km/h ilmavirtausta, ja sitä ilmaa todellakin tulee ja paljon jo minimi kierroksillakin enkä usko että hirveästi tarvitsisi yli 50000 rpm nostaa kuivaus hommissa. Sitä en tiedä paljonko tuolta tulee litroissa ilmaa, ja kuten jo kerkesitkin kirjoittamaan niin ilmaa olisi tarkoitus ohjata semmoiseen kapenevaan "kuuppaan" varmaan jostain 1-1,5mm rosteri levystä tulisi hyvä. :roll:

Joo ja tuskin itsekään maltan odottaa että pääsee edes tuolla veto nupilla ajamaan. Niin ja itse nupille sekä turbiinille on sitten omat ohjaimet. (radiohäiriön vaara, ei hyvä.) :police:



EDIT: lähinnä show mielessähän tätä tehdään. :afro:

« Viimeksi muokattu: 07.04.07 - klo: 00.40 kirjoittanut .21 »

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #5 : 08.04.07 - klo: 00.16 »
Jatkoin tänään rungon kimpussa, tein heti aamusta rynnäkön hobby-peopleen ja sain tarvittavat osat akselien "banhard" tankojen tekemiseen. Myös uusi sähkömoottori tarttui mukaa (graupner speed600) en tiedä onko sopiva mutta eiköhän se selviä kun pääsee sähköjä laittamaan ja kokeilemaan.

Itse voiman siirron kanssa sitten olikin aikamoinen mietiskely miten saan välitettyä moottorilta alennus vaihteelle, lopulta sitten muutamien hermojen jälkeen sain jopa erittäin erinlaisen ratkaisun pähkäiltyä. (kuvia huomenna niin saatte päätellä toimiiko olleenkaan :wink:)

Myös moottori "pedin" tein alumiini profiilista tänään ja huomenna kiinnitys runkoon. Huomenissa olisi tarkoitus perehtyä kuinka saan ohjaus servo laitettu runkoon kiinni. Mutta mutta palataan huomenna kuvien kera asiaan. :wink:

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #6 : 08.04.07 - klo: 19.12 »
Joku tuommoinenko siitä on tulossa?
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=84218
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #7 : 08.04.07 - klo: 22.28 »
mitmit: tuohan on jo melkein kopio tuosta minun, vai onko minun kopio tuommoisesta. :lol:

Tässäpä tämän ja eilisen päivän saldoa projektista:

Eilen tein moottorille "pedin" runkoon sekä pohdiskelin tuota voiman siirtoa. Tuohon moottorin akseliin on tulossa joku 18-22 hampainen pinjoni vähän riippuu mikä koko on sopiva. Ja voi olla että joutuu alennus vaihteen ratas akselia vahvistamaan jos siihen kohdistuu liian suuri sivuttais voiman jolloin akseli saattaa vääntyä. :huh:




Eilen myös tein ne akselien banhard tangot joka nurkkaan, hieman joutui myös soveltamaan, kaikki tangot ovat robben sekä dubron lennokki tavaroista tehty.

taka akselin tangot tarvitsivat hieman lämpö ennenkuin rupesivat menemään kohdilleen. :cheesy:




Tässä kuvaa valmiista tangoista kun ovat kiinnitettyinä, ajatuksena oli vielä jossain vaiheessa laittaa keski akselin tuli tankoihin kumiset vaimentimet.




Kuvassa moottori peti koe sovituksessa, mittailin eilen ja tänään porasin reiät. Erittäin varovasti saa kyllä tuota alumiinia porata ja käyttää reilusti leikkuu nestettä. Eikä hommaa helpota yhtään jos käytössä on semmoinen 50 euron pienoispenkki porakone jonka poraus alusta niijaillee muutamia millejä painettaessa. Mutta sain lopulta alustan tukevaksi ja reiät tehtyä :cool:.

Kuvassa näkyy myös nopeuden säädin joka olisi tarkoitus tulla rekkaan, veljeni osti säätimen model-expo messuilta ja on merkiltään M-Troniks, nopari on venekäyttöön ja kestää speksien mukaan 45 ampeeria ja pakkikin löytyy.




Tässä rupeaa jo hieman hahmottumaan rungon muoto, moottori pedin oikealla puolella on paikka humpak malliselle 8,4 voltin akulle. Sekä tällä hetkellä mitä ilmeisemmin nopari on tulossa tarra nauhalla tuon pedin päälle.
Kuvassa näkyy myös renkaat jotka olisi tarkoitus laittaa, renkaat ovat robben tuotantoa ja jos joku ihmettelee noita valkoisia pisteitä renkaissa niin ne on tehty maalitussilla. :mrgreen: Niin ja renkaat ovat 100mm halkaisijaltaan sekä 30 mm leveät.
En vielä tänäänkään oikein saanut ideaa millä toteuttaisin ohjaus servon asennuksen, joten jos jollain on ideaa niin avautukoon nyt tai vaikenee ikuisiksi ajoiksi. :mrgreen: :mrgreen:

Koriksi olisi näillä näkymin tulossa robben scania mallinen.



Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #8 : 08.04.07 - klo: 22.48 »
Mulla ois 1 idea.. :laugh: Käännät nuo etu-akselin päässä olevat "ohjaus palikat" toisin päin ja servon laitat tuohon rungon väliin ja siihen joku saveri, sitten siitä vaan linkit noihin "ohjaus palikoihin" kiinni ?
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #9 : 08.04.07 - klo: 23.25 »
kah saakos udella mistä noin komeita aksuloita löytyy. saikko ihan kotosuomesta vai ulkomailta.

ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #10 : 08.04.07 - klo: 23.40 »
Mulla ois 1 idea.. :laugh: Käännät nuo etu-akselin päässä olevat "ohjaus palikat" toisin päin ja servon laitat tuohon rungon väliin ja siihen joku saveri, sitten siitä vaan linkit noihin "ohjaus palikoihin" kiinni ?


Gerbiili: tuota ideaakin pyörittelin eilen varmaan tuhat kertaa päässä mutta yhtä monta kertaa hylkäsinkin sen. Ongelma on lähinnä tila puuten juuri siinä kohtaa sen ohjaus linkin vetämiseksi. Tällä hetkellä pyörittelen ajatusta jossa servo pitäisi saada tuohon kylkeen joten. :undecided:


Nasty: kaikki "valmiit" osat on tilattu Hobby-Peoplen kautta, ovat robben panther akselit. Leveys noilla renkailla on renkaan ulkolaidasta toisen renkaan ulkolaitaan 182mm.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #11 : 08.04.07 - klo: 23.41 »
oliko minkä hintaset?

robben sivuilla ainakin aikas hinnakaat :(

ainiin ja pakko sanoo et hyvännäkönen rojekti sulla

ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #12 : 08.04.07 - klo: 23.50 »
oliko minkä hintaset?

robben sivuilla ainakin aikas hinnakaat :(


No kyllä ne oli oikeastaan juuri sen hintaiset mitä robben sivuilla, tällä hetkellä budjetti tämän projektin ympärillä on ikävä kyllä menossa nelinumeroiseksi.

Ps: jos joku tuntee että oma lompakko on liian täynnä niin voin mielelläni antaa tilinumeron jonne voi laitta lahjoituksia.  :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #13 : 09.04.07 - klo: 00.00 »
just just :( no eipä heti nähdä sitten meikällä noita akseleita :P

pitäs pienellä pudjetilla väkertää :) ei o nelinumeroista sijottaa paitsi  jos puhutaan ruplista :D. 

tuosta servo ongelmasta sen verran että jos käännät nuo pallot alapuolelle niin saako siihen sitten yhdystankon. jos saa siihenhän on helppo liittää sieltä runkon välistä servolta tanko tai sitten teet sinne toiselle puolelle etupuolelle kanssa paikan mihin saa servo vivun kiinni. vaikea selittää tekstillä mutta toivottavasti ymmärrät
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #14 : 09.04.07 - klo: 02.52 »
jahas nyt silmäilin lisää noita kuvia niin meinaatko tuolla maastossa ajella myös kun näyttäisi että etuakselikin on vetävä? jos ajelet myös maastossa kannattaisiko jouset laittaa riippujen päähän ihan niinkuin 1:1 lehtijousipeleissä.saisi pikkusen enempi maavaraa mahan alle.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #15 : 09.04.07 - klo: 08.15 »
http://www.scale4x4rc.org/gallery/albums/userpics/10001/mog05.jpg
http://www.bluemonster-rc.com/Bruiser/bruiser_008.jpg

Eikös tollalailla ois helpoin toteuttaa. Vähän rumasti tehty tossa mutta periaate selvä. Hieno projekti! Mitä itse muistan niin eikös nuo akselit olleet järkyttävän kalliit?
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 08.25 kirjoittanut jeejee »
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #16 : 09.04.07 - klo: 15.40 »
Kiitos jeejee linkeistä, tuosta ekasta sain idean jonka ota koe testaukseen.

Huomenissa pitäisi lähteä etsimään jostain liikkeestä 3-4,5 alumiini levyä lavan rakentamiseen. Lavan koko tulee todennäköisesti olemaan L=110mm & P=260mm ja polttoaine säiliöksi ehkä 2 litran pyöreä alumiini pullo. :afro:

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #17 : 09.04.07 - klo: 17.59 »
missäs päin .21 vaikuttaa pk alueella ainakin on protoshop josta saa jämä paloja kohtuu hintaan.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #18 : 09.04.07 - klo: 21.29 »
Nasty: asustelen nothing kylässä :laugh:, täytyy varmaan poiketa protoshoppiin jos ei tästä K-Raudasta löydy tai töistä.


Sain tänään jotain myös aikaiseksikin.

Aamulla heti suoristelin noita lavan kiskoja jotka ei ollut ihan vielä kohdillaan, mutta nyt rupeaa olemaan. Tarkoitus olisi laittaa siihen 3-4,5mm alumiini lavaan 2kpl tuollaisia samanlaisia kiskoja väärinpäin ja porata niihinkin 6mm reiät lavan kiinnitystä varten, kiinnitys tulee tapahtumaan näillä näkymin 6mm akselilla joissa on kummassakin päissä sokat pika irroitusta varten. :cool:




Tänään sai myös nopeudensäädin, virtakytkin, sekä antenniputki omat paikkansa. Moottoriin tuleen DEANssin semmoiset pika irroitettavat liittimet. Mutta mutta nyt odotellaan ainakin toistaiseksi vielä jälkitoimituksessa olevia osia, tosin eihän laakereilla sovi levätä kun tuo ohjaus servokin on vielä asennettavana sekä lava. :wink:




EDIT:

Jos joku ei vielä tiennyt niin nämä tavarat olisi sitten ehkä mahdollisesti saada sovitettua "kuivaus" lavetille, en tiedä mitä siitä tulee mutta ainakin pitää kokeilla. :cheesy: :cheesy:






Tosin asentelevat ne noita tavaroita sekä plus servot sun muuta paljon pienempiikin tiloihin jetti lennokeissa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 21.39 kirjoittanut .21 »

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #19 : 12.04.07 - klo: 06.51 »
Hitto kun alko pääsiäisen jälkeen normaali työelämä ja jäänyt vain muutama tunti päivisin rakentelua, mutta aika käytetty erittäin tehokkaasti. Nyt moottorissa liittimet ja testattu eilen ja todettu ehkä jopa toimivaksi ainut miinus on että alennus vaihteen rattaita täytyy hieman herkistellä jouheammiksi. Kävin myös hakemassa 4mm alumiini levyä lavan rakentamiseen, myös ohjaukseen toteutukseen on käytetty aikaa ja saatu myös servo sekä linkit kiinni. Vielä ohjaus ei kumminkaan ole aivan sitä mitä haetaan mutta erittäin lähellä kumminkin. :wink:

Mutta yritän laitella kuvia tässä lähiaikoina. :azn:

Mika R

  • Vieras
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #20 : 12.04.07 - klo: 09.38 »
Mikä toi juttu nyt on eli sähkömoottori ja turbiini, siis molemmatko?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #21 : 12.04.07 - klo: 10.06 »
Mikä toi juttu nyt on eli sähkömoottori ja turbiini, siis molemmatko?
Lainaus
No eräänä päivänä töissä työkaverin kanssa siinä juttelin ja hän heitti varmaan ihan jokella että tee sinne tattarin radalle semmoinen rata kuivuri auto kun kumminkin niitä "kosteita" päiviäkin tulee
Eli näyttäisi siltä että siitä tulee hiustenkuivaaja tms.  :cheesy:
Tyhjä

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #22 : 12.04.07 - klo: 11.50 »
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #23 : 12.04.07 - klo: 18.52 »
Saattaapi olla ihan hyvä juttu, että auto vetää joka nurkasta ja keskeltäkin. Tai pitäisikö sanoa, että jarruttaa. Saattaa olla työntövoimaa tossa turbiinissa, tietysti riippuen miten suuttimen saa suunnattua.  :wink:

Mites tykkääkö turbiinikone kyttyrää, jos sitä "työntöpuolelta" kuristetaan, taikka ahdistetaan suuttimella? Tiedän, että jopa lentokoneissa on nykyään äänenvaimennin koneen perässä, mutta ajattelinkin nyt tuommoisen pienemmän koneen puolesta.

Hatunnosto kuitenkin .21:selle. Mun mielestä on hienoa, kun ihmiset tekee asioita itse.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #24 : 12.04.07 - klo: 20.53 »
Mr.MR: minulla ei riitä vielä tieto/taito tuohon kysymykseen että nouseeko esim: lämmöt yli sallitun jos liikaa ahdistetaan, mutta jos sinne asti päästään projektissa niin tarkoituksena on kyllä jättää ihan sillein sopivasti tilaa kuivaus "huupalle". Turbiineissa on myös semmoinen jännä juttu lämmön tuoton kanssa että mitä kovempaa kierrätät niin sen viileämpänä käy, muistelisin viimeksi kun käytin turbiinia niin kun tiputin kierrokset noin 80000 rpm:stä idleen=33000rpm niin lämmöt nousivat noin 550 celsiuksesta 670:neen.

Tässä kuva jonkun turbiini kopterista missä kaasut on suunnattu sivuille:





Muuten tänään homma jatkui lähinnä voiman siirron herkistelyllä, ym muuta pientä rungon viimeistelyä (vielä on jonkun verran tekemistä kyllä :wink:).

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #25 : 15.04.07 - klo: 19.29 »
Eilen sain vielä illalla "kiireiden" keskellä jotain myös aikaseksi.

Kävin aikaisemmin viikolla hakemassa 4mm alumiini levyä lavaa varten, vielä en ole päättänyt että muotoilenko lavaa sen kummemmin vai jätänkö ihan kantti kertaa kantiksi :undecided:. Kiinnitin lavaan samanlaiset aluprofiilit väärinpäin mitkä on itse rungossakin, tarkoitus on kiinnittää lava kahdella 6mm akselilla joissa on toisessa päässä E-sokat ja toisessa kollarit.











Toinen mitä myös olen työstänyt tuntitolkulla on ohjaus :shocked:, kun ei oikein millään ei SIIS millään meinaa saada semmoista vimosen päälle olevaa systeemiä. Nyt kyllä tosin rupeaa olemaan jo sinne päin muutaman pikku viilauksen todennäköisesti vielä teen :wink:.

Alun perin oli tarkoitus sovittaa "normaali" kokoinen servo mutta paikkaa ei oikein löytynyt, mutta onneksi nykyään markkinoilla on saavissa vaikka minkälaista servoa niin päädyin lopulta 1/12 matto-auton ohjaus servoon (futaba S9650) toivon vain että servossa riittä potku, servon runko on myös hyvä siinä mielessä että siitä löytyy monta eri tapaa kiinnittää.



Nyt saisi jo ruveta tulemaan jälkitoimituksessa olevat osat joissa on mm: kori sekä vanteet. :cool:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #26 : 19.04.07 - klo: 20.07 »
Heh sain tänään sähköpostia että robbe tavaraa on saapunut, odotan jännityksellä että tuliko nyt vihdoin ne vanteet sun muut. :cool:

Muuten olen tässä viikolla nikkaroinut "perä" lautaa mihin se lavetti tulisi kiinni, kuva päivitys tulossa lähiaikoina. :wink:

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #27 : 20.04.07 - klo: 02.43 »
Mites tykkääkö turbiinikone kyttyrää, jos sitä "työntöpuolelta" kuristetaan, taikka ahdistetaan suuttimella? Tiedän, että jopa lentokoneissa on nykyään äänenvaimennin koneen perässä, mutta ajattelinkin nyt tuommoisen pienemmän koneen puolesta.
Uskon, että paras tulee, että teet siihen semmosen kalan pyrstön mallisen suuttimen perään, vieläpä säädettävällä kulmalla, kuten oikeissa ratakuivureissa. Pyrstön mitoitus niin, että ulostuloaukko on pinta-alaltaan yhtä suuri kuin turbiinissakin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa vehkis1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #28 : 20.04.07 - klo: 10.06 »
Komea kapine tulossa tuohon on mennyt varmaan paljon aikaa ja tupakkia kiva nähdä ja kuulla kun se rupee olemaan testaus kunnossa ,mutta jos tarviit raaka-aineita tai pientä apua projektissasi niin voisin tarjota auttavaa kättä jos kiinnostaa laita mulle viestiä.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #29 : 20.04.07 - klo: 19.56 »
Mites tykkääkö turbiinikone kyttyrää, jos sitä "työntöpuolelta" kuristetaan, taikka ahdistetaan suuttimella? Tiedän, että jopa lentokoneissa on nykyään äänenvaimennin koneen perässä, mutta ajattelinkin nyt tuommoisen pienemmän koneen puolesta.
Uskon, että paras tulee, että teet siihen semmosen kalan pyrstön mallisen suuttimen perään, vieläpä säädettävällä kulmalla, kuten oikeissa ratakuivureissa. Pyrstön mitoitus niin, että ulostuloaukko on pinta-alaltaan yhtä suuri kuin turbiinissakin.

Mazza: veit sukat jaloistani, juurikin semmoista "evän" mallista olen päässä pyöritellyt.

vehkis1: en ole tarkasti aikaa laskenut mutta taisin pääsiäis viikonloppuna muistaakseni tehdä kolme +11 tunnin rakentelu päivää, ja tupakkia on myös palanut etten sanoisi useita askeja. :angel:
Ja kiitos avun tarjonnasta, voi olla että tuossa lavetin rakentelu vaiheessa saattaa tulla joku kohta jossa voisi olla tarpeen ammatti työ kalut. Olen kyllä itse myös töissä semmoisella alalla jossa on myös mahdollisuus saada teetettyä osia metallimiehillä. Mutta näin keväisin niilläkään ei aika riitä aina. :tongue:


Kävin muuten viikolla hankkimassa top-sportista semmoisen "McKinley merkkisen alumiinisen retkijuoma pullon joka on 1 litran tilavuudeltaan, olenkin jo saanut siihen pohjamaalit pintaan ja enään pitäisi kirkas valkoisella ja lakalla käsitellä. Mutta aivan ongelmitta pulloakaan ei saada käyttöön ellen löydä oikealla kierteella olevaa "tulppaa" siihen mihin tulisi 2 polttoaine lähtöä. Ostinkin jo rautakaupasta messinkisen 3/4" tuumasen putkikierre tulpan mutta koko ei ollut oikea, ja luulenkin että juoma pullon kierre saattaa olla joku metrinen "hieno" kierre :roll:. Olisi vaan hyvä löytää suoraan kaupasta siihen pääty tulppa niin ei tarvitsisi ainakaan teetättää semmoista.

Jos jollain on mahdollisesti tietoa mikä kierre tuommoisessa alu retkipullossa voisi olla niin ilo mielin otan tuon tiedon vastaan. :kiss: